Kawasaki versys 650 deel 4

Vandaag even wat kleine dingen gedaan. Mirror extenders van Ebay, nieuwe zwarte hendels van Aliexpres en LED strips op de handkappen gemonteerd. Werkt in ieder geval prima.

Heb jij de jouwe ook al binnen Jelte ?


Dt8QV0x.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja! Ze lagen net in de brievenbus. Even bekijken waar ik de draadjes op aansluit. Hoe heb jij dat gedaan?

Liefst met een fotootje :)
 
Ja! Ze lagen net in de brievenbus. Even bekijken waar ik de draadjes op aansluit. Hoe heb jij dat gedaan?

Liefst met een fotootje :)
Ik heb ze aan de kleine stadslichtjes vast gesoldeerd. Die lampjes hebben een eigen kabelboompje met connector. Dus mocht er iets gebeuren dan hoef ik alleen die 2 kleine boompjes te vernieuwen.

zfnBWUO.png


Ik hoop dat het een beetje duidelijk is ?
Foto wordt een beetje zeuren omdat alles weer in elkaar zit en het buiten donker is hahahaha
Net overigens nog op Ebay een radiator guard gescoord voor € 45,00, had je die ook al ?
http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140664456716
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze aan de kleine stadslichtjes vast gesoldeerd. Die lampjes hebben een eigen kabelboompje met connector. Dus mocht er iets gebeuren dan hoef ik alleen die 2 kleine boompjes te vernieuwen.

[afbeelding]

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is ?
Foto wordt een beetje zeuren omdat alles weer in elkaar zit en het buiten donker is hahahaha
Net overigens nog op Ebay een radiator guard gescoord voor € 45,00, had je die ook al ?
http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140664456716
Ah, ja ik heb het stadslichtje (ik heb er één) gedemonteerd. En een collega helpt me vandaag om de ledbalkjes daaraan vast te maken. edit: Whoohoo, het werkt, vanavond even goed ontvetten en vastplakken/vast tapen.

Wat is het nut van die radiator? Ik heb al een fender extender (al moet ik die nog monteren ;))
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze aan de kleine stadslichtjes vast gesoldeerd. Die lampjes hebben een eigen kabelboompje met connector. Dus mocht er iets gebeuren dan hoef ik alleen die 2 kleine boompjes te vernieuwen.

[afbeelding]

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is ?
Foto wordt een beetje zeuren omdat alles weer in elkaar zit en het buiten donker is hahahaha
Net overigens nog op Ebay een radiator guard gescoord voor € 45,00, had je die ook al ?
KAWASAKI VERSYS - RADIATOR GRILL | eBay

Dan vindt ik persoonlijk deze, https://nl.aliexpress.com/item/For-..._2&btsid=febd25fa-2fe4-4199-a72d-27a9f6ad4617 ,toch iets mooier dan die ff zwart van ebay

Maar smaken verschillen natuurlijk ;)
 
Dan vindt ik persoonlijk deze, https://nl.aliexpress.com/item/For-..._2&btsid=febd25fa-2fe4-4199-a72d-27a9f6ad4617 ,toch iets mooier dan die ff zwart van ebay

Maar smaken verschillen natuurlijk ;)
Inderdaad, smaken verschillen, ik vind de zwarte ook netter. Past ook een stuk beter aangezien ik een '09 heb en de jouwe voor een '15 is :+

@Jelte, het is een bescherming voor je radiator, aangezien die dingen nogal prijzig zijn en er weinig voor zit wat hem kan beschermen.
Volgens sommige Versys fora is het eigenlijk de eerste mod die je "moet" installeren. Ik vond ze zelf wat prijzig maar nu ik hem op Ebay voor niet al teveel geld heb gevonden doe ik het toch maar :)

En hup - foto van je nieuwe lampjes ! :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze destijds aangeschaft. Was inderdaad 1 van de eerste mods die ik deed.
Zit met 4 tierips vast en blijft verbazend goed op zijn plek zitten.
Oja, ik koos voor een zwarte want zo'n chrome exemplaar op een zwart
blok is geen gezicht vind ik..... 8-)

MCAradiatorguard.jpg


47.jpg
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, smaken verschillen, ik vind de zwarte ook netter. Past ook een stuk beter aangezien ik een '09 heb en de jouwe voor een '15 is :+

@Jelte, het is een bescherming voor je radiator, aangezien die dingen nogal prijzig zijn en er weinig voor zit wat hem kan beschermen.
Volgens sommige Versys fora is het eigenlijk de eerste mod die je "moet" installeren. Ik vond ze zelf wat prijzig maar nu ik hem op Ebay voor niet al teveel geld heb gevonden doe ik het toch maar :)

En hup - foto van je nieuwe lampjes ! :P
De vraag is of die radiator cover van jou past op een 2010 exemplaar (dus van net na de facelift).

Lampjes doen het en ik heb een vage foto, maar die doen het geen recht aan. Even geduld :p
Zag wel dat ik het handvat links blijkbaar wat meer naar beneden moet richten. ik zie de lampjes net.
 
Ik heb deze destijds aangeschaft. Was inderdaad 1 van de eerste mods die ik deed.
Zit met 4 tierips vast en blijft verbazend goed op zijn plek zitten.
Oja, ik koos voor een zwarte want zo'n chrome exemplaar op een zwart
blok is geen gezicht vind ik..... 8-)

[afbeelding]

[afbeelding]
Das ook een mooie Cherber ! Ook de bevestiging ziet er netjes uit, bandjes vallen totaal niet op :)

@Flox, geen idee, ik heb geen '15 model, maar zo te zien alleen aan de bovenzijde met 2 boutjes ?

@Jelte, dus toch maar op je handkappen gezet ? :o
Wat betreft de montage, de cover die ik plaatste gaat bij de jouwe inderdaad niet passen.
Je hebt volgens mij 3 modellen, tot '09 '10 t/m '14 en dan de '15 / huidig
 
wat vinden jullie van de versys 300 X ik vind als je hem van de zijkant bekijkt dat de neus een beetje weg heeft van de africa twin van honda. en met de spaak wielen van 19 en 17 inch heeft hij wel off road capaciteiten. over technische gegevens is er nog niet veel mee gedeeld. lijkt me wel leuk voor wie enkel het A2 rijbewijs wil halen. trouwens ik heb daarstraks een test verslag gelezen in mcn motor magazine. was een groepstest de yamaha tracer 700 nam het op tegen de versys 650 de V STROM 650 en de bmw f700gs. en de versys kwam er mooi als 1e en beste uit *D :} gevolgd door de Vstrom dan de tracer en dan pas de bmw }) _O- wil toch wel iet zeggen over de versys prijs kwaliteit want hij is bijna de goedkoopste van de 4.
 
Dit ding dus:

110816-2017-kawasaki-versys-x-300-hi_17KLE300C_44SGN1DRF00D_C.jpg


Lijkt in geen velden of wegen op de bestaande versys'. En jammer van de lompe uitlaat. Moet toch ook onder het blok kunnen?
 
Laatst bewerkt:
Zo maar eens even kijken wat het verbruik van de Versys doet. Tot nu toe altijd rond de 1:20 gedaan. Vorige keer 1:18.5 en nu ineens onder de 300km al Fuel. Vandaag ga ik weer een eind rijden, dus zo tanken en in de gaten houden.
Als het weer ruim onder de 1:20 is ga ik nog even op het nippertje op voor garantie (tot begin december).

Pfft, zul je net zien.
 
@jeltel ik heb nu ook minder actieradius dan in de zomer en dat is te wijten aan het iets koudere weer. en dat scheelt toch al gauw een halve liter tot een liter hoor. grtn
 
Vind een verschil van 1.5 liter (waar ik nu op zit) toch best veel. Gisteren veel snelweg en een stuk dijk gepakt, alleen nog niet getankt. Eens kijken wat dat is. Als dat boven de 1:19, dan geloof ik het wel. Is het rond de 1:18 dan ga ik toch even bellen met de motorzaak.
 
Dit is mijn cover van RVS.
Het middelste gedeelte van mijn radiator blijft zo mooi schoon.
Vond een spatbordverlengstuk niet echt fraai. :]
full
 
Laatst bewerkt:
Zo dat was fris. Maar ik moet toch iets met andere handschoenen als ik dit vaker ga doen. Mijn vingertoppen waren toch flink koud. Ondanks handkappen, handvatverwarming en onderhandschoentjes.

Toch twee keer moeten stoppen (Nijmegen - Nieuwegein) om de vingertoppen te ontdooien.
 
Zo dat was fris. Maar ik moet toch iets met andere handschoenen als ik dit vaker ga doen. Mijn vingertoppen waren toch flink koud. Ondanks handkappen, handvatverwarming en onderhandschoentjes.

Toch twee keer moeten stoppen (Nijmegen - Nieuwegein) om de vingertoppen te ontdooien.

Vanochtend van half 6 tot kwart voor 8 ook gereden van Almere naar Heerlen. Heb ook handvatverwarming, handkappen en onderhandschoentjes, maar ook verwarmde handschoenen en geen last van koude vingers gehad.
 
Zo de mijne zit er ook op.

KLzxpYJ.jpg


Samen met nog een andere gadget die ik ergens op internet heb opgeduikeld.
Een Wifi video zender met cameraatje. Camera is onder het koffer rek gemonteerd en werpt zijn blik naar achter. Vervolgens verstuurd de Wifi link het via zijn eigen opgezette netwerk naar een oude android telefoon die ik nog had liggen (Z1 compact van Sony).

Kan ik mooi het opkomend verkeer in de gaten houden :)

De installatie op zich:

TQOCDTz.jpg


Het cameraatje:

jef52x3.jpg


Het beeld zoals hij in de keuken staat *D

NuwfPlw.jpg


Morgen maar eens uitproberen, mij nu te koud hahahaha
 
Laatst bewerkt:
vandaag ook -4 graden hier in belgie. zonder handvatverwarming maar met goede winterhandschoenen met gore tex membraan en handkappen en geen last van koude vingertoppen. maar ga me toch handvatverwarming aanschaffen omdat deze nu laag geprijsd staan bij me dealer voor maar 59 euries voor oxford premium tourings. 9 december gaan ze erop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan