Kawasaki versys 650 deel 4

Aangezien mijn stepjes langzaam aan het wegrotten zijn...
Kan iemand mij vertellen of de schetsplaat voor de '07 en '10 gelijk zijn ?
Ik zie wel wat verschillen maar de montagepunten lijken mij gelijk ?

2010:



2007:



Ik dacht niet dat de '07 tot '09 ooit is uitgevoerd in een zwarte versie toch ?
 
Aangezien mijn stepjes langzaam aan het wegrotten zijn...
Kan iemand mij vertellen of de schetsplaat voor de '07 en '10 gelijk zijn ?
Ik zie wel wat verschillen maar de montagepunten lijken mij gelijk ?

2010:

[~[url="http://i.imgur.com/Rkq2oE6.jpg"]afbeelding~][/url]

2007:

[~[url="http://i.imgur.com/YI2UNsu.jpg"]afbeelding~][/url]

Ik dacht niet dat de '07 tot '09 ooit is uitgevoerd in een zwarte versie toch ?



frame is op die plaats nog hetzelfde , de schetsplaten dus ook :)
 
Gedver, tankdop slot wil niet meer open op de versys '07. Flink kruipolie ingespoten en nachtje laten weken, hoop dat hij op zijn minst weer open draait zodat ik mechanisme schoon kan maken.
Zag wel wat smeer/troep zitten bij tanken vorige keer maar geen erg in gehad dat ie compleet gaat blokkeren bij weekje stil staan.

Iemand ooit de bouten losgedraaid en enig idee of je dan de dop (op slot) eruit kan tillen oid?
 
Nee die kan er dan niet uit. Het slot gebruikt 2 lipjes die aan beiden kanten van de tank opening vast haakt.
Ik heb zelf ook de laatste 2 tot 3 keer met tanken wat moeite om deze open te krijgen. Voorkant (stuurkant) goed indrukken bij openen en sluiten help overigens wel veel.
Ik heb nu zelf een keyless gas cap besteld, staat ook wat leuker :)
CNC Black Keyless Fuel Cap For Kawasaki VERSYS 650 06-13 07 08 09 10 11 12 | eBay
 
Ik had een tijd geleden ook moeite met het openen van de tankdop. Bleek mijn sleutel wat krom te zijn. Zeker dat het niet de sleutel is?
 
ik vind dat de originele sleutels tegenwoordig van een belabberde kwaliteit zijn en dit is de trent bij de meeste motormerken , kan je sleutels laten bijmaken in een betere kwaliteit bij een sleutelmaker of is dit ook weer zo'n goedkoop materiaal ? heeft iemand hier ervaring mee ? heb trouwens nu ook alu koffers van sw-motech gemonteerd , koffers zijn van super kwaliteit maar de bijhorende sleutels zijn ook echt bagger kwaliteit. :(
 
Laatst bewerkt:
Hoi luitjes
Ik neem afscheid van dit forum ,en van mijn ezel.
Die staat op speurders te koop.
Ik heb jaren genoten van deze groep,maar daar wij vertrekken naar het buitenland.
Is het moeilijk om de ezel mee te nemen.

IK wens een ieder nog heel veel fun hier, en dat gaat vast lukken.
GROET TOM
 
Nee die kan er dan niet uit. Het slot gebruikt 2 lipjes die aan beiden kanten van de tank opening vast haakt.
Ik heb zelf ook de laatste 2 tot 3 keer met tanken wat moeite om deze open te krijgen. Voorkant (stuurkant) goed indrukken bij openen en sluiten help overigens wel veel.
Ik heb nu zelf een keyless gas cap besteld, staat ook wat leuker :)
CNC Black Keyless Fuel Cap For Kawasaki VERSYS 650 06-13 07 08 09 10 11 12 | eBay
Ik denk dat binnenkant dop/slot mechanisme geoxideerd is. Hij ging al wat moeilijk.
Straks na werk weer proberen. Er was met geen mogelijkheid draain in te krijgen. In en uit slot was soepel zat.

Ik had een tijd geleden ook moeite met het openen van de tankdop. Bleek mijn sleutel wat krom te zijn. Zeker dat het niet de sleutel is?


Sleutel is niet 100% recht inderdaad maar contactslot doet het nog prima.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Tom , ik wens je al het beste met je nieuwe toekomst plannen , blij dat ik je nog heb leren kennen tijden het mf-kampeer test weekend . Het gaat je goed wereldreiziger , hopelijk kom je toch nog eens op het mf-forum langs .
 
Hoi luitjes
Ik neem afscheid van dit forum ,en van mijn ezel.
Die staat op speurders te koop.
Ik heb jaren genoten van deze groep,maar daar wij vertrekken naar het buitenland.
Is het moeilijk om de ezel mee te nemen.

IK wens een ieder nog heel veel fun hier, en dat gaat vast lukken.
GROET TOM

:W :W wellicht tot weerziens en veel geluk!
 
Ik denk dat binnenkant dop/slot mechanisme geoxideerd is. Hij ging al wat moeilijk.
Straks na werk weer proberen. Er was met geen mogelijkheid draain in te krijgen. In en uit slot was soepel zat.Sleutel is niet 100% recht inderdaad maar contactslot doet het nog prima.
Reserve sleutel al geprobeerd?
 
Hoi luitjes
Ik neem afscheid van dit forum ,en van mijn ezel.
Die staat op speurders te koop.
Ik heb jaren genoten van deze groep,maar daar wij vertrekken naar het buitenland.
Is het moeilijk om de ezel mee te nemen.

IK wens een ieder nog heel veel fun hier, en dat gaat vast lukken.
GROET TOM

Het ga je goed en veel plezier/succes, je mag natuurlijk altijd meelezen/posten :) :Y
 
Nou, na een ruime hoeveelheid WD40 kwam er eindelijk beweging in.
Heb de boel nu compleet gedemonteerd en zit hoop troep tussen mechanisme ter hoogte van de rubber seal.

Baart mij wel beetje zorgen dat als ik het sluitmechanisme indruk, dat de sleutel niet echt van harte terugdraait zoals normaal zou moeten. Eerst maar eens grondig schoonmaken en dan zien we weer verder.

*Alles in WD 40 gemarineerd en ranzigheid afgeborsteld dus is weer soepel, maar tankdop dicht en sleutel nog steeds handmatig terugdraaien helaas.

Geen zin complete mechanisme uit elkaar te halen waarom de drukveren niet meer op cilinder aansluiten...
 
Laatst bewerkt:
Hoi luitjes
Ik neem afscheid van dit forum ,en van mijn ezel.
Die staat op speurders te koop.
Ik heb jaren genoten van deze groep,maar daar wij vertrekken naar het buitenland.
Is het moeilijk om de ezel mee te nemen.

IK wens een ieder nog heel veel fun hier, en dat gaat vast lukken.
GROET TOM
Bedankt voor de leuke verhalen en het ga je goed jongen :W :)
 
Hoi luitjes
Ik neem afscheid van dit forum ,en van mijn ezel.
Die staat op speurders te koop.
Ik heb jaren genoten van deze groep,maar daar wij vertrekken naar het buitenland.
Is het moeilijk om de ezel mee te nemen.

IK wens een ieder nog heel veel fun hier, en dat gaat vast lukken.
GROET TOM

Ik wens je veel success in het buitenland , wel spijtig dat je je ezeltje moet achterlaten ;)
 
Hoi luitjes
Ik neem afscheid van dit forum ,en van mijn ezel.
Die staat op speurders te koop.
Ik heb jaren genoten van deze groep,maar daar wij vertrekken naar het buitenland.
Is het moeilijk om de ezel mee te nemen.

IK wens een ieder nog heel veel fun hier, en dat gaat vast lukken.
GROET TOM
En in het buitenland hebben ze geen internet? Zonder ezel kan je best ff zo nu en dan gedag zeggen toch... ;)
 
Iemand enig idee wat ik ongeveer kan verwachten voor een 40k beurt ? Banden en remmen zijn afgelopen jaar tussendoor al vervangen.
 
Nee die kan er dan niet uit. Het slot gebruikt 2 lipjes die aan beiden kanten van de tank opening vast haakt.
Ik heb zelf ook de laatste 2 tot 3 keer met tanken wat moeite om deze open te krijgen. Voorkant (stuurkant) goed indrukken bij openen en sluiten help overigens wel veel.
Ik heb nu zelf een keyless gas cap besteld, staat ook wat leuker :)
CNC Black Keyless Fuel Cap For Kawasaki VERSYS 650 06-13 07 08 09 10 11 12 | eBay
Wanneer krijg je hem binnen? Ben benieuwd of dat bevalt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan