BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

@Ron: zo vindt ik hem idd wel, dank. Evengoed hoop ik je zaterdag weer eens te zien. ETA Historische Gehaktballen-in-Jus plek ergens tussen 12:10 en 12:30
 
Wel mooi die nieuwe "Racer" op basis van de NineT. Heel leuk voor erbij, ondanks de erg sportieve zithouding.

De nieuwe BMW R nineT Racer en BMW R nineT Pure.

Nog twee NineT varianten. Ik ga bijna denken dat BMW met een grote stapel DOHC olie/lucht gekoelde blokken in de maag zit en ze zo vlot proberen te slijten..
Ziet er wel errug retro uit, die R Nine T Racer. Qua zithouding is het mij persoonlijk weer te gek. RS zit sportief genoeg en dat hou ik ook een hele dag vol.
 
Nou heb ik het genoegen zowel een Wasser Kocher als ook een Olie/Lucht gekoeld blok zür Verfügung te hebben. Qua schakelen: ook mijn DOHC gaat niet onopgemerkt in zijn 1, maar hij maakt daar dan geen hupje bij. Voor het overige bij het Old School schakelen geen onderscheid tussen de twee fietsen.

DOHC loopt gemoedelijk smeuïg, Wasser Kocher is heerlijk pittig en krachtig. Het heeft allebei wel wat zo op zijn tijd.
 
Laatst bewerkt:
FF suffe vraag van een RS rijder hoor . . . (totaal onbekend met het Adventure Bike Segment) maaruh . . . er kunnen toch ook gewoon "On Road" banden op die GS? Wat die collega van me van plan is, van die Road Smart 3 banden om een GS leggen, fysiek kan dat toch gewoon? (En als je niet van plan bent in de modder te gaan rijden, waar een GS toch ook alleen maar vies van wordt, dan kan dat verder geen kwaad, toch?? :? :? )

Klopt wat Peter schrijft, al die banden boeren hebben allerlei varianten, maar plaatjes zeggen meer dan woorden... :+

FF Metzeler als voorbeeld genomen, kijk maar eens naar het profiel, de Next is nagenoeg een wegband....
En alle types in alle maten verkrijgbaar. Enige nadeel: in Duitsland moet een band goedgekeurd zijn voor je motor. Hebben we hier (gelukkig) niet mee te maken.


Roadtec 01, dit jaar de toerband testwinnaar Motoplus

roadtec01_product_sheet_460x500_NEW.jpg


Tourance Next

product_tourancenext_6_460x500_jpeg.jpg



Tourance

product_sheet_tourance_460x500_jpeg.jpg


Karoo 3

product_sheet_karoo3_460x500_jpeg.jpg
 
Rob,

De winnaar uit de toerbanden Motorplus test dit jaar was de Dunlop Roadsmart 3.
Denk dat jij de banden voor met name geschikt GSA enz. bedoeld.
 
Qua plaatje zou ik me op die laatste band nou niet zo heel erg lekker voelen op asfalt met een beste plens water er op... Zal wel tussen mijn oren zitten...

Voor de mensen die zaterdag mee rijden, na het verhaal van Ron zijn we bijna, wegens de geschiedenis van de parkeerplaats op de Posbank, bekend van de gehaktballen van Jan, verplicht allen als lunch het broodje "Gehaktbal van Oma" te nemen. Zie pagina twee van de drie pagina's die de lunchkaart (<-Klik) rijk is (lui varken als ik ben heb ik maar twee pagina's gefotografeerd, die derde pagina doet er nu sowieso niet meer toe nu we wel verplicht aan de ballen gaan).
 
De directie hier vindt het niet leuk als ik nu al de foto's van dat schattige Bronkhorst ga plaatsen, dan neem ik de verassing een beetje weg. Misschien heeft ze wel gelijk. Dus ergens zondag of zo komen die foto's ingemixd in het foto verslag dat ik sowieso van plan was te gaan maken van die dag.
 
Rob,

De winnaar uit de toerbanden Motorplus test dit jaar was de Dunlop Roadsmart 3.
Denk dat jij de banden voor met name geschikt GSA enz. bedoeld.

Ab, ik denk dat Rob naar deze uitslag refereert:

ToerbandenUitslag2016.jpg


Een aantal van hier vindt, om persoonlijke redenen, toch de Dunlop voor hen het meest geschikt. Als ik voor mezelf mag spreken: zijn grip op nattigheid en op koude. Grip op koude, daar is ie het sterkst in, vandaar voor mij persoonlijk de nummer 1 keuze omdat ik in de winter ook door rij. Ben nu 2.000 km verder en voel zelf nog 0 nix cupping en het profiel ziet er naar uit dat deze band in ieder geval langer mee gaat dan zijn voorganger, de Dunlop Roadsmart 2. Die sleet al als je er naar keek...

Dit was de conclusie in Motorplus over de Roadsmart 3:
MotoplusJuli16.jpg
 
Laatst bewerkt:
Rob komt zeker zonder Duo😁 Mijn ega wil namelijk voor geen goud achterop, en de kinderen mag ik (nog) niet meenemen 😔
 
Mooi overzichtje Thijs!

Ik was vandaag bij de bedrijfsarts en ben weer beter verklaard. Met collega binnendoor een stukje om (o.a. via Arie Molenaar) terug gereden. Telefoon. KLM, ze kunnen me heel goed gebruiken, zaterdag om 18:30 van Lage Vuursche naar Schiphol, 19:40 aantreden voor de avondvlucht naar Hamburg (hopje van 45 minuutjes). Ideaal is het misschien niet in combinatie met een daggie MF ritje, maar het past ruimschoots (nou ja, het past... ).

Bij Arie Molenaar voor het eerst een RS in het wit grijs met rood frame gezien. Ook niet lelijk. Maar goed, qua uiterlijk beoordelen van RS-en mag ik niet als objectief worden beschouwd. "Liefde maakt blind" schijnt. . .

Ook geslaagd voor Macna Atom winterhandschoenen met accuutjes, knoppie d'r op, verwarmd ie de buitenkant vd hand. Briljant in combinatie met HVV. Modellerje van vorig jaar, dus 20% korting, mocht ook wel want zonder die korting waren ze al behoorlijk aan de prijs...
 
Laatst bewerkt:
Ook ik kom alleen en met de Triumph. Het lijkt nu 'warm' te worden met 8 a 9 graden bij vertrek.
PeterD
 
Ik was vandaag bij de bedrijfsarts en ben weer beter verklaard. Met collega binnendoor een stukje om (o.a. via Arie Molenaar) terug gereden. Telefoon. KLM, ze kunnen me heel goed gebruiken, zaterdag om 18:30 van Lage Vuursche naar Schiphol, 19:40 aantreden voor de avondvlucht naar Hamburg (hopje van 45 minuutjes). Ideaal is het misschien niet in combinatie met een daggie MF ritje, maar het past ruimschoots (nou ja, het past... )..
Goed nieuws Jeroen. :t Jammer dat ze nu net zaterdag je al ingezet hebben, maar goed zoals je zelf al zegt: 't past.
Overigens denk ik dat wij afzwaaien in Lage Vuursche en daar niet eten, dan krijgen de kids ook nog iets fatsoenlijks... ;)
 
@ Jeroen,

Dank je wel voor de tip om een motor te huren. Morgen zou het geen 99€ maar 149€ plus de extra km's. Dan ga ik liever bij een paar dealers langs om daar een aantal verschillende motoren uit te proberen.

Veel plezier morgen en tot snel,

grt Peter :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan