BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

Ja, er was dus nog een aanmelding... kennelijk helemaal over het hoofd gezien.... :$
full


En (vooralsnog) ook 6 dames van de partij, leuk!
 
Laatst bewerkt:
De RS bij MotoPort Almere is €1.000,- in prijs gezakt en heeft er 256 km bij gekregen . . . Scheelt dan wel een heel klappie met een hageltje nieuwe (en die heeft de zijkoffers dan nog niet eens).
[afbeelding]

MotoPort Goes is al begonnen wat van de prijs te doen van de nieuwe fietsen uit modeljaar 2016, daar zit dan geen Shift Assist op en je moet hem ook met een sleuteltje starten . . .

Volgens bronnen uit het "Net" is er nog genoeg tijd om EURO 3 fietsen aan de man te brengen:
"Alle nieuwe modellen van 125 cc en meer die fabrikanten op de markt brengen, moeten sinds 1 januari 2016 aan de Euro 4-regels voldoen. Voor de bestaande Euro 3-modellen resten de fabrikanten twee opties: ofwel passen ze het model in kwestie voor 1 januari 2017 aan om er op die manier een Euro 4-model van te maken, ofwel catalogeren ze het betreffende model als een uitlopend model en dan hebben ze tot 31 december 2018 de tijd om hun voorraad – onder voorwaarden - uit te verkopen."

Nu ken ik de voorwaarden niet voor "uitloopmodellen", maar zou me voor kunnen stellen dat de dealers niet al te zenuwachtig worden

Roelof.
 
Volgens bronnen uit het "Net" is er nog genoeg tijd om EURO 3 fietsen aan de man te brengen:
"Alle nieuwe modellen van 125 cc en meer die fabrikanten op de markt brengen, moeten sinds 1 januari 2016 aan de Euro 4-regels voldoen. Voor de bestaande Euro 3-modellen resten de fabrikanten twee opties: ofwel passen ze het model in kwestie voor 1 januari 2017 aan om er op die manier een Euro 4-model van te maken, ofwel catalogeren ze het betreffende model als een uitlopend model en dan hebben ze tot 31 december 2018 de tijd om hun voorraad – onder voorwaarden - uit te verkopen."

Nu ken ik de voorwaarden niet voor "uitloopmodellen", maar zou me voor kunnen stellen dat de dealers niet al te zenuwachtig worden

Roelof.
Als de opties je niet boeien, kun je hier ook voor weinig terecht:

full


Hoe zou het na 1 november zitten met de afleverkosten?
 
Volgens mij is deze RS zo "kaal als de neten"; heeft in ieder geval geen Dynamic ESA, want dan is de voorvork goudkleurig. Dynamic ESA is een optie die ongeveer EUR 850 kost....

De basis prijs is 15600,- excl. afleveringskosten a ca EUR 450,-

Nieuwprijs voor een all options RS is 20K EUR

Afleverkosten heeft geen relatie met emissienormen. Dit zijn de kosten om de fiets te ontkratten en gereed te maken voor gebruik en de koper te instrueren over het gebruik enz.

Roelof.
 
Ik heb het ook niet over een relatie met de afleverkosten, maar zoals de link aangeeft een verbod op het adverteren met een prijs zonder de kosten die 'onvermijdbaar' zijn. Zo kan ik me voorstellen dat de configurator op de BMW-site met andere prijzen komt.
 
Ik heb het ook niet over een relatie met de afleverkosten, maar zoals de link aangeeft een verbod op het adverteren met een prijs zonder de kosten die 'onvermijdbaar' zijn. Zo kan ik me voorstellen dat de configurator op de BMW-site met andere prijzen komt.

Begrijp nu je opmerking: in de kleine lettertjes staat dat wel en in dit geval onder extra informatie kun je het terugvinden. Er wordt hier dus geen zuivere voorststelling van de prijs gegeven.

Aan de andere kant, je bepaalt zelf wat je betalen wilt; in de autobranche is "loven en bieden" een redelijk normale gang van zaken.

Ik ben er tegenaan gelopen dat een motor, volgens de BMW Motorrad NL website bouwjaar 2016 is, maar in werkelijkheid in mei 2015 is gebouwd. Dus de website mixt bouwjaar en eerste afgifte kenteken door elkaar. Eerste afgifte kenteken was mei 2016.

Het is dus feitelijk "een overjarig model".

Roelof.
 
Voor de liefhebbers, de legendarische parking De Zijpenberg heb ik als punt toegevoegd aan BaseCamp. Die heeft daar, ook in kaart detail niveau "hoogste" geen parking aangegeven, om die reden De Bosrand ook nog in het schema. Bij de McDonalds kunnen we wel een balletje opgooien hoe we dat gaan aanpakken.
RSrit8okt18.jpg


Hier de link naar de bijgewerkte .gpx

Voor het idee, De Zijpenberg bevindt zich ongeveer 1832 meter VOOR dat we bij parking De Bosrand zijn.
 
Moet vandaag voor wat onderdelen van de Guzzi even naar Borne.
Heb de Route van Jeroen vanaf de Bronkhorst gejat, dus.... mogelijk sluit ik ergens nog ff aan :+

Mochten we elkaar niet zien: veel plezier!
 
Vandaag bij De Jongh in Alphen verschillende motoren gaan proberen.

En mijn oog op deze laten vallen: R1100RS

Volgende week ga ik nog eens langs. Wat denken jullie?
 
Vandaag bij De Jongh in Alphen verschillende motoren gaan proberen.

En mijn oog op deze laten vallen: R1100RS

Volgende week ga ik nog eens langs. Wat denken jullie?

Wat denk je op het RS forum te horen? :) ....Prima keus als je de onderhoudshistorie maar hebt en/of het een "eerlijke" fiets is. Het helpt ook als ze de motor kennen en in onderhoud hebben gehad.

Zit 3 maanden garantie op, dus dat is een goed punt....alleen nu 3 maanden; het rijseizoen is bijna voorbij. Alternatief zou je zoveel km's kunnen afspreken.

De km stand is geen probleem alleen met stijgende km standen, neemt de kans op onderhoudskosten toe.

Je kunt nog vragen om een keurrapport, maar ja een slager die zijn eigen vlees keurt.

Ik ken overigens de Jong in Alphen zelf niet.

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bij De Jongh in Alphen verschillende motoren gaan proberen.

En mijn oog op deze laten vallen: R1100RS

Volgende week ga ik nog eens langs. Wat denken jullie?
De Jong Alphen is helemaal prima. Als deze R1100RS binnen je budget valt lijkt me dat geen verkeerde keuze.
Een paar opmerkingen:
- Dik 100k km, risico op vervanging van koppeling en remmerij is dan niet onaannemelijk, dus check dat wel goed.
- De 1100 heeft nog het kleinere ruitje en
- Geen info display in de kuip.
- Geen bagagedrager waar een topkoffer op kan (die zijn anders)
Als je budget het toelaat zou ik echt zoeken naar een 1150RS (liefst met twinspark).
Die heeft mooiere velgen, hydraulische koppeling, infodisplay met versnellingsindicator/benzine- en temperatuurmeter.
Die zal eerder richting de € 3.500,- kosten en dat moet je wel willen/kunnen betalen natuurlijk.
Succes met proefrijden iig....
 
Laatst bewerkt:
Geen info display in de kuip (was een optie) aan de schakelaars in de cockpit te zien heeft de machine heeft wel ABS, de kans dat er geen FID display opzit is klein.

Roelof.
 
Als je budget het toelaat zou ik echt zoeken naar een 1150RS (liefst met twinspark).
Die heeft mooiere velgen, hydraulische koppeling, infodisplay met versnellingsindicator/benzine- en temperatuurmeter.
Die zal eerder richting de € 3.500,- en dat moet je wel willen/kunnen betalen natuurlijk.
Succes met proefrijden iig....
Zie hier KLIK of KLIK
Wel van particulier dus geen garantie etc.....koffers zijn voor dit type waarschijnlijk wel redelijk makkelijk te vinden.
...overigens ook zonder bagagedrager die geschikt is voor een topkoffer, als je dat zou willen....
 
Laatst bewerkt:
Beste allen,

Vandaag leuke rit, (Jeroen, prima voor elkaar) met gezellige dames en heren gedaan, waarvan de meeste deelnemers gek zijn van een RS.
Dus ik huppel er met de RT gewoon maar lekker achteraan :/ en moet tot mijn verbazing constateren dat Peter als "Leader off de band" zich gigantisch weet te beheersen en ons niet het "snot" voor de ogen rijdt :+ , kortom voor een ieder prima te volgen.
Vond het dus in samenwerking met het fraaie weer een prima dag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan