BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

Kijk, toch iets waar ik dan ff trots op kan zijn: morgen heb ik de RS wel 10 dagen en toch al een keertje (beetje) gewassen!

Maar de vorige RS heeft een jaar dienst gedaan en is in die tijd toch wel een keer of 5 door mijn vingers gegaan.... Niet zo nauwkeurig als ...Ron... en far dat doen, maar toch knapte de fiets er ernstig van op. En de Speed Wax van de Action.

Ik ben ook nog naar de kapper geweest! :)

Roelof.
 
Ik ben er niet bij maar kan vermelden dat de GS er ernstig "vervuild" uit ziet sinds gister na een dag touren in België, Luxemburg en Duitsland. Om dan vandaag ook nog kilometers erbij te zetten lijkt mij iets teveel van het goede.

Veel plezier en een veilige rit.
 
Laatst bewerkt:
Casa Thijs gehaald en daar besloten weer naar huis te gaan.
Iets verkeerds gegeten denk ik, nu... :r :( :( :(

Veel plezier allemaal, jammer dat ik er niet bij kan zijn....
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk dagje voor een RS toertje.
full
 
Zeker een superdagje, heerlijk weer, uitstekend gezelschap en een schitterende route door de mooie Betuwe.
Bedankt Jan en bedankt allen voor een gezellig dagje! Toch nog 50% RS/ST's ...
 
Laatst bewerkt:
We hebben een mooie rit gereden, heerlijk gegeten en het was erg gezellig! Bedankt Jan voor de organisatie!
 
Een mooie dag, een mooie route en een gezellig weerzien van forum maatjes. Jan en Marian dank voor de organisatie en het solide voorrijden, het spul bleef mooi bij elkaar.
 
Ook wij weer thuis! Jan en Marian hartelijk dank voor de mooie route en de organisatie.

Je vaardigheden om voor mooi weer te zorgen heb je nog niet verleerd....

Roelof & Janny
 
Allemaal bedankt voor de leuke dag!
Ik heb genoten van de mooie route, heb veel gezien. Daarbij was de route zo gemaakt dat de hele groep bij elkaar kon blijven de hele rit, chapeau🤗
Bedankt organisatie👍🏻
 
Casa Thijs gehaald en daar besloten weer naar huis te gaan.
Iets verkeerds gegeten denk ik, nu... :r :( :( :(

Veel plezier allemaal, jammer dat ik er niet bij kan zijn....

Ik had willen aansluiten bij de lunch. Lag pas om 3 uur in mijn mandje, vond derhalve de aanvangstijd iet wat te vroeg. Terwijl ik aan het wakker worden was boven een kopje thee bereikte mijn oren het voor hun zeer bekende GSA geluid en stond ineens Rob voor de deur...

Tja als goed echtgenote kun je dan niet meer de hort op, zeker niet als je de dag & nacht er voor al de hort op bent geweest
 
Het lijstje "Beterschap aan.." wordt hier langzaam aan steeds langer!
Rob: beterschap!

Was een heerlijke dag, prachtige route, mooi tempo, mijn voormalige buurman heeft ook genoten, denk dat ie zo maar eens volgend voorjaar weer aanhaakt!

En dat Karin dan de "RS/ST" component van de RS/ST rit voor ons gaat vertegenwoordigen en ik daar tikje jaloers met de RT achteraan hobbel. Die motor heeft van beiden, de Rs/sT, wat...
 
Jan & Marian, dank voor een prachtige tocht! Heerlijk overal dat fruit te zien hangen. En ik was aangenaam verrast door de Linge live te zien!

En heren en dames, het is toch wel gaaf om veel verschillende motoren bij elkaar te hebben! Want het maakt de gesprekken tussen door en aan tafel erg vermakelijk!

Tot snel, ik ga nu naar dromenland; om te dromen van nieuwe oude motoren...
 
Fijn om te lezen dat de opgedroogde modder in goede aarde is gevallen.
Vele malen een bordje pas op modder voorbij zien komen.
Wat hebben we het getroffen!

Voor mij een leer dat je in oogsttijd, bij nattigheid, niets hebt te zoeken in de Betuwe.
 
Voor mij een leer dat je in oogsttijd, bij nattigheid, niets hebt te zoeken in de Betuwe.
het gekke is dat veel GS rijders (hallo Rob) het hier mee eens zijn. Ik rijd de hele winter door en op bvb de R100Rt op zijn smalle diagonaalbandjes en goede bescherming heb ik geen moeite met nat en modder. En als het droog is heb je zelden een GS nodig om off-road te gaan....nu hoop ik dat Rob niet te ziek is voor een reactie...😜
 
Van een beetje modder, schrikt niemand toch terug? Maar de Betuwe = vette klei. Klei wordt echt spekglad bij nat weer, en dan kun je wel asc abs-pro en de hele rimram hebben, maar dan glibber je toch echt de berm in..... of je nu een GS of RT rijdt.
 
maar dan glibber je toch echt de berm in..... of je nu een GS of RT rijdt.
Ha ha ha, daarom mis ik al die systemen ook niet op die tweekleps RT uit 1990.
En ja, dan is de motor helemaal grijs van de modder....had hij maar niet voor motor moeten doorleren. Sommigen laten dat zitten als bescherming tegen zout....
 
Nou, vandaag dan de primeur voor Karin op de Hageltje Nieuwe R1200RS. Niet helemaal onbekend, want zo gek veel anders dan de wit blauwe is het nieuwe RooSje nou ook weer niet. Toch was het even een beetje spannend. Bevalt ze goed? Geen spijt van het inleveren van de ST?

Nou, ze bevalt goed. En er is dus geen spijt van het inleveren van de ST. De Quick Shift bevalt Karin prima en ze vindt het ook, net als ik, een heerlijk idee dat je ECHT een 2 krijgt bij het terugschakelen van de 3 en niet een "soms wel, soms niet" 2.

KarinRS01-M.jpg


Dus dit is dan de "nieuwe" setup voor als we samen op stap gaan:
KarinRS02-M.jpg


Ik had de Cruise Control in overleg met Karin op "Off" gezet. Ze wil de andere knoppies op het stuur op een later moment nog eens doornemen. Ik denk er over de gebruiksaanwijzing op haar iPad te zetten, aan de andere kant, waarschijnlijk leest ze die toch niet en wil ze gewoon dat ik haar eea eens uitleg.

Qua kleurstelling is Karin heel blij. Ze vindt deze RS dus de mooiste motor die ze ooit heeft gehad (volgens mij heb ik zelfs begrepen "Mooiste Motor Ever"). Grappig toen ik iets meer dan 2 jaar geleden, toen de eerste filmpjes van de nieuwe RS te zien waren op het internet, voorzichtig aanstuurde op de configuratie zoals die dan nu is, moest Karin daar helemaal niets van weten. Kennelijk was dat tussenstapje met de ST nodig. Enfin, ik ben uiteraard een zeer tevreden meneer met de oplossing zoals die nu gekozen is voor mijn RS probleem.

Wat dan weer een kleine domper was: onze nieuwe Navigator VI die zeg maar "bij de deal" inbegrepen was heeft de afgelopen 10 dagen op een inwijding gewacht, ik had het apparaat alleen geüpdate naar de nieuwste software en de nieuwe NTU kaart. Sindsdien heeft ie alleen maar in het hoesje gelegen. Maar mooi dat ie niets deed. Ja, toen de RS op de bok werd gezet, na de rit, toen kwam het ding tot leven.

Heb het apparaat maar open geschroefd en meteen van SD voorzien, ga nu eea van de oude naar de nieuwe over pompen en dan morgen neem ik de nieuwe Navigator mee op de RT naar Schiphol, dan maar eens zien of ie het doet.

Morgen met de RT omdat de kilometertjes er wat vlotter op vliegen bij de RS dan ik zo ff gauw had uitgerekend toen ik de 1.000 km beurt heb afgesproken op de 12e oktober. Ik kan de RS voor die tijd nog 1 keer mee naar Schiphol heen en weer nemen en nog 1 keer een ritje met Karin en dan zit de RS al ietsje over de 1.000 km heen. Ik weet wel dat dit ook weer niet zo'n drama is, maar in het boekje staat dat ik het apparaat met de inloop olie ergens tussen de 500 km en de 1.200 km moet inleveren, daar wil ik me dan wel een beetje netjes aan gaan houden. De RT is ook geen straf om op te zitten....
 
Laatst bewerkt:
Van een beetje modder, schrikt niemand toch terug? Maar de Betuwe = vette klei. Klei wordt echt spekglad bij nat weer, en dan kun je wel asc abs-pro en de hele rimram hebben, maar dan glibber je toch echt de berm in..... of je nu een GS of RT rijdt.

Ben het helemaal eens met Thijs.....
 
Nog een plaatje uit de oude doos (1975): een Triumph pre-unit 650 "T120" in een Norton featherbed frame; resulterende in een TriTon.

full


Het hefplateau, zelf ontworpen en gemaakt, is nog steeds in mijn bezit (gebruik); na Triton kwam een opvolger in 1977: de Norton Commando MkIII.

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding Roelof.
Zondag met Jeroen nog over een poetstafel gesproken.
Ik heb er ook eentje gemaakt.
En deze staat niet in de weg maar zakt in de vloer.
Plaatje lukt helaas ff niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan