Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 32

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb het met mijn eigen filmpje vergeleken en ik heb wel een speedohealer ik rij met 16/42 en ik rem iets eerder dan hij maar kom voor de hoofdtribune vol in 4 net tegen 200 echte gps km
 
Iemand wel eens een probleem gehad met de spanningsregelaar, en wel dat ie te weinig (11,5 volt op de accu) levert? Bij korte ritjes geen probleem omdat ik de Lithium accu op de druppellader zet als ik de motor in de garage zet. Maar bij een langere rit afgelopen zaterdag wilde ie niet meer starten bij de pomp.. Reset display, en reserve brandstof lamp aan en uit. Ga hem doormeten of de dynamo wel voldoende levert, maar heb het gevoel dat het de spanningsregelaar is. Die gaat wel vaker kapot bij de Honda's.

Bij een sp zitten er koelribben op de spanningsregelaar die gaat niet zo snel stuk.
bij mij was de dynamo kapot is toen opnieuw gewikkeld, 11.5 volt is wel heel weinig bij mij was het nog 12.6 en ook lang niet genoeg om bij te laden.
Meet de 3 fasen van de dynamo onderling of er spanningsverschil in zit met draaiende motor terwijl ie nog op de spanningsregelaar zit aangesloten.
trek hem nu los van de spanningsregelaar en meet nog een keer, het komt voor dat de dynamo stuk is maar omdat ie niet tegen een weerstand duwt (spanningsregelaar) er geen verschil optreed.
Geeft ie dus spanningsverschil op de fasen terwijl ie afgekoppeld zit van de regelaar is de dynamo stuk.
geeft ie alleen verschil als ie nog op de regelaar zit word het lastiger dan moet je echt gaan kijken of de dynamo niet verbrand is ofzo.
voor knustelaars kun je de dynamo tegen een dikke weerstand van paar ohm laten duwen, maar dan moet je wel zoiets in elkaar gaan zetten. *:)
 
Laatst bewerkt:
ik heb het met mijn eigen filmpje vergeleken en ik heb wel een speedohealer ik rij met 16/42 en ik rem iets eerder dan hij maar kom voor de hoofdtribune vol in 4 net tegen 200 echte gps km

Als ik er van uit ga dat mijn teller met 16/42 ongeveer 10 km overdrijft weet ik bijna zeker dat je met 15/43 minstens 20 km te veel op de teller hebt staan.
Voor de filmpjes wel leuk. :+
 
Dat heeft er wel mee te maken, heb nu mijn 3e SP en ze hadden het allemaal.
Zo ook de Vadareo heeft hier last van . . . . zelfde blok.
Dus jij weet er geen REET van.

Je valt door de mand.
Dat blijkt zeker, het blok van een varadero is hetzelfde als het blok dat onder de firestorm hangt.

Misschien moet je eens goed gaan kijken naar de constructie van de uitlaat bochten en originele klemmen gaan gebruiken.
 
Je valt door de mand.
Dat blijkt zeker, het blok van een varadero is hetzelfde als het blok dat onder de firestorm hangt.

Misschien moet je eens goed gaan kijken naar de constructie van de uitlaat bochten en originele klemmen gaan gebruiken.
Ik val door de mand ha ha ha.
Of als ik dat niet weet . . . . maar op slakken zout leggen kan ik ook.
En wij werken alleen met originele onderdelen.
Maar goed dat ga ik jou niet uitleggen, ga lekker door met afzeiken en blijf in je (midlifecrisis) hangen. wijsneus.
 
Geluid van een 2 cil. is inderdaad op hoge snelheid een beetje ruk op een gopro ;(
je hebt van die hoesjes met allemaal haar erop, daardoor onderdruk je het windgeruis en zou je dus meer van de motor moeten horen.

Idd! Die hoesjes zouden wel eens kunnen helpen, mijn eigen beleving van het geluid is ook 10x mooier op de motor dan op de gopro. Vooral wat hoger in toeren "stoort" het gewoon.

Het geluid komt door al die tandwielen en daar is niks aan te doen.

Heb het bij 4cyl en 1 cyl ook met de gopro, wel minder maar zeker aanwezig. Dat geluid van de nokkenasaandrijving vind ik juist mooi bij de SP1 passen en stoort zeker niet :)


zijn tandwiel verhouding zorgt voor een wel hele optimistische snelheid ik denk niet dat hij een speedohealer heeft om het te compenseren

Klopt, ik heb nu 15-43 erop, maar rij wel met een 200 achterband dus dat compenseert ook weer enigszins. Als ik de gps er bijpak scheelt het zo'n 12 a 15 km rond de 200km/u Teller overdrijft dus wel, maar daar kijk ik eigenlijk niet naar op het circuit :+ De acceleratie die je er voor terugkrijgt is veel fijner :)

ik heb het met mijn eigen filmpje vergeleken en ik heb wel een speedohealer ik rij met 16/42 en ik rem iets eerder dan hij maar kom voor de hoofdtribune vol in 4 net tegen 200 echte gps km

Ik probeer op de circuits altijd zo kort mogelijk te gearen, acceleratie pak je tijdswinst mee. Hier heb ik er 15-43 opzitten. Ik kom bij een goed rondje in z'n 5 richting de begrenzer einde rechte stuk en probeer op de 150m te remmen. Op de gps daar 230 km/h

Had geloof ik 1:56.1 gereden daar met de sp1.

Als ik er van uit ga dat mijn teller met 16/42 ongeveer 10 km overdrijft weet ik bijna zeker dat je met 15/43 minstens 20 km te veel op de teller hebt staan.
Voor de filmpjes wel leuk. :+

+- 15 ;) Rij ook weer met een 200 band achter, die is veel hoger en compenseert ook weer een beetje voor de gearing. Maar het is maar een teller :+ Zal hem afplakken volgende keer :9
 
Idd! Die hoesjes zouden wel eens kunnen helpen, mijn eigen beleving van het geluid is ook 10x mooier op de motor dan op de gopro. Vooral wat hoger in toeren "stoort" het gewoon.Heb het bij 4cyl en 1 cyl ook met de gopro, wel minder maar zeker aanwezig. Dat geluid van de nokkenasaandrijving vind ik juist mooi bij de SP1 passen en stoort zeker niet :)Klopt, ik heb nu 15-43 erop, maar rij wel met een 200 achterband dus dat compenseert ook weer enigszins. Als ik de gps er bijpak scheelt het zo'n 12 a 15 km rond de 200km/u Teller overdrijft dus wel, maar daar kijk ik eigenlijk niet naar op het circuit :+ De acceleratie die je er voor terugkrijgt is veel fijner :)Ik probeer op de circuits altijd zo kort mogelijk te gearen, acceleratie pak je tijdswinst mee. Hier heb ik er 15-43 opzitten. Ik kom bij een goed rondje in z'n 5 richting de begrenzer einde rechte stuk en probeer op de 150m te remmen. Op de gps daar 230 km/h

Had geloof ik 1:56.1 gereden daar met de sp1.+- 15 ;) Rij ook weer met een 200 band achter, die is veel hoger en compenseert ook weer een beetje voor de gearing. Maar het is maar een teller :+ Zal hem afplakken volgende keer :9


Kijk eens goed naar de montage van de Go-Pro, http://www.versusshop.nl/media/cata...5fb8d27136e95/g/o/gopro-klikvoet-versus_1.jpg ,

het irritante rammelgeluid kwam bij daarvandaan, ik heb het opgelost met een stukje isolatieplakband waardoor het geheel net even wat strakker in elkaar zit.
 
Ik val door de mand ha ha ha.
Of als ik dat niet weet . . . . maar op slakken zout leggen kan ik ook.
En wij werken alleen met originele onderdelen.
Maar goed dat ga ik jou niet uitleggen, ga lekker door met afzeiken en blijf in je (midlifecrisis) hangen. wijsneus.

Niet iedereen trapt in je kroeg/verjaardags-praat.
 
hallo allemaal :W

Ik lees hier al enige tijd mee, en nu kom ik me maar eens aanmelden in dit topic :)

Ik heb sinds vorig seizoen heb ik een sp2 bsb editie uit 2004

misschien van een bekende van hier geweest?
de vorige eigenaar heeft er best al veel mee gedaan.
hyper pro veren voor en achter
pc3
K&N filters
stalen leidingen voor en achter
leo dempers / ik heb toen laatst het setje laser hotcams van hier gekocht.



nou vroeg ik me wel af welke banden jullie het fijnst vinden rijden onder deze motor aangezien ik een nieuwe set bijna moet gaan aanschaffen
 
Laatst bewerkt:
Welkom, Pirelli supercorsa SP V2 en die bevallen zeer goed.
 
Laatst bewerkt:
dat is geloof ik wel een mooi weer band of niet haha

en welke maat pakken jullie het meeste?

190 50
190 55

of zelfs 200?
 
Clubtrainer, Midlifecrisis heeft gelijk betreft dat het blok van een Varadero, het zelfde blok is als wat onder een Honda VTR Firestorm hangt.
Deze blokken kun je het makkelijkst herkennen aan de koppeling deksel, ook hebben deze blokken een Nokken as Ketting spanner op beide cilinders.

de SP1 en SP2 blok zien er Ietsjes mooier uit en hebben deze Nokken as ketting spanners niet. waarom niet ? omdat deze mechanisch aangedreven worden met tandwiel op tandwiel. (het zingende geluid wat de SP1/2 en VFR blokken geven)

en welkom bij het forum leven, iedereen probeert elkaar van alles wijs te maken, geen reden gelijk om met Verbale communicatie elkaar in de haren te vliegen...

EDIT: Ohja ik verkoop ook nog een Set laser dempers voor een SP1, helaas met een deukje er in. prijs is onderhandelbaar. Link : http://link.marktplaats.nl/m1087935804
 
Laatst bewerkt:
Clubtrainer, Midlifecrisis heeft gelijk betreft dat het blok van een Varadero, het zelfde blok is als wat onder een Honda VTR Firestorm hangt.
Deze blokken kun je het makkelijkst herkennen aan de koppeling deksel, ook hebben deze blokken een Nokken as Ketting spanner op beide cilinders.

de SP1 en SP2 blok zien er Ietsjes mooier uit en hebben deze Nokken as ketting spanners niet. waarom niet ? omdat deze mechanisch aangedreven worden met tandwiel op tandwiel. (het zingende geluid wat de SP1/2 en VFR blokken geven)

en welkom bij het forum leven, iedereen probeert elkaar van alles wijs te maken, geen reden gelijk om met Verbale communicatie elkaar in de haren te vliegen...

EDIT: Ohja ik verkoop ook nog een Set laser dempers voor een SP1, helaas met een deukje er in. prijs is onderhandelbaar. Link : http://link.marktplaats.nl/m1087935804
Het verschil in blok weet ik . . ik wil de alleen maar zeggen dat deze motoren met een V twin last hebben van lekke uitlaatpakking.
Misschien was dat niet helemaal duidelijk en gelijk hoef ik niet te hebben.
Zo ook het verschil van de distributie daar gaf ik alleen maar aan waar het lawaai van komt.

En wil het hier maar bij laten en wens iedereen nog een paar mooie km voor het echt herfst wordt.
 
dat is geloof ik wel een mooi weer band of niet haha

en welke maat pakken jullie het meeste?

190 50
190 55

of zelfs 200?

Met 190/55 stuurt het wat makkelijker,
Ik rijd nu dunlop sportsmart, zou een hele goede band moeten zijn maar ik kan er niet mee worden.
Ze zijn nu bijna op en ik denk dat ik voor de Bridgestone S20(evo) ga of misschien de conti sportattack, die deden het onder de fireblade heel goed.

Edit,
Ook zou je met een 55 band wat meer rubber aan de weg hebben en de ronding loopt mooier.
.
 
Laatst bewerkt:
dat is geloof ik wel een mooi weer band of niet haha

en welke maat pakken jullie het meeste?

190 50
190 55

of zelfs 200?

Hangt er natuurlijk vanaf wat je ermee wil en waar je prioriteiten liggen.
Ik ben als sportieve woonwerker erg gecharmeerd van de Bridgestone S21 in de standaard maat 190/50. Rij er met vertrouwen de randjes af terwijl ik 'm er ook nog eens 7.000km om heb liggen. Het profiel is nog ruim voldoende, maar krijg nu wel serieus last van een beetje vierkantigheid. In de regen heb ik niet superveel vertrouwen in deze banden, als daar je prioriteit ligt zou in de MPP3 aanraden.
 
hallo allemaal :W

Ik lees hier al enige tijd mee, en nu kom ik me maar eens aanmelden in dit topic :)

Ik heb sinds vorig seizoen heb ik een sp2 bsb editie uit 2004

misschien van een bekende van hier geweest?
de vorige eigenaar heeft er best al veel mee gedaan.
hyper pro veren voor en achter
pc3
K&N filters
stalen leidingen voor en achter
leo dempers / ik heb toen laatst het setje laser hotcams van hier gekocht.



nou vroeg ik me wel af welke banden jullie het fijnst vinden rijden onder deze motor aangezien ik een nieuwe set bijna moet gaan aanschaffen

Ik rijd met Bridgestones, nu een S21 achter en de S20evo voor.
Zeer fijne banden met veel feedback.
 
ik heb het met mijn eigen filmpje vergeleken en ik heb wel een speedohealer ik rij met 16/42 en ik rem iets eerder dan hij maar kom voor de hoofdtribune vol in 4 net tegen 200 echte gps km

Met 190/55 is dat in de begrenzer net geen 195km/u (GPS dan)

Ik tikte op de circuitdag net de 160 aan op het rechte stuk als ik mocht wisselen van positie *O*

Volgende keer toch maar weer eens vrij rijden denk ik, ben wel benieuwd wat ik echt aan tijd kan rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan