Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 32

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had deze op m'n SP1, maar dan met vaste ophanging, geen ring. Net nieuw gevuld en gemodificeerd en van Db-killers voorzien door Pajic. Staan nog te koop bij Domburg. Voor een vrij absurde prijs, maar als je bedenkt dat ze 300km ervoor voor EUR300,- waren aangepakt door Pajic valt het eigenlijk ook wel weer mee.

Ja die heb ik al een keer gemaild hierover maar hij wil de db killers niet los verkopen.
Dus....
 
Bij mij zat het alarm er al op, wel ingebouwd door een professioneel bedrijf. heb er geen problemen mee maar het neemt gewoon veel ruimte in beslag. is toch een aardig kastje dat nu op de plek zit waar bij jou de ecu zit, mijn ecu zit aan de andere kant van de buddy maar dat vind ik niet ideaal met alle kabels enz. ben van plan het alarm uit te gaan bouwen, dus als iemand nog een spybal alarm zoekt?


Ik had 19 jaar een Spyball op mijn VFR zonder problemen, dus ik heb wel interesse voor mijn SP.
Laten we tzt via PB iets afspreken dat ik je kom helpen bij het uitbouwen. Ik heb tijd zat, ook gedurende de week...
En dan gelijk de draden goed "coderen". Had hup hup hup 'm van mijn VFR gesloopt... om dan pas te zien dat alle draden van de spyball zwart waren. Tja, vogel dan maar uit -niet dus- wat nu waar moet bij inbouw...
|(
 
Laatst bewerkt:
Zo, vandaag eindelijk gelukt om het PAIR systeem te verwijderen maar nu zit ik met een vraag w.b.t. het dichtmaken :/

Je kunt het doen met de (dure) block-off plates zoals dit setje
PAIR Valve Eliminator SMOG block off plates Honda VTR 1000 RC51 RVT SP1 SP2 5213008256774 | eBay

Of de goedkope variant zoals omschreven op rc51forums

Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan? of maakt het niet veel uit?

kwtoxman's SP2 winter refresh (pic heavy) - Page 22 - Honda RC51 Forum : RC51 Motorcycle Forums

attachment.php


attachment.php
 
Laatst bewerkt:
ik ben voor de dure versie gegaan
Zo, vandaag eindelijk gelukt om het PAIR systeem te verwijderen maar nu zit ik met een vraag w.b.t. het dichtmaken :/

Je kunt het doen met de (dure) block-off plates zoals dit setje
PAIR Valve Eliminator SMOG block off plates Honda VTR 1000 RC51 RVT SP1 SP2 5213008256774 | eBay

Of de goedkope variant zoals omschreven op rc51forums

Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan? of maakt het niet veel uit?

kwtoxman's SP2 winter refresh (pic heavy) - Page 22 - Honda RC51 Forum : RC51 Motorcycle Forums

[afbeelding]

[afbeelding]
 
zo ,even kijken of het lukt met de foto's


dit is hem dan .



beetje schoongemaakt



ik vroeg aan motoport of ze nog even navraag wouden doen betreft het onderhoud , wanneer er kleppen zijn gesteld enz. , hebben ze gedaan en de vorige eigenaar kwam dit ook nog even langsbrengen *O* , toch mooi even de nauwelijks gebruikte dempers , duoseat ,raampje erbij en een nieuwe paddockstand !



en hier mijn andere liefde :9

 
Er stonden laats op MP block-off plaatjes, kan ze nu alleen niet meer vinden....
 
Laatst bewerkt:
ik ga morgen de tank nog verwijderen , is dat goed te doen ?
er zit geen benzinekraan neem ik aan , dus de slang afknijpen ?

2 bouten losmaken boven bij de tank ,verder zie ik geen bevestigingen ,moet ik nog ergens op letten ?
 
Die eerste link die je post is goedkoper, heb ik ook in mijn favorieten staan. Eerst eens kijken of die mod überhaupt al gedaan is voordat ik mijn sp kocht...
 
zo ,even kijken of het lukt met de foto's


dit is hem dan .

[~[url="http://i273.photobucket.com/albums/jj208/junkierc/fotos%20galaxy%20s6%2012-1-17%201629_zpsjnadxeft.jpg"]afbeelding~][/URL]

beetje schoongemaakt

[~[url="http://i273.photobucket.com/albums/jj208/junkierc/fotos%20galaxy%20s6%2012-1-17%201641_zpsbcc11roc.jpg"]afbeelding~][/URL]

ik vroeg aan motoport of ze nog even navraag wouden doen betreft het onderhoud , wanneer er kleppen zijn gesteld enz. , hebben ze gedaan en de vorige eigenaar kwam dit ook nog even langsbrengen *O* , toch mooi even de nauwelijks gebruikte dempers , duoseat ,raampje erbij en een nieuwe paddockstand !

[~[url="http://i273.photobucket.com/albums/jj208/junkierc/fotos%20galaxy%20s6%2012-1-17%201679_zps3j8b3fji.jpg"]afbeelding~][/URL]

en hier mijn andere liefde :9

[~[url="http://i273.photobucket.com/albums/jj208/junkierc/fireblade%20003_zps0lydmgez.jpg"]afbeelding~][/URL]
Nice, bling bling 8-)
 
Ik heb gewoon jb weld epoxy in de huidige gedaan
Werkt perfect and cheap👍🏽 Je ziet het toch amper
 
















Nou tis hoop werk maar kontje kan ik redden. Gipro ook vast geplakt met en bracket
Gizmo is weer 😁 happy
 
ik ga morgen de tank nog verwijderen , is dat goed te doen ?
er zit geen benzinekraan neem ik aan , dus de slang afknijpen ?

2 bouten losmaken boven bij de tank ,verder zie ik geen bevestigingen ,moet ik nog ergens op letten ?

Tank omhoog zetten en dan een 8mm slang op de retour aansluiten kan je hem zo leeg laten lopen.
Dan de grote imbus los en onderste bout eruit waar hij op scharniert.
 
Zo, vandaag eindelijk gelukt om het PAIR systeem te verwijderen maar nu zit ik met een vraag w.b.t. het dichtmaken :/

Je kunt het doen met de (dure) block-off plates zoals dit setje
PAIR Valve Eliminator SMOG block off plates Honda VTR 1000 RC51 RVT SP1 SP2 5213008256774 | eBay

Of de goedkope variant zoals omschreven op rc51forums

Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan? of maakt het niet veel uit?

kwtoxman's SP2 winter refresh (pic heavy) - Page 22 - Honda RC51 Forum : RC51 Motorcycle Forums

[afbeelding]

[afbeelding]


Wat is hier het grote voordeel van? Systeem zit nog op mijn motor maar ga toch alles strippen voor onderhoud, dus kan ik dit gelijk meepikken.
 
~
Ik had 19 jaar een Spyball op mijn VFR zonder problemen, dus ik heb wel interesse voor mijn SP.
Laten we tzt via PB iets afspreken dat ik je kom helpen bij het uitbouwen. Ik heb tijd zat, ook gedurende de week...
En dan gelijk de draden goed "coderen". Had hup hup hup 'm van mijn VFR gesloopt... om dan pas te zien dat alle draden van de spyball zwart waren. Tja, vogel dan maar uit -niet dus- wat nu waar moet bij inbouw...



Lijkt mij een goed plan. Ben nu de sp aan het strippen voor groot onderhoud. Ik stuur je wel een berichtje waneer ik verwacht aan het alarm te beginnen.
 
ik ga morgen de tank nog verwijderen , is dat goed te doen ?
er zit geen benzinekraan neem ik aan , dus de slang afknijpen ?

2 bouten losmaken boven bij de tank ,verder zie ik geen bevestigingen ,moet ik nog ergens op letten ?
Is makkelijk te doen.
Voorkant 2 bouten los..evt eerst je stuurdemper
verwijderen als je die hebt

Tank omhoog zetten ....zonder geweld!!
Slangetjes losmaken en afknijpen (ik gebruik griptang)
Bout moer van scharnier losmaken onder je buddy.
Ik gebruik pijpsleutel en een dopsleutel.
Opletten dat je rubbertje daar niet verliest en weer netjes terugzet.
 
Laatst bewerkt:
Wat is hier het grote voordeel van? Systeem zit nog op mijn motor maar ga toch alles strippen voor onderhoud, dus kan ik dit gelijk meepikken.

1.Je motor ploft/knalt minder, dus beter voor je dempers/uitlaat pakkingen etc.
2. Hij loopt voor mijn gevoel soepeler dus minder hikjes zeg maar.
3.Gewicht verlies maar dat is minimaal!
4. Makkelijk af te stellen op de testbank aangezien ze dan niet het pair systeem hoeven af te knijpen!
5. Meer lucht beschikbaar voor je verbranding aangezien er geen lucht meer word weg gepakt uit je lucht filterhuis om aan je uitlaat toe te voegen. (minimaal uiteraard maar alle beetjes helpen)
6. Nodig als je ooit zoals ik met een autotune wilt rijden!.

Tip doe ook de flapper mod of zet hem in elk geval continu open!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan