Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 32

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier nog een filmpje met een GoPro Session gemaakt van een vriend. Hierbij is het geluid super! Ik vermoed dat zoals hier ook al gezegd werd dat het storende geluid van de behuizing/bevestiging van de Hero 3 komt. Zal even wat gaan experimenteren hiermee. Zo is het een stuk prettiger om de filmpjes te bekijken iig!

Ik vind trouwens de standaard vering op de sp1 verbazingwekkend goed! Begin van dit jaar de voorvorken geserviced en de achtershock is nog nooit uitelkaar geweest :+ Had perfecte slijtage met de banden en qua sturen kijk maar op het filmpje, hij moet nog wat meer op z'n kop omdat die niet z'n lijn houd als ik wat meer ga pushen (of toch een wat zwaardere veer achter monteren), maar kon redelijk makkelijk zelfs een s1000rr en een panigale voorbij *D Volgend jaar maar eens kijken tot hoe ver je kan met het standaard spul. Racen word wel voordelig zo 8-)

 
Hier nog een filmpje met een GoPro Session gemaakt van een vriend. Hierbij is het geluid super! Ik vermoed dat zoals hier ook al gezegd werd dat het storende geluid van de behuizing/bevestiging van de Hero 3 komt. Zal even wat gaan experimenteren hiermee. Zo is het een stuk prettiger om de filmpjes te bekijken iig!

Ik vind trouwens de standaard vering op de sp1 verbazingwekkend goed! Begin van dit jaar de voorvorken geserviced en de achtershock is nog nooit uitelkaar geweest :+ Had perfecte slijtage met de banden en qua sturen kijk maar op het filmpje, hij moet nog wat meer op z'n kop omdat die niet z'n lijn houd als ik wat meer ga pushen (of toch een wat zwaardere veer achter monteren), maar kon redelijk makkelijk zelfs een s1000rr en een panigale voorbij *D Volgend jaar maar eens kijken tot hoe ver je kan met het standaard spul. Racen word wel voordelig zo 8-)


Je grootlicht staat aan. :+

Wat bedoel je precies met reservicen van de vork?

ziet er gaaf uit. :t
 
Laatst bewerkt:
Hier nog een filmpje met een GoPro Session gemaakt van een vriend. Hierbij is het geluid super! Ik vermoed dat zoals hier ook al gezegd werd dat het storende geluid van de behuizing/bevestiging van de Hero 3 komt. Zal even wat gaan experimenteren hiermee. Zo is het een stuk prettiger om de filmpjes te bekijken iig!

Ik vind trouwens de standaard vering op de sp1 verbazingwekkend goed! Begin van dit jaar de voorvorken geserviced en de achtershock is nog nooit uitelkaar geweest :+ Had perfecte slijtage met de banden en qua sturen kijk maar op het filmpje, hij moet nog wat meer op z'n kop omdat die niet z'n lijn houd als ik wat meer ga pushen (of toch een wat zwaardere veer achter monteren), maar kon redelijk makkelijk zelfs een s1000rr en een panigale voorbij *D Volgend jaar maar eens kijken tot hoe ver je kan met het standaard spul. Racen word wel voordelig zo 8-)


Sjo, je kachelt aardig door.... :t
Misschien volgend jaar ook maar eens een keer Assen aan doen.
 
Dat is niet zo spannend,
wat ik weten wil is of dat er ook shims en dergelijke vervangen zijn.
De rest is eigenlijk gewoon onderhoud. (wat wel heel vaak overgeslagen wordt)
ik wist het vroegahhh niet eens..
totdat ik het een keer had laten doen, je stapt dan op een geheel nieuwe fiets !

je raakt heel langzaam gewend aan de steeds slechter wordende fork....dus merk je het ook pas als het wel onderhouden/gereviseerd is.

sla het nu geen enkel jaar meer over.
 
Waarom zou je shims vervangen?

Geen idee, ik vraag het maar.

Mede omdat Benjamin zo tevreden is over de vering/demping wil ik dan graag weten of die misschien gemodificeerd is.
Op diverse (Amerikaanse) fora komt ik van die setjes tegen waar andere shims of zo in zitten.
Helaas is dat meestal nogal aan de prijs en wellicht kan dat dus op een andere manier goedkoper,
keerringen, olie, veren, en glijbussen vind ik geen modificatie of revisie maar onderhoud.
 
Laatst bewerkt:
ik wist het vroegahhh niet eens..
totdat ik het een keer had laten doen, je stapt dan op een geheel nieuwe fiets !

je raakt heel langzaam gewend aan de steeds slechter wordende fork....dus merk je het ook pas als het wel onderhouden/gereviseerd is.

sla het nu geen enkel jaar meer over.

Waar laat je het uitvoeren? Of kan je het zelf? Zou het ook moeten laten doen eigenlijk, zou niet weten of het ooit al een keer gebeurd is.. Net als kleppen checken/stellen...
 
Waarom zou je shims vervangen?
je kunt met de olie dikte spelen, rebound en compressie om de olie verplaatsing te beinvloeden.

met shims kan dit ook. maar denk dat je dan stapje hoger moer rijden dan wij doen om dit te voelen en te merken.

buiten dat....denk ik ook wel dat shims kunnen verslijten door te oude olie...maar dat is een eigen gedachtengang
 
Joepie!! Ik heb een slippende koppeling *O*
Met mijn eigenwijze kop heb ik afgelopen voorjaar Castrol Power RS in m'n blok gekieperd en nu gaan de platen slippen. Er is mij wel voor gewaarschuwd, maar ik dacht, Honda heeft zelfs een Castrol SP2 uitgebracht dus dat zal wel goed zitten, niet dus :') Navraag leert dat de Castrol olie molybdeensulfide bevat, deze stof trekt in de platen wat er voor zorgt dat ze gaan slippen.

Nu is mijn vraag, welke koppelingsplaten kan ik het beste aanschaffen, en welk olie is aan te raden om te zorgen dat dit niet weer gebeurd?
 
Ik heb al wat jaartjes olie van Putoline (10w40, halfsyntheet) en in en dat werkt prima, geen last van koppelingsproblemen iig.

Weet niet of er "speciale" koppelingsplaten in zitten, anders gewoon oem of van ebc ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Joepie!! Ik heb een slippende koppeling *O*
Met mijn eigenwijze kop heb ik afgelopen voorjaar Castrol Power RS in m'n blok gekieperd en nu gaan de platen slippen. Er is mij wel voor gewaarschuwd, maar ik dacht, Honda heeft zelfs een Castrol SP2 uitgebracht dus dat zal wel goed zitten, niet dus :') Navraag leert dat de Castrol olie molybdeensulfide bevat, deze stof trekt in de platen wat er voor zorgt dat ze gaan slippen.

Nu is mijn vraag, welke koppelingsplaten kan ik het beste aanschaffen, en welk olie is aan te raden om te zorgen dat dit niet weer gebeurd?
mijn oem platen hebben ruime 100.000 meegedaan ondanks vele wheely's en circuit dagen.

doe ermee wat je wil ;)
 
oh lord oh lord here we go again.
castrol en oem plates gaan (bij sommige) sp1/2 gewoon niet goed samen.
ik heb barnett plates erin plus motul 5100.
winning team.
als je weer noem neemt gewoon andere olie nemen zoals de 5100 van motul
trust me dat ik hier gelijk in heb.
 
mijn oem platen hebben ruime 100.000 meegedaan ondanks vele wheely's en circuit dagen.

doe ermee wat je wil ;)
Wat wil je hiermee zeggen? Dat ik originele koppelingsplaten moet monteren? Of dat ik op onzin zit?

Chris (was het toch?) voor zo ver ik weet zitten de originele platen er nog in. Is EBC een gerenommeerd merk vwb koppelingsplaten?
 
het (moly) is the bad guy wat bij heete platen en glazing effect niet echt tegen werkt maar neemt gewoon toe..
barnett full clutch kit nemen en motul.
maar als je barnett neemt kan je gastrol gewoon blijven gebruiken but why take the risk right.
gewoon vervangen.
suc6
 
Ik gebruik Castrol en voor zover ik weet oem platen, geen last van slippende koppeling.
 
Nou ik dus wel :+ Ik ben hoe dan ook aan nieuwe platen toe. Een complete Barnett set, dus frictieplaten, veren en tussenplaten gaat me zo'n 150 euro kosten, EBC platen kosten zo'n 100 euro. Wat is het voordeel van die Barnett set?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan