Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beetje off-topic, maar.. Zo zei een dealer hier in de buurt:'Je neemt toch ook niet je eigen biefstuk mee naar een restaurant'.

Maar het is maar net hoe je het ziet. Ofwel je neemt de bovenstaande houding aan en dan komen er in ieder geval geen mensen naar je zaak om een bandje om te laten leggen.

Of.. je bent commercieel iets slimmer en kijkt verder dan je neus lang is. En begrijpt dat, zeker in deze tijden met internet aankopen, iedereen die je in je zaak krijgt een potentiële koper (van *whatever*) is en belangrijk voor je kan zijn. Dan weet men je te vinden, je kunt je op je beste en meest vriendelijke manier voor doen en een persoonlijke band met die mensen opbouwen. Wellicht als ze in de toekomst iets nodig hebben dan komen ze even bij je langs om wat te kopen ipv dat ze het ergens anders halen (lees: internet of die zaak waar ze wel terecht konden om de bandjes erom te laten leggen).

Zo liet ik ooit ergens een voorbandje om leggen bij een kleine zaak. Bleek die een bovenverdieping te hebben met allemaal motorkleding. Laat ik nou ook eens op zoek zijn naar een nieuw pak. Dus tijdens dat het bandje afgehandeld werd, was ik even door de kleding aan het neuzen. Bleek ook nog eens dat ze zéér gunstig geprijsd waren (gewoon 'internet prijzen')! En korting was geen probleem. Uiterst aardig geholpen.

Kortom: ik heb daar nieuwe handschoenen, een nieuw jack en broek gekocht. En later nog eens een zomer jas en zomer handschoenen. En nog weer eens later een paar nieuwe laarzen.
Oh ja.. en ook weer een achterbandje laten omleggen ;)


Dus.. wie pakt het nou beter aan? Ik zou het wel weten als zaak zijnde :+
Precies 8-)
Het is niet voor niets, dat bij steeds meer internet-bandenleveranciers, je een (aangesloten) bedrijf kunt selecteren,
waar je je bandjes kunt laten afleveren en die ze voor je monteert... :}
 
Banden laten omleggen doe ik vaak wel bij de dealer, soms gecombineerd met een beurtje.
Maar de prijzen moeten wel acceptabel blijven...
Meestal betaal ik ergens tussen de €260 en €300 voor een setje 180/55 en 120/70.
Als die dealer boven de €300 wil gaan zitten, dan wordt het toch internet.... ;)
En zoals anderen ook onderschrijven: daar is niks mis mee !
Er zijn zelfs internetleveranciers die op voorhand al "hun" montage-adressen erbij vermelden !
En die varieren van 15 tot 25 euro gemonteerd op losse wielen incl. balanceren.
Je kunt er zelfs voor kiezen de banden daar bij hun al te laten afleveren !
En daar zou iets mis mee zijn ???

Bij mij in het handboek staat trouwens gewoon de gebruikelijke spanning van 2,5/2,9
Zoals bij de meeste ( of misschien wel alle ) fabrikanten.
Overigens is dit al aan de hoge kant eigenlijk. :Y
Die voorgeschreven spanning schijnt hoofdzakelijk afkomstig te zijn uit een Amerikaanse ( hoe kan het anders ) aansprakelijkheidskwestie.
( iemand kreeg daar een ongeluk veroorzaakt door een véél te lage bandenspanning )
Daarna is er een min of meer uniforme spanning gesteld....
Overigens loopt je spanning tijdens het rijden ook nog eens een paar tienden op.

En verder bepaald iedereen voor zich zijn eigen criteria waarom de keus valt op merk en type uiteraard.
Bij mij is de levensduur "mooi meegenomen" , maar andere zaken zoals gevoel zijn belangrijker.

Just my two cents... ;)
 
Als ik motorboer zou zijn, zou ik inderdaad ook inspelen op de verandering van de markt. Internetaankopen zijn gemeengoed geworden, of je het nu leuk vind of niet. Ik vind dat de persoon die ze erop legt moet rekenen wat het werk hem kost, incl. materiaal (ventielen/lood) natuurlijk. In die uurprijs zit natuurlijk ook een winstdeel verdisconteerd. Ik ga immers ook niet voor nop werken.

Ikzelf had ook geen zin in gezeik over het laten monteren van 'eigen banden'. Heb destijds wel eens geinformeerd bij motorboeren in de buurt -> hadden allen geen zin in dergelijke klusjes. Daarom ben ik ze zelf gaan leggen (gp503.de ;)), omdat het toch de hoogste kosten zijn bij het motorrijden (wellicht na de brandstof). Daarnaast is het leuk om het zelf de doen/te kunnen.
 
Heb mijn TDM ook ingespoten met acf50. Leuke is de eerste keer rijden, en dan stilstaan bij een stoplicht. Dan rookt alles alsof hij in de fik staat. En stinken.... 👍
 
De 2017 Yamaha prijzen zijn bekend, de Tracer staat nu voor 11.999 euro in de prijslijst. Dit is inclusief afleverkosten, prijsstijging van zo'n 600 euro. Tracer 900 2018 - Motoren - Yamaha Motor Europe, branche Nederland

Ook de Tracer 700, MT-09, etc. stijgen in prijs, ze verkopen te goed denk ik :-) Blij met mijn 2016 race blue!

Oog viel ook op onderstaande mbt de quickshifter. Zie deze nog niet onder de acc staan en weet niet of deze op het 2016 model gaat passen:

Geavanceerde elektronische regelsystemen
Om de rijeigenschappen optimaal op het wegdek en de weersomstandigheden af te stemmen, kunt u kiezen uit één van de drie Yamaha D-MODE rijstanden. Het Traction Control Systeem (TCS) met drie standen biedt extra vertrouwen bij glad wegdek en het geavanceerde ABS remsysteem voorkomt blokkerende wielen tijdens het remmen. Dankzij de voorbedrading is het heel eenvoudig om de optionele Quick Shifter te monteren.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook wel benieuwd of de quickshifter past op de pre-'17 modellen.
Al denk ik eerder van niet, maar ik zal het zeker bij mijn dealer nog eens navragen.
 
Zijn er inmiddels meer mensen die hun Tracer aan een optimate lader hebben gehad ?
Zelf had ik het al eerder gedaan, maar het schijnt eigenlijk niet te mogen omdat het een VRLA accu is ?

Weten doe ik het zelf in ieder geval niet... :?
 
Laatst bewerkt:
Zijn er inmiddels meer mensen die hun Tracer aan een optimate lader hebben gehad ?
Zelf had ik het al eerder gedaan, maar het schijnt eigenlijk niet te mogen omdat het een VRLA accu is ?

Weten doe ik het zelf in ieder geval niet... :?


Die van mij heeft vorige winter aan een Optimate gehangen en ook nu
hangt ie aan dezelfde druppellader :Y
 
Zijn er inmiddels meer mensen die hun Tracer aan een optimate lader hebben gehad ?
Zelf had ik het al eerder gedaan, maar het schijnt eigenlijk niet te mogen omdat het een VRLA accu is ?

Weten doe ik het zelf in ieder geval niet... :?
Wel de aansluiting erop gezet, maar nog niet gebruikt..

Ik rij nog elke dag....
 
Zijn er inmiddels meer mensen die hun Tracer aan een optimate lader hebben gehad ?
Zelf had ik het al eerder gedaan, maar het schijnt eigenlijk niet te mogen omdat het een VRLA accu is ?

Weten doe ik het zelf in ieder geval niet... :?

De mijne heeft vorige winter ook aan de Optimate gehangen (rechtstreeks gekoppeld op de batterij) en ik toch geen problemen ondervonden.
Wat is een VRLA accu en waarom zou het niet mogen?
 
De mijne heeft vorige winter ook aan de Optimate gehangen (rechtstreeks gekoppeld op de batterij) en ik toch geen problemen ondervonden.
Wat is een VRLA accu en waarom zou het niet mogen?
VRLA = valve regulated lead acid

Geen idee waarom het niet zou mogen.
Ik denk dat de dynamo de accu harder oppompt dan een optimate dat kan.
 
Zijn er inmiddels meer mensen die hun Tracer aan een optimate lader hebben gehad ?
Zelf had ik het al eerder gedaan, maar het schijnt eigenlijk niet te mogen omdat het een VRLA accu is ?

Weten doe ik het zelf in ieder geval niet... :?

Ik heb een C-Tek, en daar heeft de MT al twee winters aan gehangen. Volgens mij zijn de originele druppelladers van Yamaha ook van C-Tek.
 
Hoi,

Mijn Tracer staat al een tijdje op de middenbok in de berging.
Omdat ik wil voorkomen dat ik een plat vlak in mijn voorband krijg draai ik het wiel om de 2 à 3 weken.
Nu wil ik eigenlijk een balkje onder de linkerkant van de voorvork plaatsen zodat het wiel altijd vrij hangt. Zou dit geen kwaad kunnen ?
Het kan alleen onder de linkerkant omdat het stuur op het stuurslot staat.

Iemand nog suggesties ?
 
Hoi,

Mijn Tracer staat al een tijdje op de middenbok in de berging.
Omdat ik wil voorkomen dat ik een plat vlak in mijn voorband krijg draai ik het wiel om de 2 à 3 weken.
Nu wil ik eigenlijk een balkje onder de linkerkant van de voorvork plaatsen zodat het wiel altijd vrij hangt. Zou dit geen kwaad kunnen ?
Het kan alleen onder de linkerkant omdat het stuur op het stuurslot staat.

Iemand nog suggesties ?


Banden keihard oppompen werkt ook daarvoor .
Dat het verder kwaad kan om een balkje te plaatsen zoals je beschrijft denk ik zelf niet.
 
Hoi,

Mijn Tracer staat al een tijdje op de middenbok in de berging.
Omdat ik wil voorkomen dat ik een plat vlak in mijn voorband krijg draai ik het wiel om de 2 à 3 weken.
Iemand nog suggesties ?
Net zo lang stoeptegels op je duozitje stapelen, totdat het voorwiel los komt :+
 
Hallo iedereen
In oktober had ik me al voor gesteld en dat ik de tracer 900 had aangeschaft. Maar ging mijn FZ1 missen. Heb mijn dealer opgebeld en ben weer in het bezit van mijn Fazer.
Tracer reed fijn niets op aan te merken. Min punten vond ik de turbelentie op helm Door standaard schermpje en mocht wat meer geluid uit de originele uitlaat komen.
Heb de topic van de schermpjes van MRA, Puig en Emra gevolgd en de oplossingen voor andere demper.
Maar gevoel lag nog bij de Fazer. Heeft iemand dat ook wel eens gehad om toch weer naar je vorige motor terug te gaan?
 
Kwestie van de juiste balans vinden dus...... :t
Stimmt genau })
Ik heb ooit voor onder de XJR een houten bokje gebouwd.
Op de middenbok en dat bokje onder de bloksliders, stond alles mooi van de grond.
Zo dus:
full
 
Hallo iedereen
In oktober had ik me al voor gesteld en dat ik de tracer 900 had aangeschaft. Maar ging mijn FZ1 missen. Heb mijn dealer opgebeld en ben weer in het bezit van mijn Fazer.
Tracer reed fijn niets op aan te merken. Min punten vond ik de turbelentie op helm Door standaard schermpje en mocht wat meer geluid uit de originele uitlaat komen.
Heb de topic van de schermpjes van MRA, Puig en Emra gevolgd en de oplossingen voor andere demper.
Maar gevoel lag nog bij de Fazer. Heeft iemand dat ook wel eens gehad om toch weer naar je vorige motor terug te gaan?

Ja mijn RD350 van 25 jaar geleden :+ had ik nooit moeten verkopen '(
 
Hoi,

Mijn Tracer staat al een tijdje op de middenbok in de berging.
Omdat ik wil voorkomen dat ik een plat vlak in mijn voorband krijg draai ik het wiel om de 2 à 3 weken.
Nu wil ik eigenlijk een balkje onder de linkerkant van de voorvork plaatsen zodat het wiel altijd vrij hangt. Zou dit geen kwaad kunnen ?
Het kan alleen onder de linkerkant omdat het stuur op het stuurslot staat.

Iemand nog suggesties ?
Werkt goed met een middenbok, deed bij mijn Fazer ook altijd een stokje onder de voorpoot :Y
 
Hallo iedereen
In oktober had ik me al voor gesteld en dat ik de tracer 900 had aangeschaft. Maar ging mijn FZ1 missen. Heb mijn dealer opgebeld en ben weer in het bezit van mijn Fazer.
Tracer reed fijn niets op aan te merken. Min punten vond ik de turbelentie op helm Door standaard schermpje en mocht wat meer geluid uit de originele uitlaat komen.
Heb de topic van de schermpjes van MRA, Puig en Emra gevolgd en de oplossingen voor andere demper.
Maar gevoel lag nog bij de Fazer. Heeft iemand dat ook wel eens gehad om toch weer naar je vorige motor terug te gaan?
Kom ook van een Fazer, maar heb 'm echt nog niet gemist... *D
 
Ik wil eigenlijk een kortere kentekenplaat houder voor de Tracer kopen.
Nu heb ik die van Puig gezien maar ik ben benieuwd of ik de richtingaanwijzers nog kan zien vanaf de zijkant....dat lijkt me wel handig in het kader van de veiligheid.

Het zal ongetwijfeld al een keer in dit forum besproken zijn maar ik vrees dat ik dan lang moet zoeken.

Ik heb de ABS koffers van Yamaha , iemand ervaring met de combinatie van deze koffers en de hiervoor genoemde kentekenplaat houder ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan