Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nope! Daarom ook voor de Mivv gekozen, is speciaal voor de Tracer. Zelfde kleur/materiaal als de carbonachtige look onder het zilver vd kuip en de middenbok kan blijven zitten.


Lubske, is de middenbok ook gedemonteerd met die mivv demper ?
 
ahah om je helm aan te hangen

Vind de D222 tot heden goed, maar zou hierna gaan voor Bridgestone / Michelin. Koud en natte plekken geeft niet zo veel vertrouwen. Regenachtig weer nog niet meegemaakt. Best wel goede grip, nog niet extreem mee gestuurd. Er zullen vast forum leden zijn die een betere review kunnen geven. Valt mij in ieder geval mee met andere fabrieks Dunlops die op mijn andere motorfietsen lagen. Voordeel is dat je straks met een nieuwe set banden weer een "nieuwe" beter sturende Tracer hebt.
 
Tot nu toe geen klachten over de banden, maar de MPR3's die ik onder mijn MT-09 heb laten leggen maakten wel een wereld van verschil! Zodra deze banden versleten zijn ga ik zeker weer voor de MPR3 of 4!
 
Ik heb dezelfde ervaring met de standaard dunlops, ze zijn redelijk.

Met droog weer zelfs goed, maar vooral met nat geven ze minder grip en vertrouwen dan b.v. Michelin of Bridgestone.
Waarbij ik zelf op de VFR een lichte voorkeur heb voor de Bridgestone T 30 ipv de Michelin mpr4 in verband met het neutrale stuurkarakter.
Dit ondanks iets minder in de regen dan de mpr4.

Hoe dan ook, er valt prima mee te leven, maar ik denk dat de eerste keer nieuwe set banden een gevoelige verbetering zal zijn.
Zelf zou ik voor de T30 kiezen denk ik, ook weer vanwege het neutrale stuurkarakter, de Tracer stuurt al zo makkelijk van zichzelf dat er geen hulp nodig is van nerveuze banden.
Zal misschien ook wat meer stabiliteit in lange bochten geven.

Maar...niets zo persoonlijk als banden en het gevoel tussen de oren dat ze geven...
 
Dank voor jullie respons.
Heb nu op mijn huidige motor mpr4 liggen, vandaar mijn vraag.
Alleen was ik aan het twijfelen of ik eerst de meegeleverde D222 oprijd,
maar aangezien jullie niet echt tevreden zijn bij een nat wegdek denk ik ze toch direct te wisselen.
 
Afgelopen 3 weken heb ik zelf in minder dan 3500km een achterbandje PP3 opgerookt. In het midden nog genoeg profile, maar de zijkanten zitten al op de blokjes :)

Alleen maar bochten en haarspelden gereden in Vogezen, Jura, Alpen en Provence. Heerlijk!

Vorige achterband (ook een PP3) heeft het 12.000km vol gehouden met woonwerk en weekendjes met meer beschaafde kilometers door mijn vrouw gereden. :X
 
Eerste lange tocht trouwens op de Tracer 1900km in 4 dagen, incl. bepakking met tent.

Geen enkele zadelpijn gehad. Dus standaard zadel is eigenlijk wel ok lijkt me.
 
@lcul8r , met Tracer nog geen ervaring, maar mijn XJR had dat ook altijd als het peil ongeveer op de helft of lager stond.

Het olie lampje bij deze yamaha's zijn oliepeil en niet oliedruk.
Bij de XJR was het altijd weg als ik het peil weer onder max niveau bracht.
 
@Del Boske

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb me al voorgesteld onder het topic nieuwe gebruikers.
Wil je deze afbeelding s.v.p. Toevoegen aan de OP.

Bedankt.

Liths Trots (Paul)
full
 
Zoek je nog een goede oplossing voor het moteren van een navigatie of telefoon.
Gisteren heb ik een GPS holder met Ram Mount gemonteerd. Hierdoor zit mijn navigatie nu boven het instrumenten paneel en dus heel duidelijk zicht- en bereikbaar tijdens het rijden.
Gekocht bij Cosmo. www.cosmo-accessories.com/online-store/yamaha/tracer-gps-holder-info.html
Goede kwaliteit compleet met busjes en bouten geleverd en snelle levering :)
Helaas krijg ik maar 1 foto per keer ge-upload.

Liths Trots (Paul)
full
 
Laatst bewerkt:
Zoek je nog een goede oplossing voor het moteren van een navigatie of telefoon.
Gisteren heb ik een GPS holder met Ram Mount gemonteerd.
Hey, die heb ik ook :P. Heb ook de radiator beschermer in het zwart van Cosmo, ook erg netjes :)

Ik heb de gps houder iets aangepast, op de plaats van de bal heb ik een plaatje gemonteerd en op dat plaatje de bal met daarnaast m'n crashdashcam. Maar alles zit daardoor op een erg prettige plaats (zowel de gps als de camera). Beter dan m'n RAM bal die ik had op het remvloeistof reservoir (daar zat de gps/mobiel best buiten het zicht).
 
Hey, die heb ik ook :P. Heb ook de radiator beschermer in het zwart van Cosmo, ook erg netjes :)

Ik heb de gps houder iets aangepast, op de plaats van de bal heb ik een plaatje gemonteerd en op dat plaatje de bal met daarnaast m'n crashdashcam. Maar alles zit daardoor op een erg prettige plaats (zowel de gps als de camera). Beter dan m'n RAM bal die ik had op het remvloeistof reservoir (daar zat de gps/mobiel best buiten het zicht).

Lijkt me een goed idee. post eens even een foto als het kan.
 
In de winter mijn Garmin ook eens beter bevestigen, goede tips van jullie. Wil de Garmin ook liever boven de tellers. Zit ook te kijken naar de TomTom app op de smartphone, die biedt ook kronkelroutes en routes sinds kort.

Mijn schoonvader is iets te klein voor de tracer, heeft onlangs zijn fjr de deur uit gedaan. Hij is vandaag proefrijden op de mt-09 die lager is, benieuwd.......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan