Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
PR4 komt in de diverse testen bijna altijd op de eerste plek als het gaat om grip in de regen. Als dit zwaar meeweegt in je keuze dan lijkt de PR4 de betere keus.
 
Zojuist ook weer door de regen gereden met MPR4 en geen enkel moment van twijfel. [me="Del Boske"]rijdt lekker door...[/me]

Banden, een van de onderwerpen waar je niet over uitgepraat raakt *D
 
PR4 komt in de diverse testen bijna altijd op de eerste plek als het gaat om grip in de regen. Als dit zwaar meeweegt in je keuze dan lijkt de PR4 de betere keus.

Eens, als grip in de regen en duurzaamheid zwaarder weegt dan grip bij sportief rijden, dan is PR4 de beste keus.
 
Morgen mag ik mijn Tracer ophalen in race blue. Als extra opties Led plus verlichting, HVV en MPR4 er bij genomen. Verheug me nu al op het moment dat ik er mee mag wegrijden :)
 
Morgen mag ik mijn Tracer ophalen in race blue. Als extra opties Led plus verlichting, HVV en MPR4 er bij genomen. Verheug me nu al op het moment dat ik er mee mag wegrijden :)
Veel plezier! Geniet ervan! Hopelijk hou je het een beetje droog.. Lijkt me stiekem toch wel fijn met nieuwe motor en verse bandjes. ;)
 
Veel plezier inderdaad racekikker, de mooiste kleur!

Hoop ook dat het droog is als je hem ophaalt, ik had dat niet en dat drukt de pret toch een beetje..
Plus dat je gloednieuwe motor meteen vies is...

De HVV is erg fijn en werkt top!
Ik ben nog wel een beetje aan het spelen met de instelling voor de aparte standen, maar het is geweldig dat dit kan.
Zo kan je ze helemaal naar de eigen smaak en gebruik instellen.
 
Vandaag de laatste handelingen aan mijn Mud Guard verricht, en daarna gemonteerd.

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik het onderste gat van de Kawasaki schokbreker 10 mm verplaatst......

Hoe heb je dat gedaan Hans R? Ga erbij geboord in de vork? Qua lengte de vork afgeslepen?

Het originele gat eerst opgevuld met een stuk rond aluminium (10 mm).
Dit laten lassen. (heb zelf geen las toestel voor alu :N )
Het lassen moet met zo min mogelijk warmte inbreng in de vork, de verstelling voor de uitgaande slag zit hier.
Daarna een nieuw gat (12 mm)op de juiste steek boren.
Zelf heb ik het gat 2 mm uit het midden geboord, omdat volgens het FJ-09.org de veer bij geheel uitveren de gaffel kan raken, daar heb ik nu geen last van. :t
O,ja de vork heb ik iets ingekort en afgerond.

full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een andere beugel voor de GPS houder gemonteerd.
Eerst maar in de verf gezet, de vorige was blank rvs (maar het schitterde in het zonnetje)
Het viel toch niet mee om 2 mm rvs met sleutelvijltjes te bewerken.

full
 
Vandaag nog even bij Hyperpro geweest, was een opendag via Promotor. Aardig druk, gelukkig hadden ze tijd om mijn vering te checken en in te stellen. Heb ze in de weer gezien met diverse motorfietsen, 8 van de 10 had de vering niet goed staan!
-een MT09 bj 2014, met induwen ging die zo door de achterveer. Zag er niet goed uit, advies streetbox
-een nieuwe Versys 1000: sprong achter gewoon omhoog bij uitveren, advies andere achterdemper + veer
-een Tiger 1200 van denk 2014: bij zacht inveren gebeurde er niets, advies lagers vervangen
-mijn Tracer 900: zag er niet verkeerd uit, met name uitgaande demping voor en achter aangepast. Ze vonden dit 1 van de betere exemplaren, blijkbaar zit er verschil in de Tracers 900. Mogelijk alleen andere veren monteren om te verbeteren. Bij veel duo gebruik (wat ik niet doe) ook een andere achterdemper (streetbox).

Het stuurt in ieder geval beter nu, voorkant minder vaag en 200km/h is geen probleem. Heb eerder het idee dat de standaard banden nu de limiet aangeven, dan de vering.

Ze hadden een Tracer 700 staan met een dure veringset erop. Jammer dat het geen Tracer 900 is, dan zou je met proefrijden het verschil goed moeten merken.


ps. het is oogst tijd, pas op met die boeren / buitenwegen
 
Laatst bewerkt:
Vandaag nog even bij Hyperpro geweest, was een opendag via Promotor. Aardig druk, gelukkig hadden ze tijd om mijn vering te checken en in te stellen. Heb ze in de weer gezien met diverse motorfietsen, 8 van de 10 had de vering niet goed staan!
-een MT09 bj 2014, met induwen ging die zo door de achterveer. Zag er niet goed uit, advies streetbox
-een nieuwe Versys 1000: sprong achter gewoon omhoog bij uitveren, advies andere achterdemper + veer
-een Tiger 1200 van denk 2014: bij zacht inveren gebeurde er niets, advies lagers vervangen
-mijn Tracer 900: zag er niet verkeerd uit, met name uitgaande demping voor en achter aangepast. Ze vonden dit 1 van de betere exemplaren, blijkbaar zit er verschil in de Tracers 900. Mogelijk alleen andere veren monteren om te verbeteren. Bij veel duo gebruik (wat ik niet doe) ook een andere achterdemper (streetbox).

Het stuurt in ieder geval beter nu, voorkant minder vaag en 200km/h is geen probleem. Heb eerder het idee dat de standaard banden nu de limiet aangeven, dan de vering.

Ze hadden een Tracer 700 staan met een dure veringset erop. Jammer dat het geen Tracer 900 is, dan zou je met proefrijden het verschil goed moeten merken.


ps. het is oogst tijd, pas op met die boeren / buitenwegen

Ben er ook geweest, ze hebben nog één en ander verzet aan mijn setting.
Was niet geheel ontvreden, maar wel met het idee dat het beter kon
Best te merken - het kan dus beter - Streetbox zal miss. volgende optie worden
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook wat ik ga doen volgend jaar, alleen andere veren.

Op Marktplaats staat een Akrapovic te koop voor 695 euro, wel wat beschadigd (al zie je dat niet bij montage staat er bij).
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=3


Je kunt ook bij Mile Pajic terecht voor een andere uitlaat(demper).
Voor rond de € 550,-
Dan haalt ie de originele demper eraf, en last er een andere demper aan.
Je hebt dan de keuze in Akra, of andere bekende merken.
Al dan niet met DB- killer.
Zit er zelf ook over te twijfelen om dat te laten uitvoeren bij hem.
Prijs is iig wel interessant lijkt me.
 
De Tracer is jarig vandaag. :+ Eerste jaar afgerond met 14700 km

Gisteren eens nieuwe knipperlichten besteld bij de Duitse vrienden van Louis
Achterpinkers met positie- en remlichtfunctie, voor met positielicht

Nu nog eens bij Conrad kijken voor een stroboscoop module... Lijkt me wel leuk als extra functie voor de positielichten aan de voorzijde



ja, ik weet dat positielichten en extra remlicht in sommige gevallen niet mogen..

En de strobo zal ook niet mogen


Lekker opvallend in de file
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook bij Mile Pajic terecht voor een andere uitlaat(demper).
Voor rond de € 550,-
Dan haalt ie de originele demper eraf, en last er een andere demper aan.
Je hebt dan de keuze in Akra, of andere bekende merken.
Al dan niet met DB- killer.
Zit er zelf ook over te twijfelen om dat te laten uitvoeren bij hem.
Prijs is iig wel interessant lijkt me.

Wat voor uitlaat heb je dan, een naast je motor of onder je motor? Vind de standaard uitlaat netjes onder de motor wel erg mooi en wil zoiets ook voor de vervangende demper.
 
Wat voor uitlaat heb je dan, een naast je motor of onder je motor? Vind de standaard uitlaat netjes onder de motor wel erg mooi en wil zoiets ook voor de vervangende demper.

Nee , gewoon onder de motor .
Dus zoals de Akra vervangingsuitlaat.
Anders kijk ff op zijn site.
Staan ook foto,s op van een MT 09

Succes .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan