Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb zelf die van Hepco en Becker. Ben er voor gegaan omdat ze de radiateur goed beschermen en ik vind ze niet in het oog springend als de Givi's.
Op de beugels zitten ook nog valblokken bevestigd dus qua bescherming lijkt me dit niet verkeerd.
Nou moet ik alleen nog een keer een bescherming kopen die 't dynomodeksel beschermd dan is het belangrijkste wel gedekt.
Heb ook nog even naar de Fehling en Touratech gekeken trouwens.
Maar de touratech wou maar niet leverbaar worden. En de Fehling, die had imho alleen vrij lage bescherming en ik was niet bekend met het merk en twijfelde over de kwaliteit.

Wat jij benoemd is nou eigenlijk de reden van het twijfelen over die van hepco en becker of sw motech, maar hierbij moet er nog een extra stuk gekocht worden voor de onderkant van het blok. misschien toch maar even kijken of hier iets voor is, dat is wel een mooiere oplossing.

En is de kap over de rechterkant van het blok nou eigenlijk ook bescherming? aangezien ze bij sw motech een protector alleen voor de linkerkant verkopen

Engine Case Protector for Yamaha XSR 900, MT-09, MT-09 Tracer
 
Laatst bewerkt:
Ja dat kleine beschermertje van SW-motech had ik al gezien. Maar ik vind 't een absurde prijs voor zo'n dingetje !
Dan kijk ik toch liever naar iets van RG of GB Racing. Of zelfs Aliexpress (zoek maar eens)...
(ook nog handig mss)
 
Ja dat kleine beschermertje van SW-motech had ik al gezien. Maar ik vind 't een absurde prijs voor zo'n dingetje !
Dan kijk ik toch liever naar iets van RG of GB Racing. Of zelfs Aliexpress (zoek maar eens)...
(ook nog handig mss)

Ja precies vond ik ook.
Pff nou laat die van givi dan maar zitten, heeft weinig zin als hij zo weggedrukt wordt tegen en blok en kappen. Heb je een valbeugel waarbij je alsnog alles geschadigd ....
Thanks voor de info hiervan :)
 
Ja dat kleine beschermertje van SW-motech had ik al gezien. Maar ik vind 't een absurde prijs voor zo'n dingetje !
Dan kijk ik toch liever naar iets van RG of GB Racing. Of zelfs Aliexpress (zoek maar eens)...
(ook nog handig mss)

Kan nog duurder:
Motorbeschermers.jpg


Deze heb ik. Yamaha optie.
 
Ik heb ook de Yamaha beschermers. Belachelijk duur.

Maar bij Van Meel hadden ze een gecrashte demo Tracer met deze dingen, en de schade was opmerkelijk gering. Ze zitten kennelijk precies op de plek die er toe doet.

Bovendien heb ik slechte ervaringen met valbeugels - bij mij trillen ze altijd. Op m'n vorige motor had ik Givi's, en die had ik er na 2 dagen weer afgegooid. Geen idee of dat met deze motor een issue is, risico maar niet genomen :). En ze zijn nog zwaar ook.
 
Kleine tip. Er zitten schijnbaar achter de ruit al een paar connectors voor voeding voor accessoires. Als ik het goed begrepen heb is 1 van deze connectors te verbinden met een op ebay verkrijgbare connector. Zoeken op : MT090-2 Auxiliary male power connector for Yamaha MT09, MT07, Tracer
(i.i.g. verkoper Shaw052 verkoopt ze)
 
Kleine tip. Er zitten schijnbaar achter de ruit al een paar connectors voor voeding voor accessoires. Als ik het goed begrepen heb is 1 van deze connectors te verbinden met een op ebay verkrijgbare connector. Zoeken op : MT090-2 Auxiliary male power connector for Yamaha MT09, MT07, Tracer
(i.i.g. verkoper Shaw052 verkoopt ze)
Er is ook iemand(niet ik) die ze op MP aanbied.https://link.marktplaats.nl/m1268347882
Vorige week ook 1 besteld voor de voeding van de TomTom.
 
Ik moet mijn ketting vervangen. Net gebeld met m'n dealer. Kreeg te horen dat het inclusief montage 280 euro zal kosten.

Iemand enig idee of dit schappelijk is? Vind het behoorlijk veel.
 
Voor de geinteresseerde, een Givi D2122S ruit voor de Tracer, in nieustaat. Nieuw 80 euro ex vzk, nu 55 euro incl vzk binnen NL..
 
Laatst bewerkt:
Ik moet mijn ketting vervangen. Net gebeld met m'n dealer. Kreeg te horen dat het inclusief montage 280 euro zal kosten.

Iemand enig idee of dit schappelijk is? Vind het behoorlijk veel.

Ik denk dat de prijs redelijk is (als het tenminste met beide tandwielen is). Hoeveel km heb je met je eerste set kunnen rijden?
 
Ik moet mijn ketting vervangen. Net gebeld met m'n dealer. Kreeg te horen dat het inclusief montage 280 euro zal kosten.

Iemand enig idee of dit schappelijk is? Vind het behoorlijk veel.
kan goedkoper :Y

als je op motorketting.nl je kettingset samenstelt, dan kun je een (willekeurig ) montageadres uitzoeken en ( bij mij Motorstore Aalsmeer :+ ) het laten monteren en dan zie je meteen wat je kwijt bent incl montage.

En anders bel je morgen naar de zaak en dan zoekt Hendrie het wel voor je uit wat je kwijt bent.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een motorzaak gevonden die het voor 200€ wil doen. Moet dan wel afwijken van m'n vaste merkdealer. Kon ook voor 150€ een nieuwe kettingsets laten monteren. Alleen was de ketting dan van een lage kwaliteit.

Bedankt voor de tips.

Ps: iemand vroeg hoeveel kms ik op deze ketting had gereden : 22.000 kms.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan