Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze winter maar weinig gereden, veel te nat en veel te glad...
En ben al eens tegen dek gegaan wegens ijsplekken, daar vraag je echt niet om, vandaar deze winter iets meer gecarpoold.
 
Vandaag eerste lange rit gemaakt sinds ik de eigenaar ben van de Tracer, moet zeggen dat ik na zo'n 150km wel merkte dat het zadel niet het comfortabelste is(kan ook komen door de eerste echte rit van 150+km na de winterstop). Misschien toch binnenkort maar even gaan kijken om het op te vullen, aangezien ik de meeste aftermarkeds niet echt mooi vind staan.
Voor de rest echt 0,0 klachten, wat een heerlijke motor is het toch en trekt nog bekijks ook.
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk proefgereden vandaag!

Eerst op de nieuwe Suzuki Vstrom 1000, heel mooie machine om te zien maar rijd totaal fantasieloos qua beleving.
Nee dan de Tracer... Mén wat rijd dat goed!

Ondanks mijn lengte van 2.00m (bij een bescheiden postuur) zat ik er prima op en voelde de motor niet klein.
Integendeel juist, ik had meer ruimte dan de Suzuki. Terwijl laatstgenoemde groter oogt...

Ik kreeg hm mee in mapping A maar dat vond ik net iets teveel van het goede om soepel een rotonde af te rijden.
B is qua respons (uiteraard) een stuk beter maar je mist 30 paardjes. Std is perfect.
Om dan toch íets te zeuren te hebben; het lijkt alsof de CP3 wat inhoud bij het wegrijden vanuit stilstand. Misschien een milieu dingetje? Of inherent aan standje Std? Heb het eigenlijk niet getest in de A.
Het geluid uit de standaard demper vind ik goed zat, normaal gesproken is het eerste wat ik zoek een andere demper maar de 3 cilinder klinkt fijn zo. Een lekkere hese huil bij doortrekken en op de achtergrond plofjes bij gas dicht.

Sturen met de standaard Dunlops, prima hoor niks te klagen. Ik herken mij niet in de vele klachten hier mbt het standaard rubber.
Het ruitje deed het ook voortreffelijk. Waarschijnlijk dat mijn lengte hierbij in het voordeel werkt.
Op de Vstrom had ik serieus last van gebulder rond het hoofd.

De bak was mwah, typisch Yamaha zullen we maar zeggen? Ietswat lastig te vinden neutraal en houd niet van slordig schakelen.

Remmen waren oké, beide hendels ook voor mijn kolenschoppen.

Al met al heeft de proefrit mij aardig aan het denken gezet... wordt vervolgd!

Edit: eens met Niels. Het standaard zadel gaat vlug doorzitten.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik mij afvroeg, weet iemand wat de Menu knop doet aan de linker stuur helft? Ik zag niks gebeuren op het scherm...
Ook vrij lastig maar wel gelukt, vraag me niet hoe, de trip meters resetten.
 
Wat ik mij afvroeg, weet iemand wat de Menu knop doet aan de linker stuur helft? Ik zag niks gebeuren op het scherm...
Ook vrij lastig maar wel gelukt, vraag me niet hoe, de trip meters resetten.

Met de menu knop schakel je naar je HVV menu en kun je de temperatuur instellen met de up/down knoppen. Lang indrukken kun je je menuutje en klok wijzigen.

Trip meters kwestie van 1x op reset knop op display drukken, en inhouden om te resetten
 
1e kettingset opgebruikt in 31000 km..

Geen idee hoe slecht het eraan toe was.
Werd opgemerkt door de dealer bij de reguliere beurt en op zich heb ik niet het idee dattie te weinig aan me verdient.

Persoonlijk vond ik het weinig km., met de TDM deed ik 50k tussen nieuw en weggooien.

En op de tracer heb ik ook een osco.

Zal wel de 30 extra paardjes zijn.
 
Misschien wilde hij nog wat meer aan je verdienen?

Ketting kun je zelf ook makkelijk controleren op overmatige slijtage.
Als die ineens erg slap gaat staan, is die wel aan zijn einde.
Vaste schakels zul je wel niet hebben gehad.
Zeker met een Osco moet je toch wel 50k kunnen halen.

Op een 4 cilinder Fazer 600 haalde ik dat ook makkelijk.
TDM (twin) zou wat meer ketting kunnen slijten.
Tracer (3 pitter) moet toch ook wel lukken.
 
Ik was niet altijd op tijd met het smeren en schoonmaken van de ketting. Ketting kon waarschijnlijk nog 1k-3k km mee, maar ik ben er liever te vroeg bij dan te laat.
 
Zojuist besteld *O*
full
 
Dag iedereen
Heb een vraagje, maakt het uit qua modellen van een tracer? Bedoel, is er veel verschil met bj 2015 tov 2016 of 2017/18?
Heb voorbije weekend naar een opendeurdag van yamaha hier in Belgie geweest om ja motos te testen. Ben van plan om mijn sv te verkopen en dacht eerdt voor de vstrom 650 te gaan maar na een testrit van een tracer 700 was ik verkocht. Man dat reed goed. Na de testrit kwam de eigenaar van de motorshop en zei ie als het me beviel en ik zei van ja enorm en hij had me dan aangeraden om de 900 te testen. Dusja ik zeg van ja
Eerst dacht ik qua rijden van dat de 700 meer koppel had en de 900 rustiger reed maar dan trok il eventjes aan het gaspedaal en man kreeg ik een smile. Love at first sight haha dus bij deze ben zeer geintereseerd om een tracer te kopen daarom mijn eerste vraag :D
Dit weekend is er weer een opendeurdag dus ik ga die 900 weer keer testeb om de motor nog beter te kennen en nog zekerder te zijn van mijn keuze
 
Dag iedereen
Heb een vraagje, maakt het uit qua modellen van een tracer? Bedoel, is er veel verschil met bj 2015 tov 2016 of 2017/18?
Heb voorbije weekend naar een opendeurdag van yamaha hier in Belgie geweest om ja motos te testen. Ben van plan om mijn sv te verkopen en dacht eerdt voor de vstrom 650 te gaan maar na een testrit van een tracer 700 was ik verkocht. Man dat reed goed. Na de testrit kwam de eigenaar van de motorshop en zei ie als het me beviel en ik zei van ja enorm en hij had me dan aangeraden om de 900 te testen. Dusja ik zeg van ja
Eerst dacht ik qua rijden van dat de 700 meer koppel had en de 900 rustiger reed maar dan trok il eventjes aan het gaspedaal en man kreeg ik een smile. Love at first sight haha dus bij deze ben zeer geintereseerd om een tracer te kopen daarom mijn eerste vraag :D
Dit weekend is er weer een opendeurdag dus ik ga die 900 weer keer testeb om de motor nog beter te kennen en nog zekerder te zijn van mijn keuze

Ik dacht al tracer 700 meer koppel? laaang niet!
Verschillen zijn er wel,
2015 heeft wat zwakte puntjes indien niet al eerder hersteld, kap onder het zadel kan scheuren, oliekoeler kan bij pekelrijden een keer kapot gaan (ook 2016), gasresponse is ruiger en iets minder makkelijk te verdelen.
2015/16 hebben beide 2 TCS (traction control) modus, aan of uit.
vanaf 2017, beter/comfortabeler gas kunnen verdelen, 3 TCS modus; 2(max) 1 en uit (bij TSC 1 trek je al wel wheelie's). Ik dacht dat ze vanaf 2017 over gegaan zijn op euro 4 motoren, zal je overigens niet veel van merken. Wel hebben ze een nieuw ontworpen oliekoeler. Quickshifter voorbereiding en nog wat kleine dingetjes, kan je daar helaas niet verder aan helpen. Dit zijn wel de grootste veranderingen.
 
2015 zit wellicht de olie aftapplug onderop het carter en vanaf 2016 zit ie naar voren gericht (die aan de onderkant werd er kennelijk nog wel eens af gereden door mensen op slecht wegdek omdat ie net iets uitsteekt).
 
Het kon in mijn hoofd liggen die koppel haha daarom dit weekend weer is testen.
Hoe ik het zie/lees misschien best voor een 2017 modelletje gaan dan? Prijzen 2dehands zijn niet zo verschillend met bijna nieuwtje tenzij ik in Duitsland ga zoeken (2 modellen van 8.500e 03/2017 met 8k kms dus wordt als 2dehands normaal beschouwd)
 
Het kon in mijn hoofd liggen die koppel haha daarom dit weekend weer is testen.
Hoe ik het zie/lees misschien best voor een 2017 modelletje gaan dan? Prijzen 2dehands zijn niet zo verschillend met bijna nieuwtje tenzij ik in Duitsland ga zoeken (2 modellen van 8.500e 03/2017 met 8k kms dus wordt als 2dehands normaal beschouwd)

Ik heb zelf dezelfde keuze gemaakt om toch voor een 2017 model te gaan, net wat beter uitgewerkt (ook al zijn het kleine dingetjes).
Je gaat er hoe dan ook geen spijt van krijgen.



Ik heb nu zelf 1 klein probleempje en dat is dat de verstelschroef van het scherm los loopt, iemand dit zelfde gehad en zoja een oplossing?
Heb al wel iemand een keer gezien op internet die ze had vervangen voor MTB klemmen.
 
Las ergens dat er ergens in de 2e helft van 2018 de Tracer 900 GT uitkomt...
Vraag me nu af of de "accessoires" die op de GT versie zullen zitten nu "casco" verzekerd zullen zijn, als je de GT-versie koopt, of dat het nog steeds losse accessoires zullen zijn die je apart moet verzekeren....
 
Gewoon casco :) is eigenlijk gewoon een nieuw model met andere prijsstelling.

Kijk, dat word dan een stuk interessanter... (verzekering technisch)
Natuurlijk gooien we er nog steeds een hoop extra's er op maar toch.
(Snap eigenlijk nog steeds niet dat een hoop niet gewoon op deze manier als "compleet model-motor" te koop is)

Wilde toch al wel een 2e motor naast m'n NC, maar nu met het ongeluk wil ik misschien gewoon helemaal een nieuwe motor, dan kan ik wellicht m'n NC ergens inruilen/verkopen en dan een nieuwe Tracer-GT kopen tegen die tijd...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan