Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is inderdaad redelijk wat geld, via motorbandenmarkt is de set EUR 281,60. (road 5)
Erom leggen misschien 50 euro en dan ben je voor 330 euro klaar.

Ter info, ik heb er €343 voor de banden betaald. Wel 25% korting omdat het mijn vaste motordealer is (anders was het €457,-), heb de Tracer daar ook gekocht.

Kosten voor het opleggen weet ik niet precies, 1 uur in rekening gebracht maar dat is inclusief 10K km beurt.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij rijd mijn Tracer (2017) nu ongeveer 8000km op de dunlop d222, nog eerste set volgens mij maar ze slijten langzaam. Dat is ook echt het enige voordeel eraan, komen nu al allemaal droogte scheurtjes in en hij is ook al wat gecupd.
Binnenkort maar even omwisselen denk ik.

@Welmert,
Als je die korting krijgt dan is dat mooi meegenomen, maar ik denk dat 95% hier niet zulke korting krijgt op banden :)
 
Ik kwam in Spanje nog een gouden Tracer tegen

full
 
Hallo iedereen, Ben redelijk nieuw in dit gedeelte (me wel al ff terug voorgesteld) en lees vooral wat mee,
Hiervoor 4 jaar op een XT rondgereden, nu ook een Tracer erbij. *O*

Enige is dat , nu ik hem wat meer inrij, ik merk als ik de koppeling los heb in neutraal dat je een soort ratel hoort en meer trilling voelt.
Koppeling Tikkie op spanning brengen is het weg...

Beetje gezocht en vind dan verschillende opties:
- Koppelingkabel ff spannen (Wil ik soweiso ff proberen)
- Hele versnellingsbak zou kapot zijn
- Koppelingplaten zijn kapot
- Nokkenas

Voor de rest hoor je het nooit alleen in zijn neutraal. Owhja, en een hardere "tik" als ik hem in z'n 1 zet (wat dus zou wijzen op koppelingkabel die te los is) .

Graag hoor ik jullie mening / idee! :W
 
Hallo iedereen, Ben redelijk nieuw in dit gedeelte (me wel al ff terug voorgesteld) en lees vooral wat mee,
Hiervoor 4 jaar op een XT rondgereden, nu ook een Tracer erbij. *O*

Enige is dat , nu ik hem wat meer inrij, ik merk als ik de koppeling los heb in neutraal dat je een soort ratel hoort en meer trilling voelt.
Koppeling Tikkie op spanning brengen is het weg...

Beetje gezocht en vind dan verschillende opties:
- Koppelingkabel ff spannen (Wil ik soweiso ff proberen)
- Hele versnellingsbak zou kapot zijn
- Koppelingplaten zijn kapot
- Nokkenas

Voor de rest hoor je het nooit alleen in zijn neutraal. Owhja, en een hardere "tik" als ik hem in z'n 1 zet (wat dus zou wijzen op koppelingkabel die te los is) .

Graag hoor ik jullie mening / idee! :W
Volgens mij is dit typisch Yamaha, zeker de klak van het in z'n 1 zetten.
 
Ik heb geen last van rammels, klaks of ander auditief ongerief.
Gehoorbescherming!

Een ander voordeel van oordoppen is dat de noodzaak van een dure aftermarket uitlaat geheel vervalt. Het is niet logisch het geluid in je oor te dempen en het aan de andere kant te laten toenemen.

Als ik behoefte heb aan veel harder geluid laat ik gewoon de doppen uit! *O*
(wat een onverdraaglijke @#$herrie als je gehoorbescherming gewend bent! Zelfs met std uitlaat)

Zo, weer E1000+ uitgespaard :+
 
Zou t nokkenaskettingspanners kunnen zijn ? Dat is nmlk wel een dingetje bij de mt-09 (tracer)....
 
Hallo iedereen, Ben redelijk nieuw in dit gedeelte (me wel al ff terug voorgesteld) en lees vooral wat mee,
Hiervoor 4 jaar op een XT rondgereden, nu ook een Tracer erbij. *O*

Enige is dat , nu ik hem wat meer inrij, ik merk als ik de koppeling los heb in neutraal dat je een soort ratel hoort en meer trilling voelt.
Koppeling Tikkie op spanning brengen is het weg...

Beetje gezocht en vind dan verschillende opties:
- Koppelingkabel ff spannen (Wil ik soweiso ff proberen)
- Hele versnellingsbak zou kapot zijn
- Koppelingplaten zijn kapot
- Nokkenas

Voor de rest hoor je het nooit alleen in zijn neutraal. Owhja, en een hardere "tik" als ik hem in z'n 1 zet (wat dus zou wijzen op koppelingkabel die te los is) .

Graag hoor ik jullie mening / idee! :W

sinds 2 maanden zelf in het bezit van een tracer (2017, 8000km), precies hetzelfde waargenomen.
Mee terug gegaan naar de dealer en daar werd het bevestigd, dit is precies zoals het hoort. Reden is dat de nokken van de tandwielen krukas t.o.v. koppeling een rechte vertanding is, hier tussen zit nog wel een tussentandwiel om het meeste eruit te halen. Zelfs nog bij een nieuwere tracer het mogen luisteren en idd, precies hetzelfde gerattel en lichte trilling in de motor. Niet jezelf te bang laten maken door verhalen op internet. Het is bekend dat dit rumoerige blokken zijn.
 
Laatst bewerkt:
Om maar te zwijgen over BMW...
Spreek je uit ervaring dan ?

Mijn R1200r met droge koppeling, die hoor je niet eens als je hem in zijn 1 zet.
Zo mooi komt die koppeling vrij.

Yamaha is inderdaad nogal berucht qua schakel geluiden.
De nieuwste BMW LC R1200 modellen met natte koppeling kunnen er trouwens ook wat van.
 
Een ander voordeel van oordoppen is dat de noodzaak van een dure aftermarket uitlaat geheel vervalt. Het is niet logisch het geluid in je oor te dempen en het aan de andere kant te laten toenemen.
...
Zo, weer E1000+ uitgespaard :+
Same here! Al ben ik toch altijd 'n beetje jaloers het geluid van de Ducati Monster van m'n vriendinnetje...
 
Nou, voor wat betreft oordoppen/uitlaatgeluid etc :

Al jaren rijd ik naar volle tevredenheid met op maat gemaakte oordoppen.
Eerst had ik een setje met een filter, nu een setje wat helemaal dicht is.
En dat bevalt super, wat dat windgeruis wat continue aanwezig is kan echt oorverdovend zijn...
Toch rijd ik ook, met dezelfde dichte doppen, met navigatie wat alsnog redelijk goed binnen komt.

Het uitlaatgeluid van de Tracer is toch wel errug op de achtergrond hoor...
Op een dijk bijvoorbeeld horen fietsers die voor je rijden je gewoon niet aan komen...knap gevaarlijk.
Zit er toch aan de denken om even naar Pajic te gaan.
Voor een hondertje of 5 vergroot het ook nog mijn veiligheid èn die van anderen...

*D
 
Spreek je uit ervaring dan?.

Heb nu een ton bij m’n r1100s opgezet. Rijdt lekker, maar wel de bekende ‘Boxer-kloenk’ bij het inleggen van de eerste versnelling.

Mijn vader rijdt een RT en die heeft dit ook. Op de boxermeeting in Nunspeet al die fietsen idem dito.

Mijn eerste motor was een Yamaha Diversion en die had inderdaad ook zo’n ‘klak’. :+
 
Gisteren lekker vrij genomen om een leuke tocht te maken met de motor. De IJsselmeerroute (ca. 420km) gereden, maar dan kom je dus ook over de Afsluitdijk. Wat een vliegen! Vandaag maar even gebruikt om de boel weer schoon te maken :)

full
 
Hah Lubske ! Dat heb ik ook 'ns gehad op de afsluitdijk, mss nog wel erger...
Toen had ik m'n Soes RF900 nog. We moesten toen echt een keer stoppen onderweg op de afsluitdijk, want het zicht werd wel érg slecht... (en zoveel plekken om te stoppen zijn er nou ook weer niet)
 
Gisteren lekker vrij genomen om een leuke tocht te maken met de motor. De IJsselmeerroute (ca. 420km) gereden, maar dan kom je dus ook over de Afsluitdijk. Wat een vliegen! Vandaag maar even gebruikt om de boel weer schoon te maken :)

[afbeelding]

mag ik die route van je, ik wil binnenkort ook een ronde ijsselmeer doen
 
Haha ja herkenbaar Jahallo! Ik ben in Andijk gestopt bij een tankstation om het vizier schoon te maken
 
sinds 2 maanden zelf in het bezit van een tracer (2017, 8000km), precies hetzelfde waargenomen.
Mee terug gegaan naar de dealer en daar werd het bevestigd, dit is precies zoals het hoort. Reden is dat de nokken van de tandwielen krukas t.o.v. koppeling een rechte vertanding is, hier tussen zit nog wel een tussentandwiel om het meeste eruit te halen. Zelfs nog bij een nieuwere tracer het mogen luisteren en idd, precies hetzelfde gerattel en lichte trilling in de motor. Niet jezelf te bang laten maken door verhalen op internet. Het is bekend dat dit rumoerige blokken zijn.


Ha Niels, bedank voor je antwoord! Terug naar mijn dealer was niet even een optie aangezien dat 120km was . Daarnaast ben ik gelukkig bekend bij andere dealer als "deze man brengt zijn salaris aan motoronderdelen en banden omleggen hierheen" . die hebben even gekeken en kreeg precies hetzelfde te horen wat u verteld.

Het rijd toch wel iets lekkerder als je dit gehoord hebt. Mijn XT maakt zoveel lawaai dat je het blok niet hoord.. dus voor mij is dit allemaal nieuw...

:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan