Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ha Niels, bedank voor je antwoord! Terug naar mijn dealer was niet even een optie aangezien dat 120km was . Daarnaast ben ik gelukkig bekend bij andere dealer als "deze man brengt zijn salaris aan motoronderdelen en banden omleggen hierheen" . die hebben even gekeken en kreeg precies hetzelfde te horen wat u verteld.

Het rijd toch wel iets lekkerder als je dit gehoord hebt. Mijn XT maakt zoveel lawaai dat je het blok niet hoord.. dus voor mij is dit allemaal nieuw...

:W

Hahah ja precies.
Ik had hiervoor een Aprilia Shiver (vtwin) zonder kat en met leo vince dempers, dat klonk zo hard dat ik niks van het blok zelf hoorde mocht er wat zijn. Nu met de Tracer met standaard pijp hoor je ineens dingen die je niet gewend bent te horen.

Eergister Scorpion carbon slip on besteld, vind toch wel dat de Tracer wat meer geluid mag maken. Niet zoveel dat het irritant gaat worden zoals de Aprilia, maar mag wel wat dieper klinken. Hopelijk gaat de levering een beetje snel aangezien dit niet werd aangegeven.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen donderdag een klein accidentje gehad met de Tracer.
Een haas heeft mijn pad gekruist op een niet al te zachte manier...
Het was een serieuze klop, gelukkig ben ik niet gevallen.

Gevolg: spatbord kapot, radiatorcover geplooid (een geluk dat die erop stond) en de waterdarm van de radiator afgesprongen.
Europ Assistance heeft ter plaatse de waterdarm opnieuw kunnen monteren en de radiator terug opgevuld.

Het was bijna een halve Labrador:
15ohv2q.jpg


Gebroken spatbord:
hu0iu9.jpg


Waterdarm:
21czguf.jpg
 
Afgelopen donderdag een klein accidentje gehad met de Tracer.
Een haas heeft mijn pad gekruist op een niet al te zachte manier...
Het was een serieuze klop, gelukkig ben ik niet gevallen.

Gevolg: spatbord kapot, radiatorcover geplooid (een geluk dat die erop stond) en de waterdarm van de radiator afgesprongen.
Europ Assistance heeft ter plaatse de waterdarm opnieuw kunnen monteren en de radiator terug opgevuld.

Het was bijna een halve Labrador:
[afbeelding]

Gebroken spatbord:
[afbeelding]

Waterdarm:
[afbeelding]

Aiii balen, gelukkig ben je blijven zitten en zo veel extra schade voorkomen.
 
Afgelopen donderdag een klein accidentje gehad met de Tracer.
Een haas heeft mijn pad gekruist op een niet al te zachte manier...
Het was een serieuze klop, gelukkig ben ik niet gevallen.

Gevolg: spatbord kapot, radiatorcover geplooid (een geluk dat die erop stond) en de waterdarm van de radiator afgesprongen.
Europ Assistance heeft ter plaatse de waterdarm opnieuw kunnen monteren en de radiator terug opgevuld.

Het was bijna een halve Labrador:
[afbeelding]

Gebroken spatbord:
[afbeelding]

Waterdarm:
[afbeelding]

Dat is even schrikken :o
 
Afgelopen donderdag een klein accidentje gehad met de Tracer.
Een haas heeft mijn pad gekruist op een niet al te zachte manier...
Het was een serieuze klop, gelukkig ben ik niet gevallen.

Gevolg: spatbord kapot, radiatorcover geplooid (een geluk dat die erop stond) en de waterdarm van de radiator afgesprongen.
Europ Assistance heeft ter plaatse de waterdarm opnieuw kunnen monteren en de radiator terug opgevuld.

Het was bijna een halve Labrador:
[afbeelding]

Gebroken spatbord:
[afbeelding]

Waterdarm:
[afbeelding]

Ik heb nog wel een spatbord eventueel met een hele kleine schade voor een leuk prijsje. Wat nieuw zijn ze alles behalve leuk geprijsd 😂
 
Ik heb nog wel een spatbord eventueel met een hele kleine schade voor een leuk prijsje. Wat nieuw zijn ze alles behalve leuk geprijsd 😂

Wat kosten ze nieuw?
( ik heb een klein ongelukje met een schijfremslot gehad :z )
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik ook gehad met me remschijfslot...

Dus een heel klein stukje mooi afgebroken wat niet opvalt

Maar gevoelsmatig een nieuwe gehaald alleen komt die helaas zonder stickers

Bij mij is het alleen nog maar een scheurtje
(Iemand anders wilde vriendelijk zijn en de motor van de middenbok voor mij halen, de motor stond op slot :o :+ )
 
Ook een nieuwe uitlaat aangeschaft, ik ben voor de Arrow gegaan vanwege de mooie bochten om het blok. Zonder DB killer klinkt ie wat te hard, met is het perfect :)

full

full
 
Gaaf! En scheelt nogal een beetje in prijs zeg tov een een Akra..
Zou het ook schelen in prestaties, in negatieve zin?

Akra staat wel bekend om de betere prestaties, maar ga je dit zelf echt merken?
Nee, verschil is hier gewoon te klein voor.
Akra is mede zo duur omdat het qua kwaliteit en motorgezondheid over het algemeen iets beter is. Hier heeft iedereen een eigen mening over, maar vaak komt akra niet voor niks in het bovenste rijtje te staan in de top.
Meeste verschil wat je wel echt zelf gaat merken is de geluidstoon, zelf vind ik akra bij bijna alle motoren het beste klinken. Het is dat ik momenteel niet het geld ervoor heb en daarom ben gegaan voor een Scorpion slip on, scheelt even 400 euro t.o.v een full system.
 
Akra staat wel bekend om de betere prestaties, maar ga je dit zelf echt merken?
Nee, verschil is hier gewoon te klein voor.
Akra is mede zo duur omdat het qua kwaliteit en motorgezondheid over het algemeen iets beter is. Hier heeft iedereen een eigen mening over, maar vaak komt akra niet voor niks in het bovenste rijtje te staan in de top.
Meeste verschil wat je wel echt zelf gaat merken is de geluidstoon, zelf vind ik akra bij bijna alle motoren het beste klinken. Het is dat ik momenteel niet het geld ervoor heb en daarom ben gegaan voor een Scorpion slip on, scheelt even 400 euro t.o.v een full system.

True, ik had ze onder m’n KTM 950 en die klonken fantastisch. Leovince daarentegen waren nogal schel en blikkerig van klank.

Ik lees verhalen dat een goed afgestelde MT-09 met een Akrapovic gewoon even 120 pk op het wiel uitpoept :o ben dus oprecht nieuwsgierig of je dat ook lukt met een Arrow, Leovince of Scorpion.
 
True, ik had ze onder m’n KTM 950 en die klonken fantastisch. Leovince daarentegen waren nogal schel en blikkerig van klank.

Ik lees verhalen dat een goed afgestelde MT-09 met een Akrapovic gewoon even 120 pk op het wiel uitpoept :o ben dus oprecht nieuwsgierig of je dat ook lukt met een Arrow, Leovince of Scorpion.

mt 09's staan volgens mij bekend om de 115pk ook echt bijna bij het wiel te hebben standaard. Bij een aftermarket uitlaat is de pk zo'n 3 tot 7 pk meer, is niet goed te zeggen hoeveel bij welke uitlaat (meer factoren). Het voelt vaak sneller aan door de combi tussen ietsje extra pk, maar vooral het verschil in gewicht. Standaard pot(demper+kat) is namelijk al 6 kilo, vaak is aftermarket zo'n 4 kilo lichter.
 
Ik heb een Akra. Toen ik hem kocht zat de Akra er al op. Heb dus helaas nooit kunnen vergelijken met de standaard uitlaat.

Het mooiste aan mn Akra is dat hij ploft :9~ .
 
Ik heb een Akra. Toen ik hem kocht zat de Akra er al op. Heb dus helaas nooit kunnen vergelijken met de standaard uitlaat.

Het mooiste aan mn Akra is dat hij ploft :9~ .

Ik zou je even uit je droom helpen :P, standaard uitlaat ploft al (zacht).
Gewicht verschil is trouwens alleen echt veel met de racing line akra, niet met de titanium pot eronder.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan