Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zichtbaar?

dcy5st.jpg

p45vy1l3atov.jpg
 
Vandaag mooie toerrit gereden in N-Frankrijk. Helaas vond de Franse Gendarmerie mijn rijstijl iets te enthousiast en ik werd door hun anonieme wagen staande gehouden. Gelukkig enkel een boete om in te halen over de witte lijn. Frankrijk wordt weer €90 rijker. Ja, eigen schuld, dikke bult.
 
Gisteren een dingetje:

Tijdens het toeren besluit de knipperlicht installatie ermee te stoppen..

Zekeringkastje onder het zadel: " wat denk jij nou? Dat daar de juiste zekering in zit?" :N

Eerst maar naar huis, dus braaf pootje uitsteken bij afslaan

Handleiding erbij... Jawel, onder de rechtse kuip zitten nog twee zekeringkastjes
En jawel, er zit een sticker "signal"

Zekering blijkt nog heel te zijn.
Relais eruit, vliegende opstelling op de werkbank... Ook niet kapot.

Schakelaars van het stuur gepeuterd.. ook al niet stuk...

[Me="JAMF"]denkt "ruk... Dat wordt draadjes napluizen"[/Me]

WPH erbij voor het elektrische schema..

*Volgt het schema* en *O* .. de knipperlichten worden gezekerd door de zekering met markering "parking lights"

En die was kaduuk..

"JAMF, wat heb je nou geleerd?"

- WPH > gebruikershandleiding
- Yamaha = :? (Signal is voor mij toch de logische keuze)
- een tracer heeft dus blijkbaar ook parkeerlicht..


Wat hebben we gemist: waarom gaat de zekering van de knipperlichten kapot. En blijft na vervangen wel weer heel..
 
Hallo Yamaha Tracer eigenaren 8-)

Ik hoop hier in dit topic een antwoord te kunnen krijgen op mijn vraag wat betreft rij comfort op de nieuwste Yamaha Tracer GT 900 model met een passagier.

Rij momenteel een BMW R1150RT en wil een lichtere sportievere motor gaan aanschaffen. Ik neig nu naar de nieuwste Yamaha Tracer 900 GT. Binnenkort gaan we een proefritje maken op deze motor, maar ik vrees dat deze motor voor ons wat aan de lichte kant zal zijn, maar dat kan ook een gevoel zijn die tussen mijn oren zit.

Samen wegen we zo rond de 180kg en ik las dat Yamaha adviseert dat het max toegestane gewicht zo rond de 394 kg mag zijn.

Hoe is jullie ervaring hierin? Is deze motor geschikt voor twee personen met ons gewicht?

Moet ik er wel bij vertellen dat als we samen gaan rijden we geen hele lange tochten zullen doen. Mijn vriendin wil zeker na een uur achterop even kunnen afstappen. Meestal zullen het kortere dagtochtjes worden. In verhouding zal ik 80% alleen gaan rijden en 1x per jaar ga ik samen met een paar man toeren in Duitsland voor 4 dagen.

Wat denken jullie, is de Yamaha Tracer GT geschikt?

Ik hoor het graag van de ervaren Tracer rijders hier!
 
Laatst bewerkt:
Ik rij ongeveer 6000km (zwarte woud, Vogezen, elzas, Schotland,...) per jaar met duo (120kg+ bagage). En dat gaat perfect. Met om de 2-3u pauze.
Nooit klachten gehad van de duo zeker sinds er een topbox op staat.
Ook op vlak van power kom je zeker niets te kort.
Ik vermoed dat de GT er nog iets beter voor geschikt is.
 
*meetingspam*

Vind je het niets , scroll dan gewoon verder :P

Tracer Toertocht vanuit de Tracer FB groep:

Wanneer: zondag 3 juni van 11:00 tot 18:00
Start locatie: McDonald's Beneluxweg 1a, 4904 SJ Oosterhout

We gaan voor een 2e toertocht met tracer rijders 🏍👍
Wie gaat mee!!

Start locatie is bij de McDonald's Oosterhout (langs de A27) en het beloofd net als de vorige keer een mooie route te worden.
Binnenkort plaatsen wij deze route op Facebook.

full


Verzoekjes/regels/etc;
- Zorg bij aanvang voor een volle tank!!
- Wij volgen altijd de voorste motorrijder (Ondanks onze NAVI een andere route aangeeft)
- Uiteraard ben je zelf verantwoordelijk dat je aan de verkeer regels houd

voorkeur is aanmelden via FB > Aanmelden of registreren om te bekijken
 
Laatst bewerkt:
Hallo Nick!

Goede keus om een Tracer te overwegen 8-)

Qua vermogen/koppel ga je niks te kort komen, ik kom van een dikke KTM af en kan het weten :P

Wel zou ik wat extras investeren in het rijwielgedeelte. Gezien jullie, met alle respect uiteraard, geen vedergewichten zijn en de Tracer juist op demping/vering wat te kort schiet. Dat ga je zeker merken, vooral met een duo.
Wellicht een optie om eens te kijken naar een 2017 model op 2018 kenteken (Arie Molenaar)? Scheelt mooi ruim €3000 tov de 900GT.
Laat je voor €1000 je fiets aanpakken door HK of Hyperpro en dan heb je pas echt een fiets op maat :]
 
vandaag scorpion slip on uitlaat binnengekregen, duurde 2 weken omdat deze besteld moest worden bij de leverancier. Volle energie en blijdschap begonnen met het demonteren van de uitlaat, eenmaal verwijderd gelijk de slijptol gepakt en doorgeslepen. Linkpijpje erop gezet en toen kwam het moment om de demper erop te schuiven, wat denk je... demper komt tegen de middenbok aan. Eenmaal goed gekeken te hebben blijkt het zo te zijn dat ik die van de mt 09 heb gekregen ipv de tracer, hierdoor is het linkpijpje niet bochtig genoeg en komt hij tegen de middenbok. Gelijk gebeld, degene die erover gaat en er verstand van hebt is er morgen. Ik ben bang dat hij opnieuw besteld moet worden bij de leverancier en jawel weer 2 weken moet wachten...... met een motor zonder einddemper -,-
 
*meetingspam*

Vind je het niets , scroll dan gewoon verder :P

Tracer Toertocht vanuit de Tracer FB groep:

Wanneer: zondag 3 juni van 11:00 tot 18:00
Start locatie: McDonald's Beneluxweg 1a, 4904 SJ Oosterhout

We gaan voor een 2e toertocht met tracer rijders 🏍👍
Wie gaat mee!!

Start locatie is bij de McDonald's Oosterhout (langs de A27) en het beloofd net als de vorige keer een mooie route te worden.
Binnenkort plaatsen wij deze route op Facebook.

[afbeelding]

Verzoekjes/regels/etc;
- Zorg bij aanvang voor een volle tank!!
- Wij volgen altijd de voorste motorrijder (Ondanks onze NAVI een andere route aangeeft)
- Uiteraard ben je zelf verantwoordelijk dat je aan de verkeer regels houd

voorkeur is aanmelden via FB > Aanmelden of registreren om te bekijken

Helaas moet ik werken volgende keer ga ik mee.
 
Hallo Nick!

Goede keus om een Tracer te overwegen 8-)

Qua vermogen/koppel ga je niks te kort komen, ik kom van een dikke KTM af en kan het weten :P

Wel zou ik wat extras investeren in het rijwielgedeelte. Gezien jullie, met alle respect uiteraard, geen vedergewichten zijn en de Tracer juist op demping/vering wat te kort schiet. Dat ga je zeker merken, vooral met een duo.
Wellicht een optie om eens te kijken naar een 2017 model op 2018 kenteken (Arie Molenaar)? Scheelt mooi ruim €3000 tov de 900GT.
Laat je voor €1000 je fiets aanpakken door HK of Hyperpro en dan heb je pas echt een fiets op maat :]

Hallo The DanMan :)

Bedankt voor je reactie.

Is het niet zo dat Yamaha nu juist bij de GT versie de vering verbeterd heeft en ik die Hyperpro upgrade niet nodig heb? Vergeet niet dat ik gewoon een rustige rijder ben en zeker niet het type die met de knieetjes aan de grond bochten neem 8-)
 
Ik rij ongeveer 6000km (zwarte woud, Vogezen, elzas, Schotland,...) per jaar met duo (120kg+ bagage). En dat gaat perfect. Met om de 2-3u pauze.
Nooit klachten gehad van de duo zeker sinds er een topbox op staat.
Ook op vlak van power kom je zeker niets te kort.
Ik vermoed dat de GT er nog iets beter voor geschikt is.

Helaas gaan wij met ons totaalgewicht over de 120 kg. Totaalgewicht van ons komt op 180kg. Beide zijn we redelijk lang (ikzelf 1.84cm en mijn vriendin 1.75cm)

Ben benieuwd of de vering van de GT uitvoering voldoende is.
 
*meetingspam*

Vind je het niets , scroll dan gewoon verder :P

Tracer Toertocht vanuit de Tracer FB groep:

Wanneer: zondag 3 juni van 11:00 tot 18:00
Start locatie: McDonald's Beneluxweg 1a, 4904 SJ Oosterhout

We gaan voor een 2e toertocht met tracer rijders 🏍👍
Wie gaat mee!!

Start locatie is bij de McDonald's Oosterhout (langs de A27) en het beloofd net als de vorige keer een mooie route te worden.
Binnenkort plaatsen wij deze route op Facebook.

[afbeelding]

Verzoekjes/regels/etc;
- Zorg bij aanvang voor een volle tank!!
- Wij volgen altijd de voorste motorrijder (Ondanks onze NAVI een andere route aangeeft)
- Uiteraard ben je zelf verantwoordelijk dat je aan de verkeer regels houd

voorkeur is aanmelden via FB > Aanmelden of registreren om te bekijken

Leuk initiatief!
Ik dan op de brommert met de TDM-TRX-TRACER club. Deze organiseren dezelfde dag een leuke toertocht Twente.
Hier kun je trouwens ook altijd bij aanhaken! De Rit start vanuit Holten.
Verzamelen vanaf 10.00 uur, Vertrek rond 11.00 uur. Startlocatie: Grand cafe de Biester, Stationsstraat 10 te Holten. Hier kun je als , niet clublid, mee rijden voor 10,00 Euro.
Wat krijg je daar voor: Een goed verzorgde route (door een local voorgereden etc.) leuke start locatie met koffie en appelgebak, lunch en eindlocatie. ( Lunch en versnaperingen onderweg voor eigen rekening , oh, ja, en de brandstof ook)

Als je mee wil rijden, meld je dan wel aan op de site van de club@ www.tdm-trx-tracer.nl
of via bestuur@tdmtrxtracer.nl
 
Laatst bewerkt:
vandaag scorpion slip on uitlaat binnengekregen, duurde 2 weken omdat deze besteld moest worden bij de leverancier. Volle energie en blijdschap begonnen met het demonteren van de uitlaat, eenmaal verwijderd gelijk de slijptol gepakt en doorgeslepen. Linkpijpje erop gezet en toen kwam het moment om de demper erop te schuiven, wat denk je... demper komt tegen de middenbok aan. Eenmaal goed gekeken te hebben blijkt het zo te zijn dat ik die van de mt 09 heb gekregen ipv de tracer, hierdoor is het linkpijpje niet bochtig genoeg en komt hij tegen de middenbok. Gelijk gebeld, degene die erover gaat en er verstand van hebt is er morgen. Ik ben bang dat hij opnieuw besteld moet worden bij de leverancier en jawel weer 2 weken moet wachten...... met een motor zonder einddemper -,-
Zo, balen man!
Misschien even een uitlaat van MP halen en later weer verkopen?
Wel even aangeven dat je nu in de penarie zit en verwacht dat de leverancier je hier in compenseert...
 
vandaag scorpion slip on uitlaat binnengekregen, duurde 2 weken omdat deze besteld moest worden bij de leverancier. Volle energie en blijdschap begonnen met het demonteren van de uitlaat, eenmaal verwijderd gelijk de slijptol gepakt en doorgeslepen. Linkpijpje erop gezet en toen kwam het moment om de demper erop te schuiven, wat denk je... demper komt tegen de middenbok aan. Eenmaal goed gekeken te hebben blijkt het zo te zijn dat ik die van de mt 09 heb gekregen ipv de tracer, hierdoor is het linkpijpje niet bochtig genoeg en komt hij tegen de middenbok. Gelijk gebeld, degene die erover gaat en er verstand van hebt is er morgen. Ik ben bang dat hij opnieuw besteld moet worden bij de leverancier en jawel weer 2 weken moet wachten...... met een motor zonder einddemper -,-

:X , das mooi balen.

Of 2 weken rijdenzonder middenbok O-)
 
vandaag weer contact gehad, ze erkennen dat ze een fout gemaakt hebben en zijn een tijd bezig geweest om een oplossing te vinden. Ze hebben contact gehad met de fabrikant en die kon een setje bij elkaar vinden, bleek alleen de connect pipe en fit setje te zijn (demper hetzelfde). Als optie gaven ze mij nog een nieuwe demper van hun te monteren om te lenen en toch te kunnen rijden, ik ben van de week toch weg voor het werk dus had het niet zo zeer nodig wel, was het netjes. Volgende week krijgen ze de onderdelen binnen en kan ik dan toch eindelijk de demper monteren :D
 
Vandaag een toerrit vroegtijdig moeten staken wegens onweders :-(
Had ook trillingen in de linker handbeschermers, thuis gekomen bleek de grote schroef die in het stuur zit los te zitten.
Had ik de volledige rit uitgereden, dan was ik die schroef mss wel kwijt gespeeld en kan de handbescherming mogelijks beginnen wapperen in de wind en doorscheuren. Controleren is dus de boodschap.
 
Vandaag een toerrit vroegtijdig moeten staken wegens onweders :-(
Had ook trillingen in de linker handbeschermers, thuis gekomen bleek de grote schroef die in het stuur zit los te zitten.
Had ik de volledige rit uitgereden, dan was ik die schroef mss wel kwijt gespeeld en kan de handbescherming mogelijks beginnen wapperen in de wind en doorscheuren. Controleren is dus de boodschap.

Gelukkig was je er optijd bij.

Ik zie dat ik niet alleen ben met het niet weten van de betekenis van "onweders"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan