Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Ik ben zeer waarschijnlijk dan van plan de nieuwe Tracer 900 aan te gaan schaffen, maar twijfel nog tussen de standaard versie en de GT versie.

Afgelopen zaterdag een proefritje gemaakt op de standaard Tracer 900 2018 model.

Helaas kan ik geen proefrit maken op de GT versie. Twijfel een beetje over de afleesbaarheid van het TFT scherm. Is toch wel wat klein. Het display op de standaard versie kon ik goed aflezen. Ben ook brildragend, maar heb op de motor alleen een bril op voor veraf. Ondanks dat kon ik het display toch goed lezen.

Bij de GT versie is de voorvork anders dan bij de standaard versie. Wat zijn nu de grootste verschillen?

Achterdemper heeft nog een rebound instelling op de GT versie en de pre-load is instelbaar middels een draaiknop.

Cruisecontrol, tja leuk, maar alleen handig als je hele lange tochten gaat rijden. Quickshifter hoeft voor mij ook niet echt. De GT heeft ook nog handvatverwarming, maar zal ik ook weinig gaan gebruiken.

De GT zou wel de betere keuze zijn als je vaker met een passagier gaat rijden. Zijkoffers is standaard, maar zal ik hooguit 1x per jaar gaan gebruiken.

Moeilijke keuze om te maken. Jullie adviezen wordt zeer gewaardeerd!
 
Hallo allemaal,

Ik ben zeer waarschijnlijk dan van plan de nieuwe Tracer 900 aan te gaan schaffen, maar twijfel nog tussen de standaard versie en de GT versie.

Afgelopen zaterdag een proefritje gemaakt op de standaard Tracer 900 2018 model.

Helaas kan ik geen proefrit maken op de GT versie. Twijfel een beetje over de afleesbaarheid van het TFT scherm. Is toch wel wat klein. Het display op de standaard versie kon ik goed aflezen. Ben ook brildragend, maar heb op de motor alleen een bril op voor veraf. Ondanks dat kon ik het display toch goed lezen.

Bij de GT versie is de voorvork anders dan bij de standaard versie. Wat zijn nu de grootste verschillen?

Achterdemper heeft nog een rebound instelling op de GT versie en de pre-load is instelbaar middels een draaiknop.

Cruisecontrol, tja leuk, maar alleen handig als je hele lange tochten gaat rijden. Quickshifter hoeft voor mij ook niet echt. De GT heeft ook nog handvatverwarming, maar zal ik ook weinig gaan gebruiken.

De GT zou wel de betere keuze zijn als je vaker met een passagier gaat rijden. Zijkoffers is standaard, maar zal ik hooguit 1x per jaar gaan gebruiken.

Moeilijke keuze om te maken. Jullie adviezen wordt zeer gewaardeerd!

Misschien is het persoonlijk maar handvatverwarming en een quickshifter zijn wel twee van de beste uitvindingen van deze eeuw :+

Cruisecontrol heb ik geen ervaring mee maar lijkt me erg makkelijk. Zijn allemaal zaken waarvan je denkt dat je ze niet nodig hebt maar na een week niet meer zonder kan.

Daarnaast zit er op de gt ook nog eens betere vering. Ik zou voor de gt gaan. Beetje luxe is goed voor de mens :)
 
Als je veel gaat reizen met een metgezel achterop, dan lijkt zo'n GT mij een goede investering.

Ikzelf heb een 2017 model met een grote Givi ruit, de moeite genomen om de std vering goed in te stellen, een tanktas en een pillion bag. Daar rij ik wekelijks zo'n 600 km ww verkeer mee.

Handvatverwarming? Ik heb verwarmde handschoenen. Werkt voor mij veel beter.

Quickshifter: Doen! Deze motor verdient dat. Had ook bedenkingen, maar is werkelijk de moeite waard, ook al rij je "normaal" (of wat daar bij mij voor doorgaat)

CC: ik heb werkelijk geen idee waar ik dat voor zou willen gebruiken. Ook op de snelweg niet. Maar dat ben ik.

Het kan altijd beter... de Niken?
 
Sinds kort een nieuw Powerbronze scherm, bevalt erg goed! hier in de laagste stand (direct vanuit de UK besteld)
full
 
Misschien is het persoonlijk maar handvatverwarming en een quickshifter zijn wel twee van de beste uitvindingen van deze eeuw :+

Cruisecontrol heb ik geen ervaring mee maar lijkt me erg makkelijk. Zijn allemaal zaken waarvan je denkt dat je ze niet nodig hebt maar na een week niet meer zonder kan.

Daarnaast zit er op de gt ook nog eens betere vering. Ik zou voor de gt gaan. Beetje luxe is goed voor de mens :)

Als je veel gaat reizen met een metgezel achterop, dan lijkt zo'n GT mij een goede investering.

Ikzelf heb een 2017 model met een grote Givi ruit, de moeite genomen om de std vering goed in te stellen, een tanktas en een pillion bag. Daar rij ik wekelijks zo'n 600 km ww verkeer mee.

Handvatverwarming? Ik heb verwarmde handschoenen. Werkt voor mij veel beter.

Quickshifter: Doen! Deze motor verdient dat. Had ook bedenkingen, maar is werkelijk de moeite waard, ook al rij je "normaal" (of wat daar bij mij voor doorgaat)

CC: ik heb werkelijk geen idee waar ik dat voor zou willen gebruiken. Ook op de snelweg niet. Maar dat ben ik.

Het kan altijd beter... de Niken?

Morgen ga ik nog een proefrit maken op de standaard Tracer 900 2018 model. Ben nu toch wel overtuigd dat de GT versie de betere keuze is, dus de standaard versie valt af.

Helaas kan ik geen proefrit maken op de GT versie, maar kan deze wel van dichtbij bekijken! :P

De kans is dus groot dat ik binnenkort de trotse eigenaar ga worden van een Tracer GT :]

Wil deze motor wel allrisk gaan verzekeren, maar hoe hoog de maandpremie dan gaat worden weet ik nog niet. Hoe is jullie ervaring hiermee?
 
Morgen ga ik nog een proefrit maken op de standaard Tracer 900 2018 model. Ben nu toch wel overtuigd dat de GT versie de betere keuze is, dus de standaard versie valt af.

Helaas kan ik geen proefrit maken op de GT versie, maar kan deze wel van dichtbij bekijken! :P

De kans is dus groot dat ik binnenkort de trotse eigenaar ga worden van een Tracer GT :]

Wil deze motor wel allrisk gaan verzekeren, maar hoe hoog de maandpremie dan gaat worden weet ik nog niet. Hoe is jullie ervaring hiermee?
Nice! Ga je zeker veel plezier van hebben.

Bij de KNMV betaal ik 3 tientjes in de maand (Tracer 2016). Is wel met VRO korting.
 

Ik rij sinds een tijdje met de Andreani voorvork cardriges en achter een Ohlins emulsie schokbreker (D46) de laatste is speciaal voor de tracer/mt-09 waarbij je de voorspanning ook aan de achterkant een centimeter kunt verstellen (voor kom je er niet bij) ,dit alles door HK suspension geleverd en zelf gemonteerd (is goed te doen ,wel even een simpel hulpstukje moeten maken) ,is wel even een investering maar de motor is comfortabeler en stuurt veel strakker :] .
 
Vandaag de knoop doorgehakt en een nieuwe Yamaha Tracer 900 GT besteld in de kleur Phantom Blue.

Nog even geduld hebben. Wordt pas over een paar weken geleverd. Ik kan niet wachten!!!!!!!! :]

Ander vraagje:

Yamaha levert ook een verlagings kit voor de Tracer 900. Hoe wordt deze kit gemonteerd op de Tracer?

In de testen is naar voren gekomen dat de Dunlop D222 banden niet de beste banden zijn. Geven wat minder vertrouwen en grip bij een nat wegdek. Hoe is jullie ervaring met deze banden en is het verstandig deze om te wisselen met anderen? Zo ja, welke zouden jullie dan adviseren?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de knoop doorgehakt en een nieuwe Yamaha Tracer 900 GT besteld in de kleur Phantom Blue.

Nog even geduld hebben. Wordt pas over een paar weken geleverd. Ik kan niet wachten!!!!!!!! :]

Ander vraagje:

Yamaha levert ook een verlagings kit voor de Tracer 900. Hoe wordt deze kit gemonteerd op de Tracer?

In de testen is naar voren gekomen dat de Dunlop D222 banden niet de beste banden zijn. Geven wat minder vertrouwen en grip bij een nat wegdek. Hoe is jullie ervaring met deze banden en is het verstandig deze om te wisselen met anderen? Zo ja, welke zouden jullie dan adviseren?

Dit zijn zgn. dogbones voor het link systeem van de achtervering , door deze door langere te vervangen verlaag je de motor aan de achterkant , de voorkant kun je aanpassen door de vork poten verder door de kroonplaten te steken zodat voor en achter evenveel zakken.(als het niet teveel is wat je wilt verlagen kun je ook de veer voorspanning terug/uit draaien)

De Dunlop D222 is een al wat oudere generatie band ik vond 'm op droog wegdek prima maar met regen inderdaad niet fijn (ik was blij dat hij op was na 8000km) , nieuwere types van de bekende merken voldoen beter (bijv. Metzler roadtec 01 ,Bridgstone T31 ,Michelin road5).
Ik zou informeren of het mogelijk is om 'm af te laten leveren met een ander type band.

Gefeliciteerd met je aankoop ,goed dat je voor de GT hebt gekozen :t
 
Laatst bewerkt:
In de testen is naar voren gekomen dat de Dunlop D222 banden niet de beste banden zijn.

Gefeliciteerd met de aankoop!
Heb net de 10KKm beurt laten doen met mijn '17, banden (D222) zijn nog goed voor ~3000Km.

Ik heb er geen problemen mee gehad, maar misschien zegt dat wat over mijn rijstijl :)

Als het regent rij ik vrij terughoudend, als het droog is benut ik de "A" mode vrij nadrukkelijk.

Ik weet nooit wat "geeft geen vertrouwen" nu precies betekend. Glijd de band dan alle kanten op? Crashes? Highsiders?
Opa heeft daar geen last van gehad :)
 
Vorig weekend naar de Eiffel geweest. Door een ongeluk van een van de rijders helaas niet heel lekker kunnen rijden. Ben toch wel heel erg blij met de Tracer, de snelweg km's zijn een stuk beter af te leggen als op een Naked :)

Inmiddels bijna de 15K aangetikt, tijd om de Roadsmarts die er vanaf het begin opzitten te vervangen voor Road5's. 15K heb ik nog nooit eerder kunnen halen met een band en deze zouden best nog wel 2k mee kunnen, ga ze toch vervangen om nog mee te kunnen doen aan de cashback actie van Michelin.

full
 
66 km is nog een flinke afstand op reserve.

Ik heb net helaas te horen gekregen dat ik nog een weekend moet wachten op de connector pipe voor de Scorpion uitlaat. Dus wederom een motorloos weekend tegemoet, ze krijgen hem maandag als het goed is binnen dus dinsdag gelijk ophalen en dan eindelijk weer eens na bijna 3 weken kunnen rijden...
 
Top thanks, daar was ik al benieuwd naar! Hoop dat je niet te ver hebt hoeven lopen om dit voor me uit te zoeken ;-)

Dit is zo afhankelijk van je rechterhand.
Ik rijd 1 op 17 zelf bijgehouden en niet op het display gelezen.
Wat op het display staat is nogal optimistisch. Gewoon het aantal vereden km's delen door het aantal getankte liters. Bij mij is het verbruik vrij hoog omdat ik helaas op het moment hoofdzakelijk woon/werk km's maak. Dit zijn voornamelijk snelweg km's. Aangezien ik moeite heb om me aan de snelheid te houden rijd ik meetstal in de zesde versnelling rond de 6000 toeren. Hierdoor is het verbruik bij mij wat hoger dan de gemiddelde tracer rijder meestal zal hebben. Met de reserve kom ik dus 51 km ver. Helaas heb ik al een keer moeten ondervinden dat bij 297km de tank echt helemaal leeg was. Een paar km lopen met een motor in de hand is best vermoeiend. :+
 
Vandaag de knoop doorgehakt en een nieuwe Yamaha Tracer 900 GT besteld in de kleur Phantom Blue.

Nog even geduld hebben. Wordt pas over een paar weken geleverd. Ik kan niet wachten!!!!!!!! :]

Ander vraagje:

Yamaha levert ook een verlagings kit voor de Tracer 900. Hoe wordt deze kit gemonteerd op de Tracer?

In de testen is naar voren gekomen dat de Dunlop D222 banden niet de beste banden zijn. Geven wat minder vertrouwen en grip bij een nat wegdek. Hoe is jullie ervaring met deze banden en is het verstandig deze om te wisselen met anderen? Zo ja, welke zouden jullie dan adviseren?


Gefeliciteerd *O*

Zelf vond ik de originele banden juist goed rijden. Nadat ze versleten waren de Bridgestone 31 genomen, die vond ik juist wat minder (vooral in de regen en het kostte ook wat meer moeite om het schaamrandje eraf te rijden). Meeste is natuurlijk gevoel want het zijn natuurlijk allemaal goede banden.
Afgelopen week pilot road 5 laten plaatsen, de komende periode daar maar op rijden. In een wolkbreuk naar huis gereden dus kan er nog niet veel over zeggen ( behalve dat ze code oranje aankunnen :+ ) )
De motor staat nu op 15.000 km en 2 setjes versleten. Veel kilometers in het buitenland met lekker ruw asfalt gemaakt, dan slijt het allemaal wat sneller :+
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd *O*

Zelf vond ik de originele banden juist goed rijden. Nadat ze versleten waren de Bridgestone 31 genomen, die vond ik juist wat minder (vooral in de regen en het kostte ook wat meer moeite om het schaamrandje eraf te rijden). Meeste is natuurlijk gevoel want het zijn natuurlijk allemaal goede banden.
Afgelopen week pilot road 5 laten plaatsen, de komende periode daar maar op rijden. In een wolkbreuk naar huis gereden dus kan er nog niet veel over zeggen ( behalve dat ze code oranje aankunnen :+ ) )
De motor staat nu op 15.000 km en 2 setjes versleten. Veel kilometers in het buitenland met lekker ruw asfalt gemaakt, dan slijt het allemaal wat sneller :+

Dat is te merken dat je weg bent geweest ermee, 2 setjes :o
Mijn Tracer zit nu op de 8300km en zit nog maar op de helft van het eerste setje.
Ben wel van plan om er binnenkort een keer Road 5's erop te leggen.
Nu zelf 1200km ermee gereden, maar krijg niet echt vertrouwen in die d222.
Zijn ook al na een jaar droogte scheuren te zien en is al iets gecupd, vorige eigenaar misschien niet helemaal de bandenspanning altijd op peil gehouden.
 
35k en richting einde 2e setje MPR 4

De d222's hebben nooit het asfalt gezien

Eerste set bij effe over 20k geheel (netjes versleten) op.

Als deze klaar zijn wil ik ook de Mich. Road 5 proberen
 
Mijn nieuwe Yamaha Tracer 900 GT in de kleur Phantom Blue is besteld! Wordt zeer waarschijnlijk eind juni geleverd. De Dunlop D222 banden worden vervangen door Bridgestone T31. Deze zijn mij geadviseerd. Het midden is harder dan de zijkanten.

Aangezien ik van een cardan motor kom en nu een ketting aangedreven motor ga rijden zal ik natuurlijk de ketting regelmatig moeten smeren. Vroeger gebruikte ik kettingspray van S100. Wat is nu het beste om te gebruiken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan