Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn nieuwe Yamaha Tracer 900 GT in de kleur Phantom Blue is besteld! Wordt zeer waarschijnlijk eind juni geleverd. De Dunlop D222 banden worden vervangen door Bridgestone T31. Deze zijn mij geadviseerd. Het midden is harder dan de zijkanten.

Aangezien ik van een cardan motor kom en nu een ketting aangedreven motor ga rijden zal ik natuurlijk de ketting regelmatig moeten smeren. Vroeger gebruikte ik kettingspray van S100. Wat is nu het beste om te gebruiken?

Goede keus om de banden te laten wisselen. Hopelijk is de levering optijd voor je :) .
Nog steeds de S100, ik gebruik niks anders meer. spettert heel weinig! Ik heb zat andere geprobeerd waardoor ik nu na 2 jaar nieuwe laarzen nodig heb door al het vet wat erin getrokken is. Met andere spray's had ik ook veel meer last van vieze velgen, nu kan ik een flink aantal km's maken tot je echt gaat zien dat er wat op zit.
 
Showing off

full
 
Goede keus om de banden te laten wisselen. Hopelijk is de levering optijd voor je :) .
Nog steeds de S100, ik gebruik niks anders meer. spettert heel weinig! Ik heb zat andere geprobeerd waardoor ik nu na 2 jaar nieuwe laarzen nodig heb door al het vet wat erin getrokken is. Met andere spray's had ik ook veel meer last van vieze velgen, nu kan ik een flink aantal km's maken tot je echt gaat zien dat er wat op zit.

Ook tenopzichte,van een automatisch kettingsmeersysteem, zoals osco of scottoiler kettingsmeersysteem.
 
Ook tenopzichte,van een automatisch kettingsmeersysteem, zoals osco of scottoiler kettingsmeersysteem.

Daar heb ik geen ervaring mee. Heb wel gehoord wel dat het makkelijk is omdat je er zelf niet naar om hoeft te kijken, maar of het spat weet ik niet.
 
Ik heb dit Duitse forum Zubehörscheiben für die Tracer • Yamaha MT-09 Forum gelezen over een kleiner windscherm, zodat de turbulentie/lawaai rondom de helm (Shoei Neotec) minder wordt.

Ik ben 1.8m meter en zit te twijfelen tussen het kleine sport/racing scherm van Touratech, Powerbronze of Puig. Ik hoor graag jullie praktijk ervaringen vwb de turbulentie met deze schermen.

Op mijn motor zit nu een GIVI D2122S scherm met een Cosmo GPS Holder Ram Mount. Kunnen de Touratech, Powerbronze of het Puig scherm zonder al te veel werk gemonteerd worden met de Cosmo?
 
Vanochtend kwam ik 3 heren van de Tracer Facebookgroep tegen. Toevallig startte we onze rit vanaf dezelfde plek :]
 
Vandaag eindelijk de juiste connector pipe (voor scorpion carbon slip on) op kunnen halen, gelijk gemonteerd bij thuiskomst. Ik vond het verschil tussen db killer in en uit erg klein, enige is wel dat zonder db killer hij erg mooi diep klinkt. Nadeel is alleen nu dat ik nog geen test heb kunnen doen met andere motoren en dus niet weet of hij nu echt veel te hard klinkt of dat dat wel meevalt. Kwam hiervoor zelf van een V-twin af zonder kat met leo vince dempers (db killers in), dit maakte flink wat lawaai. Nu maar even zonder db killer aangezien dit een mooier geluid geeft naar mijn mening en dan kan ik hem er altijd nog in doen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn fiets gaat deze week naar Nippon bikes in Tilburg voor een ECU flash en afstelling op de volledige Akra. Ik ben benieuwd. Zal het resultaat uiteraard weer posten :)
 
Mijn fiets gaat deze week naar Nippon bikes in Tilburg voor een ECU flash en afstelling op de volledige Akra. Ik ben benieuwd. Zal het resultaat uiteraard weer posten :)

Ben benieuwd. Doe je een vóór en na run?
Wat zijn jouw specifieke klachten om een ecu flash te overwegen?

Mijn Tracer pakt wat lastig op vanuit stilstand, is dat normaal?
Lastig uitleggen maar de fiets maakt geen toeren terwijl ik wel gas geef en tegelijk de koppeling laat opkomen.
Bij het wat sportiever wegrijden heb ik er geen last van, maar op gezapig toertempo wel..
 
Ben benieuwd. Doe je een vóór en na run?
Wat zijn jouw specifieke klachten om een ecu flash te overwegen?

Mijn Tracer pakt wat lastig op vanuit stilstand, is dat normaal?
Lastig uitleggen maar de fiets maakt geen toeren terwijl ik wel gas geef en tegelijk de koppeling laat opkomen.
Bij het wat sportiever wegrijden heb ik er geen last van, maar op gezapig toertempo wel..

Ik heb de O2 controller onlangs gemonteerd (plug&play) en kan niet anders zeggen dat hij bij lage toeren nu rustiger rijdt.
 
Even een vraagje: vinden jullie het knopje voor de alarmlichten ook op een onlogische plaats zitten? Ik krijg dat ding niet ingedrukt zonder m'n hand van het gas te halen.
Nu zit er aan de linkerkant ook een uitsparing voor zo'n knopje. Is overzetten een optie?
 
Als ik nadelen over de ergonomie van de Tracer zou moeten noemen heb ik er nog wel een paar:

- Alarmlichten - moeilijk om te bedienen zonder onbedoeld gas te geven (Zeker in "A" :))
- Lichtsein: daar hebben ze de menu knop van gemaakt. Ik maar seinen naar de druiloor die voor m'n neus invoegt, en er gebeurt niets.. De knop die dat wel doet is niet erg blindelings te vinden.
- Resetten van tellers: Kort drukken om te selecteren, lang drukken om te resetten. Ik doe dat steeds verkeerd. :-/
- Knop van ruit die steeds lostrilt. Nu de ruit maar met tyraps vastgezet, ik verstel hem toch niet.

Verder topmotor!
 
Als ik nadelen over de ergonomie van de Tracer zou moeten noemen heb ik er nog wel een paar:

- Alarmlichten - moeilijk om te bedienen zonder onbedoeld gas te geven (Zeker in "A" :))
- Lichtsein: daar hebben ze de menu knop van gemaakt. Ik maar seinen naar de druiloor die voor m'n neus invoegt, en er gebeurt niets.. De knop die dat wel doet is niet erg blindelings te vinden.
- Resetten van tellers: Kort drukken om te selecteren, lang drukken om te resetten. Ik doe dat steeds verkeerd. :-/
- Knop van ruit die steeds lostrilt. Nu de ruit maar met tyraps vastgezet, ik verstel hem toch niet.

Verder topmotor!

Ik denk er precies hetzelfde over.
Voor de lostrillende verstelknop heb ik deze gebruikt:
Wish | Durable Outdoor Aluminium Alloy Quick Release MTB Bike Bicycle Seat Post Clamp Seatpost Skewer Bolt Cycling Parts
Werkt echt top en lekker goedkoop.
Enige is dat ze iets te lang zijn en ik de plastic plaatjes(wit) eraf heb gehaald en de gekleurde moer heb doorgeboord en als opvul busje heb gebruikt.
 
we zullen zien het heeft geen haast!

Vind het wel erg klote dat die weg moet maar kan niet anders.

Ik heb misschien wel interesse.
Mijn motor is gisteren op het werk omgevallen.
Niemand die het gemeld heeft of gezien heeft. Maar hij is wel weer netjes rechtop gezet. Dus het kan niet ongemerkt gebeurd zijn. Nu maar hopen dat er iets op de bewakingsbeelden staat, maar ik ben bang dat hij net buiten beeld stond. Dat krijg ik dadelijk te horen wanneer ik weer op het werk ben. Net dealer gebeld, schade komt ergens tussen de €1250 en €1500.
Er zit ondermeer een deuk in de uitlaat bochten, dus als er toch andere onder moeten...….
Binnenkort zal ik wel meer weten.

Maar laat dit je niet weerhouden om ze te verkopen.Wie weet wordt ik de koper wel ;)
 
Ik heb misschien wel interesse.
Mijn motor is gisteren op het werk omgevallen.
Niemand die het gemeld heeft of gezien heeft. Maar hij is wel weer netjes rechtop gezet. Dus het kan niet ongemerkt gebeurd zijn. Nu maar hopen dat er iets op de bewakingsbeelden staat, maar ik ben bang dat hij net buiten beeld stond. Dat krijg ik dadelijk te horen wanneer ik weer op het werk ben. Net dealer gebeld, schade komt ergens tussen de €1250 en €1500.
Er zit ondermeer een deuk in de uitlaat bochten, dus als er toch andere onder moeten...….
Binnenkort zal ik wel meer weten.

Maar laat dit je niet weerhouden om ze te verkopen.Wie weet wordt ik de koper wel ;)

Zo zeg dat is kut! Heb je verder nog schade dan aan de fiets?

Is goed zolang advertentie er nog online is staat die te koop.

Contact me dan even privé want ik lees de topic niet zo heel vaak eigenlijk
 
Ik heb misschien wel interesse.
Mijn motor is gisteren op het werk omgevallen.
Niemand die het gemeld heeft of gezien heeft. Maar hij is wel weer netjes rechtop gezet. Dus het kan niet ongemerkt gebeurd zijn. Nu maar hopen dat er iets op de bewakingsbeelden staat, maar ik ben bang dat hij net buiten beeld stond. Dat krijg ik dadelijk te horen wanneer ik weer op het werk ben. Net dealer gebeld, schade komt ergens tussen de €1250 en €1500.
Er zit ondermeer een deuk in de uitlaat bochten, dus als er toch andere onder moeten...….
Binnenkort zal ik wel meer weten.

Maar laat dit je niet weerhouden om ze te verkopen.Wie weet wordt ik de koper wel ;)

Aii dat is echt klote!
Dat is ook echt het enigste ding waar ik altijd bang voor ben als hij uit het zicht staat (camera of personen)
 
Ik heb misschien wel interesse.
Mijn motor is gisteren op het werk omgevallen.
Niemand die het gemeld heeft of gezien heeft. Maar hij is wel weer netjes rechtop gezet. Dus het kan niet ongemerkt gebeurd zijn. Nu maar hopen dat er iets op de bewakingsbeelden staat, maar ik ben bang dat hij net buiten beeld stond. Dat krijg ik dadelijk te horen wanneer ik weer op het werk ben. Net dealer gebeld, schade komt ergens tussen de €1250 en €1500.
Er zit ondermeer een deuk in de uitlaat bochten, dus als er toch andere onder moeten...….
Binnenkort zal ik wel meer weten.

Maar laat dit je niet weerhouden om ze te verkopen.Wie weet wordt ik de koper wel ;)

Precies dit was me overkomen bij mn vorige motor. Motor stond op de stoep. Debiel in auto rijdt de stoep op en raakt mijn motor. Stapt zn auto uit en zet de motor recht. Rijdt vervolgens weg. Motor had €2k+ schade.

Gelukkig had een oplettende collega een foto genomen van hufter's/debiel's auto. Kon hem zo opsporen in het nabij gelegen parkeergarage.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan