Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het stond gelukkig wel op beeld.
En de uitvoerder van het externe bedrijf heeft zich bij de bewaking gemeld.
Twee collega's van hem hadden met een kraantje hekwerk opgehaald en door het trillen was de motor omgevallen |( Hij zag aan mijn gezicht al dat ik dat niet geloofde. Dus hij zei zelf al dat dit hem heel onwaarschijnlijk leek. Ik vermoed dat ze te dicht langs de motor op zijn gegaan en het stuur in het hekwerk is blijven hangen en zo van de standaard is afgetrokken. Maar het wordt gelukkig verzekeringswerk, dus mijn motor is straks weer als nieuw *D
Aangezien een nieuwe originele uitlaat ook niet goedkoop is kan ik nu die leovinci kopen })
 
Het stond gelukkig wel op beeld.
En de uitvoerder van het externe bedrijf heeft zich bij de bewaking gemeld.
Twee collega's van hem hadden met een kraantje hekwerk opgehaald en door het trillen was de motor omgevallen |( Hij zag aan mijn gezicht al dat ik dat niet geloofde. Dus hij zei zelf al dat dit hem heel onwaarschijnlijk leek. Ik vermoed dat ze te dicht langs de motor op zijn gegaan en het stuur in het hekwerk is blijven hangen en zo van de standaard is afgetrokken. Maar het wordt gelukkig verzekeringswerk, dus mijn motor is straks weer als nieuw *D
Aangezien een nieuwe originele uitlaat ook niet goedkoop is kan ik nu die leovinci kopen })


Gelukkig toch nog een goed einde!
Verhaal is idd wel erg ongeloofwaardig, hij staat toch echt wel stevig op de middenbok.
 
Iemand interesse in deze? Drie verzonken inbusjes en opvulbusjes (voor montage ring op tankdop) zitten er niet bij. 35 euro inklusief opsturen ...

full
 
Laatst bewerkt:
Orginele koffers met rek (nieuwprijs 571 euro) voor Yamaha tracer 900
Rek en koffer zijn ook snel te verwijderen.
rek is afsluitbaar met slot alles werkt op 1 sleutel.
In zeer goede staat.

vraagprijs 300 euro

Kan ook gemonteerd worden aan de motor indien nodig.
full
 
ik ga voor het eerst zelf onderhoud uitvoeren aan de tracer nu is mijn vraag hoeveel olie gaat er in het blok inc. oliefilter?
En hoeveel liter koelvloeistof?
b.v.d.
 
ik ga voor het eerst zelf onderhoud uitvoeren aan de tracer nu is mijn vraag hoeveel olie gaat er in het blok inc. oliefilter?
En hoeveel liter koelvloeistof?
b.v.d.


Als iemand nou roept : 3,6 liter olie .
Wat ga je dan doen ?
 
Vraagje:

Volgens de specs vooor de Yamaha Tracer 900 GT kan deze motor maximaal belast worden tot een totaalgewicht van 394kg.

De Tracer 900 GT weegt rijklaar 214kg. Blijft er dus 180kg over. Laat dat nou net het totaalgewicht zijn van mij en mijn vriendin. Als ik met haar ga rijden dan zal dat altijd met een topkoffer zijn en alleen in NL. Alleen dagtochtjes.

Ik mag aannemen dat Yamaha een marge heeft meegerekend en dat dit gewicht nog iets overschreden kan worden?
 
Vraagje:

Volgens de specs vooor de Yamaha Tracer 900 GT kan deze motor maximaal belast worden tot een totaalgewicht van 394kg.

De Tracer 900 GT weegt rijklaar 214kg. Blijft er dus 180kg over. Laat dat nou net het totaalgewicht zijn van mij en mijn vriendin. Als ik met haar ga rijden dan zal dat altijd met een topkoffer zijn en alleen in NL. Alleen dagtochtjes.

Ik mag aannemen dat Yamaha een marge heeft meegerekend en dat dit gewicht nog iets overschreden kan worden?

Dat is net als het maximum gewicht dat in een koffer mag... er zit zeker een marge in, maar die krijg je van Yamaha niet te horen. Alles daarboven is eigen risico. Dat gezegd hebbende heb ik nog nooit mijn bagage gewogen en ben er in het grijze verleden zeker weten vet overheen gegaan. Maar ja, toen waren motoren nog niet op gewichtsbesparing gebouwd en waren de subframes en kofferrekken wat steviger ...
 
Laatst bewerkt:
ik ga voor het eerst zelf onderhoud uitvoeren aan de tracer nu is mijn vraag hoeveel olie gaat er in het blok inc. oliefilter?
En hoeveel liter koelvloeistof?
b.v.d.
Zoals anderen ook vermelden, dat kun je opzoeken in het serviceboekje of WPHB.

Bij je oliefilter is het raadzaam om de o-ring in te smeren met wat motorolie, dan sluit het beter af.

En draai de aftapplug niet te vast. De bout kan het wel hebben, maar als je die te vast aandraait beschadig je het schroefdraad in je aluminium carterdeel.

Succes.
 
Vandaag de kaap van 50000km gehaald !
Binnenkort dus kijken voor een onderhoud en (alweer) een nieuwe achterband. Ben heel tevreden van de BT016, alleen slijt deze wel heel erg snel (ligt er bijna 4000km op en is ook bijna op)...
 
Vandaag de kaap van 50000km gehaald !
Binnenkort dus kijken voor een onderhoud en (alweer) een nieuwe achterband. Ben heel tevreden van de BT016, alleen slijt deze wel heel erg snel (ligt er bijna 4000km op en is ook bijna op)...
Dure hobby... Elke 4000 km een bandje

Dat is dus je 12e of 13e band !!

Wat is jouw rijstijl dan? Hard gummen en burnen?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook weer aan een nieuwe band toe ;(

2 weken en 1700 km mee gereden. Was een weekend naar Kent UK en bij terugkomst bleek er een spijker in mijn band te zitten. Eruit getrokken en pppssssstttttttt.....

Ligt veel troep daar op de weg, we waren met 23 motoren en 4 hadden een lekke band.......

Ben ook nog geflitst in Frankrijk dus het weekendje was wat duurder dan verwacht.
 
's Winters heb ik de Michelin Pilot Road 2 om, maar tijdens de zomer een sportband...slijt véél sneller maar kan heel plat de bocht door...
 
Ik ben ook weer aan een nieuwe band toe ;(

2 weken en 1700 km mee gereden. Was een weekend naar Kent UK en bij terugkomst bleek er een spijker in mijn band te zitten. Eruit getrokken en pppssssstttttttt.....

Ligt veel troep daar op de weg, we waren met 23 motoren en 4 hadden een lekke band.......

Ben ook nog geflitst in Frankrijk dus het weekendje was wat duurder dan verwacht.

In de UK zijn de wegen idd niet echt schoon nee.
Geflitst in Frankrijk op de motor?
Dat is knap als dat is gebeurd aangezien 99% van de flitsers daar nog steeds van voren flitsen :P
 
Laatst bewerkt:
In de UK zijn de wegen idd niet echt schoon nee.
Geflitst in Frankrijk op de motor?
Dat is knap als dat is gebeurd aangezien 99% van de flitsers daar nog steeds van voren flitsen :P

De rest van de UK is altijd aardig schoon maar in de omgeving van Kent is het een drama.

Helaas in de buurt van Calais toch van achteren.
Bij een eerdere trip door Frankrijk had ik trouwens bij thuiskomst ook 3 bekeuringen dus er staan er meer die van achteren flitsen :(
 
Geflitst in Frankrijk op de motor?
Dat is knap als dat is gebeurd aangezien 99% van de flitsers daar nog steeds van voren flitsen :P

Ehhhh, al een tijdje geen kranten meer gelezen denk ik. Ze flitsen al langer van achteren, mijn maat krijgt ze regelmatig in de bus. Sinds dit jaar hebben ze ook rijdende anonieme flitsauto‘s die gewoon met het verkeer meerijden en gps gegevens gebruiken. In Normandie en omstreken rijden de eersten al. Geen ontsnappen mogelijk ;)
 
Laatst bewerkt:
Ehhhh, al een tijdje geen kranten meer gelezen denk ik. Ze flitsen al langer van achteren, mijn maat krijgt ze regelmatig in de bus. Sinds dit jaar hebben ze ook rijdende anonieme flitsauto‘s die gewoon met het verkeer meerijden en gps gegevens gebruiken. In Normandie en omstreken rijden de eersten al. Geen ontsnappen mogelijk ;)

uhm nee kranten heb ik denk ik de laatste 5 jaar al niet meer ingezien en hou mezelf ook niet echt heel veel bezig met het nieuws of ik moet het toevallig zien ;)
Bedankt voor de tips, handig voor de volgende rit naar/in Frankrijk :9\

Vorige trip was ik wel zo'n 3x van voren geflitst, maarja niks binnen natuurlijk haha
 
Laatst bewerkt:
Zo inmiddels de Tracer terug gekregen van Nippon Bikes in Tilburg. Goede en kundige mensen daar!!! De standard afstelling in combinatie met de volledige Akra bleek slecht te zijn en veel te rijk. Beetje vreemd en niet wat je van Akra zou verwachten. Maar lijkt toch een bekend probleem. Zie deze link:

Yamaha MT-09 Tracer ECU remap | BSD Performance

Daarna heeft Nippon een specifieke map gemaakt voor de Akra. Resultaat zie in bijgevoegd plaatje. En wat een verschil zeg. De gasopname is echt super mooi geworden. Echt goed merkbaar. Vanwege de voorheen slechte afstelling merk je ook uiteraard het toegenome koppel en de pk’s, maar zal minder merkbaar zijn voor de Tracers met de standaard uitlaat. Verder is de restrictie eraf en merk je dat de 5e en 6e versnelling daardoor ook veel meer in huis hebben.

Dus super blij. Ik ga over 2 weken weer naar Nippon, maar dan met mijn zx6r uit 2003 (full Akra system en K&N). Kijken wat ze daarmee kunnen en of het verschil net zo merkbaar gaat zijn.
full
 
Laatst bewerkt:
Tanx voor de update! Mag ik zeggen ik de uitdraai iets vind tegenvallen qua topvermogen en max koppel?
Of andere banken overdrijven nogal, dat kan natuurlijk ook...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan