Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben van plan een Tracer 900 GT aan te schaffen.
Wat is handig en voordelig om direct bij de koop te regelen.

Ik denk zelf aan andere banden dan de af fabriek. Maar welke?
Ook vind ik de led knipperlichten (plus) voor en achter wel mooi.
Zie op de site kentekenplaathouder (kortere) te samen met led knipperlichten.

De Tankpads aan de zijkanten voor beschadigingen.

Hoger windscherm, als dat nodig is voor mij, ik ben 1.78 lang.

Hoor graag jullie advies.

Groet, Richard
 
Ik ben van plan een Tracer 900 GT aan te schaffen.
Wat is handig en voordelig om direct bij de koop te regelen.

Ik denk zelf aan andere banden dan de af fabriek. Maar welke?
Ook vind ik de led knipperlichten (plus) voor en achter wel mooi.
Zie op de site kentekenplaathouder (kortere) te samen met led knipperlichten.

De Tankpads aan de zijkanten voor beschadigingen.

Hoger windscherm, als dat nodig is voor mij, ik ben 1.78 lang.

Hoor graag jullie advies.

Groet, Richard

Andere banden is idd een groot advies punt, ik heb de orginele en die hebben na een jaar al droogtescheuren en zijn gecupd (bandenspanning wel goed). Veel goeie verhalen gehoord over Michelin road 5, deze gaan er ook bij mij binnenkort op.

Knipperlichten en plaathouder zou ik sowieso doen, maakt hem net even wat meer af en oogt ook wat dikker/duurder/luxer.

Groter windscherm moet je zelf ervaren, maar brengt het meer wind rondom de helm mee. Weet niet hoe het bij jou lengte zit, maar mocht de wind niet over je heen gaan met het scherm wordt alle wind direct op je het bovenste gedeelte van de helm gedrukt ipv verdeeld over de gehele helm/bovenlichaam. Heb meerdere hier gehoord dat ze overgestapt zijn naar een klein ruitje voor meer comfort.
 
Andere banden is idd een groot advies punt, ik heb de orginele en die hebben na een jaar al droogtescheuren en zijn gecupd (bandenspanning wel goed). Veel goeie verhalen gehoord over Michelin road 5, deze gaan er ook bij mij binnenkort op.
Ik heb er ook bij aanschaf al andere banden op laten zetten, waren Roadsmart3 destijds, erg tevreden over. Volgende week komen er Road 5's op.

Vorige week was ineens m'n Hyperpro achterdemper lek, is opgestuurd naar de fabriek. Hopelijk heb ik hem snel weer terug.
 
Goedemiddag Tracer liefhebbers,

Ik heb mijn mooie KTM Adventure te koop staan en ben voor volgend jaar op zoek naar een vervanger. Hoewel ik oog heb voor een zwaardere motor (1290 Adventure of de 1200 GS), komt de Tracer 900 GT ook voorbij. Iemand hier die deze al rijdt en een vergelijk kan maken met de vorige Tracer? Die nogal nerveus was bij hogere snelheden? Vering aanpassing etc?

De nieuwprijs is natuurlijk erg aantrekkelijk en ook het nieuwe TFT scherm is mooi. Het is appels met peren vergelijken natuurlijk. Yamaha/KTM/BMW...

Ik rij veel alleen, soms met een maat en ieder jaar gaan we voor een weekje naar de Eifel met vrienden. Offroad (nog) niet echt ,maar wie weet...Wel vind ik dat de motor klaar moet zijn voor de toekomst. Traction/Rij-modi/TFT scherm/Bochten ABS/Etc...

Wat denken jullie ,kan ik de Tracer 900 GT ook in mijn rijtje gaan plaatsen? Of komt er 2019 weer een update? Want de aanschaf van mijn nieuwe/andere motor wordt pas 2019....

Dank alvast voor jullie input...
 
Goedemiddag Tracer liefhebbers,

Ik heb mijn mooie KTM Adventure te koop staan en ben voor volgend jaar op zoek naar een vervanger. Hoewel ik oog heb voor een zwaardere motor (1290 Adventure of de 1200 GS), komt de Tracer 900 GT ook voorbij. Iemand hier die deze al rijdt en een vergelijk kan maken met de vorige Tracer? Die nogal nerveus was bij hogere snelheden? Vering aanpassing etc?

De nieuwprijs is natuurlijk erg aantrekkelijk en ook het nieuwe TFT scherm is mooi. Het is appels met peren vergelijken natuurlijk. Yamaha/KTM/BMW...

Ik rij veel alleen, soms met een maat en ieder jaar gaan we voor een weekje naar de Eifel met vrienden. Offroad (nog) niet echt ,maar wie weet...Wel vind ik dat de motor klaar moet zijn voor de toekomst. Traction/Rij-modi/TFT scherm/Bochten ABS/Etc...

Wat denken jullie ,kan ik de Tracer 900 GT ook in mijn rijtje gaan plaatsen? Of komt er 2019 weer een update? Want de aanschaf van mijn nieuwe/andere motor wordt pas 2019....

Dank alvast voor jullie input...

Ik rij zelf geen nieuwe GT, maar een '17 tracer. Kan wellicht wel mijn mening/ervaringen van andere vertellen.
Grootste verschil is de aanpassing van de achterbrug t.o.v. het vorige model. Hierdoor is hij minder wendbaar in de bochten maar stabieler op "zoals je al vermeld had" hogere snelheden. GT is ook de enige waarbij de luxe opties voor het eerst allemaal standaard zijn, denk aan cruise control. Qua vering is hij er ietsje op vooruit gegaan als ik het goed herriner. Mocht je offroad willen gaan rijden zou ik toch adviseren de Tracer weg te laten, dit vooral omdat de abs niet uit te schakelen is en dit toch wel belangrijk kan zijn. Buiten dat moet er dan sowieso een bellyplate op gemonteerd worden aangezien het oliefilter anders te veel op een riskante plek zit met steenslag/terugslag na een sprong. Staan op de tracer voor offroad is niet comfortabel vanaf een lengte van 1.88, dat is in ieder mijn mening aangezien je erg ver voorover hangt (hogere stepjes). Als je toch op de weg blijft is de Tracer een wat sportievere motor (koppelgewijs) als je het vergelijkt met 1200 gs/1290 adventure.
 
Ik rij zelf geen nieuwe GT, maar een '17 tracer. Kan wellicht wel mijn mening/ervaringen van andere vertellen.
Grootste verschil is de aanpassing van de achterbrug t.o.v. het vorige model. Hierdoor is hij minder wendbaar in de bochten maar stabieler op "zoals je al vermeld had" hogere snelheden. GT is ook de enige waarbij de luxe opties voor het eerst allemaal standaard zijn, denk aan cruise control. Qua vering is hij er ietsje op vooruit gegaan als ik het goed herriner. Mocht je offroad willen gaan rijden zou ik toch adviseren de Tracer weg te laten, dit vooral omdat de abs niet uit te schakelen is en dit toch wel belangrijk kan zijn. Buiten dat moet er dan sowieso een bellyplate op gemonteerd worden aangezien het oliefilter anders te veel op een riskante plek zit met steenslag/terugslag na een sprong. Staan op de tracer voor offroad is niet comfortabel vanaf een lengte van 1.88, dat is in ieder mijn mening aangezien je erg ver voorover hangt (hogere stepjes). Als je toch op de weg blijft is de Tracer een wat sportievere motor (koppelgewijs) als je het vergelijkt met 1200 gs/1290 adventure.

Thanx! 90% zal gewoon road zijn, maar wie weet in de toekomst meer zandpaden?
ABS niet uitschakelbaar is wel jammer idd...

Heb nog nooit een nieuwe motor gekocht, maar voor het geld van een gebruikte 1290/1200 GS, heb ik een nieuwe tracer en nog geld over, Haha! Uiteraard is waar hij aan moet voldoen het belangrijkste!
 
Zie op de site kentekenplaathouder (kortere) te samen met led knipperlichten.

Hoger windscherm, als dat nodig is voor mij, ik ben 1.78 lang.
Een korte kentekenplaathouder in combinatie met koffers is bij het vorige model een probleem,want dan komen de knipperlichten tegen de koffers.
Ik heb mijn plaathouder zelf aangepast en ultra kleine LED knipperlichten gekocht om het toch mogelijk te maken.


De kuip + ruit zijn anders op een 2018,dus vergelijken met oudere bouwjaren zou ik niet doen,ik zou eerst testen met de originele ruit.
 
Het probleem valt wel mee hoor
Ik heb de originele kentekenplaathouder van Yamaha. Hier heb ik het tussenstuk tussen uit gelaten. In combinatie met koffers van een FJR1300 heb ik wel andere led knippers moeten plaatsen. Maar dat is geen probleem. Deze knippers zien eruit zoals die van Yamaha maar zijn een stuk kleiner. Na een week in Oostenrijk gereden te hebben, heb ik geen commentaar gehad van mijn achterligger over de lichtopbrengst. Aanrader dus.

full


full
 
Laatst bewerkt:
Het probleem valt wel mee hoor
Ik heb de originele kentekenplaathouder van Yamaha. Hier heb ik het tussenstuk tussen uit gelaten. In combinatie met koffers van een FJR1300 heb ik wel andere led knippers moeten plaatsen. Maar dat is geen probleem. Deze knippers zien eruit zoals die van Yamaha maar zijn een stuk kleiner. Na een week in Oostenrijk gereden te hebben, heb ik geen commentaar gehad van mijn achterligger over de lichtopbrengst. Aanrader dus.

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit is idd niet het geval bij de FJR koffers, maar bij de tracer koffers zit er geen inham in voor de knippers.
 
Gisteren mijn oude Tracer 900 ingeruild voor de 900GT Phantom Blue.. Helemaal happy en trots.

Met de volgende extra's;
  • Het originele rubber vevangen door Pirelli Angel GT
  • Yamaha LED knippers voor en achter (met geïntegreerde verlichting)
  • Tracer kentekenplaat
  • Slide protectors
  • tanktas met beugels.
  • Tankpads links/rechts.

Navigatie en rem/koppeling grepen zijn overgezet.
full
 
Mooie motor, de leds knippers geven iets extra. Ik heb hem afgelopen donderdagmiddag gezien bij de dealer en ik heb je oude motor gisteren al in de showroom zien staan.

Ik ben benieuwd wat de onderhoudskosten zijn, bij 1000 km en 10.000
Ik overweeg ook een GT te kopen, ligt wat ik qua inruil krijg.

Veel plezier
 
Ik heb ze zelf nog niet maar als ik dit filmpje zie is het niet echt moeilijk

 
thanks. Het team van Jaivy en Mario bij Motorport Uithoorn hebben weer top werk geleverd :]

1000km kost ongeveer €120,- incl arbeidsloon. 10K beurt weet ik nog niet

gr


Mooie motor, de leds knippers geven iets extra. Ik heb hem afgelopen donderdagmiddag gezien bij de dealer en ik heb je oude motor gisteren al in de showroom zien staan.

Ik ben benieuwd wat de onderhoudskosten zijn, bij 1000 km en 10.000
Ik overweeg ook een GT te kopen, ligt wat ik qua inruil krijg.

Veel plezier
 
Gisteren mijn oude Tracer 900 ingeruild voor de 900GT Phantom Blue.. Helemaal happy en trots.

Met de volgende extra's;
  • Het originele rubber vevangen door Pirelli Angel GT
  • Yamaha LED knippers voor en achter (met geïntegreerde verlichting)
  • Tracer kentekenplaat
  • Slide protectors
  • tanktas met beugels.
  • Tankpads links/rechts.

Navigatie en rem/koppeling grepen zijn overgezet.
[afbeelding]


Gefeliciteerd *O*
 
Ik ben van plan een Tracer 900 GT aan te schaffen.
Wat is handig en voordelig om direct bij de koop te regelen.

Ik denk zelf aan andere banden dan de af fabriek. Maar welke?
Ook vind ik de led knipperlichten (plus) voor en achter wel mooi.
Zie op de site kentekenplaathouder (kortere) te samen met led knipperlichten.

De Tankpads aan de zijkanten voor beschadigingen.

Hoger windscherm, als dat nodig is voor mij, ik ben 1.78 lang.

Hoor graag jullie advies.

Groet, Richard

Bij aankoop van een nieuwe Tracer adviseer ik zeker de radiatorbeschermer. Er zit standaard zelfs geen plastiek bescherming voor.
 
Goedemiddag Tracer liefhebbers,

Ik heb mijn mooie KTM Adventure te koop staan en ben voor volgend jaar op zoek naar een vervanger. Hoewel ik oog heb voor een zwaardere motor (1290 Adventure of de 1200 GS), komt de Tracer 900 GT ook voorbij. Iemand hier die deze al rijdt en een vergelijk kan maken met de vorige Tracer? Die nogal nerveus was bij hogere snelheden? Vering aanpassing etc?

De nieuwprijs is natuurlijk erg aantrekkelijk en ook het nieuwe TFT scherm is mooi. Het is appels met peren vergelijken natuurlijk. Yamaha/KTM/BMW...

Ik rij veel alleen, soms met een maat en ieder jaar gaan we voor een weekje naar de Eifel met vrienden. Offroad (nog) niet echt ,maar wie weet...Wel vind ik dat de motor klaar moet zijn voor de toekomst. Traction/Rij-modi/TFT scherm/Bochten ABS/Etc...

Wat denken jullie ,kan ik de Tracer 900 GT ook in mijn rijtje gaan plaatsen? Of komt er 2019 weer een update? Want de aanschaf van mijn nieuwe/andere motor wordt pas 2019....

Dank alvast voor jullie input...

Verwacht niet dat er in 2019 een update komt, de nieuwe is er pas sinds dit voorjaar.
 
Oh is dat zo. Ik dacht dat, dat dezelfde koffers waren met een platte deksel.
De harde koffers van het 2018 model zijn inderdaad FJR koffers met een plat deksel.
Ik vermoed dat het over de softcases ging omdat die geen uitsparing hebben voor de knipperlichten.
 
Gisteren mijn oude Tracer 900 ingeruild voor de 900GT Phantom Blue.. Helemaal happy en trots.

Met de volgende extra's;
  • Het originele rubber vevangen door Pirelli Angel GT
  • Yamaha LED knippers voor en achter (met geïntegreerde verlichting)
  • Tracer kentekenplaat
  • Slide protectors
  • tanktas met beugels.
  • Tankpads links/rechts.

Navigatie en rem/koppeling grepen zijn overgezet.
[afbeelding]

Gezien de langere achterbrug en het smallere stuur, is er veel verschil in speelsheid met het oudere model?
 
Ik kan uit ervaring spreken dat de nieuwe nog makkelijker de rotonde doorgaat. Op minirotonde stepje aan de grond is geen probleem.
 
Hi allemaal,

Aanstaande zaterdag stap ik over van een tenere xt660z naar een tracer900 '15. Ik had al wel eerder proefgereden maar deze was wel heel compleet uitgevoerd bij de dealer in Apeldoorn te koop. Wellicht dat de vorige eigenaar hier ook rondschuimt?
Vrouwlief koopt een nieuwe tracer700, is zij helemaal verliefd op. (ruilt haar fazer600 in)

Dus weer een nieuwe volger erbij! ;)

@ewagnernl: foto bij de schaapskooi Ginkelse heide? mooi kleurtje hoor :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan