Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi allemaal,

Aanstaande zaterdag stap ik over van een tenere xt660z naar een tracer900 '15. Ik had al wel eerder proefgereden maar deze was wel heel compleet uitgevoerd bij de dealer in Apeldoorn te koop. Wellicht dat de vorige eigenaar hier ook rondschuimt?
Vrouwlief koopt een nieuwe tracer700, is zij helemaal verliefd op. (ruilt haar fazer600 in)

Dus weer een nieuwe volger erbij! ;)

@ewagnernl: foto bij de schaapskooi Ginkelse heide? mooi kleurtje hoor :)

Welkom! je zal er van genieten denk ik.



Valt mij trouwens wel op dat de Tracer 900 zelden gezien wordt/voorkomt, tot je er zelf meer rijdt dan kom je ze ineens regelmatig tegen. Bij het zien vanuit de auto gaan er 2 gedachtes rond: Dat had ik kunnen zijn, heerlijk rondje maken of lekker door de files rijden :P en dat hij er toch gaaf uit blijft zien rijdend. Is ook wel te merken dat hij nog relatief zeldzaam is, veel bekijks en bij stilstand wel een vragen erover. Bijft toch leuk :]
 
Vraagje over de Tracer GT 900 in Phantom Blue.

De Tracer 900 GT is leverbaar in drie kleurstellingen:

- Midnight Black
- Nimbus Grey
- Phantom Blue

Met name de laatste kleurstelling Phantom Blue heb ik een vraag over. Dit is een matte lak en op autoforum's lees ik dat matte lak toch ook wel een aantal nadelen heeft.

De toplaag zou minder hard zijn, enigszins poreus en krasgevoeliger. Ook met poetsen moet je voorzichtig zijn aangezien je al gauw een glanzende plek kunt krijgen.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
 
Vraagje over de Tracer GT 900 in Phantom Blue.

De Tracer 900 GT is leverbaar in drie kleurstellingen:

- Midnight Black
- Nimbus Grey
- Phantom Blue

Met name de laatste kleurstelling Phantom Blue heb ik een vraag over. Dit is een matte lak en op autoforum's lees ik dat matte lak toch ook wel een aantal nadelen heeft.

De toplaag zou minder hard zijn, enigszins poreus en krasgevoeliger. Ook met poetsen moet je voorzichtig zijn aangezien je al gauw een glanzende plek kunt krijgen.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Ik heb wel geen Phantom Blue, maar de oudere Race Blu-kleurstelling (zilver, maar matte lak!). Ik was mijn Tracer nooit met zeep.
Eerst spuit ik alle stof eraf met een ordinaire tuinslang (ondertussen weken de insecten al een beetje) en daarna was ik de Tracer met van die microvezeldoeken (eerst met veel water, dan droog met dezelfde doeken).
Ik heb geen krassen en ook geen glanzende plekken.
Mijn Tracer ziet er na 3 jaar en 19000 km nog als nieuw uit.

66gjmd.png


2epobyp.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag.

Ervaring jullie ook vervelende trillingen om nabij de 5500/6500 toeren?

Trillingen/resonatie gaan door tot de zadel waardoor je een dood gevoel krijgt

Groetjes
 
Ik ben in bezit van een MT09 Tracer model 2017 sinds een paar maanden en ik heb misschien een rare vraag aan jullie:

Tijdens het rijden (snelweg of binnendoor) wordt de motor zo warm (zeker met deze warmte) dat mijn linker onderbeen verbrand! ik heb zelf litteken aan over

Ik heb verschillende soorten broeken geprobeerd (kevlar en leer) maar de klacht blijft hetzelde.

herkend iemand dit?
 
Ik ga niet beweren dat mijn '17 tracer trillingsvrij is, maar ik heb er geen enkele last van. En ik zit regelmatig in het genoemde toerenbereik (want daar werkt de QS lekker :-)
 
Vraagje over de Tracer GT 900 in Phantom Blue.
Met name de laatste kleurstelling Phantom Blue heb ik een vraag over. Dit is een matte lak en op autoforum's lees ik dat matte lak toch ook wel een aantal nadelen heeft.
De toplaag zou minder hard zijn, enigszins poreus en krasgevoeliger. Ook met poetsen moet je voorzichtig zijn aangezien je al gauw een glanzende plek kunt krijgen.

Heb ruim twee jaar een FJR1300 in matt silver gehad. Staat met bijna 30.000 als nieuw te schitteren in de showroom van MP Veldhoven. Heb nu dezelfde kleur, alleen een iets jongere.

Na wegwerkzaamheden zelfs teer resten moeten verwijderen. Gewoon goed schoonmaakmiddel gebruikt. Uiteraard niet extra gaan poesten met glans. Er zijn inmiddels meerdere poetsmiddelen voor matte lak.

Overigens; prachtige kleur. Zeker ook met de koffers erbij!
 
Ik ben in bezit van een MT09 Tracer model 2017 sinds een paar maanden en ik heb misschien een rare vraag aan jullie:

Tijdens het rijden (snelweg of binnendoor) wordt de motor zo warm (zeker met deze warmte) dat mijn linker onderbeen verbrand! ik heb zelf litteken aan over

Ik heb verschillende soorten broeken geprobeerd (kevlar en leer) maar de klacht blijft hetzelde.

herkend iemand dit?

Ik heb hier geen last van met mijn '17, ik zal het toch eens gaan navragen bij een dealer.
Zelfde als de trilling/resonatie, hier ook geen last van. moet wel zeggen dat ik van een Vtwin af kom dus meer trillen kan haast niet :P
 
Laatst bewerkt:
Trillen? Geen last van! (Maar kom van een eencilinder, meer trillen dan een tweecilinder kan wel 😉)

Eerste rij-ervaringen tot nu toe op mn 2015 Tracer:
- wennen aan t vermogen! Wat een heerlijk blok en kracht te over!
- straffe, sportieve vering (hyperpro) maar lekker strak in de bochten
- windgeruis, hmmmmm, daar moet wat mee; heb n verhoogde ruit erop en een extra spoilert, maar welke stand ook, het blijft behelpen;
- stabiliteit op snelheid; bij 160+ (met koffers) wiebelig; vanaf 80-90 (zonder koffers) reageert hij redelijk fel op kleine stuurcorrecties, even wennen!
- hard zadel! 😇

Al met al erg blij met mn nieuwe machine, wat een apparaat! Even accelereren van 120 naar 160 bij het inhalen, oepssss. Gas los en zo weer terug. Top!
Voelt haast luxe aan vergeleken met mn tenere hiervoor!

Moet alleen even terug naar de dealer omdat ie hapt met remmen, alsof er een schijf niet helemaal recht is afgesleten. Daarnaast hoor ik een ratel zodra ik de koppeling laat opkomen/ loslaat, wat is jullie ervaring daarmee?
 
Laatst bewerkt:
Tjek ook hier ff je VIN nummer.
Ratel ? Misschien nokkenaskettingspanners ? Dat kan een dingetje zijn bij de MT-09 serie.
Je kan trouwens eens Youtuben oid, misschien dat je het geluid kan vergelijken. Zal je dealer wel achter moet kunnen komen waar het vandaan komt...
Veel plezier met je Tracer :t
 
Laatst bewerkt:
Trillen? Geen last van! (Maar kom van een eencilinder, meer trillen dan een tweecilinder kan wel 😉)

Eerste rij-ervaringen tot nu toe op mn 2015 Tracer:
- wennen aan t vermogen! Wat een heerlijk blok en kracht te over!
- straffe, sportieve vering (hyperpro) maar lekker strak in de bochten
- windgeruis, hmmmmm, daar moet wat mee; heb n verhoogde ruit erop en een extra spoilert, maar welke stand ook, het blijft behelpen;
- stabiliteit op snelheid; bij 160+ (met koffers) wiebelig; vanaf 80-90 (zonder koffers) reageert hij redelijk fel op kleine stuurcorrecties, even wennen!
- hard zadel! 😇

Al met al erg blij met mn nieuwe machine, wat een apparaat! Even accelereren van 120 naar 160 bij het inhalen, oepssss. Gas los en zo weer terug. Top!
Voelt haast luxe aan vergeleken met mn tenere hiervoor!

Moet alleen even terug naar de dealer omdat ie hapt met remmen, alsof er een schijf niet helemaal recht is afgesleten. Daarnaast hoor ik een ratel zodra ik de koppeling laat opkomen/ loslaat, wat is jullie ervaring daarmee?

Toch opvallend dat iedereen met hetzelfde komt die net op de Tracer stapt, ratel hoorbaar.
Ik zelf heb hetzelfde opgemerkt, terug mee gegaan naar Yamaha dealer (gebben motoren). Daar wisten ze mij te vertellen dat dit hardstikke normaal is en nog maar van geluk moest spreken geen honda te rijden, deze zijn hier heel gevoelig voor. Even terug komen op de oorzaak van de ratel(bij mij ook voelbare trilling aan de hele motor) dit komt door de rechte vertanding van de krukas op de primaire as van de versnellingsbak, hierdoor loopt het allemaal niet heel soepel vaak in zijn neutraal (correct me if i'm wrong). Het is meestal te danken aan een positief effect wat iets negatiefs meebrengt, maar dat positieve punt kan ik je niet vertellen helaas. Maar dat zal er heus aanzitten.

Laten controleren kan natuurlijk nooit kwaad, maar het zal heel erg goed kunnen dat je hetzelfde te horen krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Heren/Dames
,

ik heb zelf een 2016 Tracer Blue silver (?) Heb me hier eerder voorgesteld en vooral even ene hoop mee zitten lezen voordat ik wat doms roep.

Aantal dingen vind ik ook terug en hierbij het bekende ruitje. Heb al keer zonder gereden (wat ik niet zoveel vond) en elke stand geprobeerd. Dus twijfel enorm met grote ruit of kleine sportruit..

Daarnaast even de vraag, 15mm kettingspeling klinkt erg weinig.
Maar ik heb dan ook een yamaha XT die 40/55mm speling moet hebben volgens handboek. Wat doen jullie?

Thanks! :W
 
Laten controleren kan natuurlijk nooit kwaad, maar het zal heel erg goed kunnen dat je hetzelfde te horen krijgt.


De Ratel die hoorbaar is heeft mij ook gek gekregen toen ik hem net had, Dit was inderdaad door de bak en de stille uitlaat. Heb het door twee dealers laten bekijken waar ik vaker kom en die zeggen gewoon rijden. Niks aan de hand. Ook de harde typische yamaha "Klink" als je in z'n 1 trapt!

:W
 
Heren/Dames
,

ik heb zelf een 2016 Tracer Blue silver (?) Heb me hier eerder voorgesteld en vooral even ene hoop mee zitten lezen voordat ik wat doms roep.

Aantal dingen vind ik ook terug en hierbij het bekende ruitje. Heb al keer zonder gereden (wat ik niet zoveel vond) en elke stand geprobeerd. Dus twijfel enorm met grote ruit of kleine sportruit..

Daarnaast even de vraag, 15mm kettingspeling klinkt erg weinig.
Maar ik heb dan ook een yamaha XT die 40/55mm speling moet hebben volgens handboek. Wat doen jullie?

Thanks! :W

Ik heb van een monteur van Yamaha nederland te horen gekregen dat je ongeveer 2 duimdiktes aan speling moet hebben. (Ik weet niet waar de 15mm vandaan komt, maar volgens mij moet dit eerder 25mm zijn)
 
Ik heb van een monteur van Yamaha nederland te horen gekregen dat je ongeveer 2 duimdiktes aan speling moet hebben. (Ik weet niet waar de 15mm vandaan komt, maar volgens mij moet dit eerder 25mm zijn)

Ja twee duimdiktes is ongeveer wel 25/35 mm ofzo. 15 staat in het handboek wat ik inderdaad heeel vreemd vind. Lijkt me ook niet goed voor je tandjes/lagers etc.

:W
 
Ja twee duimdiktes is ongeveer wel 25/35 mm ofzo. 15 staat in het handboek wat ik inderdaad heeel vreemd vind. Lijkt me ook niet goed voor je tandjes/lagers etc.

:W
Misschien kan iemand die er aan toe is om de ketting te spannen eens testen:

Als je vering met een spanband aan de achterbrug intrekt tot de uitgaande as, achterbruglager en achteras precies in lijn staan en dan de ketting precies strakzet , wat de speling dan is bij het lossen van de spanband.

Want dat zou het minimale moeten zijn..

Dan komt tijdens de hele veerweg de ketting nooit strakker dan precies helemaal strak
 
Ik gebruik op + neer (midden ketting, niet te veel kracht uitoefenen) = 3cm; motor op middenstandaard.

Als ik er op zit, is de ketting net niet strak.

Na de 1e ~2000km heb ik de ketting niet meer hoeven stellen (nu 12000 km)
 
Beste lezers,

Mijn oude man is overgegaan op een 2016 Tracer 900.

Zit een standaard pijpje onder waar je niet echt blij van wordt, ziet er gewoon niet mooi uit (mening) en het geluid is wel heel erg beschaafd.

Na wat te hebben rondgekeken kom ik dus tot de conclusie dat je een volledig uitlaat systeem moet kopen? Zie namelijk geen slip-ons te koop staan voor het 2016 model en daarna.

Anders laat ik het maar bij Pajic doen, koop ik daar wel een uitlaatje en laat hem een katvervanger erbij maken, is goedkoper dan een volledig systeem.....
 
Laatst bewerkt:
Al eens aan een Scorpion uitlaat gedacht. Dit is een slip on, moet je wel de slijptol in de originele uitlaat zetten. Deze wilde ik ook kopen, maar nu krijg ik met een gelukje een Akra voor niets.
 
Eerst 250 km zitten erop met mijn nieuwe 900 GT.

Hoeveel kilometers halen jullie op een volle tank en op reserve?
(inhoud volgens opgave 18 liter waarvan 2.6 reserve).

Bij 225 km zag ik al de knipperde reserve aanduiding op het display.
Ook direct de handige aanduiding hoeveel km je hebt gereden op reserve.
Vol getankt bij 255km er ging 15.3 liter in dus nog 2.7 liter in de tank.
Volgens verbruik rij ik dus 1 op 16.67

Ik ben nog aan het inrijden dus nog rustig aan (D modus).
Ben benieuwd of ik straks zuiniger kan gaan rijden.
 
Eerst 250 km zitten erop met mijn nieuwe 900 GT.

Hoeveel kilometers halen jullie op een volle tank en op reserve?
(inhoud volgens opgave 18 liter waarvan 2.6 reserve).

Bij 225 km zag ik al de knipperde reserve aanduiding op het display.
Ook direct de handige aanduiding hoeveel km je hebt gereden op reserve.
Vol getankt bij 255km er ging 15.3 liter in dus nog 2.7 liter in de tank.
Volgens verbruik rij ik dus 1 op 16.67

Ik ben nog aan het inrijden dus nog rustig aan (D modus).
Ben benieuwd of ik straks zuiniger kan gaan rijden.

Holy sh*t... je weet dat je 6 versnellingen hebt?! :+

Met het inrijden dus niet teveel toeren (max 5500) zat ik op gemiddeld 1:23. En nu met ww verkeer 1:21 zonder moeite.
 
WoonWerk verkeer, behoorlijk doorgassen op de snelweg:

1:18 (volgens boorcomputer); knipperen bij ~270km, tank meestal voor de 300km, gaat er ~16 liter in.

Braaf 80 kmh sukkelen op een B-weg zal >> 1:20 zijn, maar dat wil me niet erg lukken (braaf zijn :+ )

(niet mijn schuld, komt door die QS O-) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan