Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tjek ook hier ff je VIN nummer.
Ratel ? Misschien nokkenaskettingspanners ? Dat kan een dingetje zijn bij de MT-09 serie.
Je kan trouwens eens Youtuben oid, misschien dat je het geluid kan vergelijken. Zal je dealer wel achter moet kunnen komen waar het vandaan komt...
Veel plezier met je Tracer :t

Net terug van de dealer, ratel is idd de tracerratel waarover wordt gesproken.
Terugroepactie is keurig uitgevoerd, remmen voor een afspraak voor gemaakt (valt nog keurig onder de garantie)
En gelijk maar een topkoffer gekocht, niet supermooi, alhoewel er wel een carbonlook op zit, maar wel superpraktisch voo woon-werk.
Wat een fijne machine hoor!
 
Beste lezers,

Mijn oude man is overgegaan op een 2016 Tracer 900.

Zit een standaard pijpje onder waar je niet echt blij van wordt, ziet er gewoon niet mooi uit (mening) en het geluid is wel heel erg beschaafd.

Na wat te hebben rondgekeken kom ik dus tot de conclusie dat je een volledig uitlaat systeem moet kopen? Zie namelijk geen slip-ons te koop staan voor het 2016 model en daarna.

Anders laat ik het maar bij Pajic doen, koop ik daar wel een uitlaatje en laat hem een katvervanger erbij maken, is goedkoper dan een volledig systeem.....

Zoals Scallie zei; Scorpion slip on.
Ik heb de carbon slip on en is echt een top geluid! Met db killer braaf maar een stuk beter en zonder db killer braaf onder de 4500 rpm en daarboven zo'n heerlijk gebrul en dan nog de na roffel van de 3 pitter erbij pfff. Rij altijd zonder db killer, aangezien je bij laag in de toeren echt niet veel geluid hebt.
 
Weet iemand hoe en of je de side to side speling van de "gasgreep" kan verminderen?
Die van mij heeft zoveel speling er momenteel opzitten dat mijn throttle lock niet eens vast blijft houden op 60km/h+. Op dat moment trilt hij wat heen en weer en zakt de snelheid steeds verder terug.
 
Al eens aan een Scorpion uitlaat gedacht. Dit is een slip on, moet je wel de slijptol in de originele uitlaat zetten. Deze wilde ik ook kopen, maar nu krijg ik met een gelukje een Akra voor niets.


Ben niet zo'n fan van Scorpion. Tevens kan ik dan net zo goed gaan voor een Arrow Thunder of X-cone gaan (die klinkt toch wel iets mooier)

De Arrow is "iets" goedkoper en heb meer vertrouwen in het merk (voorkeur), tevens er zit een e-keur op. Ook het design van de Arrow spreekt mij meer aan, en het geluid mogen ervaren en klinkt een stuk voller.

(is een full-system)

(X-cone met killer)


Dus ik laat deze wel door Pajic eronder onder de huidige bochten. Jammer dat er niet echt een slip-on is voor de Tracer, maar kom wel vaker bij Pajic dus wordt een leuk uitje voor een lekker geluidje :9~

En mooi voor je dat je die Akra hebt kunnen overnemen ;)
 
Laatst bewerkt:
Een gelukje bij een ongelukje bedoel je _O-

Precies.

Op het werk hebben ze mijn motor omgegooid en dit is verzekeringswerk geworden.
Er is ook een deuk in mijn uitlaatbocht gekomen en laat dat bij de tracer nu één geheel zijn.
Nu blijkt de originele uitlaat van Yamaha €1300,- te kosten. En wat blijkt dat kost de Akra in de accessoires lijst ook })
 
Laatst bewerkt:
Ben niet zo'n fan van Scorpion. Tevens kan ik dan net zo goed gaan voor een Arrow Thunder of X-cone gaan (die klinkt toch wel iets mooier)

De Arrow is "iets" goedkoper en heb meer vertrouwen in het merk (voorkeur), tevens er zit een e-keur op. Ook het design van de Arrow spreekt mij meer aan, en het geluid mogen ervaren en klinkt een stuk voller.

(is een full-system)

(X-cone met killer)


Dus ik laat deze wel door Pajic eronder onder de huidige bochten. Jammer dat er niet echt een slip-on is voor de Tracer, maar kom wel vaker bij Pajic dus wordt een leuk uitje voor een lekker geluidje :9~

En mooi voor je dat je die Akra hebt kunnen overnemen ;)

Scorpion heb ik gekozen omdat ik geen zin had zoveel geld uit te geven voor een full system en wel een E-keur wou hebben :)
 
Scorpion heb ik gekozen omdat ik geen zin had zoveel geld uit te geven voor een full system en wel een E-keur wou hebben :)

De Arrow kan ik er onder laten zetten voor dezelfde prijs inclusief montage dus de prijzen liggen wel dicht bij elkaar.
 
Maar iedereen bedankt. Mocht die ouwe van mij alles klaar hebben Stuur ik wel een foto deze kant op :D
 
Ik heb in de week ontdekt dat Top Block al sinds 2015 koffersteunen maakt,om FJR koffers aan de Tracer te kunnen monteren.
Hoe het komt dat zelfs dealers dit blijkbaar niet weten snap ik niet.
Er is nog wel een Frans bedrijf dat er maakt,maar deze zien er toch een stuk beter uit.

Distripart
 
Ik denk dat ik eerdaags eens ga informeren bij Frederiks of hij via ecu flash de felle deacceleratie weg kan nemen.
Begin het behoorlijk storend te vinden dat als je eventjes een haartje gas dichtdoet je meteen zo fel afremt op de motor. Of hij loopt op deellast gewoon niet soepel genoeg.

Gelijktijdig kan hij dan misschien dat milieu gezeik wegpoetsen zoals het matige oppakken vanuit stilstand.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Sinds gisteren de trotse eigenaar van een Yamaha Tracer 900 GT in de kleur midnight black geworden.

Wat een geweldig fijne motor!

Net het instructieboekje wat door zitten nemen en las wat over het maximaal toelaatbaar gewicht.

Deze zou de 179kg niet mogen overschrijden. Dus gewicht bestuurder, passagier en alle accessoires.

Nu begin ik mij daar toch serieus wat zorgen over te maken. Kwa gewicht komen mijn vriendin en ik zeker boven de 179kg uit. In totaal zo rond de 180kg. Tel daar het wicht van de kleding nog bij + de topkoffer met inhoud. Ik denk dat we dan al gauw de 190kg aantikken. Ongeveer 10 kilo meer dan het maximaal toelaatbaar gewicht.

Hoe denken jullie hierover? Is het maximaal toelaatbaar gewicht van 179kg echt de absolute grens en als je deze gaat overschrijden, loop je dan een risico? Misschien een hele overdreven gedachte van mij hoor!

Ik denk dat de zwakke schakel ook het subframe is. Is deze van aluminium gemaakt?
 
Laatst bewerkt:
hi,
Inmiddels relax 750 km ingereden. Verbruik is gemiddeld 1 op 20, gisteren rondje IJsselmeer gedaan. In lage versnellingen relatief hoog verbruik, in de hogere versnellingen genoeg koppel en zuinig volgens de boardcomputer.

Ik heb alleen nog niet met de QS geschakeld.
Heeft er iemand ervaring hoe je verantwoordelijk met zo'n systeem schakelt.
Ik bedoel dan hoe gebruik jij in praktijk de QS.

Vandaag nog iets fanatieker tot 7000 tpm , als de motor goed warm is, een rondje van 250 km rijden. Ik hoop niet dat er veel snelheidscontrole vandaag is, hihi

Overigens, een geweldige motorfiets.
 
hi,
Inmiddels relax 750 km ingereden. Verbruik is gemiddeld 1 op 20, gisteren rondje IJsselmeer gedaan. In lage versnellingen relatief hoog verbruik, in de hogere versnellingen genoeg koppel en zuinig volgens de boardcomputer.

Ik heb alleen nog niet met de QS geschakeld.
Heeft er iemand ervaring hoe je verantwoordelijk met zo'n systeem schakelt.
Ik bedoel dan hoe gebruik jij in praktijk de QS.

Vandaag nog iets fanatieker tot 7000 tpm , als de motor goed warm is, een rondje van 250 km rijden. Ik hoop niet dat er veel snelheidscontrole vandaag is, hihi

Overigens, een geweldige motorfiets.

Boordcomputer gegevens niet altijd geloven hoor met het verbruik, beste test blijft kijken bij de pomp naar je trip teller en de getankte liters.

Ik heb het '17 model en heb er zelf de OEM QS op gemonteerd en rij bijna niet meer zonder hem te gebruiken. Hij werkt het beste boven de 4000 rpm en eigenlijk als je aan het accelereren bent. Ik doe vaak van de 1 naar de 2 met koppeling of als ik echt flink het gas erop heb dan gebruik ik hem wel van 1 naar 2. Maar het kan best zijn dat die van de GT nog beter geregeld is aangezien het er ook standaard op komt. Testen is het beste, je voelt direct of het blok het leuk vind.
 
Hallo allemaal,

Sinds gisteren de trotse eigenaar van een Yamaha Tracer 900 GT in de kleur midnight black geworden.

Wat een geweldig fijne motor!

Net het instructieboekje wat door zitten nemen en las wat over het maximaal toelaatbaar gewicht.

Deze zou de 179kg niet mogen overschrijden. Dus gewicht bestuurder, passagier en alle accessoires.

Nu begin ik mij daar toch serieus wat zorgen over te maken. Kwa gewicht komen mijn vriendin en ik zeker boven de 179kg uit. In totaal zo rond de 180kg. Tel daar het wicht van de kleding nog bij + de topkoffer met inhoud. Ik denk dat we dan al gauw de 190kg aantikken. Ongeveer 10 kilo meer dan het maximaal toelaatbaar gewicht.

Hoe denken jullie hierover? Is het maximaal toelaatbaar gewicht van 179kg echt de absolute grens en als je deze gaat overschrijden, loop je dan een risico? Misschien een hele overdreven gedachte van mij hoor!

Ik denk dat de zwakke schakel ook het subframe is. Is deze van aluminium gemaakt?

Veel plezier ermee!

Als ik het goed heb hebben meer mensen het hierover gehad, ik denk dat het vooral te maken heeft met het zwaartepunt die verplaatst en de wegligging. Als ik jou was zou ik lekker een paar keer gaan rijden vol beladen en dan kijken hoe het voelt. Heb je een zwabberend gevoel of voel je wat onstabiliteit kan je er nog voor kijken om de vering te upgraden.
 
Hallo mede motorrijders

Ik heb mijn mijn MT-09 Tracer vande week ingeruild voor de Tracer 900 GT en ik moet zeggen het is een wereld van verschil.
Motorblok is nog het zelfde maar voor de rest helemaal anders.
Het voelt nu meer als een wegracer dan als een adventure motor door het andere stuur,
het stuurt allemaal net iets soepeler.
Het zadel is langer zo dat je niet meer met je kont tegen de bijrijder zadel aan zit.
De vering is ook een stuk beter, word nu niet meer door elkaar gerammeld als ik op een klinker weg rijd.
De Quick-Shifter is nog even wennen maar werkt wel lekker als je flink aan het accelereren bent vanaf de 4000 toeren.
Het enige dat ik mis is een verstelbare koppelingshendel, weet iemand waar ik een originele koppelingshendel kan bestellen?

37101782_1729790887137063_7135372109651378176_o.jpg


37068093_1729792333803585_1569911822016839680_o.jpg
 
Hallo mede motorrijders

Ik heb mijn mijn MT-09 Tracer vande week ingeruild voor de Tracer 900 GT en ik moet zeggen het is een wereld van verschil.
Motorblok is nog het zelfde maar voor de rest helemaal anders.
Het voelt nu meer als een wegracer dan als een adventure motor door het andere stuur,
het stuurt allemaal net iets soepeler.
Het zadel is langer zo dat je niet meer met je kont tegen de bijrijder zadel aan zit.
De vering is ook een stuk beter, word nu niet meer door elkaar gerammeld als ik op een klinker weg rijd.
De Quick-Shifter is nog even wennen maar werkt wel lekker als je flink aan het accelereren bent vanaf de 4000 toeren.
Het enige dat ik mis is een verstelbare koppelingshendel, weet iemand waar ik een originele koppelingshendel kan bestellen?

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik weet niet precies waar je die kan kopen, maar ik haal de meeste OEM parts van:
https://japan.webike.net/
Scheelt vaak veel geld met hier in NL, let wel op er komen inklaringskosten bij.
En kijk ook goed of het van het juiste model is, EU of US en GT of niet GT. Tussen EU en US kunnen wat verschillen zitten met sommige parts.
 
Maar een originele koppelingshendel is dan toch ook niet verstelbaar?
Yamaha heeft hele mooie verstelbare hendels in het accesoire assortiment, alleen nogal prijzig.
Het Duitse V-Trec zou je ook naar kunnen kijken das mooi spul.
 
Het duitse V- Trec heeft hoogstwaarschijnlijk dezelfde spulletjes van een Chinese leverancier...
Direct daar te bestellen vanaf zo,n 50 dollar per set...
 
Veel plezier ermee!

Als ik het goed heb hebben meer mensen het hierover gehad, ik denk dat het vooral te maken heeft met het zwaartepunt die verplaatst en de wegligging. Als ik jou was zou ik lekker een paar keer gaan rijden vol beladen en dan kijken hoe het voelt. Heb je een zwabberend gevoel of voel je wat onstabiliteit kan je er nog voor kijken om de vering te upgraden.

Ik denk dat de vering van de GT niet het probleem zal zijn. Genoeg instellingen op de voorvork en ook de achterdemper.

Vraag mij alleen af hoeveel gewicht het subframe kan hebben. Als wij met ons totaalgewicht het maximaal toelaatbaargewicht al overschrijden en tel daar dan ook nog het gewicht van de koffers en evt topkoffer erbij op, dan lijkt mij dat zo'n subframe behoorlijk belast wordt.Is deze overigens gemaakt van aluminium of staal?
 
Laatst bewerkt:
dan lijkt mij dat zo'n subframe behoorlijk belast wordt.Is deze overigens gemaakt van aluminium of staal?
Zowel de oude MT-09 als Tracer hebben een stalen subframe,en dat is bij de nieuwe vermoedelijk nog zo.
Het is makkelijk te testen door er een magneet tegen te houden.
 
Ik denk dat ik eerdaags eens ga informeren bij Frederiks of hij via ecu flash de felle deacceleratie weg kan nemen.
Begin het behoorlijk storend te vinden dat als je eventjes een haartje gas dichtdoet je meteen zo fel afremt op de motor. Of hij loopt op deellast gewoon niet soepel genoeg.

Gelijktijdig kan hij dan misschien dat milieu gezeik wegpoetsen zoals het matige oppakken vanuit stilstand.

Heb je er zoveel last van? Jij kwam toch van een 2-cyl?
 
Hallo allemaal,

Sinds gisteren de trotse eigenaar van een Yamaha Tracer 900 GT in de kleur midnight black geworden.

Wat een geweldig fijne motor!

Net het instructieboekje wat door zitten nemen en las wat over het maximaal toelaatbaar gewicht.

Deze zou de 179kg niet mogen overschrijden. Dus gewicht bestuurder, passagier en alle accessoires.

Nu begin ik mij daar toch serieus wat zorgen over te maken. Kwa gewicht komen mijn vriendin en ik zeker boven de 179kg uit. In totaal zo rond de 180kg. Tel daar het wicht van de kleding nog bij + de topkoffer met inhoud. Ik denk dat we dan al gauw de 190kg aantikken. Ongeveer 10 kilo meer dan het maximaal toelaatbaar gewicht.

Hoe denken jullie hierover? Is het maximaal toelaatbaar gewicht van 179kg echt de absolute grens en als je deze gaat overschrijden, loop je dan een risico? Misschien een hele overdreven gedachte van mij hoor!

Ik denk dat de zwakke schakel ook het subframe is. Is deze van aluminium gemaakt?

Het subframe is van staal (van mijn '15 toch). Ik zou er niet mee inzitten, de fabrikanten nemen heel ruime marges om zichzelf in te dekken (vooral door Amerika waar iedereen voor het minste procedeert).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan