YZF750 Racer projectje

Als je de remsetup overneemt.. Scoor je dan ook zo'n achterbrug?

Bedenk wel dat die setup ideaal is als je je ketting vervangt als een normaal mens hem oliet.
Zo'n YEC achterbrug zou iets breeder zijn.
Maar ik gebruik een R6 wiel waarmee ik bijna 2KG roterende massa bespaar. En het wiel is een stuk smaller dus moet of busjes gebruiken om de ketting netjes uit te lijnen. Of ik frees een nieuwe kettingwielhouder met uitsparing voor de remklauw en remschijf opname :+

Van je laatste zin kan ik niet echt chocolade maken.
Je bedoeld zonder kettingvet rijden? Omdat het anders op de schijf komt?
 
Laatst bewerkt:
tering wat een ingewikkeld systeem
waarom niet de klauw aan de reguliere kant? ivm snelheid wiel wisselen ofzo?

ik ga een rsv4 achterbrug gebruiken, kwa looks heeft die wel wat weg van de yec brug
 
tering wat een ingewikkeld systeem
waarom niet de klauw aan de reguliere kant? ivm snelheid wiel wisselen ofzo?

ik ga een rsv4 achterbrug gebruiken, kwa looks heeft die wel wat weg van de yec brug
Uuuh omdat het kan? en cool is?

Voor de snelheid zal het niets uitmaken.

Nog steeds bezig aan het model voor de accubak en airbox :X saai maarja voorbereiding is het belangrijkste.
 
Snelwisselssyteem hadden ze al op de endurance fietsen zitten. De fiets waarbij de remschijf in het kettingwiel zit is geen endurance fiets.

Ik heb 2kg modelleerklei gekocht. Met plamuur schiet niet op en is lastig te bewerken. Met de klei krijg ik gewoon snel een strak resultaat en kan ik gaten/uitsparingen snel en makkelijk opvullen. Glasvezelpakket staat in ieder geval al klaar.
 
Laatst bewerkt:
maak er dan meteen ff 2 :P
Nee dat knutselen met mallen, glasvezel, schuren en plamuren etc wil ik je niet laten missen :+

Edit

Accubakje heb ik in de lak gezet. Omdat de loswax natuurlijk niet op het MDF hecht. Hier moeten een aantal lagen loswax op met een tussentijd van een uur. Vervolgens is er 24u nodig om de boel te laten uitharden. En dan kan ik morgen met het glasvezel aan de gang.
Bakje past ook mooi onder het zitje :)

IRoH0szl.jpg
 
Laatst bewerkt:
Snelwisselssyteem hadden ze al op de endurance fietsen zitten. De fiets waarbij de remschijf in het kettingwiel zit is geen endurance fiets.

Dus wat kan het dan geweest zijn? Kan mechanisch niet echt een voordeel bedenken... Misschien een tractie systeem?
 
Ja spul blijft aan de motor zitten tijdens de wissel.
Kleiner schijfje, kleiner klauwtje dus minder gewicht.



Zojuist met de glasvezel aan de gang geweest.
Op het model zat een goed waslaagje dus vandaag de gelcoat erover.
Netjes de verharder/verhoudingen afgemeten en gaan met die banaan. Twee laagjes erop gesmeerd zoals in de handleiding stond. Zodra het 'tacky' begint te worden mag het glasvezel erover. Dit zou 15min duren ongeveer. Na 5 minuten begon het al hard te worden...snel snel glasvezel en hars erover :o
k*dt dit gaat voor geen meter....hars erop....nog meer hars...eindelijk is het een beetje vormbaar. Naja dit wordt niks...gewoon door kliederen we zien wel. Stuk glasvezel afknippen ging niet dus dan maar afscheuren en stukken erop plakken. Uiteindelijk zaten er drie lagen glasvezel mat op, mijn plastic handschoenen waren wanten geworden omdat alles aan elkaar plakte en mijn handen zijn voorzien van een laagje hars :t
Wat een lol :/

Ben benieuwd hoe het eruit komt (als het eruit komt :+ )
Volgende keer misschien beter voor keperweefsel gaan, dit is makkelijker te vormen heb ik begrepen.

Nu even de ravage opruimen...

ZJKM2nEl.jpg
 
Laatst bewerkt:
keperweefsel gebruiken , kan je krijgen in verschillend zwaartes ,werkt veel mooier.

groet Willem
full
 
Gelcoat is op sommige plaatsen aan het bubbelen... :? '(
Wordt niks...
Kan ik de hele flikkersebende opnieuw gaan maken :')
Maar ik kap ermee voor vandaag, niet goed voor het humeur _O- gebeuren moet toch drogen.

Man van de polyester toko zei dat de gelcoat (ook al is deze wat harder) zeker nog hecht aan het glasvezel. Luchtbellen of foutjes valt in de mal nog te repareren. Dus er is nog hoop :+


Gebruikte altijd epoxy , heb hiermee een lucht toevoer door mijn polyester tank gemaakt en een airbox voor eronder.
Werkte samen met keperweefsel heel makkelijk.[afbeelding]
:t
 
Laatst bewerkt:
Gebruikte altijd epoxy , heb hiermee een lucht toevoer door mijn polyester tank gemaakt en een airbox voor eronder.
Werkte samen met keperweefsel heel makkelijk.
full
 
Gaat het dan toch nog goed komen :?

6cyZQusl.jpg


En ik kan lekker gaan kleien *O*
Werkt prima om de vorm erin te krijgen. Stuk makkelijker te bewerken dan keiharde 2k plamuur.
Aardig stug spul ook. Valt prima een snorkel van te maken zonder dat de boel instort

QIZat95l.jpg
 
Laatst bewerkt:
Helaas pindakaas...accubak is mislukt.
Bakje was gemaakt van MDF en vervolgens in de lak gezet. Zodat ik een glad oppervlak had om de loswas aan te brengen. Maar de lak heeft helaas gereageerd met de lak waardoor er soort van luchtbellen zijn ontstaan tussen gelcoat en glasvezel. Er zaten goede vlakke stukken in maar ook heel veel slechte. Het is ook niet echt een handige vorm om de twee delen na uitharden van elkaar te krijgen. Ik zou alle rotte stukken nog kunnen opvullen, schuren en voorzien van en nieuwe gelcoat. Maar het is zo onhandig werken in het bakje dat ik dat niet ga doen. Ook de scherpe hoeken zijn een gedoe om goed strak te krijgen.
Dan wordt de accubak maar van Aluminium :)

Het luchtfilterhuis staat momenteel wel in de gelcoat.
Deze heb ik geschuurd, geplamuurd en gekleid tot de gewenste vorm. Daar heb ik zojuist een dikke laag gelcoat overeen gedaan. Deze gelcoat ga ik hierna opschuren/polijsten tot een strak geheel. Dan heb ik een mooi oppervlak wat ook nergens mee gaat reageren.

biA0jyIl.jpg


Q05TNWDl.jpg
 
Helaas pindakaas...accubak is mislukt.
Bakje was gemaakt van MDF en vervolgens in de lak gezet. Zodat ik een glad oppervlak had om de loswas aan te brengen. Maar de lak heeft helaas gereageerd met de lak waardoor er soort van luchtbellen zijn ontstaan tussen gelcoat en glasvezel. Er zaten goede vlakke stukken in maar ook heel veel slechte. Het is ook niet echt een handige vorm om de twee delen na uitharden van elkaar te krijgen. Ik zou alle rotte stukken nog kunnen opvullen, schuren en voorzien van en nieuwe gelcoat. Maar het is zo onhandig werken in het bakje dat ik dat niet ga doen. Ook de scherpe hoeken zijn een gedoe om goed strak te krijgen.
Dan wordt de accubak maar van Aluminium :)

Het luchtfilterhuis staat momenteel wel in de gelcoat.
Deze heb ik geschuurd, geplamuurd en gekleid tot de gewenste vorm. Daar heb ik zojuist een dikke laag gelcoat overeen gedaan. Deze gelcoat ga ik hierna opschuren/polijsten tot een strak geheel. Dan heb ik een mooi oppervlak wat ook nergens mee gaat reageren.

[afbeelding]

[afbeelding]





nice vorderd gestaag , :Y
 
Is even stil geweest :X over +/- 1 maandje komt er meer vordering in.

De Öhlins shock die ik had gemonteerd wordt vervangen door een Bitubo :t Ziet er net wat cooler uit vind ik. (wel een slechte foto door de flits)

QAUhCMc.jpg


Onderkant van de shock heeft een 'vorkje' nodig. Die moet ik binnenkort even gaan frezen. En dan kan ik de rijhoogte ook aanpassen. Ik moet alleen nog controleren of de dikte van de shock afwijkt t.o.v. de Ohlins.

BXr9aw0.jpg
 
Tijd geleden heb ik de kabelboom gestript om alle onnodige zaken eraf te halen. Maar het is toch wel spannend om te zien of de kabelboom hierna ook werkt :+
Volledig schoon gemaakt en zo snel even alles aangesloten. Ik mis alleen de stekker voor de krukassensor...hoe ik die eraf heb kunnen halen is een raadsel. Maar die moet er nog terug opkomen.

Startmotor gaat in ieder geval rondt. Dus dat is mooi. Ik wilde eerst de dynamo en startmotor eraf halen. Maar de startmotor komt er toch terug op. Ik ben nogal lui en om een startkar te gebruiken of aanduwen heb ik weinig zin in.

Ik moet er ook nog een oliedruksensor op monteren. Iemand aanraders waar te plaatsen en welke te gebruiken? Zou het gewoon tussen een olieleiding geplaatst kunnen worden?

fFOgFJG.jpg
 
weet niet of een oliedruksensor nog nodig is, als je blok schoon is met nieuwe filters etc
 
Terug
Bovenaan Onderaan