YZF750 Racer projectje

weet niet of een oliedruksensor nog nodig is, als je blok schoon is met nieuwe filters etc
Olieniveausensor is eraf.
Maar de oliedruk is wel belangrijk :Y

mooi project trouwens, misschien laten ze je wel net toe op de bikers classics!
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Volgens mij is mijn motor te nieuw en moet je aan allerlei technische regeltjes voldoen. En daar heb ik geen zin in :+

kijk eindelijk schot in de zaak!
ik wacht nog op de frame-man en op het blok...

moet me ook nog aan de kabelboom wagen, huiver ervoor...
Blok niet zelf aan het opbouwen? :?
 
Oké :)


Kan iemand met een 750 1000 op zijn kabelboom de connector van de CDI bekijken?
Daar zitten twee wit/rood draden in. Ik ben benieuwd naar de locatie. Want in het schema of manual is de pin layout van de CDI niet te vinden.

NBisnIy.jpg
 
Klopt, maar de draad voor de pickup sensor moet wel op de juiste plaats zitten.
 
rechtsboven (waar jij zwart-blauw hebt) is rood-wit, midden onder is wit-rood. Zwart-blauw heb ik niet vreemd genoeg
 
ik heb ook nog even bij mijn wegmotor gekeken. Daarvan weet ik zeker dat er een yzf750-kabelboom opzit. Hier is het hetzelfde: rechtsboven rood-wit, middenonder wit-rood en ook zwart-blauw heb ik daar niet. Mooi project trouwens.
 
Bedankt voor het nogmaals checken.
zwart/blauw is van de TPS
Dus gek dat jij die niet hebt? Ouder bouwjaar heeft geen TPS?
 
heb zelf een YZF750 gehad, blijf een zwak hebben voor deze motoren en al helemaal als iemand er volledig voor gaat. Schitterend project dit!
 
Bedankt voor het nogmaals checken.
zwart/blauw is van de TPS
Dus gek dat jij die niet hebt? Ouder bouwjaar heeft geen TPS?

Klopt pas vanaf 96 dacht ik.
Ga je de TPS gebruiken? Mij werd het afgeraden omdat het niet veel zin had.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik hem wel ga gebruiken. Of het voordeel heeft geen idee.
Weet ook nog niet alle instelopties van de Ignitech en of ik daar het e.a. uit kan zetten.
Ik heb aan Ignitech gevraagd of ze weten welke pin voor de pickup sensor is. Zullen ze vast weten gok ik zo :+

Edit

Ik vind het wel gek dat mijn fiets o.a. het 'oude' model moet zijn op kenteken. Maar wel de grotere gebogen radiateur heeft en tps. Ook heb ik geen reserve stand knopje, iets wat het oude model weer wel heeft.

Moet wel nog een nieuwe radiateur met puntradiateur zoeken. Want vind de huidige toch niet mooi genoeg.
Eens even de zoektocht starten of ik hiervoor een mooie kan vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit toch te twijfelen om het labyrint in de koppelingsdeksel eruit te halen.
Los van het feit dat het zwaar is, krijg ik ook de slipperclutch zonder veel aanpassingen erin.

Er zijn ook koppelingsdeksels te koop met doorzichtig deksel zodat je de koppeling kan zien. Die hebben ook niets om de olie op te vangen.
Ik zou eventueel nog een ontluchtingsklep erop kunnen monteren zoals Ducati het doet.
 
Zojuist mailtje van Ignitech gehad.
Pickup rood/wit moet rechtsonder op de connector :t fijne toko
 
Laatst bewerkt:
Kleine update

Kabelboom afgemaakt *O* mooi boompje, al zeg ik het zelf :+
Labeltje erop waar/waar moet komen. Niet dat het nodig is want zoveel spannende dingen zitten er niet aan. Maar toch altijd handig :) Moet alleen nog zo'n klemmetjes kopen om twee draden met elkaar te verbinden i.p.v. te solderen. Zekeringhouder heb ik er namelijk tussen gesoldeerd, maar vind een nette klem verbinding (zoals origineel ook het geval is) op een kabelboom mooier. Losstaande van het feit dat solderen aan een kabelboom niet zo handig is i.v.m. flexibiliteit/breken van de soldeerverbinding.

lHDNUnc.jpg


En deze zooi is er uiteindelijk afgekomen :X
Toch nog aardig wat gewicht.

zRy8J12.jpg


Verder nog wat geknutseld aan de carbs.
Deze had ik een tijd geleden al ultrasoon gereinigd.

In de carbs komt een FactoryPro 1.7 racekit. Nu even uitzoeken hoe ik dat gemonteerd krijg wat moet boren en nieuwe draad tappen
Ben alleen injectie gewend :$

X0dWZ0m.jpg


Naalden worden vervangen door titanium naalden
Schijnt ook minder hard te slijten dan origineel en de kits van Dynojet

26rYbeg.jpg



En nieuwe veren die een aaaardig stuk strakker zijn de originele (origineel zijn de korte).
Hierdoor moet de motor beter oppakken.
DkPAYrq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zit toch te twijfelen om het labyrint in de koppelingsdeksel eruit te halen.
Los van het feit dat het zwaar is, krijg ik ook de slipperclutch zonder veel aanpassingen erin.

Er zijn ook koppelingsdeksels te koop met doorzichtig deksel zodat je de koppeling kan zien. Die hebben ook niets om de olie op te vangen.
Ik zou eventueel nog een ontluchtingsklep erop kunnen monteren zoals Ducati het doet.

Ik ga zo een koppelingsdeksel maken met doorzichtig deel. Ik heb al wat tips gehad, belangrijkste is mij verteld dat je een langere slang met ontluchting plaatst. De olie moet weer ergens op af kunnen zetten en weer vloeibaar worden. Door de hoge snelheid van de korf wordt de olie gasvormig blijkbaar en zet zich af in het labyrint.op die wijze loopt de olie terug en kom je niet te kort.

Mooi werk op de kabelboom altijd een k klusje vind ik dat
 
Ik ga zo een koppelingsdeksel maken met doorzichtig deel. Ik heb al wat tips gehad, belangrijkste is mij verteld dat je een langere slang met ontluchting plaatst. De olie moet weer ergens op af kunnen zetten en weer vloeibaar worden. Door de hoge snelheid van de korf wordt de olie gasvormig blijkbaar en zet zich af in het labyrint.op die wijze loopt de olie terug en kom je niet te kort.

Mooi werk op de kabelboom altijd een k klusje vind ik dat
Aaaaaaaaah dat verklaard een hoop.
Bij mijn 916 racer (die ik niet meer heb) zit er een ontluchtingsklep op. Maar ik had er ook nog een RS stijl ontluchtingsbak bij. Die zorgde voor een groter volume en opvang van de olie. Dat liep van blok naar het zitje en van het zitje helemaal terug naar de airbox.

Kabelboom tja er zijn leukere dingen. Maar geeft wel voldoening als je ziet hoeveel eraf is gehaald.
 
Laatst bewerkt:
Kleine update

Kabelboom afgemaakt *O* mooi boompje, al zeg ik het zelf :+
Labeltje erop waar/waar moet komen. Niet dat het nodig is want zoveel spannende dingen zitten er niet aan. Maar toch altijd handig :) Moet alleen nog zo'n klemmetjes kopen om twee draden met elkaar te verbinden i.p.v. te solderen. Zekeringhouder heb ik er namelijk tussen gesoldeerd, maar vind een nette klem verbinding (zoals origineel ook het geval is) op een kabelboom mooier. Losstaande van het feit dat solderen aan een kabelboom niet zo handig is i.v.m. flexibiliteit/breken van de soldeerverbinding.

[afbeelding]

En deze zooi is er uiteindelijk afgekomen :X
Toch nog aardig wat gewicht.

[afbeelding]

Verder nog wat geknutseld aan de carbs.
Deze had ik een tijd geleden al ultrasoon gereinigd.

In de carbs komt een FactoryPro 1.7 racekit. Nu even uitzoeken hoe ik dat gemonteerd krijg wat moet boren en nieuwe draad tappen
Ben alleen injectie gewend :$

[afbeelding]

Naalden worden vervangen door titanium naalden
Schijnt ook minder hard te slijten dan origineel en de kits van Dynojet

[afbeelding]


En nieuwe veren die een aaaardig stuk strakker zijn de originele (origineel zijn de korte).
Hierdoor moet de motor beter oppakken.
[afbeelding]




:o
 
Weekend, dus niet teveel doen :z


Wel even gepuzzeld met de koppeling.

Links is de slipperclutch en rechts is origineel.
Origineel zit er nog een dikke ring tussen buiten- en binnenkorf.
Die moet sowieso dunner worden gemaakt want anders krijg ik de nieuwe binnenkorf niet ver genoeg op de as.
YIzYTUv.jpg



Rechtsboven ligt de drukpen. Bij de YZF750 is de koppeling hydraulisch en zit aan de linkerkant van het blok. Bij de R6 is het met kabel en zit het koppel arm op de koppelingsdeksel.

Dus lager (linker drukplaat op de foto) moet ik eruit tikken en een alu busje voor draaien. Zodat ik het naaldlagertje daar op kan lopen.
mFnAZmx.jpg


Korf moet dus verder op de as dus die moet ook nog iets worden afgedraaid.
Hier zie je ook de drukveren (met drie pootjes) die bepalen de mate van koppeling slip.
Standaard zitten er drie van deze veren maar je kan er één weghalen zodat de koppeling sneller slipt. De tweede kan ook weg maar dan moet er een opvulring tussen om de juiste koppelinghoogte te krijgen.
pUnifH5.jpg



Platen etc past ook op de YZF buitenkorf. En dan ziet het er zo uit.
Moet te doen zijn toch :)
CZBNjXd.jpg


En dan wil ik de koppeling ook nog ombouwen van hydraulisch naar kabel. Ik vind daar meer gevoel inzitten. Yamaha heeft destijds kits geleverd. Maar daar is bijna niet aan te komen of je betaald serieus de hoofdprijs. Maar ik heb wel een ideetje hoe het anders kan :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan