YZF750 Racer projectje

Zijn de cilinderbussen/zuigers van de FZR1000 blokken trouwens hetzelfde (Genesis vs Exup)?
 
non exup boring x slag van 75 x 56 mm en exup 75,5 x 56 mm. Net ff opgezocht dus misschien toch wel passend.
 
Wat zeggen de artikelnummers op bikebandit, cmsnl of mrcycles? Ander nummer wil niet per se zeggen dat het niet uitwisselbaar is, met hetzelfde nummer zou het logischerwijze wel uitwisselbaar moeten zijn.
 
Staat een FZR1000 (Genesis) blok met Wiseco zuigers op MP vandaar.
Ik heb alleen de cilinderbussen nodig (opboren tot 77mm)
 
Niet goed Chris, dat je ook een YZF gaat bouwen.
Kaap je alle onderdelen weg :+
 
Scheelt dat er bijna geen YEC spul 2e hands te krijgen is. En zo ja, dan kost het de hoofdprijs.
Dus moet je zelf het e.a. aanpassen om de fiets te verbeteren, en dat is ook het leuke. Uit een catalogus bestellen kan iedereen :P
 
Even de laatste topic vervuiling gezien hier toch wat techneuten op YZF en FZR gebied zitten.

Mijn achterveer is de originele FZR, van de Blade heb ik enkel de voorvork en wielen. Als iemand me kan helpen hoor ik het graag via PB verder. Alvast bedankt iedereen *O*

En die is erg slap vandaar,


Grt Dré
 
Misschien een tip (misschien kennen jullie hem al) Kees uit Goes Zeeland heeft veel onderdelen zitten voor de FZR en YZF. Das als je wat kuipwerk etc nodig heeft dikke kans dat ie wat heeft zitten. Hij staat ermee op MP.
 
Even de laatste topic vervuiling gezien hier toch wat techneuten op YZF en FZR gebied zitten.

Mijn achterveer is de originele FZR, van de Blade heb ik enkel de voorvork en wielen. Als iemand me kan helpen hoor ik het graag via PB verder. Alvast bedankt iedereen *O*

En die is erg slap vandaar,


Grt Dré
Wordt een hyperpro voor een cbr600 aangeboden op de onderdelen topic en op mp 1 voor een cbf1000 geloof ik
 
Laatst bewerkt:
Kopje terug van Donkers :t
Zitting gefreesd en ingeslepen.
Nieuwe kleppen
Is ook gestraald, als ik dat van te voren wist dan had ik mij de uren schoonmaken in de garage bespaard _O-

Ze kunnen de bussen uitboren en korter maken. Dus daar heb ik ook al een adres voor gevonden :)

XFo2ba7l.jpg


Br4ACHPl.jpg



Dit blok blijft verder standaard.
Ik ga een 2e blok kopen die wordt opgebouwd met de grotere cilinderbussen. Heb ik er ook altijd een reserve *:)

Maar nu eerst dit blok afbouwen, complete pakkingset en klepseals zijn ook gearriveerd. Dus ik kan weer vooruit.


Edit

Bummer

Klep seals die bij de pakkingset zaten passen voor geen meter.
Zitten scheef op de geleider. Tik je ze er een beetje op, dan schiet hij aan de andere kant scheef.
 
Laatst bewerkt:
Goeie tip, maar zijn duurder dan de yzf750 seals zo te zien.
YZF750 seals heb ik 10 voor 22,-

Kom erachter dat er meer pakkingen niet in orde zijn.
o.a. kleine uitlaat pakkingen |( (FZR?)
Cilinderkoppakking is ook een andere dikte (0.8mm vs 1.05mm)
Naja verkoper lost het maar op.
 
Laatst bewerkt:
Welk merk pakking gebruik je?
Voor koppakking gebruik ik altijd origineel of Cometic voor de big-bore blokken.

Zou goede kwaliteit seals gebruiken anders krijg je weer een olieboot.
 
Dat is een goeie, ik dacht dat ik een Athena set had gekocht.
Maar dat is het blijkbaar niet.
Via Ebay (uk) gekocht, dus zal wel goed komen qua afhandeling. Alleen jammer dat ik niet vooruit kan.
 
Laatst bewerkt:
Prijzen zijn bij elk revisiebedrijf wel te vinden.
Zijn een paar euro per klep. Exacte bedrag weet ik niet.
 
Heej,

Donkers motoren revisie... :) Dat is bijna om de hoek. Tenminste als het die in Heerlen is? Ik wist even niet dat die ook motorfietsblokken onder handen nemen. Goed om te weten! Ben je gelukkig geworden van het geleverde werk ;)?
Ik heb nog wat delen liggen die ook een keer onder handen genomen moeten worden voor een "snel" blok.

Verder goed werk :t ik blijf het verhaaltje lekker meelezen.

Later,

Loek
 
Heej,

Donkers motoren revisie... :) Dat is bijna om de hoek. Tenminste als het die in Heerlen is? Ik wist even niet dat die ook motorfietsblokken onder handen nemen. Goed om te weten! Ben je gelukkig geworden van het geleverde werk ;)?
Ik heb nog wat delen liggen die ook een keer onder handen genomen moeten worden voor een "snel" blok.

Verder goed werk :t ik blijf het verhaaltje lekker meelezen.

Later,

Loek
Hoi Loek,
Yes die ja :Y
Werk is gewoon prima, ziet er allemaal goed uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan