YZF750 Racer projectje

Die mat moet je wel erin laten. Kost je 10 pk omdat de carbs veel te warm worden. Ja dat is echt old school.
Ik ben bang dat je geen grapje maakt :X
Die had ik al in de kliko gegooid omdat hij verrot was
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat je geen grapje maakt :X
Die had ik al in de kliko gegooid omdat hij verrot was

nr. 41 uit het plaatje?
YA-YZF_R_750-1-R-E18.png
 
B| Klepseals en pakkingen liggen klaar
Wil ik zojuist de seals monteren (die dit keer wel passen) zitten er maar 16 i.p.v. 20 seals in.
Zakje was opengemaakt, dus vermoed dat iemand heeft gedacht dat het een 16 klepper is.

Wel wat leuke spullen gekocht :$
 
Er is verder weinig keus.
Of een YEC replica van 2100,- euro (dat is volgens mij nog zonder demper) plus je hebt een ander oliecarter nodig (+/- 700,- euro).
Blackwidow, maar ik vond de kwaliteit gewoon slecht. En na de reactie van SBK1000 is de performance ook niet je van het blijkbaar. Die is retour richting de UK.
Of R1/R6 bochten (akra bv) aanpassen met een dempertje.
Al met al was een compleet nieuwe de goedkoopste, makkelijkste, mooiste en beste optie.

VyxF8zt.jpg


PUZI1wO.jpg


1y484hE.jpg


Alleen vergeten om de originele uitlaat met exup en demper te wegen (die is verkocht).
Ik was benieuwd naar de gewichtsbesparing


Nu wachten op nog pakkingen en een carb tuning kitje. Dan kan het blok er eindelijk weer in.
En moet de gasfles opnieuw vullen zodat ik een poging tot alu lassen kan doen.

Volgende week zal wel een berg klein spul en het kuipwerk binnen druppelen.
 
Laatst bewerkt:
Achterbrug, frame, kuipsteun is de bedoeling
Zal t.z.t. wel wat foto's plaatsen zodra ik er mee bezig ben
 
Achterbrug wordt inderdaad verstevigd :Y
En er komt een andere kuipsteun op van aluminium.
Volgende week de fles even laten vullen en wat alu regelen.
 
Wat ook vrij makkelijk pas te maken is een uitlaatsysteem van een Suzuki GSXR1000 K1 tot K6.

Ik heb nog wel een paar foto's van de aanpassingen die ze deden met de achterbruggen toendertijd. Dichtlassen is leuk om te zien maar je brug wordt veel te zwaar. het is al geen lichtgewicht brugje.
 
Ik ga het niet dicht lassen.
Heb een paar foto's van een achterbrug die ze 'vroegah' gebruikte in de racerij. Die ga ik namaken. Kom even niet op de naam (niet YEC)
 
Laatst bewerkt:
ziet er goed uit diie verstevigingen, ik dacht al bijna dat je laskunsten verbeterd zijn tim ;)
ik ga voor een RSV4 achterbrug, ook alu en precies de juiste look/stevigheid
 
Nee dit staat nog op mn lijstje. Maar ben er nog niet helemaal uit, wil eigenlijk een Ohlins TTX36 in de FZ en dat wordt lastig met de YZF achterbrug. keuzes..........
 
Ik heb ook niet veel ruimte (Öhlins shock van een Suzuki).
Maar de achterkant wordt verhoogd, dus dan heb ik wat meer speling.
En volgens mij kan het reservoir gekanteld worden zodat hij iets hoger kan. Maar dit laat ik aan de veringboer over.

aeGQYKg.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan