YZF750 Racer projectje

Die is goedkoper als je Yamaha......... ready to race.
Ik mot geen kawa :+
Hoewel dat het enige mooie Kawasaki model is

En zit met de uitgave nog onder je prijs *O* voor hoelang is de vraag _O-

Moet toch wel een liefhebber voor te vinden zijn? Of is hij al verkocht omdat er een slotje op je topic zit?
 
Laatst bewerkt:
Hij is er nog. Lastige handel mensen denken dat ze zoiets kunnen kopen voor 2000 euro.
Dus als er hier nog liefhebbers zijn. Hij mag weg voor 3750,-

full


Zo genoeg je topic vervuild terug naar de Yamaha's.
 
Airbox aanpassen, mal maken en dan met carbon aan de gang.
Kom er net achter dat er een epoxyboer bij mij in de straat woont. Dat is nog eens handig :)
 
Laatst bewerkt:
Wij zaten met de originele carbs ergens rond de 144pk en met de flatslides op 148pk. Krukas pk's...😉 Maar dat was op de bank gemeten dus zonder effect van de airbox.
Met YEC nokkenassen. En de startmotor en dynamo verwijdert.
En standaard zuigers 1ste overmaat waarbij de cilinders geboord waren nav de zuigers.
 
Wij zaten met de originele carbs ergens rond de 144pk en met de flatslides op 148pk. Krukas pk's...😉 Maar dat was op de bank gemeten dus zonder effect van de airbox.
Met YEC nokkenassen. En de startmotor en dynamo verwijdert.
En standaard zuigers 1ste overmaat waarbij de cilinders geboord waren nav de zuigers.
Dat is het betere werk :Y
 
wij rijden met 41mm Keihin FCR carburateurs op de TRX900R
hij is voorzien van een TDM900 blok.

maar jij bent mooi secuur bezig met je YZF! Top!

en wat nu leuker dan met zo'n oude fiets een gast op een R1 zoek te rijden?
 
Liep als een kogel. In combi met de close-ratio bak konden we de eerste R1's redelijk bijhouden.
Jammer dat daar op vandaag bijna niet meer aan te komen is

wij rijden met 41mm Keihin FCR carburateurs op de TRX900R
hij is voorzien van een TDM900 blok.

maar jij bent mooi secuur bezig met je YZF! Top!

en wat nu leuker dan met zo'n oude fiets een gast op een R1 zoek te rijden?
Niets leuker dan met een oude kar het moderne spul bij te houden :Y
 
Titanium boutjes, altijd leuk.
Moet er nog voor de kettingwielhouder en remschijfbouten kopen.
Achterremklauw is een 2 zuiger Brembo klauw. Niet dat ik de achterrem ooit ga gebruiken, maarja stuk lichter dan de standaard klauw.

FUhk3CT.jpg


Trouwens iemand ervaring met de Brembo Oro remschijven :?


Luchtfilterhuis geplamuurd zodat ik er een mal van kan trekken.
Uitsparing in de onderkant is voor de gaskabels, dus die blijft mooi erin
Bovenkant van het luchtfilterhuis moet ik vergroten. Ik heb ruimte voldoende omdat hij daar standaard de lucht aanzuigt. Morgen even wat pur halen, want om dat hele stuk op te vullen met plamuur is een gekkenwerk.

6nn7f1u.jpg
 
Laatst bewerkt:
Titanium boutjes, altijd leuk.
Moet er nog voor de kettingwielhouder en remschijfbouten kopen.
Achterremklauw is een 2 zuiger Brembo klauw. Niet dat ik de achterrem ooit ga gebruiken, maarja stuk lichter dan de standaard klauw.

[afbeelding]

Trouwens iemand ervaring met de Brembo Oro remschijven :?


Luchtfilterhuis geplamuurd zodat ik er een mal van kan trekken.
Uitsparing in de onderkant is voor de gaskabels, dus die blijft mooi erin
Bovenkant van het luchtfilterhuis moet ik vergroten. Ik heb ruimte voldoende omdat hij daar standaard de lucht aanzuigt. Morgen even wat pur halen, want om dat hele stuk op te vullen met plamuur is een gekkenwerk.

[afbeelding]
Verry nice, waar haal je die boutjes en moeren btw?
 
Laatst bewerkt:
Kabelboompje strippen

Onder de isolatie lekker veel rotzooi

MUZE6cE.jpg


Laptop met het schema en puzzelen maar. Leuk om te doen.
Verlichting, richtingaanwijzers, ventilators, exup allemaal eraf...
Contactslot gaat er ook af, deze wordt vervangen voor een schakelaar.

wIb9dtk.jpg


En dan blijft dit over:
Neutraalsensor wil ik er ook af. Maar die blijft nog even zitten. Ik weet niet of het geheel start zodra ik deze eraf haal. Koppelinghendelsensor zit er wel nog op. Ik vermoed dat ik gewoon de neutraalsensor eraf kan halen. Maar dat is even proberen zodra het geheel is aangesloten.

Olieniveausensor is er ook af. Er komt een oliedruksensor op.


TUnTGdw.jpg


Dynamo wordt ook verwijderd. Maar de startmotor blijft erop zitten. Ik ben te lui om met een startkar te kloten.
 
Laatst bewerkt:
Brembo ORO schijven zijn gewoon goed. 5mm dik en goed bestand tegen circuit rijden.
Motomaster is ook goed en betaalbaar spul en als 5.5mm te krijgen.
Of ga je een ander wiel gebruiken?
 
cool, ik blijf het ook even volgen :)
:t

de kabelboom van mij moet precies zo worden. Heb je voor mij aangepast schematje als je klaar bent? zou boel schelen :)
Werkplaatshandboek downloaden -> schema uitprinten (niet in zwart/wit :+ ) -> kruisjes zetten door alle componenten die eraf kunnen -> Draadjes zoeken en weghalen :) En klaar is klara

Helaas Chris maar dat ga ik je niet voorkauwen ;)


Brembo ORO schijven zijn gewoon goed. 5mm dik en goed bestand tegen circuit rijden.
Motomaster is ook goed en betaalbaar spul en als 5.5mm te krijgen.
Of ga je een ander wiel gebruiken?

:t Mooi
Dan worden het de Oro schijven.
Zien er mooi uit zonder fratsen in tegenstelling tot een Motomaster (met vlammen aan de buitenkant) of TRW RAC.
De Motomaster schijven had ik op mijn 2009 model R6. Met 19x18 pomp en Brembo Z04 remde dat als een gek :X
Schijven van ISR zijn ook :9~ Toch eens kijken wat ze kosten :$

Ik ga een 999 (met TIN coating) vork steken met 5 spaak wiel en bijbehordende Brembo klauwen (de goeie met 4 losse blokjes per klauw)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan