YZF750 Racer projectje

full

full


Dit was mijn oude Yzf 750 liep als vergif, veel plezier aan beleeft
 
@ Ulleke een CDI van een YZF sp zou het mooiste zijn. Dan kun je de servo van de exup ook weglaten zonder problemen.
Maar die zijn slecht te vinden over het algemeen.
Zo'n Ignitech niets voor Ulleke?
Dan kan de servo er ook af.
En prima prijs.


BSB replica kuipwerk ligt ergens vast in Eindhoven op een depot van het verzendbedrijf B|
Benieuwd wat het probleem is. Anders maar ritje naar EHV.
 
Laatst bewerkt:
Heb je wat gegevens van zo'n ignitech?
Ik vind dat ook wel intetessant eigenlijk.
Dan ben ik ook gelijk die ....servo kwijt.
 
Heb je wat gegevens van zo'n ignitech?
Ik vind dat ook wel intetessant eigenlijk.
Dan ben ik ook gelijk die ....servo kwijt.
Electronic for motorbikes - IgniTech Přelouč

Ik heb de SPARKER TCIP4 (standaard versie). Verschil met standaard of full is dat je met de full 4 ontstekingsspoelen kan aansluiten plus een servo. En met de standard kun je 'maar' twee spoelen.
Ik heb de standard versie omdat de servo er toch afgaat. Maar verschil is iets van 8,- euro...

Je kan ook een quickshifter aansluiten. Wat helaas niet kan is de killtime per versnelling instellen.
Reden dat ik hem heb gekocht is dat instelbare ontsteking en verwijdering van de exup.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een bakje gemaakt die als model is gemaakt voor de mal van glasvezel. Waar ik uiteindelijk een carbon model uit trek. Zijkantjes moet ik nog netjes schuren.

eHZ8Tdgl.jpg


Lithium accu komt tussen schuim te zitten. En de de Ignitech en wat klein spul past er dan ook mooi in :)

En verder plamuren schuren plamuren schuren...
Niet zo spannend nieuws helaas :P

Eerst het filterhuis vergroot met pur zodat ik kon passen onder de tank. Pur kraakte fijn als ik te weinig plaats had onder de tank. Vervolgens bijgewerkt en een laag plamuur erop. En maar weer opschuren :Z

99CDnzkl.jpg
 
Laatst bewerkt:
je bent nu de voorkant van luchtfilter aan het verhogen voor meer volume? want de scoop komt aan de onderzijde toch?

wel goed bezig, best hoog tempo... bij mij schiet het niet zo op als bij jou

vraagje: wat doe jij met de rem/schakelset. ik kan bijna onmogelijk een verstelbare variant vinden voor deze motor...
 
Yep, er is origineel iets ruimte onder de tank. Daar zuigt hij standaard namelijk de lucht aan. De snorkel komt aan de onderkant dus die ruimte kan ik mooi gebruiken om de airbox te vergroten.

Ja verstelbare schakelsetjes vindt je niet. Ik ga ze zelf frezen t.z.t.
 
Wij rijden met een Ignitech ontsteking op de TRX, die zijn ook wel voor een YZF verkrijgbaar. Je kan dan via de laptop de voorontsteking aanpassen en ook eenvoudig een quickshifter aansluiten. en niet zo duur..
de TRX loopt er prima op, lekker direct!
 
Hij is er nog. Lastige handel mensen denken dat ze zoiets kunnen kopen voor 2000 euro.
Dus als er hier nog liefhebbers zijn. Hij mag weg voor 3750,-

[afbeelding]

Zo genoeg je topic vervuild terug naar de Yamaha's.

Deze schitterende motor herken ik wel. :o
Ik heb hem gekeurd bij Racecracks, die Fz van jou is ook schitterend! :9~
 
http://www.ignitech.cz/en/

Ik heb de SPARKER TCIP4 (standaard versie). Verschil met standaard of full is dat je met de full 4 ontstekingsspoelen kan aansluiten plus een servo. En met de standard kun je 'maar' twee spoelen.
Ik heb de standard versie omdat de servo er toch afgaat. Maar verschil is iets van 8,- euro...

Je kan ook een quickshifter aansluiten. Wat helaas niet kan is de killtime per versnelling instellen.
Reden dat ik hem heb gekocht is dat instelbare ontsteking en verwijdering van de exup.


Je kan de killtime wel instellen hoor! de delaytime (dus tijd tussen aanraken pookje en onderbreken onsteking) en ook de killtime zelf. bij onze TRX onsteking stond die op resp. 0,1 s en 0,5 s, de Killtime iets langer gezet omdat een TRX bak wat lomp is..
ik heb dan wel de TCIP4 versie 88
 
Je kan de killtime wel instellen hoor! de delaytime (dus tijd tussen aanraken pookje en onderbreken onsteking) en ook de killtime zelf. bij onze TRX onsteking stond die op resp. 0,1 s en 0,5 s, de Killtime iets langer gezet omdat een TRX bak wat lomp is..
ik heb dan wel de TCIP4 versie 88
Ik zeg ook niet dat je de killtime niet kan instellen. Je kan hem niet per versnelling instellen :)
 
Als je trouwens voor old skool look wilt gaan qua remschijven, kijk ook eens bij Jos Smit voor Nissin schijven...
 
Laatst bewerkt:
Ik zal eens kijken :t

Prijzen van de ISR full floating schijven vallen mij ook nog mee.

ISR_Brake_Discs_CBR900RR.jpg
 
Ik heb de SPARKER TCIP4 (standaard versie).
8<
Reden dat ik hem heb gekocht is dat instelbare ontsteking en verwijdering van de exup.
+ je kunt er ook vrij eenvoudig een schakelindicator op aansluiten. Gewoon een 12V lampje dacht ik, op een instelbaar toerental.
 
Terug
Bovenaan Onderaan