Kwastert aan de TRX 850!

Noodverlichting, ik zou er als ik jou was ook noodverlichting in aanbrengen. :+

FF serieus, waarom zou je er nog een tank aan spenderen? Dit ziet er toch hartstikke goed uit zo. :t
 
Kun je niet met een standaard oplossing van bijvoorbeeld een zadel bevestiging met kabelbediening weg komen?

Dat is ook het plan. Ik heb al een setje thuisliggen. Ik moet alleen even kijken waar ik het slot plaats.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook over gedacht. Nadeel is dan dat je altijd de sleutel nodig hebt om de klep te openenen.

Kabeltje aan de dop zelf vast maken en de lengte zo af stellen dat je de tankdop helemaal open moet duwen om te ontgrendelen. Zodat als je eenmaal het deksel hebt geopend (bijvoorbeeld op bestemming), dat je de boel ontgrendelt kan laten door je tankdop op een kiertje te laten.

Dus dan kun je de deksel wel weer dicht laten vallen, maar ontgrendel je hem weer eenvoudig (zonder sleutel) omdat je de tankdop dan op een kiertje laat en je zo dus niet weer de sleutel nodig hebt.
Duw je de tankdop weer in het slot, dan krijg je hem alleen nog maar open met de sleutel.
 
Laatst bewerkt:
ik heb het zeker 3x moeten lezen en tig keer de foto's bekeken, maar nu weet ik hoe je de pos. v/h pasvlak in deksel hebt gemaakt :Y .
wederom goed over na gedacht, kan eigenlijk niet fout gaan, je hebt nu de plaatdikte v/h aanlegvlak die extra in het rubber drukt, moet voldoende zijn.
ik denk dat zo'n zadelslot niet simpel te maken zal zijn, die maakt dacht ik toch gebruik v/h beetje veren wat een zadel bij het sluiten doet. dat veren zorgt er ook voor dat het zadel niet gaat liggen klapperen. ik denk dat er bij jou niet voldoende veerwerking is.
of het moet zijn dat ik het werkingspricipe van een zadelsot niet ken....kan natuurlijk ook :Y
 
met een decompres hendel van een puch of zo op de plek van de benzine kraan. dan met een kabeltje naar je slot /release?!?!
:?
 
Dat is ook creatief!

Ik vind RDZ's idee nog het mooiste! Allennig, hoe doe ik er dan mee als ik m'n telefoon in het bergvak op wil bergen? Want er komt natuurlijk wel een usb aansluiting het het bergvak om m'n telefoon op te kunnen laden. Want zonder stroom in de telefoon kan ik de app om via bluetooth het slot te bedienen niet gebruiken. En dan kan de klep niet open, waar m'n telefoon onder ligt. Die ik weer nodig heb om de klep......
 
Als ik de topics van Slijptol en 3Wheel bekijk is het knutselavond vanavond, dus ja, ik ook maar aan de gang!

Ik ben met het slot bezig geweest. Verschillende opzetjes geprobeerd, getest en afgewezen.
Ook systeempjes met kabeltjes, hendeltjes en elektrische sloten... allemaal de prullenbak in. Het wordt een tank voor een 3States span, dus geen overbodige fratsen welke niets toevoegen!

K.I.S.S!

Ik zal jullie alle fotos van de prutserijen besparen, want die laten niet veel duidelijks zien. Ik heb nu een slotje onder de tankopening geplaatst. Dus tankdop open, even met de vinger in de opening friemelen om het palletje te zoeken :X :X :X
en open de poort!

Voordelen: door de tankdop kan ik de contactsleutel gebruiken, de dop is ongewijzigd. Dus een extra sleutel is niet nodig. De tankdop zorgt er tevens voor dat het gat waterdicht is. En het systeem is simpel, geen kabeltjes etc. Ik moet alleen de definitieve versie hier en daar wat steviger uitvoeren, en een afstelbaare slotvanger zou mooi zijn, dan kan er nog eens wat gesteld worden. Nu heb ik 'm door buigen afgesteld. En da's niet des 3States, buigen....

Nadeel: ik had me eigenlijk als doel gesteld dat ik er een sluiting en een slot op wilde hebben. Dus zonder sleutel te openen, en na sluiting naar wens op slot te doen. Net als een keverslot. Das dus nu niet het geval, maar wellicht komt er nog een keer een ingeving _O-

Filmpje (excuses voor de sch**tmuziek op de achtergrond ;) )
 
Laatst bewerkt:
Nadeel: ik had me eigenlijk als doel gesteld dat ik er een sluiting en een slot op wilde hebben. Dus zonder sleutel te openen, en na sluiting naar wens op slot te doen. Net als een keverslot. Das dus nu niet het geval, maar wellicht komt er nog een keer een ingeving _O-

Filmpje (excuses voor de sch**tmuziek op de achtergrond ;) )

Dan wordt het toch mijn idee met kabeltje. 1x openen op locatie en je kan hem gewoon van slot houden.
Draai je dop op slot, dan istie op slot.
 
ik zie dat nadeel alleen maar als voordeel.
Het is echt zo'n vakje waar je juist de kleinere dingen in stopt waarvan je niet wilt dat een ander er zomaar bij kan komen, zoals je telefoon en geld.


Eigenlijk is het vergelijkbaar met het tankvakje bij de GL. die is ook alleen te openen met een sleutel, tenzij je hem open laat staan. Altijd alleen maar handig gevonden.
Alleen jammer dat die net te klein is voor een paar boterhammen voor onderweg; die gaan in jouw tankvak denk ik ook nog wel passen
 
Terug
Bovenaan Onderaan