Triumph Speed Triple topic deel 51

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja heb ik gedaan en gevonden.
En dan? Bij de dealer (motoport geloof ik) bestellen?

Neeee zelfs bestellen bij world of triumph...doe ik ook...altijd snel binnen ...laast een radiator dop besteld op dinsdag ochtend...donderdag had ik hem al alsik thuis was geweest
 
Laatst bewerkt:
Neeee zelfs bestellen bij world of triumph...doe ik ook...altijd snel binnen ...laast een radiator dop besteld op dinsdag ochtend...donderdag had ik hem al alsik thuis was geweest
Hangt een beetje af van hoeveel je bestelt en wat het kost. Bij worldoftriumph betaal je nml. 10 Pond aan verzendkosten.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben de trotse eigenaar van mijn droommotor *O* *O* *O* *O* *O*
Man man man wat rijdt dit apparaat strak. De teller geeft 120k aan maar dat vind je nergens terug.

Gisteren voor de grap de DB-killers uit de Arrows gehaald, mooie bult vlammen })

Dit is'm!

[afbeelding]

Gefeliciteerd! Ik heb ook nog contact gehad met de verkoper. Maar uiteindelijk toch die andere gele gekocht. Heel veel plezier en veilige kilometers!!
 
Een vraag voor de kenners:

Ik ben op zoek naar een Speed Triple T509 of een eerste type 955i, nou heeft de T509 een 885cc motor, zit daar nou qua gevoel veel verschil in met de 955i?
Qua betrouwbaarheid is wat ik gelezen heb alleen de 97er wat minder?
Als er nog meer tips zijn over deze modellen zijn die zeer welkom :)

Alvast bedankt,
 
Had nog een filmpje gemaakt voor het geluid. Ondanks dat het is opgenomen met een telefoon (dus ruk is) valt de kwaliteit van het geluid mij nog mee :)

Beeld kwaliteit is gecropped door youtube.... B|

https://www.youtube.com/watch?v=0iE8nQdCjjI

Haha, echt vet hoor!
De mijne klapt ook zo hard uit de uitlaat, maar weet niet of er ook van die steekvlammen uitkomen. Eigenlijk nog niet naar gekeken... :X
 
Haha, echt vet hoor!
De mijne klapt ook zo hard uit de uitlaat, maar weet niet of er ook van die steekvlammen uitkomen. Eigenlijk nog niet naar gekeken... :X

Deed die van mij ook, zo erg dat ik me er aan ging storen. Is ook helemaal niet goed voor je uitlaat.

SAI afgedopt en nu doet hij het een stuk minder. Af laten stellen op de dyno helpt ook.
 
Deed die van mij ook, zo erg dat ik me er aan ging storen. Is ook helemaal niet goed voor je uitlaat.

SAI afgedopt en nu doet hij het een stuk minder. Af laten stellen op de dyno helpt ook.
Met killers is het knallen aanzienlijk minder, ik wacht nog even met het terug plaatsen maar mezelf kennende stoor ik mij er halverwege het seizoen aan en gaan ze er dan weer in.

En of deze is afgesteld *O*
Maatwerk Tovami mapping van Ruud Frederiks, loopt als een kanon :}
 
Met killers is het knallen aanzienlijk minder, ik wacht nog even met het terug plaatsen maar mezelf kennende stoor ik mij er halverwege het seizoen aan en gaan ze er dan weer in.

En of deze is afgesteld *O*
Maatwerk Tovami mapping van Ruud Frederiks, loopt als een kanon :}

Kijk mooi man! Hij heeft de mijne ook afgesteld, die man is echt een pro. Dik 132pk en 119nm koppel aan het wiel.
Hij knalt af en toe nog wel met een dikke steekvlam maar hij loopt echt fantastisch nu. :9~ })

 
Maar wordt het knallen ('poppen') bij gas los na bezoekje Ruud Freriks echt minder?
SAI afdoppen incl setting in tuneecu heeft bij mij geen enkel effect gehad
 
Kijk mooi man! Hij heeft de mijne ook afgesteld, die man is echt een pro. Dik 132pk en 119nm koppel aan het wiel.
Hij knalt af en toe nog wel met een dikke steekvlam maar hij loopt echt fantastisch nu. :9~ })

Loopt die van jou ook 1 op 12? :P
 
Die van mij zou 1 op 15 moeten doen. De terugreis zat ik op pakweg 1 op 17 maar dat was 220 lang op de snelweg ;)
 
Maar wordt het knallen ('poppen') bij gas los na bezoekje Ruud Freriks echt minder?
SAI afdoppen incl setting in tuneecu heeft bij mij geen enkel effect gehad


Hij doet het gewoon niet constant meer, ik rij wel met een compleet open race systeem met open filter en zonder db killer.

Het gebrobbel en gepruttel bij gas dicht is nu weg bij mij, het is nu gewoon 1 a 2 felle harde klappen met af en toe een steekvlam.
 
Loopt die van jou ook 1 op 12? :P

Zuinig is hij niet nee! Als ik echt sportief ga boenderen dan begint m'n lampje rond de 170-180km al te branden. })

Maakt me niks uit, hij loopt wel als een kogel. Als ik een zuinige motor wou had wel zo'n BMW GS bankstel ofzo gekocht. :+
 
Laatst bewerkt:
Zuinig is hij niet nee! Als ik echt sportief ga boenderen dan begint m'n lampje rond de 170-180km al te branden. })

Maakt me niks uit, hij loopt wel als een kogel. Als ik een zuinige motor wou had wel zo'n BMW GS bankstel ofzo gekocht. :+


Ik krijg het low fuel liggie al aan bij een half volle tank. Gewoon woest in de ankers en tadaa aan. Meestal gaat tie na een poosje weer uit als de benzine weer terug geklotst is :P

Het verbruik is mij onbekent (tank altijd voor 20 gulden) maar is bij rag ritten beter als woon-werk stadsverkeer...


Had nog een filmpje gemaakt voor het geluid. Ondanks dat het is opgenomen met een telefoon (dus ruk is) valt de kwaliteit van het geluid mij nog mee :)

Beeld kwaliteit is gecropped door youtube.... B|

Hahahaha succes ermee. Ze klinkt niet moe bij 120k. Dat geeft mij weer moet O-) Trouwems die gele zijn heel snel, je ziet ze bijna niet :+


Haha, ja wie weet wat er nog volgt


Ik hoop niet te veel, wetende dat je alleen uit nood koopt :P

Langleve de verbereden speedies *O*


:W
 
Afgelopen weekend de ST maar eens een flinke poetsbeurt gegeven. Was wel nodig. Gelijk de aansluiting voor mijn verwarmde handschoenen geinstalleerd, vanochtend geen koude handjes gehad naar t werk toe!

Overigens had ik donderdag geen goede dag. 's Ochtends slecht starten, in de middag bijna op mijn plaat. Kwam beetje enthousiast de oprit van de snelweg op. Toen begon het voorwiel weg te glijden. Kon hem nog netaan rechtop krijgen en met m'n voet helemaal weer rechtop te zetten :X.

Eenmaal thuis gekomen toch maar even kijken waar dit nou aan kon liggen. Eerst het type maar ff checken. Metzeler Roadtec Z8 Interact, nee daar kan het niet aan liggen. Dat zijn juist topbanden in deze omstandigheden. Toen de voorband zelf controleren, volgens de verkoper zaten er net nieuwe banden op.......dat blijkt dus ook het probleem. Die dingen zijn zo nieuw dat de zijkanten nog spekglad zijn. En de weersomstandigheden zijn er nou niet echt naar om die dingen echt flink in te rijden. Niet echt bevordelijk voor m'n vertrouwen op de fiets. Ga echt als een watje nu in de regen de bochten om :N

Hierbij nog een fototje. Mag deze in de OP?

Speed.jpg


Je kan wel even langs komen! Ik woon bij Hoorn. Dan kan ik met tuneecu even uitlezen of hij een storing geeft.
Odb2 kabel ligt klaar. De andere stappen heeft Sonador al aangegeven.
Heeft mij en mijn broer ook veel geholpen met een vervelende storing. :}

Dank voor het aanbod! Hij heeft echter geen problemen meer gegeven na vrijdag, dus ik ga er vanuit dat het toch vuil was of iets dergelijks. Mochten de problemen weer opspelen dan laat ik van mij horen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan