Triumph Speed Triple topic deel 51

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hierbij nog een fototje. Mag deze in de OP?

Speed.jpg

Hij staat erin. :W
 
Afgelopen weekend de ST maar eens een flinke poetsbeurt gegeven. Was wel nodig. Gelijk de aansluiting voor mijn verwarmde handschoenen geinstalleerd, vanochtend geen koude handjes gehad naar t werk toe!

Overigens had ik donderdag geen goede dag. 's Ochtends slecht starten, in de middag bijna op mijn plaat. Kwam beetje enthousiast de oprit van de snelweg op. Toen begon het voorwiel weg te glijden. Kon hem nog netaan rechtop krijgen en met m'n voet helemaal weer rechtop te zetten :X.

Eenmaal thuis gekomen toch maar even kijken waar dit nou aan kon liggen. Eerst het type maar ff checken. Metzeler Roadtec Z8 Interact, nee daar kan het niet aan liggen. Dat zijn juist topbanden in deze omstandigheden. Toen de voorband zelf controleren, volgens de verkoper zaten er net nieuwe banden op.......dat blijkt dus ook het probleem. Die dingen zijn zo nieuw dat de zijkanten nog spekglad zijn. En de weersomstandigheden zijn er nou niet echt naar om die dingen echt flink in te rijden. Niet echt bevordelijk voor m'n vertrouwen op de fiets. Ga echt als een watje nu in de regen de bochten om :N

Hierbij nog een fototje. Mag deze in de OP?

[afbeelding]Dank voor het aanbod! Hij heeft echter geen problemen meer gegeven na vrijdag, dus ik ga er vanuit dat het toch vuil was of iets dergelijks. Mochten de problemen weer opspelen dan laat ik van mij horen.
Kwestie van bij droog wegdek de band een keer goed warm rijden. Dus niet als een josti gaan slingeren met je fiets, maar gewoon telkens flink gas en hard remmen (net als in de opwarmronde van de MotoGP ;) ).
 
Met deze temperaturen krijg je heel slecht warmte in de band.

Ik ben 2 weken geleden ook al bijna op mijn bek gegaan met mijn Tuono.
Achterkant brak zo weg tijdens vol inleunen.

Gewoon je rijstijl aanpassen aan de weersomstandigheden!!

Hou ook rekening mee dat je vering een stuk stugger is met koud weer.
 
Hij doet het gewoon niet constant meer, ik rij wel met een compleet open race systeem met open filter en zonder db killer.

Het gebrobbel en gepruttel bij gas dicht is nu weg bij mij, het is nu gewoon 1 a 2 felle harde klappen met af en toe een steekvlam.

Oh dat klinkt wel ideaal. Als hij het helemaal niet meer zou doen wordt het toch wat saai. DB killers ga ik er echt niet in doen want het is al geen partij qua geluid en beleving bij mijn 848 (niet negatief bedoeld over de speed maar hij is gewoon veel braver). Dus regelmatig nog een flinke klap zou leuk zijn. Maar nu is het gewoon continu idd.

Voor de afstand hoef ik het niet te laten om naar Ruud te gaan. Hij zit hier om de hoek. Maar waar moet ik aan denken?
En wat komt erbij kijken? Dus op de motor de SAI afdoppen. En dan moet Ruud de ECU aanpassen?
 
Oh dat klinkt wel ideaal. Als hij het helemaal niet meer zou doen wordt het toch wat saai. DB killers ga ik er echt niet in doen want het is al geen partij qua geluid en beleving bij mijn 848 (niet negatief bedoeld over de speed maar hij is gewoon veel braver). Dus regelmatig nog een flinke klap zou leuk zijn. Maar nu is het gewoon continu idd.

Voor de afstand hoef ik het niet te laten om naar Ruud te gaan. Hij zit hier om de hoek. Maar waar moet ik aan denken?
En wat komt erbij kijken? Dus op de motor de SAI afdoppen. En dan moet Ruud de ECU aanpassen?

Mijne klinkt wel echt heel erg hard, tegen het asociale aan :P. Ik had eerst een Mivv Suono slip on maar dat Zard systeem is wel ff andere koek.

Een maat heeft een 848 evo met termi's en mijn Speed overstemd zijn motor compleet. :+

Ruud heeft bij mij een map geladen van een Speed met een soortgelijke setup die hij eerder al afgesteld had.
Die heeft hij getweaked zodat hij perfect bij de mijne past.
Hij begon met 119pk en toen ik weg ging had hij 132 en een beetje. })

SAI afdoppen kun je zo zelf doen.

Voordeel van afstellen is dat je mapping perfect is voor alleen jouw motor. Maps van anderen via bijv tuneECU zal altijd ruimte voor verbetering in zitten.
Power commander pakt ook altijd het gemiddelde, hij loopt er lekker op maar er zal altijd ruimte voor verbetering zijn.

Nadeel zijn de kosten en ik moest er 300km voor rijden, had de motor gelukkig achterin een bus staan :).
 
Laatst bewerkt:
Sowieso moet je je afvragen op het je zoveel geld waard is met een slip on. Je vermogenswinst zal een stuk kleiner zijn tegenover een full system.

Ik zou als ik jou was lekker de SAI afdoppen en een map voor de Arrow slip on van tuneECU afhalen, staan er zat op.
Kost je helemaal niks.
 
Sowieso moet je je afvragen op het je zoveel geld waard is met een slip on. Je vermogenswinst zal een stuk kleiner zijn tegenover een full system.

Ik zou als ik jou was lekker de SAI afdoppen en een map voor de Arrow slip on van tuneECU afhalen, staan er zat op.
Kost je helemaal niks.

Ik heb trouwens Bos dempers. Ik be nhet met je eens over het slip on verhaal hoor. Wat een ontzettend dunne pijpjes zitten erop! Ik ben al ruim 10 jaar van dat 50 of 55mm spul gewend *D ;)

Voor tuneECU heb alleen die software en een OBD kitje/stekker nodig?
 
Waar moet ik ongeveer aan denken dan?

250 euro voor een custom map.

Je bent het programma tuneECU nodig en een odb kabel. Zorg wel dat je de goede hebt, die van mij was 12 euro ex verzenden geloof ik.

Arrow en Bos dempers komen als slip on redelijk overeen denk ik.
 
Sowieso moet je je afvragen op het je zoveel geld waard is met een slip on. Je vermogenswinst zal een stuk kleiner zijn tegenover een full system.

Ik zou als ik jou was lekker de SAI afdoppen en een map voor de Arrow slip on van tuneECU afhalen, staan er zat op.
Kost je helemaal niks.
Die Arrow tune is khudt.
Je moet de ToD hebben }) :} })
 
Mijne klinkt wel echt heel erg hard, tegen het asociale aan :P. Ik had eerst een Mivv Suono slip on maar dat Zard systeem is wel ff andere koek.
Mijn open systeem met Mivv Suono vind ik al een beetje asociaal, dan is dat Zard systeem wel echt een beetje té :o _O-
 
Maakt het dan nog uit wat voor merk? Of bij iedere lage demper is deze wel geschikt? Of dien je een volledig open systeem te hebben?

Vragen vragen vragen :+

De ToD is ooit gemaakt op een bepaald merk uitlaat (mij onbekend).
Maar kan worden toegepast op andere lage vervangingsuitlaten.

Een aangepaste tune wordt op een testbank specifiek voor die betreffende motor gemaakt. Ook al heb je precies dezelfde motor, bouwjaar, luchtfilter, uitlaat etc etc kan die tune (iets) anders op jou motor werken.

Het is een mooi uitgangspunt en zeker weten een betere dan de door Triumph gemaakte tunes *D.

Als je de beste tune voor jou motor wil, zou je hem moeten laten afstellen....

Of gewoon een andere tune erin laden en vooral meters maken :]
 
De ToD is ooit gemaakt op een bepaald merk uitlaat (mij onbekend).
Maar kan worden toegepast op andere lage vervangingsuitlaten.

Een aangepaste tune wordt op een testbank specifiek voor die betreffende motor gemaakt. Ook al heb je precies dezelfde motor, bouwjaar, luchtfilter, uitlaat etc etc kan die tune (iets) anders op jou motor werken.

Het is een mooi uitgangspunt en zeker weten een betere dan de door Triumph gemaakte tunes *D.

Als je de beste tune voor jou motor wil, zou je hem moeten laten afstellen....

Of gewoon een andere tune erin laden en vooral meters maken :]

Dan vooral dat laatste. Ik heb dat ding voor € 3.000,-- gekocht. Dus om dan dat ding voor minimaal € 250,-- op de bank te laten tunen is een beetje overdreven!
 
Dan vooral dat laatste. Ik heb dat ding voor € 3.000,-- gekocht. Dus om dan dat ding voor minimaal € 250,-- op de bank te laten tunen is een beetje overdreven!

Geef je groot gelijk, mocht je volgend jaar keer geld over hebben O-) , kan je het nog eens overwegen ;)
 
Maakt het dan nog uit wat voor merk? Of bij iedere lage demper is deze wel geschikt? Of dien je een volledig open systeem te hebben?

Vragen vragen vragen :+

ToD is volgens mij gemaakt op open filter en een Comp Werkes uitlaat, dat is zo'n typisch klein Amerikaans pijpje met achterlijk veel lawaai.
 
Mijn open systeem met Mivv Suono vind ik al een beetje asociaal, dan is dat Zard systeem wel echt een beetje té :o _O-

Ja het is idd wel heel erg maar wel echt een lekker geluid, heel anders dan bijvoorbeeld de Mivv of Arrow 3 in 1.

In Dld rij ik met killer maar in Nld gaat hij er gelijk uit, ik schrik dan soms gewoon van het geluid haha! Hij loopt overigens veel mooier zonder DB killer, zo heb ik hem ook laten afstellen.
 
Ja het is idd wel heel erg maar wel echt een lekker geluid, heel anders dan bijvoorbeeld de Mivv of Arrow 3 in 1.

In Dld rij ik met killer maar in Nld gaat hij er gelijk uit, ik schrik dan soms gewoon van het geluid haha! Hij loopt overigens veel mooier zonder DB killer, zo heb ik hem ook laten afstellen.
Daarom rijd ik ook in Duitsland zonder dB-killer ;) Heb 'm wel altijd bij me, past onder het zadel *D
 
Oh niet in de uitlaat O-)

Sua houd van rustige motort. Hij is bijna elke dag met een Mack truck onderweg. Als je in de pijp kijkt dan kun je de klepspeling checken. Over open gesproken (4 duims pijp). Nu is het in dat ding een wedstrijd tussen motor en radio. Meestal verliest de radio...

wat zegt u?
sorry?
 
Ja het is idd wel heel erg maar wel echt een lekker geluid, heel anders dan bijvoorbeeld de Mivv of Arrow 3 in 1.

In Dld rij ik met killer maar in Nld gaat hij er gelijk uit, ik schrik dan soms gewoon van het geluid haha! Hij loopt overigens veel mooier zonder DB killer, zo heb ik hem ook laten afstellen.

Ben inmiddels wel nieuwsgierig naar jouw systeem en het geluid.. Als ik mijn triple aan slinger naast het huis dan slaan de lampjes van de babyfoon uit .zoveel trillingen en geluid :+ na de Ohlins de beste investering haha.. Het verwijderen van de db killer van een full arrow system.. Nu nog een keer laten afstellen }) kijken of ik in de buurt van de 135 achterwiel pk kan komen
 
Laatst bewerkt:
Ben inmiddels wel nieuwsgierig naar jouw systeem en het geluid.. Als ik mijn triple aan slinger naast het huis dan slaan de lampjes van de babyfoon uit .zoveel trillingen en geluid :+ na de Ohlins de beste investering haha.. Het verwijderen van de db killer van een full arrow system.. Nu nog een keer laten afstellen }) kijken of ik in de buurt van de 135 achterwiel pk kan komen
Ik ben nog niet zo bekend met het vermogen van de Triple maar 135pk's moet toch wel lukken?
De mijne heeft bij de vorige eigenaar 130 op het achterwiel gehaald op de bank van Ruud Frederiks met Arrow slip-ons en bijna een ton op de teller.
 
Het to do lijstje wordt groter. Tot nu toe gewoon leuke dingen alleen deze vind ik zelf iets minder. De knoppen aan de onderkant van de teller doen t nauwelijks tot niet. Kan dus geen tripmeter etc resetten wat heel irritant is aangezien mijn benzinemeter t ook al niet doet.

Wat denken jullie. Openmaken dat ding, of op internet opzoek naar een nieuwe (tweedehands) tellerset? Neem aan dat de km stand toch niet opgeslagen staat in de teller zelf? Dus wel... dan maar openmaken.

Na enig onderzoek op internet dus een bekend probleem. Na wat googlen erachter gekomen dat de knopjes te vervangen zijn. Alleen die waren niet goedkoop om op te laten sturen vanuit Engeland. Dus dan nog verder googlen en dan kom je uit in China....echt af en toe sta echt met m'n bek vol tanden hoor:

Nieuwe teller: (nieuw) € 1.000,-- (2ehands) € 300,--

Knopjes vanuit Engeland: voor 3 stuks € 18,30 inclusief verzendkosten

Knopjes vanuit China: voor 50!! stuks € 1,12 inclusief verzendkosten -O-

Als iemand binnenkort (3 weken) nog een knopje wilt hebben, ze zijn gratis bij mij af te halen _O-
 
Laatst bewerkt:
Het to do lijstje wordt groter. Tot nu toe gewoon leuke dingen alleen deze vind ik zelf iets minder. De knoppen aan de onderkant van de teller doen t nauwelijks tot niet. Kan dus geen tripmeter etc resetten wat heel irritant is aangezien mijn benzinemeter t ook al niet doet.

Wat denken jullie. Openmaken dat ding, of op internet opzoek naar een nieuwe (tweedehands) tellerset? Neem aan dat de km stand toch niet opgeslagen staat in de teller zelf? Dus wel... dan maar openmaken.

Na enig onderzoek op internet dus een bekend probleem. Na wat googlen erachter gekomen dat de knopjes te vervangen zijn. Alleen die waren niet goedkoop om op te laten sturen vanuit Engeland. Dus dan nog verder googlen en dan kom je uit in China....echt af en toe sta echt met m'n bek vol tanden hoor:

Nieuwe teller: (nieuw) € 1.000,-- (2ehands) € 300,--

Knopjes vanuit Engeland: voor 3 stuks € 18,30 inclusief verzendkosten

Knopjes vanuit China: voor 50!! stuks € 1,12 inclusief verzendkosten -O-

Als iemand binnenkort (3 weken) nog een knopje wilt hebben, ze zijn gratis bij mij af te halen _O-

Op dat aanbod wil ik wel ingaan...mijn knopjes doen het ook niet meer....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan