Triumph Speed Triple topic deel 51

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand trouwens opzoek naar een leren combi?
De mijne gaat na de winter in de verkoop. Maar verkoop hem liever aan de sp rijder...

Betreft een combi van Dainese, zwart wit...altijd met onderkleding gedragen...
En niet te vergeten, maat 48
 
Laatst bewerkt:
Ben inmiddels wel nieuwsgierig naar jouw systeem en het geluid.. Als ik mijn triple aan slinger naast het huis dan slaan de lampjes van de babyfoon uit .zoveel trillingen en geluid :+ na de Ohlins de beste investering haha.. Het verwijderen van de db killer van een full arrow system.. Nu nog een keer laten afstellen }) kijken of ik in de buurt van de 135 achterwiel pk kan komen

Meeste Speeds met full system halen de 130 pk wel, afhankelijk van de bank, elke bank meet een andere waarde.

Ik heb de Arrow 3 in 1 al aantal x gehoord (wel met killer) maar mijn geluid is echt anders, veel rauwer, vooral bij gas los.

Arrow klinkt ook errug lekker maar wel anders als Zard.
Heeft wat weg van een WRC auto ofzo, heel apart. :+

En het volume is gewoon echt kneiterhard, weet geen waardes in DB maar als ik gepakt wordt hang ik echt.

Moeten volgend seizoen maar eens meeten, wonen dicht bij elkaar dan kunnen we mooi vergelijken. :)
 
Laatst bewerkt:
Op dat aanbod wil ik wel ingaan...mijn knopjes doen het ook niet meer....

Is wel voor een 2005 - 2010 teller. En je moet ze nog zelf solderen.

Ik zal als ze binnen zijn in dit topic nogmaals even de vraag stellen. Misschien dat er nog meer geinteresseerden zijn.
 
Is wel voor een 2005 - 2010 teller. En je moet ze nog zelf solderen.

Ik zal als ze binnen zijn in dit topic nogmaals even de vraag stellen. Misschien dat er nog meer geinteresseerden zijn.

Meer dan prima. Ik heb een 05 triple....dat solderen moet ik nog even iemand voor vinden haha maar dat komt wel goed
 
Het to do lijstje wordt groter. Tot nu toe gewoon leuke dingen alleen deze vind ik zelf iets minder. De knoppen aan de onderkant van de teller doen t nauwelijks tot niet. Kan dus geen tripmeter etc resetten wat heel irritant is aangezien mijn benzinemeter t ook al niet doet.

Wat denken jullie. Openmaken dat ding, of op internet opzoek naar een nieuwe (tweedehands) tellerset? Neem aan dat de km stand toch niet opgeslagen staat in de teller zelf? Dus wel... dan maar openmaken.

Na enig onderzoek op internet dus een bekend probleem. Na wat googlen erachter gekomen dat de knopjes te vervangen zijn. Alleen die waren niet goedkoop om op te laten sturen vanuit Engeland. Dus dan nog verder googlen en dan kom je uit in China....echt af en toe sta echt met m'n bek vol tanden hoor:

Nieuwe teller: (nieuw) € 1.000,-- (2ehands) € 300,--

Knopjes vanuit Engeland: voor 3 stuks € 18,30 inclusief verzendkosten

Knopjes vanuit China: voor 50!! stuks € 1,12 inclusief verzendkosten -O-

Als iemand binnenkort (3 weken) nog een knopje wilt hebben, ze zijn gratis bij mij af te halen _O-

Oh ik datzelde idd met die knopjes.
Heb de Speed ook nog maar net eigenlijk (zelfde jaar en kleur) en in het begin geporbeerd de dagteller te resetten maar dat lukte niet. Dus ging ervan uit dat ik nog eens een manual van de motor moest opzoeken om te kijken hoe het moet.
Maar het is dus een bekend euvel?
Ik dat geval kan ik wel een paar knopjes gebruiken ;-)
 
Meer dan prima. Ik heb een 05 triple....dat solderen moet ik nog even iemand voor vinden haha maar dat komt wel goed
Oh ik datzelde idd met die knopjes.
Heb de Speed ook nog maar net eigenlijk (zelfde jaar en kleur) en in het begin geporbeerd de dagteller te resetten maar dat lukte niet. Dus ging ervan uit dat ik nog eens een manual van de motor moest opzoeken om te kijken hoe het moet.
Maar het is dus een bekend euvel?
Ik dat geval kan ik wel een paar knopjes gebruiken ;-)

Ik ga er zelf ook mee stoeien, dus ik laat wel even weten of het een beetje te doen is. Zal er wel foto's van maken.

Het is inderdaad een bekend euvel. Destijds werd door Triumph nog de teller vervangen. Kleine kans dat ze dat nu nog doen _O-
 
Laatst bewerkt:
Meeste Speeds met full system halen de 130 pk wel, afhankelijk van de bank, elke bank meet een andere waarde.

Ik heb de Arrow 3 in 1 al aantal x gehoord (wel met killer) maar mijn geluid is echt anders, veel rauwer, vooral bij gas los.

Arrow klinkt ook errug lekker maar wel anders als Zard.
Heeft wat weg van een WRC auto ofzo, heel apart. :+

En het volume is gewoon echt kneiterhard, weet geen waardes in DB maar als ik gepakt wordt hang ik echt.

Moeten volgend seizoen maar eens meeten, wonen dicht bij elkaar dan kunnen we mooi vergelijken. :)

Same here haha.. Geluid was met killer al heel mooi, maar ik miste de donkere sound.. Met killer was hij nogal blikkerig.. Nu is hij echt heel donker en ook knetterhard, alleen maar backfire :+ ik rijd nog steeds hoor.. Kan binnenkort wel eens langskomen, ff een blokkie om.. Pm me je nummer ff anders, communiceert wat beter

Mijn dynometing was 130 a.w pk, met een juiste afstelling moet ik vast wel in de buurt van de 135 komen :Y
full
 
Oh ik datzelde idd met die knopjes.
Heb de Speed ook nog maar net eigenlijk (zelfde jaar en kleur) en in het begin geporbeerd de dagteller te resetten maar dat lukte niet. Dus ging ervan uit dat ik nog eens een manual van de motor moest opzoeken om te kijken hoe het moet.
Maar het is dus een bekend euvel?
Ik dat geval kan ik wel een paar knopjes gebruiken ;-)

Ik heb ook een defecte trip knop gehad en vervangen. Heb er nog wel een aantal over. Zijn alleen 1mm te kort (foutje leverancier) dus moet even een stukje plastic onder om hem op te hogen.

Vervangen is goed te doen mits je handig bent met solderen en een tinzuiger hebt.
wel oppassen dat je de print niet oververhit maar dat spreekt voor zich..
 
Same here haha.. Geluid was met killer al heel mooi, maar ik miste de donkere sound.. Met killer was hij nogal blikkerig.. Nu is hij echt heel donker en ook knetterhard, alleen maar backfire :+ ik rijd nog steeds hoor.. Kan binnenkort wel eens langskomen, ff een blokkie om.. Pm me je nummer ff anders, communiceert wat beter

Mijn dynometing was 130 a.w pk, met een juiste afstelling moet ik vast wel in de buurt van de 135 komen :Y
[afbeelding]
Dit is de uitdraai die de vorige eigenaar van Ruud mee heeft gekregen:
360.jpg

Ik heb er te weinig verstand van om er iets nuttigs over te zeggen maar volgens mij is dit een prima curve toch?

Morgen ga ik een nieuw achterbandje bestellen, de Dunlop Sportmaxx Roadsmart 3 en ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met deze band en zo ja, zou ik beter de "S" variant voor lichtere motoren kunnen gebruiken of gewoon de standaard versie met het stijvere karkas?
 
Ik heb ook een defecte trip knop gehad en vervangen. Heb er nog wel een aantal over. Zijn alleen 1mm te kort (foutje leverancier) dus moet even een stukje plastic onder om hem op te hogen.

Vervangen is goed te doen mits je handig bent met solderen en een tinzuiger hebt.
wel oppassen dat je de print niet oververhit maar dat spreekt voor zich..

Ik laat het mijn schoonvader doen. Die is daar verschrikkelijk handig in. Het erop solderen lukt mij nog wel. Maar eraf halen is een moeilijk klusje.
 
Ik heb ook een defecte trip knop gehad en vervangen. Heb er nog wel een aantal over. Zijn alleen 1mm te kort (foutje leverancier) dus moet even een stukje plastic onder om hem op te hogen.

Vervangen is goed te doen mits je handig bent met solderen en een tinzuiger hebt.
wel oppassen dat je de print niet oververhit maar dat spreekt voor zich..

Ik hou me wel aanbevolen!
Net nog even gekeken: het screen-knopje werkt wel (cycled door de display varianten heen) maar de andere twee (set en trip dacht ik) doen helemaal niks. Hoe lang of hoe kort ik ze ook indruk.
Maar zijn het defecte switches dan?
 
zondag had ik de veer voorspanning en in-uitgaande demping veranderd (naar de instellingen die vorig jaar in de motor plus stond), ritje gemaakt weer wat verstellen over het zelfde stukkie en weer verstellen enz...enz.

vandaag het tripletje mee naar mijn werk en *D *D *D die rijd een stuk beter!!! *O* *O* *O* :] :] :] *O* *O* *O*
 
Nog steeds aan het kijken voor een vervangingsdemper... pfff om gek van te worden.
Via ebay bijna een dubbele Arrow gewonnen. helaas de laatste seconde overboden met 1 f*cking euro :(

Zit nu weer te kijken naar de sc-project conic carbon. iemand daar ervaring mee? donker diep geluid?
Filmpjes op youtube zeggen ook niets, ligt er helemaal aan met welke camera het is opgenomen.
De arrow lowboy ga ik ook steeds mooier vinden, maar die prijzen nieuw '( (en helaas geen e-keur)

Heeft iemand nog wat moois liggen voor de '11-'15 :?
 
zondag had ik de veer voorspanning en in-uitgaande demping veranderd (naar de instellingen die vorig jaar in de motor plus stond), ritje gemaakt weer wat verstellen over het zelfde stukkie en weer verstellen enz...enz.

vandaag het tripletje mee naar mijn werk en *D *D *D die rijd een stuk beter!!! *O* *O* *O* :] :] :] *O* *O* *O*

Ja ik moet de vering ook nog even af gaan stellen. Ik stuiter nu alle kanten op! Die instellingen van de startpost, zijn die een beetje ok?
 
Ik hou me wel aanbevolen!
Net nog even gekeken: het screen-knopje werkt wel (cycled door de display varianten heen) maar de andere twee (set en trip dacht ik) doen helemaal niks. Hoe lang of hoe kort ik ze ook indruk.
Maar zijn het defecte switches dan?

Ja die dingen stellen echt niks voor. Het blijkt dat zodra er water bij is gekomen dat ze gaan corroderen en dan is het klaar. Ik heb overigens inmiddels de bevestiging binnen dat ze onderweg zijn. Dus ik reken op een week of 3/4 dat ze binnen komen.

Heb overigens 2 soorten besteld, ook nog een waterproof versie. Die gingen per 100. Ik krijg nu dus 150 van die dingen totaal binnen _O-. Voor totaal € 3,10. Kan straks wel een handeltje beginnen als die dingen werken :+. Voor MFers blijven ze gratis natuurlijk!
 
Laatst bewerkt:
Iemand trouwens opzoek naar een leren combi?
De mijne gaat na de winter in de verkoop. Maar verkoop hem liever aan de sp rijder...

Betreft een combi van Dainese, zwart wit...altijd met onderkleding gedragen...
En niet te vergeten, maat 48
Maat 48 :o
Pfff goeie ouwe tijd :$
 
Nog steeds aan het kijken voor een vervangingsdemper... pfff om gek van te worden.
Via ebay bijna een dubbele Arrow gewonnen. helaas de laatste seconde overboden met 1 f*cking euro :(

Zit nu weer te kijken naar de sc-project conic carbon. iemand daar ervaring mee? donker diep geluid?
Filmpjes op youtube zeggen ook niets, ligt er helemaal aan met welke camera het is opgenomen.
De arrow lowboy ga ik ook steeds mooier vinden, maar die prijzen nieuw '( (en helaas geen e-keur)

Heeft iemand nog wat moois liggen voor de '11-'15 :?
Had je zelf wel je bod verhoogd op het allerlaatste moment? Anders weet je van tevoren dat dat gaat gebeuren :)

Gewoon een lowboy slip-on kopen van SC of Mivv. of
 
ze gaan zo rond de 450 van ebay, dus automatisch bieden hoger ingezet voor wat ik er max voor wilde betalen. helaas dus niet hoog genoeg.
ebay: u bent de hoogste bieder 3...2...1. u heeft het object niet gewonnen :o fuck fuck fuck |( .

Nouja, ik heb de hele winter nog de tijd om te zoeken. het liefst koop ik een gebruikte demper, op een of andere manier kan ik dempers nooit zo netjes houden dan dat ze uit de doos komen, al doe ik nog zo voorzichtig.

mmm nu ik erbij nadenk zit er ook al een kras op de tank... :X na 700km... van een eindstukje van mijn riem die door de wind tegen de tank was geklapperd. Fijne humeurverpesters dat soort dingetjes :(
 
ze gaan zo rond de 450 van ebay, dus automatisch bieden hoger ingezet voor wat ik er max voor wilde betalen. helaas dus niet hoog genoeg.
ebay: u bent de hoogste bieder 3...2...1. u heeft het object niet gewonnen :o fuck fuck fuck |( .

Nouja, ik heb de hele winter nog de tijd om te zoeken. het liefst koop ik een gebruikte demper, op een of andere manier kan ik dempers nooit zo netjes houden dan dat ze uit de doos komen, al doe ik nog zo voorzichtig.

mmm nu ik erbij nadenk zit er ook al een kras op de tank... :X na 700km... van een eindstukje van mijn riem die door de wind tegen de tank was geklapperd. Fijne humeurverpesters dat soort dingetjes :(
Uit welk jaar is jouw Speed?
 
Vraagje aan iedereen hier. Wie van jullie heeft een paddocstand voor achter en waar hebben jullie hem vandaan?

Ik heb beide maar ik weet het merk zo niet.

Voor de voorzijde heb ik zowel met van die armpjes als met een pennen die in de vorkpoten gaan maar op geen van beide staat hij eigenlijk heel erg stevig. Gelukkig kan er nooit iets mee gebeuren omdat hij achter wel heel stabiel op z'n paddockstand staat.
 
Ik heb beide maar ik weet het merk zo niet.

Voor de voorzijde heb ik zowel met van die armpjes als met een pennen die in de vorkpoten gaan maar op geen van beide staat hij eigenlijk heel erg stevig. Gelukkig kan er nooit iets mee gebeuren omdat hij achter wel heel stabiel op z'n paddockstand staat.

Ik heb voor de voorzijde een inrijdklem. Maar ik wil er graag een voor achter. Stuk makkelijker met ketting smeren etc. Ging dit weekend de hele garage door om de ketting te smeren |(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan