MF Gooi en Vechtstreek #157

Status
Niet open voor verdere reacties.
large.jpg


11378772_123544934652621_1933148575_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gaat wel de toekomst worden. Vrees dat de nieuwprijs de meesten nog afschrikt.

Mijn grootste bezwaar vooralsnog is het gebrek aan een koppeling. En dan bedoel ik met name voor naast het asfalt. Op het asfalt geloof ik het wel.
 
Gaat wel de opgedrongen toekomst worden.

zitten teveel haken aan.
  • grondstof accu
  • levensduur accu
  • energie gemaakt van ??????
  • productie erg milieu belastend
  • recyclen erg milieu belastend
  • alleen snel tanken mogelijk met gestandaardiseerde accu's

er is veel meer te halen uit andere vormen van energie omzetting, wanneer daar serieus naar gekeken werd door universiteiten ed

voorbeeld LiquidPiston X Engine
 
zitten teveel haken aan.
  • grondstof accu
  • levensduur accu
  • energie gemaakt van ??????
  • productie erg milieu belastend
  • recyclen erg milieu belastend
  • alleen snel tanken mogelijk met gestandaardiseerde accu's

er is veel meer te halen uit andere vormen van energie omzetting, wanneer daar serieus naar gekeken werd door universiteiten ed

voorbeeld LiquidPiston X Engine
in duitsland straks geen verbrandings motor meer toegelaten bij nieuwe producten :+
dab gaat die LiquidPiston ook niet echt meer op?


Rij nu 2 dagen rond in de kia, heerlijk autootje 8-)
 
zitten teveel haken aan.
  • grondstof accu
  • levensduur accu
  • energie gemaakt van ??????
  • productie erg milieu belastend
  • recyclen erg milieu belastend
  • alleen snel tanken mogelijk met gestandaardiseerde accu's

er is veel meer te halen uit andere vormen van energie omzetting, wanneer daar serieus naar gekeken werd door universiteiten ed

voorbeeld LiquidPiston X Engine
Ik zal niet beweren dat electrisch rijden milieu vriendelijk is. Voor zakelijk vervoer wel erg interessant. Maar de hoge aanschaf staat velen in de weg. Lijkt mij een kwestie van tijd. Als er tegen die tijd nieuwe technieken ter beschikking zijn kan dat zeker het electrisch rijden de das om doen vanwege de door jou genoemde bezwaren.
Betrapte me er zelf op dat ik onlangs naar de mogelijkheden heb gezocht op internet :X
 
Interessant doordat de regering het interessant maakt ja ;)
 
Een KTM elektrische crossbrommert wil ik wel, maar dan alleen als ik er ook overal mee mag rijden. :P
 
Ik gok dat je dan nog in het bos niet welkom bent, maar of je snel een boete krijgt?


Voorlopig is het allemaal te duur, te onhandig en als je t het reëel bekijkt is fabriekage en de uiteindelijke verwerking van een wrak helemaal niet zo super voor het milieu :N
 
Ik zal niet beweren dat electrisch rijden milieu vriendelijk is. Voor zakelijk vervoer wel erg interessant. Maar de hoge aanschaf staat velen in de weg. Lijkt mij een kwestie van tijd. Als er tegen die tijd nieuwe technieken ter beschikking zijn kan dat zeker het electrisch rijden de das om doen vanwege de door jou genoemde bezwaren.
Betrapte me er zelf op dat ik onlangs naar de mogelijkheden heb gezocht op internet :X
ik had jou gequote en daar een twist in gegeven. Altijd opletten met domme zotje
 
Ik denk dat het erg leuke voordelen heeft.
Geen dipjes, geen problemen met te weinig power laag in toeren, geen vermogensverlies....

Maar de kans dat je accu leeg is voor je bent waar je heen moet is killing :/




Bijna weekend :Z
Zondag 8 uur Moto GP en 20 uur F1 :z
 
Word weer een lekker weekend hopelijk kan max zich weer goed kwalificeren. En nog lekker motorrijden ? Gaat wel mooi weer worden geloof ik.

Grootste nadeel van electra zijn de accu's. Het opladen daarvan duurt nog bij elk type te lang. Een benzinetank heb je met een minuut vol en je rijd weer verder. En de korte actieradius daarbij sta je om de 250 km te laden. En gaan we de ziel niet missen, het gepruttel, warmte haha.
 
Ik zal niet beweren dat electrisch rijden milieu vriendelijk is. Voor zakelijk vervoer wel erg interessant. Maar de hoge aanschaf staat velen in de weg. Lijkt mij een kwestie van tijd. Als er tegen die tijd nieuwe technieken ter beschikking zijn kan dat zeker het electrisch rijden de das om doen vanwege de door jou genoemde bezwaren.
Betrapte me er zelf op dat ik onlangs naar de mogelijkheden heb gezocht op internet :X

Ik had er ook al eens naar gekeken nadat ik per toeval een keer op een electrische motorscoot van BMW terechtkwam. Aangezien hier het hele dak op het zuiden ligt is het makkelijk volgooien met panelen (gaat sowieso wel gebeuren).
We koken al op electra. Wasmachine, droger etc etc... dan past zo'n scooter heel easy in het rijtje. Maar de aanschafprijs in combinatie met de lage actieradius maakt het een no go.
 
Ik zie er voorlopig nog niets in dat electrische rijden...
Behalve dat je onderhoud goedkoper wordt en je niet meer langs de pomp hoeft..

Maar de accu levensduur, gewicht, kosten, etc zijn nog lang niet uit ontwikkeld.
Daarom heb ik ook nog steeds geen electrische fiets..
Accu daarvan schijnt na plm 5 jaar kaduuk te zijn...kosten dan weer plm 500 euro...( is mij verteld)
 
De accu vervangen hoort toch bij het verdien model van een elektrische fiets ;)

Eigenlijk moet je de accu gewoon als slijtage onderdeel zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan