KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Jeps. Tractiecontrole houdt het ding onder helling op net iets minder gas dan dan wat ik zou willen geven. Dus onbewust draai je dan het gas verder en verder open.
Zet de motor recht,hops,stuur in je muil.

Rest herken ik ook wel, voorband slijt bij mij ook eerst op die plaats.
 
Jeps. Tractiecontrole houdt het ding onder helling op net iets minder gas dan dan wat ik zou willen geven. Dus onbewust draai je dan het gas verder en verder open.
Zet de motor recht,hops,stuur in je muil.

Rest herken ik ook wel, voorband slijt bij mij ook eerst op die plaats.

Op dat vlak heeft KTM helaas nog wat lessen te leren.

Hoe mensen 15.000km met banden kunnen doen is me een raadsel. Tenzij cruisend op de autostrade :)
 
Herkenbaar, ja. Als je over een heuveltje vliegt gaat de tractie eraf, zodra je de grond weer raakt opeens weer vol vermogen. Irritant.

In de bochten ook.

Ik was op pad met een gewone SD en een 1190adventure. Die rijden altijd met mtc off, het is hen gewoon te storend.
Heb mezelf beloofd het eerste jaar dat niet te doen..
 
Op dat vlak heeft KTM helaas nog wat lessen te leren.

Hoe mensen 15.000km met banden kunnen doen is me een raadsel. Tenzij cruisend op de autostrade :)

Tsja voornamelijk woon-werk verkeer over de drukke A7 en weing goede stuurwegen hier in Noord-Holland.
Ondanks veel stoplicht sprintjes houden ze het dus echt lang uit, nog nooit meegemaakt, vorige banden waren bij 8 tot 10k echt wel op. Dus ja misschien rij ik wat behoudender als jullie, so what, ik beleef er hetzelfde plezier aan en daar gaat het toch om.
 
Tsja voornamelijk woon-werk verkeer over de drukke A7 en weing goede stuurwegen hier in Noord-Holland.
Ondanks veel stoplicht sprintjes houden ze het dus echt lang uit, nog nooit meegemaakt, vorige banden waren bij 8 tot 10k echt wel op. Dus ja misschien rij ik wat behoudender als jullie, so what, ik beleef er hetzelfde plezier aan en daar gaat het toch om.

Plezier is waar het om draait!

En als je veel snelweg doet is het logisch, ik heb er hooguit 10% snelweg mee gereden, de rest in de Ardennen/lux/eifel. Niet te vergelijken dus :-)
 
In de bochten ook.

Ik was op pad met een gewone SD en een 1190adventure. Die rijden altijd met mtc off, het is hen gewoon te storend.
Heb mezelf beloofd het eerste jaar dat niet te doen..
Moet eerlijk zeggen dat ik in de eerst 1250 km die ik er nu mee heb gereden dit nog niet gemerkt heb, dus blijkbaar kan het gas er nog meer op in de bochten ;)

Maar ff een gekke gedachte, de kunst is toch eigenlijk om de TC net niet in te laten grijpen? Of bedoel je dat de TC teveel ingrijpt en ook geen streepje trekken toelaat?

Als je te lomp aan die gashendel gaat lopen draaien dan roep je toch juist op dat de TC (al dan niet zo verfijnd) in gaat grijpen lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
Moet eerlijk zeggen dat ik in de eerst 1250 km die ik er nu mee heb gereden dit nog niet gemerkt heb, dus blijkbaar kan het gas er nog meer op in de bochten ;)

Maar ff een gekke gedachte, de kunst is toch eigenlijk om de TC net niet in te laten grijpen? Of bedoel je dat de TC teveel ingrijpt en ook geen streepje trekken toelaat?

Als je te lomp aan die gashendel gaat lopen draaien dan roep je toch juist op dat de TC (al dan niet zo verfijnd) in gaat grijpen lijkt mij.

Je hebt an sich gelijk. Maar mijn gevoel staat meer gas toe dan de TC. Dus wat mij betreft staat hij te conservatief afgesteld. Rechtdoor (bochtuit) stonden er kennelijk meterslange strepen, maar pas nadat je van hellingshoek af was.
Jammer dat er geen instelbaarheid is zoals bij andere merken (Aprilia/Ducati) separaat in 8 stappen. Je kan niet alles hebben zeker?
 
Je hebt an sich gelijk. Maar mijn gevoel staat meer gas toe dan de TC. Dus wat mij betreft staat hij te conservatief afgesteld. Rechtdoor (bochtuit) stonden er kennelijk meterslange strepen, maar pas nadat je van hellingshoek af was.
Jammer dat er geen instelbaarheid is zoals bij andere merken (Aprilia/Ducati) separaat in 8 stappen. Je kan niet alles hebben zeker?
Dat laatste is zeker jammer, vooral ook omdat het simpelweg een kwestie van software is. De hardware die erin zit van Bosch, is nml. dezelfde als van bijvoorbeeld een Panigale 1299 die wel in meerdere stappen instelbaar is.
Zelfs de 790 Duke is in 8 of 10 stappen instelbaar.
 
Zo, nu is ie dan pas echt ingereden... hij haalt 275 km/h op de teller (265 km/h op de GPS) O-)

Was overigens net over de grens op een Autobahn in Duitsland ;)
 
Hah. Daar ben ik nog niet geraakt. Vind r ook niet zo veel aan. Met of zonder koffers?

Als ik zeg dat de TC minder toelaat dan ik zou willen, dan is dat op helling, terwijl je het gas progressief open draait. Ik was van de duc gewend dat te doen tot het achterwiel net hielp draaien, de ktm blijft iets voor dat punt hangen. Waardoor mn pols verder op zoek gaat en het gas dus veel verder open staat dan verwacht als je de bocht uit bent.
Aan de andere kant op gladder wegdek heb ik 'm ook al in een pendelende wel-niet drift gekregen, waar ik zonder TC allicht lekker op mn muil gelegen had.

Maar aan 15 km/u op gravel? Ho maar dan doet ie niets hoor :+
 
Laatst bewerkt:
Hah. Dazr ben ik nog niet geraakt. Vind r ook niet zo veel aan. Met of zonder koffers?

Als ik zeg dat de TC minder toelaat dan ik zou willen, dan is dat op helling, terwijl je het gas progressief open draait. Ik was van de duc gewend dat te doen tot het achterwiel net hielp draaien, de ktm blijft iets voor dat punt hangen. Waardoor mn pols verder op zoek gaat en het gas dus veel verder open staat dan verwacht als je de bocht uit bent.
Aan de andere kant op gladder wegdek heb ik 'm ook al in een pendelende wel-niet drift gekregen, waar ik zonder TC allicht lekker op mn muil gelegen had.

Maar aan 15 km/u op gravel? Ho maar dan doet ie niets hoor :+

Identiek zelfde ervaring.

Gevolg: niet smooth en lagere bochtsnelheid dan gewenst
 
Hebben jullie met dit hete weer ook een dikke zwarte substantie (lijkt op dik oud olie) onder de schakelpook?

Ik heb de dealer gebeld en zij vermoeden dat kettingsmeer bij dit hete weer smeult, en dat dat viezigheid onder de schakelpook veroorzaakt.
 
Hier ook. Misschien komt er ooit nog eens een softwareupdate? ;)

Topsnelheid rijden is inderdaad niet veel aan. Desalniettemin is 250 (268 op teller) met koffers haalbaar, zij het dat de motor dan gaat pendelen. Overigens was dit even ter test en niet mijn gebruikelijke rijstijl. Tank is ook snel leeg dan.
 
Topsnelheid uiteraard gereden zonder koffers omdat ik niet weet of die dan zouden afbreken of niet :+
Was alleen ff om te testen omdat ik het gewoon wilde weten, niet om regelmatig te doen ;)
 
Op dat vlak heeft KTM helaas nog wat lessen te leren.

Hoe mensen 15.000km met banden kunnen doen is me een raadsel. Tenzij cruisend op de autostrade :)
mijn angel gt zijn nu bij 8400 gewisseld.
hadden +/- nog 1000 km meegekund maar ivm motorvakantie wil ik vers weg.
btw weer angel gt eronder .
kom er mooie zwarte strepen mee trekken
 
Laatst bewerkt:
Die kwamen dit jaar niet best uit de vergelijkingstest van Das Motorrad.
De winnaars waren de DUnlop Roadsmart III en de Pirelli Angel GT.

Alle drie nestaande banden en toch elk jaar een andere testuitslag. Helaas dus niet zo waardevol.

Ik wilde de mpr5 maar mijn bandenboer kon ze nog niet leveren in 190/55
 
Idem hier wilde de pr, heb nu gevraagd er iets op te leggen dat past.

Ik heb m nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan