KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Nog een broodje braadworst/zuurkool gegeten bovenop bij Richard (met die grote hoed) ?

Aanrader.
Jazeker, weet niet hoe ze heetten maar er stonden twee vrij jonge gasten waar we nog flink lol mee hadden. Uiteraard nog wat Nederlands geleerd enzo _O-
Ik denk dat jij die daar schuin tegenover bedoelt, klein kraampje met geel aan de voorkant.
 
Laatst bewerkt:
Einde Malta Tal :)

full
 
Laatst bewerkt:
Dit is trouwens ons fantastische onderkomen in Oostenrijk, vlakbij de Italiaanse grens, aanradertje :)

Gasthof - Pension Lamprecht Bauer
Kreuzberg 2, 9640 Kreuzberg, Austria
+43 4715 422

Google Maps
 
Mooi plaatje Flow!

Ik zit ondertussen rond de 3500km op de teller, en m'n achterrem begint te piepen bij lage snelheden. Niet soms maar elke keer.

Hebben jullie hier ook last van (gehad)?

Ik wil er vanmiddag mee naar de dealer, maar ben benieuwd of het vaker voorkomt.
 
Laatst bewerkt:
Mooi plaatje Flow!

Ik zit ondertussen rond de 3500km op de teller, en m'n achterrem begint te piepen bij lage snelheden. Niet soms maar elke keer.

Hebben jullie hier ook last van (gehad)?

Ik wil er vanmiddag mee naar de dealer, maar ben benieuwd of het vaker voorkomt.
Komt vaker voor, mijn beide SDGT's hebben het. Is weinig aan te doen, daar het gewoon door vervuiling wordt veroorzaakt. Dus na schoonmaken is het eventjes weg, maar komt na verloop van tijd weer terug. Persoonlijk let ik er niet meer op.
 
Komt vaker voor, mijn beide SDGT's hebben het. Is weinig aan te doen, daar het gewoon door vervuiling wordt veroorzaakt. Dus na schoonmaken is het eventjes weg, maar komt na verloop van tijd weer terug. Persoonlijk let ik er niet meer op.

Dank, dat stelt beetje gerust. Blijft vreemd dat het bij al m'n vorige motoren niet voorkwam, maar bij deze gloednieuwe wel.

Reinig je het met beetje remschijf reiniger?
 
goedemorgen,

ben overgestapt van een r1200GS 2017 naar een nieuwe GT
vandaar mijn vraagjes:
iemand al overwogen om een hoger ruit te plaatsen?
welke/wat voor helm dragen jullie?
had net een nieuwe Shoei Neotec 2 met Sen srl com. set gekocht.
ik weet het het is geen GS, maar wordt een beetje gek van de herrie/windgeruis, zelfs met mijn opmaat gemaakte oordoppen!

volgende week de 1000beurt en alle optie laten monteren en dan het gas er op

bedankt voor jullie reactie

Jan
 
Laatst bewerkt:
goedemorgen,

ben overgestapt van een r1200GS 2017 naar een nieuwe GT
vandaar mijn vraagjes:
iemand al overwogen om een hoger ruit te plaatsen?
welke/wat voor helm dragen jullie?
had net een nieuwe Shoei Neotec 2 met Sen srl com. set gekocht.
ik weet het het is geen GS, maar wordt een beetje gek van de herrie/windgeruis, zelfs met mijn opmaat gemaakte oordoppen!

volgende week de 1000beurt en alle optie laten monteren en dan het gas er op

bedankt voor jullie reactie

Jan
heb geen hogere ruit .
laat hem altijd in de laatste stand staan.
heb zelf de X spirit 3 van snoei.
 
goedemorgen,

ben overgestapt van een r1200GS 2017 naar een nieuwe GT
vandaar mijn vraagjes:
iemand al overwogen om een hoger ruit te plaatsen?
welke/wat voor helm dragen jullie?
had net een nieuwe Shoei Neotec 2 met Sen srl com. set gekocht.
ik weet het het is geen GS, maar wordt een beetje gek van de herrie/windgeruis, zelfs met mijn opmaat gemaakte oordoppen!

volgende week de 1000beurt en alle optie laten monteren en dan het gas er op

bedankt voor jullie reactie

Jan

Hoi Jan,

Ik snap wat je bedoelt. De windstroom focust inderdaad erg op het hoofd. Ik vind het niet erg storend (altijd naked gereden), maar denk dat het eenvoudig is op te lossen door zo'n verhogingsmodule, zodat de wind over het hoofd wordt getild.. Straks gelijk even bij Goedhart informeren.

Wilde daar sowieso even heen om te informeren naar een SW- Motech lampenset en die piepende remmen!
 
Laatst bewerkt:
Dank, dat stelt beetje gerust. Blijft vreemd dat het bij al m'n vorige motoren niet voorkwam, maar bij deze gloednieuwe wel.

Reinig je het met beetje remschijf reiniger?
Verwacht niet dat je daar het piepen blijvend mee verhelpt, maar schoonmaken kan nooit kwaad.

Ik neem aan dat de remblokken (dikte frictiemateriaal) nog goed zijn, gelet op de maagdelijke km stand. Dat kun je gemakkelijk even controleren.

Wat je wss hoort is de trilling van je remblokken, en dat is heel normaal. Vroeger zat er meestal een vulplaatje tussen de drukvlakken van remzuiger en -blok en/of er werd gewoon kopervet/pasta op gesmeerd.

Daar moet de rem voor uit elkaar: blokjes eruit, achterkant schoonmaken en licht insmeren met een beetje kopervet, glijpennetjes schoonmaken en insmeren met heel weinig vaseline o.i.d. (géén kopervet, want dat gaat vastzitten, en dat is niet handig bij glijpennetjes).

Als het oppervlak van het frictiemateriaal verglaasd is (controleren), dan kun je eventueel dat oppervlak wat opschuren en voortaan harder remmen.

Persoonlijk zou ik het allemaal gewoon laten zitten, want wat je ook doet, dat piepen komt snel genoeg weer terug.
 
Hoi Jan,

Ik snap wat je bedoelt. De windstroom focust inderdaad erg op het hoofd. Ik vind het niet erg storend (altijd naked gereden), maar denk dat het eenvoudig is op te lossen door zo'n verhogingsmodule, zodat de wind over het hoofd wordt getild.. Straks gelijk even bij Goedhart informeren.

Wilde daar sowieso even heen om te informeren naar een SW- Motech lampenset en die piepende remmen!
Tenzij die verhogingsmodule bestaat uit een complete BMW RT van enige aard - levert Goedhart niet :+ - verwacht ik niet dat aanpassingen aan de SDGT ruit heel veel rust gaan brengen. Het mechanisme waarop bij de SDGT het ruitje zit vastgeschroefd is bovendien erg licht uitgevoerd, en ik denk dat je het mettertijd sloopt als je er grotere ruiten o.i.d. op gaat zetten.

In mijn ervaring geven kuipruiten altijd turbulentie (dat is de herrie die je hoort), beter zit je gewoon met je hoofd vol in de wind, want dat geeft een schone luchtstroom met de minste wervelingen.
 
Ik vond dat de voorvork nogal slecht aansprak door de stick-slip, weet uit ervaring via HK Suspension dat dit erg nauw luistert en daarom de Torxbouten van de onderste T-stuk gelost en opnieuw met het juiste aanhaalmoment (12 Nm) vastgezet en meteen een flinke verbetering.

Eerst even een merkteken met stift zetten voor het lossen.

Boutjes zijn nu 45 graden losser dan af fabriek. (bij mij)
 
Laatst bewerkt:
Turbulentie ben ik inmiddels aan gewend, ruit verstellen maakt niet uit. Als ik mijn hoofd echt flink boven de ruit uitsteek, kom ik in een laminaire luchtstroom, dat is een stuk minder herrie. Ik denk ook niet dat hier veel aan te doen is met hulpmiddelen. Dan zou KTM met een andere ruit moeten komen.

Piepende remmen kunnen erg hardnekkig zijn. Alle tips hierboven gegeven zijn geen garantie, of het komt heel snel weer terug. Alleen andere remblokken (ander merk en/of ongesinterd?) geven meer kans op succes.
 
We hebben in een week tijd het gebied bestreken als een ruit tussen Bormio in het Westen, Großglockner in het Noorden, Triglavski narodni Park (Slovenië) in het Oosten en Parco Nazionale delle Dolomiti Bellunesi (bij Belluno) in het Zuiden.

Die twee hartjes waren onze onderkomens, eentje bij Mauthen en de andere in Canazei.

full
 
We hebben in een week tijd het gebied bestreken als een ruit tussen Bormio in het Westen, Großglockner in het Noorden, Triglavski narodni Park (Slovenië) in het Oosten en Parco Nazionale delle Dolomiti Bellunesi (bij Belluno) in het Zuiden.

Die twee hartjes waren onze onderkomens, eentje bij Mauthen en de andere in Canazei.

[afbeelding]
grosclockner vandaag gedaan.
26 euro al .
zucht nu na 4 dagen al 1800km binnenoor.
morgen staller sattel jaufen en timmelsjoch
 
grosclockner vandaag gedaan.
26 euro al .
zucht nu na 4 dagen al 1800km binnenoor.
morgen staller sattel jaufen en timmelsjoch
Die Oostenrijkers weten het wel te vragen idd, eerst al voor een vignet betalen en dan ook nog ff aftikken per pas en tunnel :/

Wij hadden trouwens een combiticket gekocht bij een ÖAMTC kantoortje/werkplaats. 33 Euro voor Nockalmpas, Großglockner en Gerlospas.

Timmelsjoch was voor ons net wat te ver weg en Staller hebben we helaas over moeten slaan vanwege kloteweer.
 
Die Oostenrijkers weten het wel te vragen idd, eerst al voor een vignet betalen en dan ook nog ff aftikken per pas en tunnel :/

Wij hadden trouwens een combiticket gekocht bij een ÖAMTC kantoortje/werkplaats. 33 Euro voor Nockalmpas, Großglockner en Gerlospas.

Timmelsjoch was voor ons net wat te ver weg en Staller hebben we helaas over moeten slaan vanwege kloteweer.

Welke pipo koopt er dan ook een vignet :p

Zelfs met de auto doe ik dat niet :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan