KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Nee snap ik, maar elk merk rekje wordt op dezelfde ophangpunten bevestigd. Dus wat KTM als belasting voor die van hen aangeeft moet eigenlijk voor elke gelden dacht ik. Vandaar dat die 5 kg nergens op slaat, dan kun je alleen een lege koffer meenemen :')
 
Laatst bewerkt:
Nee snap ik, maar elk merk rekje wordt op dezelfde ophangpunten bevestigd. Dus wat KTM als belasting voor die van hen aangeeft moet eigenlijk voor elke gelden dacht ik. Vandaar dat die 5 kg nergens op slaat, dan kun je alleen een lege koffer meenemen :')

Niet naar kijken.

Zolang het over reisgerief gaat zal je nooit in de problemen komen.
 
Niet naar kijken.

Zolang het over reisgerief gaat zal je nooit in de problemen komen.
Heb net het rekje van Hepco & Becker gemonteerd. Dacht eerst dat ik het verkeerde geleverd had gekregen, maar blijkbaar zijn ze vergeten in de handleiding te zetten dat je eerst nog die plastic plaat die onder de taartschep zit moet demonteren.
 
Laatst bewerkt:
Hepco&becker Orbit TC 54 liter koffer erop. Passen 2 helmen in *D

full
 
zoek eigenlijk zo'n plaat achterop waar ik zo'n waterdichte tas/zak van 30liter op kan monteren.
wil niet met koffers rijden.
iemand hier ervaring mee en welke moet ik dan hebben?
had op mijn ZX10R er 1 van MDI.
Je kunt ook alleen het rekje van Hepco & Becker kopen. Ik had die bij motozoom gekocht voor €149.
 
Gisteren aardig verbaasd geweest hoeveel verschil de verschillende posities van het stuur maken (voor-achter en hoek) in het rijgedrag van de brommer.
Van sport-sport-toer naar supermoto-naked.
 
Gisteren aardig verbaasd geweest hoeveel verschil de verschillende posities van het stuur maken (voor-achter en hoek) in het rijgedrag van de brommer.
Van sport-sport-toer naar supermoto-naked.

Gezien je eerdere bijdrages hier en inzicht in jouw zienswijze:

Zeer benieuwd naar een uiteenzetting op dit vlak!
 
Stuur kortbij, voorover gerold (einden omhoog): rechte zit met het gevoel vooraan de motor, op de tank, te zitten. Ellebogen uit, in control om een bocht af te snijden, de voetjes uit te steken in de bochten en drempels te springen.

Stuur helemaal vooruit, achteruit gerold (einden omlaag): gestrektere houding, meer druk op het voorwiel, meer gevoel op helling en vertrouwen in de voorzijde voor lange snelle bochten. Stabieler. Meer sporttoer.
 
Ik heb gisteren een 'constructie' gemaakt waarmee ik de motor in het midden op kan krikken. soms handiger dan paddockstands voor en achter als er gesleuteld moet worden.

Heeft iemand trouwens een digitaal werkplaatshandboek van de GT ?

Heb ik, daar staat trouwens in dat de voorvork lower clamp boutjes met 15 Nm moeten worden vastgezet i.p.v. 12.
 
Zo'n krikje dat iedereen bijna heeft dient als basis. Verder was nodig 2 x 20 mm draadeind, 1 x 12 mm, 2 M12 ogen 4 M20 bouten, 2 M20 ringen en 2 rubber bussen gemaakt van een deurstop. Zo'n krikje dat iedereen bijna heeft dient als basis. Verder was nodig 2 x 20 mm draadeind, 1 x 12 mm, 2 M12 ogen en 2 rubber bussen. Dit staat behoorlijk stabiel, maar normaal zet ik de motor op de brug ook vast met een paar sjorbanden natuurlijk.

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:

Klopt. Op Dunlops gaat ie pendelen op hoge snelheid. Met koffers wordt dat nog erger. De bandentest van Motoplus noemt het zelfde probleem. Ik had er zelf ook last van. Als je niet boven de 180 komt gaat het wel. Komt door de constructie van met name de voorband. Neem Conti's. Of de originele Angels. Dan heb je geen last.

Probleem is opgelost.
Nieuwe banden gelegd voor een 14daagse trip.
Met de Metzler roadtec 01 heb ik er geen last meer van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan