KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Heb dat 1 keer gehad door m lompweg in eerste te trappen zonder koppeling. Ben soms nogal verstrooid...

Gaandeweg ging het dashboard weer aan en de meldingen uit in de 6 uur die daarop volgden. Bij jou blijven ze ook effectief?
 
De mijne is net uit de officiële garantie van 2 jaar. Ik heb echter 2 jaar bijgekocht via KTMcare. Zal zien hoe dat gaat. Natuurlijk liggen die papieren thuis dus nakijken lukt even niet.
 
Heb dat 1 keer gehad door m lompweg in eerste te trappen zonder koppeling. Ben soms nogal verstrooid...

Gaandeweg ging het dashboard weer aan en de meldingen uit in de 6 uur die daarop volgden. Bij jou blijven ze ook effectief?

De rit was nu ongeveer 1 uur dus uit zichzelf herstellen lukte niet. Vreemde is wel dat ik full power bleef houden, op de heenweg bij MTC failure ging hij over op noodloop dus met heel weinig pk's. Terugweg op de display's alleen maar knipperen ed. Maar dus wel full power maar geen qs. Of de ABS het wel of niet deed maar even niet getest.

P.s. excuses voor 2 postings onder elkaar, was te snel met verzenden.
 
Laatst bewerkt:
De mijne is net uit de officiële garantie van 2 jaar. Ik heb echter 2 jaar bijgekocht via KTMcare. Zal zien hoe dat gaat. Natuurlijk liggen die papieren thuis dus nakijken lukt even niet.

zou geen probleem moeten geven, als t goed is staat dat in Dealer.net geregistreerd en dat kan elke KTM dealer inkijken.

Mooi ellendig wat je ermee hebt, dat verpest de vakantie stemming wel. Succes ermee
 
Laatst bewerkt:
Ah, die had ik gemist..... _O-

Kan mij er wel in vinden, alleen stugge bak........ die van mij gaat als door boter.
Mijne ook, nog nooit een motor gehad met zo'n soepele bak als de KTM :)
Die lui kenne gewoon nie rije nie :')

Leuk stuk in de "Kicxstart"

Vergelijkingstest op de Stelviopas tussen de Ducati Multistrada en de GT.


And the winner is.....
Ik heb geen abo op de Kicxstart, dus zeg het maar gewoon :P :+
 
Laatst bewerkt:
Mijne ook, nog nooit een motor gehad met zo'n soepele bak als de KTM :)
Die lui kenne gewoon nie rije nie :')Ik heb geen abo op de Kicxstart, dus zeg het maar gewoon :P :+
randy kan wel rijden hoor.
maar ook mijn bak is soepel .
heb hem nu psies 1 jaar en ben probleemloos met 13 k op de teller , alleen mijn sleutel en contactslot waren de weg kwijt.
maar dat was snel verholpen.
verder niets dan lol.
vriend met de 1290 adventure s heeft wel olie verbruik .
zal wel niet genoeg knallen denk ik.
 
Ik kan me er wel iets in vinden dat de bak niet zo soepel is.

Heb inmiddels drie keer gehad dat de motor uitviel toen ik stapvoets reed. Is dit een bekend probleem? Probleem is voorgekomen met een warm blok in zijn 1 wanneer ik een km of 5 rijd en een paar keer koppelling inknijp en langzaam laat aangrijpen. Het is in ieder geval niet zo dat ik met te lage toeren rijd want hij valt uit met de koppeling ingeknepen. Ik kan het ook niet reproduceren.

Met sport en MTC off merk ik nog steeds dat het voorwiel niet omhoog wil omdat de elektronica dit tegen houdt. Ik vind hem vrij tam rijden vergeleken met de ZX10R die ik hiervoor had. Als je daarmee gas gaf dan kreeg je een ruk naar achteren en kreeg je het wiel al omhoog.
Met de 1290 GT kan ik letterlijk vol gas in zijn 1 wegtrekken.
 
Ik heb gisteren gemerkt dat een 2m lange vent achterop zetten dat helemaal verandert...
 
Ik lees in dit topic dat er mogelijk software problemen zijn met een paar 1290 motoren. Zo geeft men aan hetzelfde probleem te hebben die ik beschrijf.
In dit topic en tevens post zie je een youtube filmpje met een 1290SA in de regen met MTC aan een wheelie trekken.
1290 Super Adventure R - How do I disable the anti-wheelie?


Dit lukt mij met droog asfalt niet eens.
Maar jij hebt geen dongle erin toch?

Woon je toevallig in de buurt van Nijmegen? Dan wil ik het weleens op de jouwe proberen.
 
Nope in Haarlem. Ik heb geen dongle. Ik heb vandaag gereden met mn actioncam en je kan het echt niet vergelijken met het filmpje van de SA.

Ik dacht ik kijk ff de versie van mn softwaremaar ik hoor opeens een vaag piepgeluid als ik het contact aanzet.


What is happening. ;(
 
Nope in Haarlem. Ik heb geen dongle. Ik heb vandaag gereden met mn actioncam en je kan het echt niet vergelijken met het filmpje van de SA.

Ik dacht ik kijk ff de versie van mn softwaremaar ik hoor opeens een vaag piepgeluid als ik het contact aanzet.


What is happening. ;(

Heb ik en een maat van mij ook, is normaal.

[GT] Zischgeräusch beim Einschalten Zündung bei der GT - 1290 Superduke Technik - www.ktmforum.eu

Maar die waarschuwingsstikkers op de tank dat kan echt niet.... O-)
 
Laatst bewerkt:
En alsie niet omhoog komt.. Je draait 'm wel gewoon soepel tot tegen de stuit?
Banden warm? Tank niet boordevol?
 
Heb ergens gelezen dat wanneer de remmen voor een beetje slepen je ook geen wheelie kan maken doordat het wiel in de lucht te snel afremt.....
 
Laatst bewerkt:
In dat filmpje kom ik net van de snelweg af daar dus de banden zijn al op temperatuur.
Olie was ongeveer op 85 graden, damping en drive mode op sport. MTC en ABS stonden wel aan.
En ja ik trok de hendel goed open. Tank zit redelijk vol. Zou geen drol moeten uitmaken. Met een 600cc supersport waar je voorover ligt ging die al omhoog met alleen gasgeven

Buiten dat filmpje ook geprobeerd in zijn 1. Hij springt dan een cm of 10 en houdt dan weer in. Ik ga geen clutch drops doen want dit is geen 200cc motor maar een 1300 Vtwin. Ik zou al op het achterwiel moeten zitten als ik alleen al aan de gashendel zou denken.

Ik denk dat die 1000km service beurt melding er iets mee te maken hebben. Dat hij geknepen wordt ofzo? Heb daar al een afspraak voor gemaakt waarbij voor de terugroepactie ook de hoofdremcilinder gefixt gaat worden.
Ik zal ook vragen of er misschien een software update is.

Hier een filmpje van een 1290R die alleen even gas geeft:

Ik lees ook dat er een soort "demo" mode bestaat voor demo motoren. Deze zou hem dus altijd in rain mode houden.
1290 Mode Control Question - KTM Super Twins Forum
 
In dat filmpje kom ik net van de snelweg af daar dus de banden zijn al op temperatuur.
Olie was ongeveer op 85 graden, damping en drive mode op sport. MTC en ABS stonden wel aan.
En ja ik trok de hendel goed open. Tank zit redelijk vol. Zou geen drol moeten uitmaken. Met een 600cc supersport waar je voorover ligt ging die al omhoog met alleen gasgeven

Buiten dat filmpje ook geprobeerd in zijn 1. Hij springt dan een cm of 10 en houdt dan weer in. Ik ga geen clutch drops doen want dit is geen 200cc motor maar een 1300 Vtwin. Ik zou al op het achterwiel moeten zitten als ik alleen al aan de gashendel zou denken.

Ik denk dat die 1000km service beurt melding er iets mee te maken hebben. Dat hij geknepen wordt ofzo? Heb daar al een afspraak voor gemaakt waarbij voor de terugroepactie ook de hoofdremcilinder gefixt gaat worden.
Ik zal ook vragen of er misschien een software update is.

Hier een filmpje van een 1290R die alleen even gas geeft:

Ik lees ook dat er een soort "demo" mode bestaat voor demo motoren. Deze zou hem dus altijd in rain mode houden.
1290 Mode Control Question - KTM Super Twins Forum
Dat waarschuwingsdriehoekje brandt omdat ie z'n 1000 km beurt moet hebben?

Ik zit ff te twijfelen of ik voor de 1000 km beurt al een wheelie had gemaakt. Volgens mij gaat het rode schakellicht wel pas later branden zodra je de 1000 km hebt gemaakt, ongeacht of je de beurt al hebt laten doen of niet.

Maar goed, ik hoor in het begin van het filmpje in z'n 2e versnelling (voor dat lelijke stadion ;) ) het toerental zo toenemen dat ik denk dat je achterwiel aan het doorslippen is. Dan grijpt dus de MTC in.
Als je nou eens 90 gaat rijden in z'n 3 en dan het gas open trekt, niet eens abrupt, maar wel flink, dan zou die zeker op z'n achterwiel moeten gaan.
 
Dat waarschuwingsdriehoekje brandt omdat ie z'n 1000 km beurt moet hebben?
Klopt, dat zou 250km geleden moeten zijn. Heb pas een afspraak op 25 agustus vanwege de drukte.
Ik zit ff te twijfelen of ik voor de 1000 km beurt al een wheelie had gemaakt. Volgens mij gaat het rode schakellicht wel pas later branden zodra je de 1000 km hebt gemaakt, ongeacht of je de beurt al hebt laten doen of niet.
Voor de 1000km zit je shift indicator op 6500 RPM en daarna op 8000 RPM1 en 10500 RPM2. Na de 1000km kan je RPM1 en RPM2 instellen. Ik heb er niet aan gezeten. Lijkt me ook niet nodig om zulke hoge toeren te rijden.
Maar goed, ik hoor in het begin van het filmpje in z'n 2e versnelling (voor dat lelijke stadion ;) ) het toerental zo toenemen dat ik denk dat je achterwiel aan het doorslippen is. Dan grijpt dus de MTC in.
Als je nou eens 90 gaat rijden in z'n 3 en dan het gas open trekt, niet eens abrupt, maar wel flink, dan zou die zeker op z'n achterwiel moeten gaan.

Vanochtend nogmaals geprobeerd aan de hand van de tips en ja hoor hij kwam omhoog. Moest meer gas geven. Dat drive by wire moet ik even zien te begrijpen. Dat reageert volgens mij anders dan een gaskabel. Ik voel ook dat het heel gecontroleerd ging.
Met de supersport vlieg de neus meteen omhoog als je flink gas bij geeft.
Vanmiddag zal ik eens kijken hoe dit in zijn 3 gaat.

Langzaam maar zeker zal ik dit beestje temmen })
 
Fijn dat het eindelijk gelukt is :)

Als je het eenmaal doorhebt dan is het idd erg makkelijk en gaat het zeer gecontroleerd :Y
 
Hoi allemaal, ik heb een vraagje. Ik lees hier al een tijdje mee sinds ik mijn GT heb, maar ik heb een vraag die ik nog niet terug gezien heb (maar jullie vast kunnen beantwoorden).

Ik heb vandaag namelijk een nieuwe achterband laten monteren, maar ik zie dat het een 180 ipv standaard 190 is, maakt dat wat uit op de GT en zo ja; wat?
 
Hoi allemaal, ik heb een vraagje. Ik lees hier al een tijdje mee sinds ik mijn GT heb, maar ik heb een vraag die ik nog niet terug gezien heb (maar jullie vast kunnen beantwoorden).

Ik heb vandaag namelijk een nieuwe achterband laten monteren, maar ik zie dat het een 180 ipv standaard 190 is, maakt dat wat uit op de GT en zo ja; wat?
Het is iig de verkeerde maat, dus ik zou ermee terug gaan. Of het wat uitmaakt... zal afhangen van de aspectratio (hoogte), maar ik zou verwachten dat de ronding - en daarmee de vervorming van het contactoppervlak tijdens gebruik - niet meer klopt met wat KTM resp. Bosch in gedachten hadden toen ze de fiets resp. bijbehorende anti-crash-slimmigheden ontwierpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan