Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft iemand ervaring met een dynojet (power commander) op een Ducati Monster 1000ie?

Ik zie er hier niet zoveel van voorbij komen volgens mij, of ik zoek verkeerd. Ben benieuwd naar de ervaringen :)
 
Ik heb deze monster 1200 uit 2015 op het oog. Zie foto, hoe kan dit ontstaan? Zie dit nu pas op een foto.
full
 
Heeft iemand ervaring met een dynojet (power commander) op een Ducati Monster 1000ie?

Ik zie er hier niet zoveel van voorbij komen volgens mij, of ik zoek verkeerd. Ben benieuwd naar de ervaringen :)

Heb een power commander op mijn Ducati Monster 900ie,
heb hem zelf zo gekocht maar op de testbank maakt hij nu op het achterwiel meer vermogen als origineel in 2002.
 
Na een aantal jaren er tussenuit te zijn geweest, kriebelde het motorrijden toch weer. Altijd al met een schuin oog gekeken naar Ducati monsters. Ik ben fan van alles dat 2 cilinders heeft. Hiervoor een Aprilia RSV Mille en een Triumph Street Triple gehad.

Dus afgelopen week betrapte ik me erop opeens serieus te kijken naar een Monster :)
Met als resultaat dat ik aanstaande zaterdag mijn Monster 1000 ie ophalen. Mooi rood en helemaal origineel.
Vandaar een vraagje aan de kenners. Wat zijn de aan te bevelen goedkope upgrades, los van heel veel geld aan nieuwe spullen uit te geven? Ik denk hierbij aan:

- tandwiel setup (tegen het bokken)
- luchtfilter mod? (de Aprilia had daar destijds wel wat aan.)
- uitlaat mod? (Een pijpje vervangen bijv)
- goedkope kentekenplaathouder
- best uitziende spiegels
- etc?

Omdat ik er een tijdje tussenuit ben geweest, iemand suggesties voor het volgende?
- Beste website voor originele onderdelen (naast marktplaats)
- Beste website voor allerhande accessoires.


Alvast bedankt! :)

Geef meteen ook ff antwoord op je andere vragen :P

Tandwiel setup heb ik origineel gehouden anders kan de monster alleen maar wheelien.. bokken blijft toch,
Er zit mij mij een uitwasbaar en dus herbruikbaar K&N performance filter op waar de power commander op afgesteld is,
Daarnaast zitten er bij mij dikke Ducati performance (remus) dempers onder voor meer vermogen en lekker geluid :9~,
Kentekenplaat houder en spiegels is naar eigen invulling, heb alles origineel gehouden omdat ik dat zelf mooier vind.

Edit: verder zitten er nog een open koppelingsdeksel een windscherm van een S4 op en dat ziet er wel dik uit. :)

goede website voor onderdelen naar mijn weten is Stein dinse in duitsland,
accessories ben ik dus niet bekend mee.

Verder vroeg ik mij af, waarom verkoos jij de Monster boven de triple?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze monster 1200 uit 2015 op het oog. Zie foto, hoe kan dit ontstaan? Zie dit nu pas op een foto.[afbeelding]

Dat heeft de fabriek gedaan om het makkelijker te maken de uitlaat los te maken,
is dus geen deuk van een oude schade ;) .Zie foto van andere 1200,
2017-Ducati-Monster-1200-Bike-Review-0288.jpg
 
Laatst bewerkt:
Geef meteen ook ff antwoord op je andere vragen :P

Tandwiel setup heb ik origineel gehouden anders kan de monster alleen maar wheelien.. bokken blijft toch,
Er zit mij mij een uitwasbaar en dus herbruikbaar K&N performance filter op waar de power commander op afgesteld is,
Daarnaast zitten er bij mij dikke Ducati performance (remus) dempers onder voor meer vermogen en lekker geluid :9~,
Kentekenplaat houder en spiegels is naar eigen invulling, heb alles origineel gehouden omdat ik dat zelf mooier vind.

Edit: verder zitten er nog een open koppelingsdeksel een windscherm van een S4 op en dat ziet er wel dik uit. :)

goede website voor onderdelen naar mijn weten is Stein dinse in duitsland,
accessories ben ik dus niet bekend mee.

Verder vroeg ik mij af, waarom verkoos jij de Monster boven de triple?

Thanks!
Vandaag opgehaald en de achterkant hoger gezet. Die stond op de laagste stand, dat rijdt voor geen meter.

Ik vond de Triple te verfijnd, te netjes. Krachtig blok, maar een twin beukt gewoon veel lekkerder. Ik vind het veel leuker rijden, ik mistte iets aan de Triumph.
 
Vaak zijn de beste mods iets als een tandwiel kleiner voor, vandaar dat ik het vraag.
En wellicht is de allerbeste mod een bezoekje aan Hyperpro voor de vering...Thnx!Van welk merk?
Hoe slecht zijn die van Ali baba :')

Misschien een onbekend merk, maar KTM gebruikt ze voor hun spullen: Highsider.
Duits merk, super kwaliteit en ik vind het mooi staan:

8ilSTT.jpg
 
Weet iemand waar ik voor een nette prijs nieuwe distributie/aandrijf riemen kan kopen voor de 1000ie? Ik vind ze niet... Gevonden


Ben ik overigens de enige die hoge uitlaten op een oude monster niet mooi vind?
Los van de S2R/S4R modellen, daarbij staat het weer wel mooi :)



Misschien een onbekend merk, maar KTM gebruikt ze voor hun spullen: Highsider.
Duits merk, super kwaliteit en ik vind het mooi staan:

[afbeelding]

Dank voor de tip!
 
Laatst bewerkt:
Thanks!
Vandaag opgehaald en de achterkant hoger gezet. Die stond op de laagste stand, dat rijdt voor geen meter.

Ik vond de Triple te verfijnd, te netjes. Krachtig blok, maar een twin beukt gewoon veel lekkerder. Ik vind het veel leuker rijden, ik mistte iets aan de Triumph.
Haha, precies de reden dat ik destijds mijn street heb ingeruild en inmiddels op mijn 2e monster zit.
Nice *O*
 
Ben ik overigens de enige die hoge uitlaten op een oude monster niet mooi vind?
Los van de S2R/S4R modellen, daarbij staat het weer wel mooi :)

De hoge uitlaten die je het meeste ziet vind ik ook niet mooi. Daarom maar zelf wat geknutseld:

GroteFoto-74VGAFZF.jpg
 
Na 6 jaren is het vrijdag zo ver, de monster wordt ingeruild voor een andere dikke naked bike :)


Binnenkort dus een mooie rode SRR 800 te koop weer bij de dealer!
 
Ik ben nog steeds op zoek naar een mooie oplossing voor de kentekenplaat houder en knipperlichten.
Mochten jullie ideeen of inspiratie hebben, hoor ik het graag :)
Je hebt van Ducati origineel, diverse variaties in het carbon. De mooiste daarvan vind ik deze:
Heckverkleidung Heck-Verkleidung Heckteil Ducati Monster 1000 S, 03-05 | eBay

Die is echter wat verweerd...

Ps.
Overigens krijg ik over een paar dagen een Ducati Performance uitlaat systeem binnen :)
Dan post ik wel een actuele foto.

https://myalbum.com/photo/qfpkzkVEErJw/1k0.jpg
Dit vind ik nog steeds de mooiste oplossing zonder dat je alles hoeft af te zagen.
 
Help!

Weet iemand wat de verschillen zijn in dimensies tussen een monster oud model 900 (carbs) en een monster 1000ie? Ik krijg mijn uitlaatsysteem niet gemonteerd... Misschien mist er een verbindingsstuk bij de achterste cilinder, maar het lijkt me sterk. Bij de flens kan ik het nog wel opvullen met uitlaatpakking denk ik. Maar verder kom ik er niet meer uit...
 
Laatst bewerkt:
Ben ik overigens de enige die hoge uitlaten op een oude monster niet mooi vind?
Los van de S2R/S4R modellen, daarbij staat het weer wel mooi :)

Nope, ik ben ook een voorstander van lage uitlaten op de Monster. Ik heb overigens ook een Monster 1000 ie en die ziet er inmiddels zo uit.

2018-06-10-15.38.42.jpg
 
Nice, dat moet een duur rem/schakelsetje zijn geweest ;)
Uitlaat is ook volledig anders zo te zien?
Welk zadel heb je?

Tnx Het is een Rizoma rem/schakelsetje. En gewoon niet kijken bij het afrekenen, dan valt het mee. Ik heb er ook een Rizoma clip-on stuur op zitten. Zelfde verhaal.

Als uitlaat wilde ik graag een lage, uit stukken gelaste, GP uitlaat, maar dat bleek eerst niet te bestaan. Nu heeft iemand dat een keer bedacht en deze worden nu op bestelling gemaakt in Italie. Hier kun je deze uitlaat vinden:
G&G GP muffler set Ducati Monster 1000

Ik heb de titanium uitlaat set van de performance-kit en de pijpen zijn 10mm breder dan de standaard pijpen. Dat was nog even een proces om dat passend te krijgen maar het is gelukt.

Het zadel is een handgemaakt Corbin zadel met Italiaans vlaggetje en een zilveren bies.
 
Ik lees net je vraag over de spiegels. Hiervoor had ik ovale bar-ends. Maar eerlijk gezien zag ik niet echt heel erg veel achter mij. Ik had ze overigs meestal naar binnen gevouwen. Nu ga je toch voornamelijk vooruit dus waar hebben we het over nietwaar.

Na een paar jaar heb ik deze toch vervangen voor een ronde variant van Rizoma en deze zijn werkelijk perfect. Ik denk dat ze hetzelfde beeld geven als de originele, hiermee zie ik alles weer. Dat is wel zo veilig natuurlijk.

Het verschil tussen de Rizoma 'Reverse Retro' en de Rizoma 'Class Retro':
2017-02-10-20a.jpg


En hier de huidige setup:
2017-03-17-17b-1.jpg
 
Dank voor je antwoord. Mooie spulletjes!
Ik zou zelf graag een enkele demper willen, maar die worden dus echt nergens gemaakt.
En dan wel een beetje in de stijl van de Termignoni of Arrow carbon varianten. Ik hou gewoon marktplaats in de gaten voor een mooi setje :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan