Natte Bougies

gpz rider

Die hard MF'er
20 nov 2015
302
73
Leeuwarden
full



Omdat de koude start van mijn gpz 1100 toch wat moeizaam begon te gaan,heb ik vandaag de bougies maar eens gewisseld.
Deze gpz 1100 uit 1995 heeft een tellerstand van 50.000.
Heb de motor nu bijna 2 jaar in mijn bezit.
Bijgevoegd plaatje is gemaakt nadat ik de eerste bougie eruit gedraaid had.
Wat op mijn vinger zit kwam dus van de pit af.
Voor de rest zagen de bougies er goed uit alleen geen van allen echt droog.
Deze spande wel de kroon vond ik.
Na de wissel trouwens,starten , lopen dat motortje.
De motor loopt verder goed,soepel,gretig,noem maar op.

Iemand advies wat nu te doen?
Beginnen met compressie te laten meten?
Heb iig geen mogelijkheid om hier heel veel geld in te gaan stoppen.
 
Laatst bewerkt:
Ga vooral geen dingen doen, zonder dat je weet of t nuttig is. Krijg je alleen maar waanbeelden van :)

Ziet er uit als erg oude benzine, beetje stroopachtig.


Vertel eens wat meer over de situatie vd motor, vlak voordat je deze bougie er uit haalde.
En hoe de huidige bougie er uit ziet, na een stukje rijden.
 
Het leek mij meer olie achtig maar weet het ook niet zeker.
Motor liep ook voor de wissel goed,heb er nu nog niet op gereden,alleen de koude start even getest.
Heb vorige week nog gereden,dus dan kan het ook niet echt oude benzine zijn,toch?
Misschien haal ik me idd meteen teveel in mijn hoofd en moet ik eerst maar weer gaan rijden en daarna nog eens de bougies eruit halen.

Iemand anders oppperde,omdat het goedje ook op het schroefdraad zat,dat het ook evt. een lekkend kleppendekselpakking zou kunnen zijn?
 
Het leek mij meer olie achtig maar weet het ook niet zeker.
Motor liep ook voor de wissel goed,heb er nu nog niet op gereden,alleen de koude start even getest.
Heb vorige week nog gereden,dus dan kan het ook niet echt oude benzine zijn,toch?
Misschien haal ik me idd meteen teveel in mijn hoofd en moet ik eerst maar weer gaan rijden en daarna nog eens de bougies eruit halen.

Iemand anders oppperde,omdat het goedje ook op het schroefdraad zat,dat het ook evt. een lekkend kleppendekselpakking zou kunnen zijn?
Dat laatste is n aardige.
Kijk even goed in de bougie schachten.
 
Dit kan ook gebeuren als je hem met koude motor even laat lopen en dan weer uit zet. Had je dat toevallig gedaan?

Nee,had de laatste keer echt een ritje gemaakt.
In de schachten kijken is nu ook niet meer zo makkelijk,net alles weer in elkaar zitten.
Denk dat ik idd gewoon maar eens ff een tijdje moet gaan rijden,(net ritje van 20 km gemaakt,als een trein) en daarna de boel maar weer eens openhaal om te kijken hoe e.e.a. er voor staat.
 
goede kans dat de rubber pakkingen die de bougiegaten afdichten vervangen moeten worden, deze worden meestal hergebruikt maar kunnen na verloop van tijd gaan lekken

Daag oma....

Toch nog even terugkomen op die natte bougies;heb idd de rubber pakkingen die de bougiegaten afdichten vervangen..
Was vast de eerste wissel in 20 jaar.
Bougies er onlangs nog even uit gehad en ze waren kurkdroog.

Overigens waren de startproblemen nog steeds niet over.Ook niet na kleppen stellen,tank reinigen,carbs reinigen.
Lang verhaal kort; multimeter aangeschaft (dat had ik dus veel eerder moeten doen :Y ),min meting met starten gedaan.
Bleek de accu 7.74 volt aan te geven.In opgeladen toestand gaf hij trouwens gewoon 12,7 volt aan.. Dat zegt dus niets..
Dus snel vervangen dat ding.

Bleek dat de spanningsregelaar ook de geest gegeven had,deze nu ook vervangen en voltages blijven nu binnen de opgegeven waarden.

En de startproblemen: Als ik alleen maar denk aan starten,springt die al aan.. :]
Dus... kom maar op met dat voorjaar..
 
Terug
Bovenaan Onderaan