Ducati Multistrada 1200 Topic

hehe

weet iemand of het mogelijk is om die lange (en persoonlijk lelijke) eindpijp van de full system Termignoni lijn te swappen voor de standaard uitlaat of eventueel de Termignoni korte stubby?

[afbeelding]

Deze einddemper is zo lang omdat ook de katalysator is verwijderd en daar zit de meeste demping in. Wanneer je deze uitlaat dus vervangt voor de originele of de korte termi zul je ook een katalysator of katalysatorvervanger moeten terug plaatsen, anders is het geluid oorverdovend.
 
12000 in totaal na alle extras?
Of 12000 voor alle extras alleen?

:)

In eerste geval zou dat een koopje zijn, dan had je die Multi aan een spotprijs gekocht?



Edit: mislezen.
Al bij al is die 13000 euro van die bovenstaande non S die ik bezocht een beter koopje dan wat jij indertijd deed :)
Heb de mijne (non-S) tweedehands gekocht toen die 2 jaar oud was, met 7800 km op de teller.
Opties: zowat alle plastic vervangen door carbon + volledige termi-lijn + DP tanktas.
Ik heb iets van 12.000 EUR betaald :Y

Achteraf nog toegevoegd: originele zij-koffers, GPS-houder boven het dashboard, Puig donker ruitje, aansluiting voor verwarmde handschoenen.
 
Laatst bewerkt:
Deze einddemper is zo lang omdat ook de katalysator is verwijderd en daar zit de meeste demping in. Wanneer je deze uitlaat dus vervangt voor de originele of de korte termi zul je ook een katalysator of katalysatorvervanger moeten terug plaatsen, anders is het geluid oorverdovend.

Thx!!

Ik zat anders te denken aan een Mivv decat met 1 van hun einddempers.

http://www.mivv.com/en/products/d-027-lrb-ducati-multistrada-1200-2010-2014/


DUCATI_20Multistrada1200_2010-_2073D027LRB_01.jpg


Wat ik me wel afvraag,
die eindpijp is ook kort en heeft dus geen demping, wel een db killer

maar voor de midpijp kan je deze catalyst kopen:
http://www.mivv.com/en/products/acc-033-a1-ducati-multistrada-1200-2010-2014/

ik veronderstel dat deze dient als demper..
 
Laatst bewerkt:
Deze einddemper is zo lang omdat ook de katalysator is verwijderd en daar zit de meeste demping in. Wanneer je deze uitlaat dus vervangt voor de originele of de korte termi zul je ook een katalysator of katalysatorvervanger moeten terug plaatsen, anders is het geluid oorverdovend.

ik veronderstel dat deze MIVV combinatie alles heeft?

Korte einddemper, Efficientere lichtere middenpijp

http://www.mivv.com/en/products/d-027-lrb-ducati-multistrada-1200-2010-2014/
http://www.mivv.com/en/products/d-027-c3-ducati-multistrada-1200-2010-2014/

én deze CATALYST:
http://www.mivv.com/en/products/acc-033-a1-ducati-multistrada-1200-2010-2014/
catalizzatore_big.jpg
 
12000 in totaal na alle extras?
Of 12000 voor alle extras alleen?

:)

In eerste geval zou dat een koopje zijn, dan had je die Multi aan een spotprijs gekocht?



Edit: mislezen.
Al bij al is die 13000 euro van die bovenstaande non S die ik bezocht een beter koopje dan wat jij indertijd deed :)

Komt zo een beetje op hetzelfde neer he.
De mijne had ca. 10k km minder, was van 1e ipv 2e eigenaar, en had een volledige termi-lijn van ca. 2k EUR.
De 2014 die jij voorstelt heeft dan weer enkele andere opties.

Mocht je die '14 aan minder dan 12.000 EUR kunnen kopen is het wel een goeie deal :Y
 
okido, zal eens het zover is (als het al die 2012 wordt), mijn custom/Honda dealer aanspreken, die doet toch veel custom work en had al wat oudere Ducs in de garage staan :-)


Ik ga toch proberen voor een 2014 te gaan, S model.
En deze week ga ik de moto bezichtigen, het wordt dus de 3e en laatste Multistrada :)

Rode S van 05/2013.
6500km
Alle koffers
Handvatverwarming

Heeft al dealer oliebeurt gehad tijdens een officiele Ducati recall van de voorvork (heb de factuur doorgestuurd gekregen)
Linkervork werd vervangen, accelerometer achterwiel vervangen, detector, throttle control en throttle half case vervangen.


Voor mij tikt het veel boxen.
- 2013/2014 bouwjaar van de voorlaatste generatie
- S model
- weinig km
- prijs: 13500 euro, hij wil ook zakken, hier ga ik proberen onderhandelen.

Als ik vergelijk met de non S Multi van 2014, die vraagt ook 13.000 euro, en heeft 16.000km...
Hij wil ook wel zakken in prijs, maar denk dat ik sowieso beter voor die S ga...


Ik mik op 12.000 euro voor die S, als hij akkoord gaat, betaal ik al een voorschot en is het de bedoeling hem eind deze maand in mijn garage te hebben :)

To be continued...
 
okido, zal eens het zover is (als het al die 2012 wordt), mijn custom/Honda dealer aanspreken, die doet toch veel custom work en had al wat oudere Ducs in de garage staan :-)


Ik ga toch proberen voor een 2014 te gaan, S model.
En deze week ga ik de moto bezichtigen, het wordt dus de 3e en laatste Multistrada :)

Rode S van 05/2013.
6500km
Alle koffers
Handvatverwarming

Heeft al dealer oliebeurt gehad tijdens een officiele Ducati recall van de voorvork (heb de factuur doorgestuurd gekregen)
Linkervork werd vervangen, accelerometer achterwiel vervangen, detector, throttle control en throttle half case vervangen.


Voor mij tikt het veel boxen.
- 2013/2014 bouwjaar van de voorlaatste generatie
- S model
- weinig km
- prijs: 13500 euro, hij wil ook zakken, hier ga ik proberen onderhandelen.

Als ik vergelijk met de non S Multi van 2014, die vraagt ook 13.000 euro, en heeft 16.000km...
Hij wil ook wel zakken in prijs, maar denk dat ik sowieso beter voor die S ga...


Ik mik op 12.000 euro voor die S, als hij akkoord gaat, betaal ik al een voorschot en is het de bedoeling hem eind deze maand in mijn garage te hebben :)

To be continued...

Succes :Y
 
thx!

misschien de belangrijkste vraag van allemaal, maar ik zou bij de aankoop van de 2e hands Multi een verlengde fabrieksgarantie willen aanschaffen, voor een goede gemoedstoestand :)

Heb gepolst bij Hautekiet in West-Vlaanderen, waar ik ook het onderhoud zou laten uitvoeren uiteraard, en hij kon me vertellen dat ik evident die verlengde garantie kon aanschaffen...blijkbaar geen probleem dus.
Hij weet dat het om een 2e hands duc gaat en da ik bij hem zou gaan voor mijn onderhoud.

Maar ik vreesde en dacht dat het alleen om nieuwe motos zou gaan die je na afloop van de verplicht wettelijke 2 jaarlijkse garantie kon verlengen met die verlengde garantie.
Ik lees hier namelijk 'De garantie-uitbreiding Factory Ever Red kan uitsluitend binnen 30 dagen na aankoop van de motor van kracht worden..'
Ducati - Ducati Ever Red - Ever Red Details

Vandaar dat ik twijfel of het alleen om nieuwe moto's gaat, ofdat 2ehands motos ook van die verlengde garantie kunnen genieten?
Zoja, zou ik dan het aankoopbewijs tussen ons particulieren moeten voorleggen aan de Duc dealer die die verlengde garantie verkoopt, of hoe zit het eigenlijk precies?

Of zijn die dealers daar vrij in?
Waarschijnlijk zullen er nog verschillen zijn tussen België en Nederland..

Thx!
 
Lekker druk hier..E-riko ik kan je qua keuze ect niet helpen heb te weinig ervaren nog mt de 1200 mts.

Extra fabrieksgarantie is zeker het overwegen waard mede van de uitvowering denk ik.
Veel elektronica zoals op de mijne dan zou ik dat ook overwegen.
suc6 met je vervolg .

Ben zo een paar dagen naar Duitsland met de Enduro.
Teutoburger Wald e.o .
Hoop dat we het wat droog houden.
Vrijdag weer terug dus tot laterszzz...

gr driver
 
Deze einddemper is zo lang omdat ook de katalysator is verwijderd en daar zit de meeste demping in. Wanneer je deze uitlaat dus vervangt voor de originele of de korte termi zul je ook een katalysator of katalysatorvervanger moeten terug plaatsen, anders is het geluid oorverdovend.

Klopt,heb de Termi short en de katalisator/ binnenwerk uit de originele bak gehaald en vervangen door rvs perfopijpen en de bak opgevuld met dempingsmateriaal.,geen errormeldingen en een heerlijke dikke roffel. *O*
Als er liefhebbers zijn kan ik dat dus fixxe maar is best nog wel een klusje. :+
 
Laatst bewerkt:
Sinds vrijdag ook bezitter van een Multistrada 1200 S Touring! Ingevoerd uit Duitsland, heerlijke machine!





Kan iemand mij vertellen wat dit voor uitlaat is? De middendemper / collector is nog origineel ducati maar de eind pijpjes niet. Gaf overigens (gelukkig) geen problemen bij de RDW!

Heeft er iemand tip(s) waar de originele koffers tweedehands te vinden zijn? Of is dit zoeken naar een speld in een hooiberg.
 
Hoi Wessel,

Gefeliciteerd met je nieuwe Multi. Ziet er inderdaad heel mooi uit.

Kan iemand mij vertellen wat dit voor uitlaat is? De middendemper / collector is nog origineel ducati maar de eind pijpjes niet. Gaf overigens (gelukkig) geen problemen bij de RDW!
De uitlaat ken ik niet maar gelukkig komt alle demping uit je katalysator/collector. Het laatste stukje is alleen voor de sier.

Heeft er iemand tip(s) waar de originele koffers tweedehands te vinden zijn? Of is dit zoeken naar een speld in een hooiberg.
Ik denk dat dit zoeken wordt naar een spelt in een hooiberg. Zoek er zelf ook nog naar maar kan ze niet vinden. Waarschijnlijk moet je Ebay in de gaten houden en ze uit het buitenland halen.
 
Ik had die pijp tegengekomen op het multi forum gisteren toen ik zo wat aan het zoeken was naar aftermarket uitlaten voor mijn toekomstige....

Weet niet meer of het uit het MS forum kwam of het UK forum.
Was wel bijna zeker dat het ee Duitse uitlaat was, logisch gezien uw multi uit Duitsland kwam.

Moest ik de link alsnog vinden, deel ik hem.
 
wordt wss iets totaal anders. :)

DVT 1200S met 11.000km en full option
Was een demo moto van bij Hautekiet...lijkt wel of half vlaanderen naar hem gaat :) :good:

14.000 euro

en samen (ik, verkoper en dealer) aant uitvissen hoe ik aan 2 jaar bijkomende Ducati garantie kan komen

Alst maandag goe weer is, gaak die DVT gaan bezoeken.

Ik had deze moto een halve dag gehuurd vorig jaar en da was het moment waarbij alles is begonnen :)
 
Laatst bewerkt:
wordt wss iets totaal anders. :)

DVT 1200S met 11.000km en full option
Was een demo moto van bij Hautekiet...lijkt wel of half vlaanderen naar hem gaat :) :good:

14.000 euro

en samen (ik, verkoper en dealer) aant uitvissen hoe ik aan 2 jaar bijkomende Ducati garantie kan komen

Alst maandag goe weer is, gaak die DVT gaan bezoeken.

Ik had deze moto een halve dag gehuurd vorig jaar en da was het moment waarbij alles is begonnen :)

De DVT is natuurlijk helemaal mooi. Zou mooi zijn als het lukt. Succes!
 
Zaterdag kan ik eindelijk mijn eigen MTS ophalen. Deze zou eigenlijk afgelopen vrijdag geleverd worden maar bij het uitvoeren van de grote beurt kwamen ze er achter dat het balhoofdlager en de remleiding voor waren versleten. De remleiding was helaas niet op tijd binnen.

Hopen dat de voorspellingen voor zaterdag nog wat beter worden, want om 200 km in de stromende regen te rijden heb ik weinig zin in.
 
meh, zou kutweer worden dit weekend, hier in Belgë althans, ze spreken zelfs van lichte sneeuw...wtf

nuja, over de DVT, normaal mag de moto maar maximum 1 jaar oud zijn sinds de verkoop om bijkomende garantie te kunnen kopen.
Of de moto moet van een dealer komen, waarbij je dan wel die bijkomende garantie kan kopen.

Beiden zijn niet het geval hier.

Maar we zijn dus aan het kijken hoe we dat gaan doen om toch garantie te kunnen krijgen.
Iets in de lijn van de verkoper krijgt toch zijn geld.
Moto komt naar de dealer, waarna ik het "koop" van de dealer en op die manier kan ik die extra Ducati garantie bijkopen.

Er is alvast een tweede dealer die het zo wil doen, op voorwaarde dat ik op onderhoud ga bij hem natuurlijk.
Gelukkig heeft die ook een goede reputatie.

Momenteel wacht ik dus op nieuws van de verkoper of de eerste dealer...
En maandag ga ik sowieso een bezoek brengen aan de verkoper zijn moto.
Met wat fotos en wie weet weer een videootje :)

Hopelijk is het weer dus goed maandag...
 
Ruitjes:

Puig spoiler op standaard ruit:
20170414_155717.jpg


Standaar ruit + spoiler vs. Puig sport ruit
20170414_160207.jpg


Puig sport ruit
20170414_160402.jpg


20170414_160440.jpg


Heb nu de lage er op laten zitten. Die ziet er goed uit.

Beide varianten doen wat ze moeten doen: mijn hoofd uit de turbulentie halen.
 
Ben net thuis en mijn Puig Tour scherm was gearriveerd.
Maar bij het passen zag ik dat de bovenste 2 gaten iets smaller zijn dan bij mijn oemscherm.
Oftewel: Als ik boven 1 boutje erin doe moet ik links om het andere boutje te kunnen vastschroeven het Puig scherm fiks aanduwen dus onder spanning vastzetten.De rubbers gaan dan ook wat vervormen als ik het doe.

Past het Puig scherm bij jouw gewoon of ook onder wat druk monteren ?

Heb de Puig meneer in Nederland waar ik besteldt heb inmiddels al gemaild met wat fotoos erbij .

gr driver
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan