Ducati Multistrada 1200 Topic

is een 1200 mts een beetje te betrouwen ?

Enige problemen die ik tot nu toe heb gehad (23.000km, nieuw gekocht in 2016) zijn problemen met sensoren (daar zitten er nogal veel van op).

- versnellingsbaksensor
- nokkenstandsensor
- achterremschakelaar

Omdat e.e.a. via de computer met elkaar verbonden is geeft dat nog wel eens onbegrijpelijke storingen. Alles is onder garantie verholpen en vervangen.

Moet er bij zeggen dat ik ook in de winter rijd, door pekel, en dat helpt natuurlijk niet.

Er is bij mij wel een punt geweest dat ik het zo zat was (4x storing in 4 maanden) dat ik op het punt heb gestaan m in te ruilen voor een Yamaha FJR1300. Ik rijd woon-werk en zakelijk en dan moet ik een motor hebben waarop ik kan vertrouwen.

Volgens mij is de kwaliteit niet slechter dan bv. BMW (heb ik ook veel gereden) of een ander merk.

Verder zijn er terugroepacties geweest m.b.t. ophanging koffers, de handvatverwarming en de rempomp. Maar van een gebrek daar aan heb ik niets gemerkt.

Misschien helpt het als ik je zeg dat Ducati eigenlijk ... een volkswagen is?!??!

Ducati is eigendom van Lamborghini, Lamborgini is eigendom van Audi, Audi is eigendom van Volkswagen...
 
Laatst bewerkt:
Dat is geen grapje: die klep zit er alleen maar om aan de geluidsnormen te voldoen. Hij sluit bij een bepaald toerental (waar gemeten wordt, schat ik zo in), om een paar honderd toeren verder weer te openen.

Italiaanse dB's zijn ook wat luider dan Duitse dB's in mijn ervaring.
 
Dat is geen grapje: die klep zit er alleen maar om aan de geluidsnormen te voldoen. Hij sluit bij een bepaald toerental (waar gemeten wordt, schat ik zo in), om een paar honderd toeren verder weer te openen.

Italiaanse dB's zijn ook wat luider dan Duitse dB's in mijn ervaring.


heeft die klep ook geen nut om vermogen op te bouwen bij lage toeren ? bij mijn triumph was dit in ieder geval zo , ooit eens klep uitgeschakeld en toen had ik merkelijk minder trekkracht onderin .
bij wagens weet ik wel dat gebruik gemaakt wordt van kleppen in uitlaat om Db's binnen de geluidsnormrn te houden
 
Ik moet dat ding eens in de zoveel tijd schoonmaken omdat ie vast gaat zitten. Als je dan proef draait zie je dat hij bij stationair open gaat (als ie dicht blijft staan merk je dat i.d.d.: de motor wordt gesmoord). Laat je het toerental oplopen dat gaat ie op zeker moment dicht, om even later weer open te gaan...

Kan best dat het ook wat doet met het koppel/vermogen in een bepaald toerenbereik, maar heb het idee dat ie er vooral in zit vanwege de geluidsnormen.

De reden dat ik m er in laat zitten is omdat ik mijn fabrieksgarantie niet ter discussie wil stellen (die loopt over een half jaar af: wellicht dat ik me er dan tussen uit haal.)
 
Laatst bewerkt:
In 2013 begonnen met motorijden, en je weet hoe moeders dan kunnen zijn...bang en angst voor het ergste.
En zie nu, mom's a biker! :)

image.jpg
 
Ik moet dat ding eens in de zoveel tijd schoonmaken omdat ie vast gaat zitten. Als je dan proef draait zie je dat hij bij stationair open gaat (als ie dicht blijft staan merk je dat i.d.d.: de motor wordt gesmoord). Laat je het toerental oplopen dat gaat ie op zeker moment dicht, om even later weer open te gaan...

Kan best dat het ook wat doet met het koppel/vermogen in een bepaald toerenbereik, maar heb het idee dat ie er vooral in zit vanwege de geluidsnormen.

De reden dat ik m er in laat zitten is omdat ik mijn fabrieksgarantie niet ter discussie wil stellen (die loopt over een half jaar af: wellicht dat ik me er dan tussen uit haal.)

heb nog geen probleem gehad met vastzittende klep maar , ik controleer die ieder keer ik een nwe band moet leggen (om de 7.000km ;( ) dan moet de demper er toch af .
 
Bij mij is de klep er iig uit (klep zelf, mechaniek zit er nog in), nog bij Goedhart gecheckt en geen probleem voor de garantie.

Klusje van niks, gaatje geboord aan de zijkant tyrerap erdoor heen zodat de klep niet naar binnen kan vallen en dan de 2 gepuntlaste schroeven uitboren.
 
de kit werkt alvast niet op een 1200.

de transmitters raken zowaar de remklauwen vooraan én achteraan, na hard aanspannen wrijven ze er nog tegen.

Spijtig, maar heb de set kunnen verkopen aan iemand anders so no big deal, maar had liever met tpms gereden.

Ik kijk mss wel nog uit naar een compacter of een inwendig systeem.
 
de kit werkt alvast niet op een 1200.

de transmitters raken zowaar de remklauwen vooraan én achteraan, na hard aanspannen wrijven ze er nog tegen.

Spijtig, maar heb de set kunnen verkopen aan iemand anders so no big deal, maar had liever met tpms gereden.

Ik kijk mss wel nog uit naar een compacter of een inwendig systeem.

er is idd niet veel plaats tss ventiel en voorenste remklauw . ik denk dat geen enkel tmpsventiel zal kunnen passeren . heb eens mijn oude van garmin erop gezet en die kunnen ook nie passeren .
oplossing is haakse ventiel eraf en rechte erop maar dan zal je problemen hebben om de band op te pompen
 
Spijtig, maar dat hij achter ook niet past, die is toch gelijk aan de 950 op de bredere band na dan?

de kit werkt alvast niet op een 1200.

de transmitters raken zowaar de remklauwen vooraan én achteraan, na hard aanspannen wrijven ze er nog tegen.

Spijtig, maar heb de set kunnen verkopen aan iemand anders so no big deal, maar had liever met tpms gereden.

Ik kijk mss wel nog uit naar een compacter of een inwendig systeem.
 
Spijtig, maar dat hij achter ook niet past, die is toch gelijk aan de 950 op de bredere band na dan?
19" vs 17" vooraan
en achteraan beiden 17" maar er is een andere waarde te zien in de specs op de site.

remmen zijn blijkbaar dezelfde

remmen liggen blijkbaar compacter tov het wiel waardoor er niet veel overschot is
 
ik heb alvast mijn spacers verwijderd (geupdate brembo remschijven) en de transmitters bleef de remklauw wrijven.

foto en artikek hier spreken van 320mm en ik zie geen spacers

950 = 1200 320mm schijven vooraan, de M4's

de 1200s heeft de m50 van 330mm
 
Laatst bewerkt:
Scherm update,

Uiteindelijk het Givi D7406ST scherm 8cm ingekort omdat met de afstandhouders van Jamie Clare kon ik er zelfs in de laagste stand niet meer overheen kijken.
Nu tot zo'n 90km/h totale rust en daarboven komt er wel wat buffeting los maar in vergelijk met het originele scherm en bevestiging is het een dag en nacht verschil *O*









 
Terug
Bovenaan Onderaan