Ducati Multistrada 1200 Topic

Kuipruit: De oem ruit in de hoogste stand geeft toch aardig wat wind/herrie om mijn helm .
Hou ik mijn hand er boven scheelt het al een slok.

Nu heeft Puigi deze ruit die 12 cm hoger is dan de oem ruit.
Vindt zwart mooier maar denk dat het dan lastig wordt met rijden en er overheen kijken dus transparant is beter denk ik.
Ook nog redelijk geprijsd vindt ik :

http://www.motea.com/nl/Default.asp...laats&utm_medium=cpc&utm_campaign=Marktplaats

Altijd weer de gok of een ander scherm idd helpt tegen de wind/herrie anders gooi je het geld toch weer weg eigenlijk.
Blijft lastig vindt ik om iets te bestellen zonder het ffect te weten.
MDI heeft vaak test ruitjes waar je mee mag proef rijden die zal ik ook eens benaderen denk ik.

MRA heeft een heel laag ruitje dat had ik op mijn Super Tenere 1200 ook maar je krijgt dan wel de wind vol tegen de borst merkte ik.

MULTISTRADA 1200 /1260 /S /PIKES P - Sportscheibe "SP" 2015-

Of deze :

MULTISTRADA 1200 /1260 /S /PIKES P - Variotouringscreen "VT" 2015-

Ik ben heel blij met mijn Touratech ruitje, met mijn 191cm zit ik toch heel comfortabel uit de wind. Ik geloof dat hij 165 euro gekost heeft, maar dat is hij imho zeer zeker waard.

IMG_3817_zpskwgievkx.jpg
 
Oké.. Ik zal even kijken hoe hoog dat scherm is van Touratech. Vindt de hogere Puigi op zich wel een net scherm om te zien.
 
wow, lang niets gepost hier!

Ik heb advies nodig van Ducatistas!

Ik sta namelijk op het punt om een Multistrada te kopen, 1-2 maand van nu.
En ik heb mijn zinnen gezet op een 2013-2014 model, Sport met skyhook.

Ik heb een DVT testgereden een paar maanden geleden, heb daar veel fotos en filmmateriaal van, maar ik kan geen film hier zetten omdat ik ze te hard moet bewerken omwille van snelheidsredenen :)
Ik kan wel deze leuke foto delen:
vEKXKD8.jpg


En hoewel ik niet wist wat te verwachten, was ik niet alleen aangenaam verast, ik werd verliefd!

Ducati's staan/stonden bekend om hun hoogtoerigheid, en ik concludeerde daar verkeerdelijk uit dat daardoor de DVT Multi niet doenbaar zou zijn bij bijvoorbeeld stadsverkeer.
Maar niets bleek minder waar...het was zelfs héél goed te doen, het is gewoon anders dan ik gewoon was, waar ik anders gemakkelijk in 3e kon rijden int stad, moet ik nu gewoon in eerste of tweede rijden en ik kan comfortabel mee int stad zonder bokken.
En de moto houdt gewoon meer van hoge toeren.

Heel anders dan mijn 4 cilinder Jap, waarbij ik sowieso bijna de neiging heb om automatisch hoog te schakelen en daar te blijven. :)

Soit, maar ik ga geen DVT kopen, omwille van de hoge kostprijs uiteraard en toch ook wel omdat ik op het Ducati forum een topic zie met (naar mijn goesting) teveel issues.
Verkeerdelijk of niet concludeer ik dat de generatie net daarvoor betrouwbaarder zal zijn....?:denk:

En dus kom ik uit bij het 2013-2014 model Multistrada.
Kan iemand mij een beeld scheppen van hoe dat model staat tov het DVT model?
Ik was sceptisch tov het DVT model bij stadsverkeer, is die sceptisicme wél terecht voor het 2013-2014 model?

Naar het schijnt is het 2010-2012 model nog een echte Duc blok in die zin dat die echt bokt en daardoor onderin niet echt gebruiksvriendelijk zou zijn?
Het '13-'14 model is "verbeterd" doordat ze sindsdien 2 bougies gebruiken per cilinder, wat zou resulteren in betere laag toerental bruikbaarheid en zuinigheid.

De vraag, door die technische aanpassingen aan het blok, is het verschil zo obvious?

Ik heb dus enkel een DVT model testgereden, wat mijn vooroordelen heeft overboordgegooid, zou de 2013-2014 voorganger dat ook doen?

En neen, ik moet geen 950 Multistrada hebben :)
 
E riko een 2011 (2010/2012) met een rexxer remap en 42 tandjes achter en ohlins upgrade (heb je ook een active vering) en hij loopt super.

Rexxer en ohlins is bij elkaar max 600 euro. Tandwiel zijn de kosten niet, zeker als je het bij de wissel van de kettingset doet.

Geen gebok. Geen probleem met een dip.
 
E-riko.. Op feesboek al 36 reacties hier 1 dat is dus het verschil tussen beide internet groepen. Voordeel van hier is dat je reacties makkelijk kunt terug vinden. Dat is op feesboek soms wat lastig.
 
dat ruitje daar moet ik ook nog wat mee. Hoger denk ik toch maar...
Denk dat ik toch maar de 12 cm hogere Puig ga bestellen. Helpt het niet dan heb ik pech en wordt iemand anders er misschien gelukkig mee.
 
ok bedankt voor de antwoorden allen!

Behoudens dat de testrit van een DCT Crosstourer doorgaat na de paasvakantie én me niet kan overtuigen, koop ik een zwarte 2012 Ducati Multistrada S die ik vandaag heb bezocht bij een particulier.
IMAG0717.jpg


Prijs net iets onder 10.000 euro.

46.000km
Motorblok is compleet (& gratis) gereviseerd vanwege een gebroken drijfstang :/
Quasi alles werd vernieuwd: carters, cilinders, koppen, zuigers, versnellingsbak, krukas...dus op de koppeling en ontsteking na is alles nieuw.
Dit alles is gebeurd op 36.000km, het blok zoals die nu staat, heeft dus 8.000 km gereden, quasi nieuw blok eigenlijk.

opties:
- alle koffers (top- en zijkoffers)
- verwarmde handvaten
- Givi kliksysteem tanktas
- volledige termignoni uitlaatlijn twv 2050 euro
- mooie Xenon lichten geïnstalleerd
- comfortzadel & verlaagd zadel
- rexxer mapping, standaard map
- hier en daar Rizoma onderdeeltjes opgemerkt, oa valbeugels, CNC koppelingspomp
- extra usb aansluitingen (1 aan stuur, 1 onder zadel)
- gps houder boven het dash
- batterij aansluiting
- volledig onderhoudsboekje, van Hautekiet (dealer met goede rep)

Moto ziet er inderdaad proper uit, er werd niet mee gereden in de winter.
Werd gestart en alles zag er perfect uit.
Verkoper bood zelfs naar het einde toe zelf een testrit aan zonder zelf iets te vragen.

Minpuntjes:
- lichte krasjes aan linkerkant van tupperware van te laten vallen blijkbaar
- het opbergvakje rechts sluit niet mooi :)
- persoonlijk ben ik niet zo een fan van de manuele aanpassing van het windscherm, terwijl die in het 2013-2014 model wel geupdate werd...

Geen semi active update van de Ohlin ophanging, das het enigste dat er niet op zit.

Hoewel ik eerder voor een 2013-2014 opteerde met lage km stand heeft deze teveel opties om te laten liggen.
En ook de recent uitgevoerde motorrevisie is uiteraard een heel positief punt.

Tips, dingen die ik over het hoofd gezien heb?
Normaal na de paasvakantie een Crosstourer mogen huren voor 2u, zou er dan mee naar de verkoper van de Multi rijden en dan kan ik een directe vergelijking maken tussen de twee...
 
verkoper beweert trouwens ook dat met die rexxer map + open uitlaat hij beter loopt dan een standaard 2013-2014, dat zal zijn zeker
 
E-riko.

Alvast Gefeliciteerd met je mooie zwarte.
Ik ken de verschillen niet tussen de bouwjaren /modellen.

Maar gezien jouw omschrijving zal deze mts zeker okee zijn.
Blijf hier ook al is het vrij rustig lekker wat meeposten als je wilt .

gr driver
 
Denk dat ik toch maar de 12 cm hogere Puig ga bestellen. Helpt het niet dan heb ik pech en wordt iemand anders er misschien gelukkig mee.
Mezelf even quoten :)

Motea website twee keer aangemeldt met zelf gemaakt wachtwoordt wat dan niet herkend wordt.
Na een half uur klooien met twee emailadressen nog steeds geen herkenning dus nu maar bij Puig Nederland besteld voor 10,00 euro meer.

Ducati Multistrada 1200 Enduro 2016-2017 Puig touring kuipruit

Uiteraard as usual bij mij als ik iets bestel niet op voorraad dus verwachte levering over een week of twee.
Ben ik net weg om mijn eerste 4 daagse toertje te maken dus scherm uitproberen moet daarna dan maar..
 
Laatst bewerkt:
ok bedankt voor de antwoorden allen!

Behoudens dat de testrit van een DCT Crosstourer doorgaat na de paasvakantie én me niet kan overtuigen, koop ik een zwarte 2012 Ducati Multistrada S die ik vandaag heb bezocht bij een particulier.
[afbeelding]

Prijs net iets onder 10.000 euro.

46.000km
Motorblok is compleet (& gratis) gereviseerd vanwege een gebroken drijfstang :/
Quasi alles werd vernieuwd: carters, cilinders, koppen, zuigers, versnellingsbak, krukas...dus op de koppeling en ontsteking na is alles nieuw.
Dit alles is gebeurd op 36.000km, het blok zoals die nu staat, heeft dus 8.000 km gereden, quasi nieuw blok eigenlijk.

opties:
- alle koffers (top- en zijkoffers)
- verwarmde handvaten
- Givi kliksysteem tanktas
- volledige termignoni uitlaatlijn twv 2050 euro
- mooie Xenon lichten geïnstalleerd
- comfortzadel & verlaagd zadel
- rexxer mapping, standaard map
- hier en daar Rizoma onderdeeltjes opgemerkt, oa valbeugels, CNC koppelingspomp
- extra usb aansluitingen (1 aan stuur, 1 onder zadel)
- gps houder boven het dash
- batterij aansluiting
- volledig onderhoudsboekje, van Hautekiet (dealer met goede rep)

Moto ziet er inderdaad proper uit, er werd niet mee gereden in de winter.
Werd gestart en alles zag er perfect uit.
Verkoper bood zelfs naar het einde toe zelf een testrit aan zonder zelf iets te vragen.

Minpuntjes:
- lichte krasjes aan linkerkant van tupperware van te laten vallen blijkbaar
- het opbergvakje rechts sluit niet mooi :)
- persoonlijk ben ik niet zo een fan van de manuele aanpassing van het windscherm, terwijl die in het 2013-2014 model wel geupdate werd...

Geen semi active update van de Ohlin ophanging, das het enigste dat er niet op zit.

Hoewel ik eerder voor een 2013-2014 opteerde met lage km stand heeft deze teveel opties om te laten liggen.
En ook de recent uitgevoerde motorrevisie is uiteraard een heel positief punt.

Tips, dingen die ik over het hoofd gezien heb?
Normaal na de paasvakantie een Crosstourer mogen huren voor 2u, zou er dan mee naar de verkoper van de Multi rijden en dan kan ik een directe vergelijking maken tussen de twee...

Gefeliciteerd met deze mooie zwarte(heb ook een zwarte s met termidemper)
Mooie strakke prijs en de rest van het verhaal klinkt ook goed. *O*
 
Denk dat ik toch maar de 12 cm hogere Puig ga bestellen. Helpt het niet dan heb ik pech en wordt iemand anders er misschien gelukkig mee.

Ik kon niet kiezen... dus het lage sportruitje besteld in smoke + de clip-on spoiler. Nu kan ik een beetje combineren en proberen. Van wat ik lees moet de clip-on al een heel verschil maken.

Kan ik bv. in de zomer met de sportruitje rijden en in de winter met de standaard + clip-on.

Vanmiddag ook de LED-knipperlichten geïnstalleerd. Ziet er veel beter uit dan die dikke lollies.
Hier wat tekst en uitleg vanaf een ander forum. Moest wel wat rubber van de 'stelen' wegsnijden om het passend te maken.
 
Laatst bewerkt:
Clip on had ik ook over nagedacht. Sportruitje vindt ik voor de Enduro eigenlijk wat te kort ook qua uiterlijk. Het nu bestelde Puig scherm is 12 cm hoger dan het originele scherm m.Scheelt al aardig wat dus hopelijk precies wat ik nodig denk te hebben.Wou liever de zwarte maar denk dat dit bij regen o.a minder handig is als ik mij achter het scherm wil verstoppen :)
 
Laatst bewerkt:
E-riko.

Alvast Gefeliciteerd met je mooie zwarte.
Ik ken de verschillen niet tussen de bouwjaren /modellen.

Maar gezien jouw omschrijving zal deze mts zeker okee zijn.
Blijf hier ook al is het vrij rustig lekker wat meeposten als je wilt .

gr driver
LOL!! Ik heb niets gekocht he!! :)

Ga nog de crosstourer testrijden...ik dacht dat ik dat toch meermaals vermelde nochthans.
 
Niet goed gelezen dus....... _O-
Maar een crosstourer is toch zo,n karakterloos hondading met de helft minder ponys!Grapjas,dat is toch geen vergelijking met zo'n dikke multi 1200. _O-
 
koppel heedt zo'n CT wel in overvloed ;)
Owwww.. Idd niet goed gelezen door me. Jammer hoor.. -O-

Crosstourer is bij mij ook in beeld geweest mede vanwege de cardan. Lekker makkelijk is dat vindt ik. Maar ja.. Uiteindelijk toch gekozen voor de fiks duurdere Enduro maar met een Crosstourer zou ik ook wel schik hebben denk ik. Uiterlijk van de Enduro vindt ik wel mooier. Succes met je zoektocht en we lezen het wel wanneer je de mts hebt :+
 
Volgend probleem, of eigenlijk... vermoedelijk weer hetzelfde. Heb geen vermogen boven de 5500rpm. Bij gas vol open al helemaal nergens niet.

Donkerbruin vermoeden: klep in de uitlaat blijft dicht staan. Kan er wel mee rijden, kom er wel mee thuis. Ducati dealer is maandag's gesloten, dus zelf maar een klap met een hamer of zo op geven. Vanavond maar ff kijken.

Heb 't een paar maanden geleden ook gehad. Toen bleef ie open staan; ging het motormanagementstoringslampje branden (nu niet). Daar merk je niet veel van, behalve dat ie onderin wat minder mooi oppakt en wat minder koppel heeft.
 
Was idd de klep. Hier staat ie vast in de gesloten stand

20170403_184944.jpg


Flinke klodder vet er op:
20170403_185404.jpg


Deze foto (niet van mij) laat het mooi zien:
multistrada_1200_exhaust_valve.jpg
 
Ja je leest het wel vaker, voornamelijk bij doorrijders. Dat zou natuurlijk geen probleem moeten zijn, maarja het blijft een Italiaans merk, en dat staat helaas niet altijd garant voor kwaliteit..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan