Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de moeite, zal inderdaad zo iets worden maar ik hoop hem eigenlijk voor minder te vinden.

Probleem is gewoon dat Tovami het in de dezlfde doos heeft terug gestuurd als ik heb gedaan alleen dan zonder bubbeltjesplastic en luchtkussens, dus de carburateurs konden gewoon lekker in de doos vrij bewegen...

En tja pakketdiensten gaan denk ik niet zachtzinnig om met pakketjes.

Klopt, die pakketjes worden machinaal gesorteerd.
 
Mocht er nog iemand een setje carbs voor een 900 hebben liggen dan hou ik me ook aanbevolen :+

loop er ook nog steeds mee te kloten.

Reviseren + Reinigen kost me € 320 ongeveer, en ik weet niet of ik dat nog in deze motor wil steken.
Banden en blokjes komen er ook aan. Schijven duurt ook geen 10.000Km meer
 
Mocht er nog iemand een setje carbs voor een 900 hebben liggen dan hou ik me ook aanbevolen :+

loop er ook nog steeds mee te kloten.

Reviseren + Reinigen kost me € 320 ongeveer, en ik weet niet of ik dat nog in deze motor wil steken.
Banden en blokjes komen er ook aan. Schijven duurt ook geen 10.000Km meer

Reinigen kost maar € 50,- als alles heel blijft..... :+
 
Ik heb laatst, misschien trouwens wel een jaar geleden een setje carburateurs van de 900 aan iemand hier op het forum geschonken. Misschien dat die hem nog over heeft.
 
Aan elkaar gelaten, scheelt een hoop rubbertjes ed. en dus geld.


20 cent voor een O-ringetje, je hebt er max 12 nodig. (weet niet precies hoeveel er in een XJ600 div carbs zitten). Verkeerde bezuiniging dus.
Daarbij komt dat uitgeharde O-ringetjes nog afdichten zolang je ze niet beweegt. Gooi je ze zo in een ultrasoonbak dan is er een reële kans dat ze daarna gaan lekken.
Het vul-T-stuk van de XJ900F carbs is er berucht om, zodra je die beweegt lekt ie...

Ik hoop voor je dat dit bij jou niet het geval is.
 
20 cent voor een O-ringetje, je hebt er max 12 nodig. (weet niet precies hoeveel er in een XJ600 div carbs zitten). Verkeerde bezuiniging dus.
Daarbij komt dat uitgeharde O-ringetjes nog afdichten zolang je ze niet beweegt. Gooi je ze zo in een ultrasoonbak dan is er een reële kans dat ze daarna gaan lekken.
Het vul-T-stuk van de XJ900F carbs is er berucht om, zodra je die beweegt lekt ie...

Ik hoop voor je dat dit bij jou niet het geval is.

De tussenringen zijn veel duurder dan die van brandstoftoevoer. Ik hoop ook niet dat ze lekken en anders gaan ze terug, ik denk dat ze daar wel ervaring mee hebben, meer dan iets verzenden..
 
Ik weet ook gelijk de oorzaak van de vervuilde carbs,

net toen ik de motor uitzette, en per ongeluk weer op contact hoorde ik de brandstofpomp ploppen....ik de kraan op PRI maar hij bleef ploppen terwijl ik net gereden had. Ik in de tank kijken en zag ik dat de tank helemaal leeg was echt helemaal, motor liep nog wel maar ik denk op de brandstof die in de vlotterkamers zit of in de slangen.

Op de bodem van de tank zag ik iets langwerpigs liggen en heb ik er uit gevist, dit is dus het pijpje met filter van de normale stand van je kraantje, deze zat niet meer in de kraan en daardoor kon je de tank ook helemaal leeg rijden en is alle prut en mss wel vocht van de bodem in de carbs gekomen.

nu mijn vraag hoe zit dit pijpje in de kraan, gelijmd of gewoon geduwd? Ik moet dus de kraan eruit halen (gelukkig heb ik nog een revisiesetje liggen) en met 2 pijpjes normaal en reserve monteren.
 
Laatst bewerkt:
Ik overweeg om een GoPro te kopen en vroeg me af, waar hebben jullie deze op gemonteerd? Ik heb een Garmin met Rammount op mijn stuur en zag dat je die kunt splitsen met een soort van 3 weg splitter, maar dan moet ie best hoog worden volgens mij om boven heg ruitje uit te komen en dat zal goed gaant trillen verwacht ik.

Kun je ook van de kuip aan de zijkant voor een schroef vervangen door een rammount schroef? Of is dat niet aan te raden?

Iemand wat advies/ervaring?
 
Ik overweeg om een GoPro te kopen en vroeg me af, waar hebben jullie deze op gemonteerd? Ik heb een Garmin met Rammount op mijn stuur en zag dat je die kunt splitsen met een soort van 3 weg splitter, maar dan moet ie best hoog worden volgens mij om boven heg ruitje uit te komen en dat zal goed gaant trillen verwacht ik.

Kun je ook van de kuip aan de zijkant voor een schroef vervangen door een rammount schroef? Of is dat niet aan te raden?

Iemand wat advies/ervaring?
Na enkele weken ! proberen op allerlei plekken op de motor kwam alleen de spiegel in aanmerking. Die trilt het minste. Heb de camera nu aan de zijkant van m'n helm zitten.
Heb overigens een sony hdr as20.
De zijkant van de kuip heb ik ook geprobeerd, alleen loop je daar het risico dat je hem eraf rijd. Of als ie omvalt is ie ook kapot.
Film aan de spiegel
Aaan het begin van deze film zie je nog iets zitten op de linkerspiegel waar de camera opzat. Is inmiddels verwijderd
 
Na enkele weken ! proberen op allerlei plekken op de motor kwam alleen de spiegel in aanmerking. Die trilt het minste. Heb de camera nu aan de zijkant van m'n helm zitten.
Heb overigens een sony hdr as20.
De zijkant van de kuip heb ik ook geprobeerd, alleen loop je daar het risico dat je hem eraf rijd. Of als ie omvalt is ie ook kapot.
Film aan de spiegel
Aaan het begin van deze film zie je nog iets zitten op de linkerspiegel waar de camera opzat. Is inmiddels verwijderd

Bedankt voor je reactie. Waarom toch geswitched van spiegel naar je helm? Heb je er geen last van tijdens het rijden?
 
Bedankt voor je reactie. Waarom toch geswitched van spiegel naar je helm? Heb je er geen last van tijdens het rijden?
Totaal geen last van. ben veranderd van spiegel naar helm omdat dat de enige plek was waar gen trillingen waren de de kwaliteit van de opnamen beïnvloeden. Ook hoef je niet elke keer als je bv ergens stop om een bakkie koffie te doen de camera van je motor afschroeven ivm diefstal.
Het voordeel was ook dat ik dmv een powerbank die ik in de bovenste borstzak heb zitten aangesloten op de camera de hele 64Gb chip vol kan opnemen. Heb dus de batterij niet meer nodig.
 
Ik weet ook gelijk de oorzaak van de vervuilde carbs,

net toen ik de motor uitzette, en per ongeluk weer op contact hoorde ik de brandstofpomp ploppen....ik de kraan op PRI maar hij bleef ploppen terwijl ik net gereden had. Ik in de tank kijken en zag ik dat de tank helemaal leeg was echt helemaal, motor liep nog wel maar ik denk op de brandstof die in de vlotterkamers zit of in de slangen.

Op de bodem van de tank zag ik iets langwerpigs liggen en heb ik er uit gevist, dit is dus het pijpje met filter van de normale stand van je kraantje, deze zat niet meer in de kraan en daardoor kon je de tank ook helemaal leeg rijden en is alle prut en mss wel vocht van de bodem in de carbs gekomen.

nu mijn vraag hoe zit dit pijpje in de kraan, gelijmd of gewoon geduwd? Ik moet dus de kraan eruit halen (gelukkig heb ik nog een revisiesetje liggen) en met 2 pijpjes normaal en reserve monteren.
Kraan demonteren en slang er gewoon opdrukken, zit niet verlijmd of zo. Heb het ook gehad met de 600.
 
Ik overweeg om een GoPro te kopen en vroeg me af, waar hebben jullie deze op gemonteerd? Ik heb een Garmin met Rammount op mijn stuur en zag dat je die kunt splitsen met een soort van 3 weg splitter, maar dan moet ie best hoog worden volgens mij om boven heg ruitje uit te komen en dat zal goed gaant trillen verwacht ik.

Kun je ook van de kuip aan de zijkant voor een schroef vervangen door een rammount schroef? Of is dat niet aan te raden?

Iemand wat advies/ervaring?

Ik heb hem op:
Helm

Suction cup op tank

Passagiers Stepje

@amfa bedankt, nog iets vervangen bij het loshalen van de kraan?
 
Nee, wel meteen alles schoon gemaakt voor montage, meeste werk is de tank leegmaken.
De tank hoeft niet eens helemaal leeg. Als je het doet wanneer er niet meer al te veel benzine in zit kun je de tank op een paar blokken piepschuim op zijn kant leggen. Zo heb ik het bij de XJ gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan