Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Kan iemand mij het werkplaatshandboek van Hayes mailen aub van een Diversion XJ900S uit '98?
Ik ben met mijn voorrem bezig en een plaatje van hoe het dan zit is altijd prettig.

gr.
Erwin
 
Dag Kees,

Ja die had ik ook al gevonden maar kijk bv eens op blz 6-11. Je ziet door de slechte kwaliteit niet echt wat wat is. Ik gok maar wat....liever zou ik het gewoon scherp zien vandaar mijn vraag.
Heeft iemand een scherpe versie?
Sowieso bedankt hoor Kees!
gr.
Erwin
 
Ik ben veel te gek op de mijne, maar ik heb ze bij AliExpress weg voor rond de €30-€35 en verhogen niet alleen, maar brengt het stuur ook iets naar je toe.
 
Trouwens vandaag bezig geweest met reviseren van de achterremklauw. Wou laatst de motor uit de schuur halen en kreeg bijna geen beweging in het achterwiel.
Ook heel veel moeite gehad een zuiger eruit te krijgen die muurvast zat. Ik ben ook een uur bezig geweest om alle alu corrosie uit de naden te krabben.

Nu was ik de zuigers aan het poetsen en helaas hebben alle 2 veel kleine gaatjes in het oppervlak van de jaren roest. Dus ik ben toe aan nieuwe zuigers.
Maar ik heb al een revisie set rubbers enz liggen. Nu kan ik op sites als bijv. japparts alleen complete kits.
Op xjrider zie ik ook wat tips staan om ze via ebay te kopen. Maar dan komen ze bijna allemaal uit de UK en door de verzendkosten ben ik dan al snel veel geld kwijt.

Iemand hier een tip waar ik nieuwe zuigers kan fixen?
 
Trouwens vandaag bezig geweest met reviseren van de achterremklauw. Wou laatst de motor uit de schuur halen en kreeg bijna geen beweging in het achterwiel.
Ook heel veel moeite gehad een zuiger eruit te krijgen die muurvast zat. Ik ben ook een uur bezig geweest om alle alu corrosie uit de naden te krabben.

Nu was ik de zuigers aan het poetsen en helaas hebben alle 2 veel kleine gaatjes in het oppervlak van de jaren roest. Dus ik ben toe aan nieuwe zuigers.
Maar ik heb al een revisie set rubbers enz liggen. Nu kan ik op sites als bijv. japparts alleen complete kits.
Op xjrider zie ik ook wat tips staan om ze via ebay te kopen. Maar dan komen ze bijna allemaal uit de UK en door de verzendkosten ben ik dan al snel veel geld kwijt.

Iemand hier een tip waar ik nieuwe zuigers kan fixen?

MLM-parts: Motor Onderdelen en Accessoires
 
Hallo divvers
ik ben Peter Scheidsbach uit het gelderse Wamel vandaag dus een xj600s uit 2001 gekocht met 27500 km op de teller.
Hoop dus veel te leren op dit forum en wie weet zien we elkaar nog eens.

cyv6dQu.jpg
~[/img]
 
Hulpvraag:

na mijn bezinepomp te hebben vervangen is de benzinelekkage sterk verminderd, de pomp lekt niet meer :).
Echter lekt er nog wel wat benzine, vermoedelijke vanuit de carb,

Nu heb ik vanavond even de tank gedemonteerd en gekeken waar het vandaan lijkt te komen, echter sta ik voor het volgende raadsel.

Op foto 1 lijkt de benzine te lekken uit de linker uitgang (blauw omcirkeld), de 3de carb vanaf links.
Op foto 2 zitten de slangetjes van carb 4 net andersom als op carb 3.
OP foto 3 zie je beiden carb

Kan iemand mij vertellen of de slangetjes goed zijn aangesloten?

foto 1
n2bfip.jpg


foto 2
1zmftdv.jpg


foto 3
11c4fme.jpg
 
Hulpvraag:

na mijn bezinepomp te hebben vervangen is de benzinelekkage sterk verminderd, de pomp lekt niet meer :).
Echter lekt er nog wel wat benzine, vermoedelijke vanuit de carb,

Nu heb ik vanavond even de tank gedemonteerd en gekeken waar het vandaan lijkt te komen, echter sta ik voor het volgende raadsel.

Op foto 1 lijkt de benzine te lekken uit de linker uitgang (blauw omcirkeld), de 3de carb vanaf links.
Op foto 2 zitten de slangetjes van carb 4 net andersom als op carb 3.
OP foto 3 zie je beiden carb

Kan iemand mij vertellen of de slangetjes goed zijn aangesloten?

foto 1
[afbeelding]

foto 2
[afbeelding]

foto 3
[afbeelding]


Kijk even op welk tuitje er een schroefje zit...zit er een schroefje dan hoort daar de slang op te zitten.

Zie foto 3

Maar mss heb ik nog wel een foto ergens...ik kijk morgen even als ik tijd heb.
 
Is de koppelingskorf, voor zover mij bekend (heb ook een xj600s gehad) kunnen ze daar oud mee worden. De mijne had het ook, hij reed er verder prima om. Nadeel vond ik wel dat de mijne op een gegeven moment (soms) niet goed in z'n 1 of juist in de N wilde. De koppeling iets lossen en weer inknijpen bood vaak een oplossing, maar dat begon voor mij reden te worden om toch maar de korf te vervangen.

Uiteindelijk ging ook het laadcircuit kapot en vond ik een Diversion 900 die ik wilde hebben, dus heb ik de reparaties aan de 600 niet meer uitgevoerd :)
 
Ik heb m'n div 600 uit 2002 te koop staan, er staat slechts 15000 km op de teller. Mochten jullie interesse hebben of iemand kennen met interesse dan hoor ik het graag. Zie hier
 
Ben ik de enige die het steeds raar zal blijven vinden dat een fiets gedurende 15 jaar niet meer dan 1000 km/jaar heeft gereden???
Ik kan dit nooit geloven...

Ik wel. Veel mensen hebben een motor naast een auto. Die rijden zomers af en toe in het weekend voor de gezelligheid een rondje om de kerk. Op deze manier leer je ook nooit echt motorrijden. Vaak gaan ze door een gebrek aan vertrouwen steeds minder rijden, en uiteindelijk gaat de motor de verkoop in.

Ik koop overigens liever een motor waar regelmatiger mee gereden is.
 
Dat denk ik ook. Bensi heeft daar een keer een howto van gemaakt dacht ik.

Maar is niet moeilijk nieuwe pakking kopen, motor scheef zetten (hoef je geen olie wissel te doen), koppelingskabel wat ruimte geven zodat je deze los kan halen van je deksel, deksel eraf, 4 of 5 boutjes van de korf los, korf eraf halen in het midden zit er een paddestoeltje met een ring en dan de naaldlager.

Oude pakking er afhalen zowel deksel als blok, alles weer monteren incl. nieuwe pakking bij het er op zetten van het deksel, goed er op letten dat "puntje" tussen de 2 streepjes valt. Dan weer kabel op spanning brengen na het vastzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan