Motor-Forum

Select Forum

Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

uut de Achterhoek - XJ750(41Y)

Reg. datum:
11 jul. 2005
Mooie aanbieding, prima olie. Gebruik ik al jaren.

Olie
EX:Honda CB250 / Honda CB350F / Suzuki GT750 / Honda CM400C / XJ600 Diversion '94 / Honda CB550F '76 - HEDEN: Yamaha XJ750 41Y '86 --- Mijn combi camp en motor website

Yamaha Diversion XJ600S 1994

Reg. datum:
20 jan. 2007
quote:
leeqnl schreef op 19 februari 2018 @ 14:46:

[...]

Ja, nog steeds jouw pootjes. Wel met nieuwe olie/keerringen ondertussen.

Ok dat kan gebeuren, maar mooi dat ze nog steeds werken!

Yamaha XJ600s 1998

Reg. datum:
27 sep. 2017
Ik heb ff een vraagje over mijn handvatverwarming. Links wordt warmer als rechts. Er zit zoveel verschil in dat wanneer rechts comfortabel wordt ik links mijn vingers verbrand door de winterhandschoen heen. Het lijkt erop alsof de kabel van rechts is ingekort en met een stekkerverbinding is verbonden. Zou datt kunnen liggen aan het feit dat er rechts een extra stekkerverbinding inzit? Ik kan hem ook niet hoger zetten als stand 2 (van de 5), want dan wordt links al te warm.
Groeten, Francois

Reg. datum:
20 jan. 2007
Ik wilde vorige week s middags starten druk de knop in en alles gaat uit, N lampje, startmotor draait niet nergens stroom op.

Even wachten...contact aan N lampjes brandt, nog een keer en precies hetzelfde.

Accuklemmen na gekeken niks raars.

Weer startknop en weer alles uit.

Accu meter onder zadel welke ik op de accupolen moet houden gaf 12.4 volt aan, toen weer en toen startte hij direct, dus hij hoefde niet vaak rond te gaan zoals bij een lage accuspanning.

Het waren niet de koolborstels want ik heb de motor in de versnelling iets verzet met koppeling uit.

Ook de killswitch was niet ingedrukt? Zou het aan de cdi kunnen liggen of is er iets thermisch gezekerd oid?

Reg. datum:
20 jan. 2007
quote:
Francois74 schreef op 21 februari 2018 @ 11:47:
Ik heb ff een vraagje over mijn handvatverwarming. Links wordt warmer als rechts. Er zit zoveel verschil in dat wanneer rechts comfortabel wordt ik links mijn vingers verbrand door de winterhandschoen heen. Het lijkt erop alsof de kabel van rechts is ingekort en met een stekkerverbinding is verbonden. Zou datt kunnen liggen aan het feit dat er rechts een extra stekkerverbinding inzit? Ik kan hem ook niet hoger zetten als stand 2 (van de 5), want dan wordt links al te warm.

Zou idd kunnen dat de kabels als weerstand dienen, meestal is het zo dat rechts (gas plastic huls) warmer wordt.

Yamaha XJ600s 1998

Reg. datum:
27 sep. 2017
Zou het helpen om in de linker kabel zo'n zelfde stekkerverbinding te maken? Kabel mag wel een stuk korter :P
Groeten, Francois

Reg. datum:
06 jul. 2009
ohm meter overheen zetten en je weet het

Reg. datum:
14 mei. 2005
quote:
Mr. R. schreef op 21 februari 2018 @ 13:35:
Ik wilde vorige week s middags starten druk de knop in en alles gaat uit, N lampje, startmotor draait niet nergens stroom op.

Even wachten...contact aan N lampjes brandt, nog een keer en precies hetzelfde.

Accuklemmen na gekeken niks raars.

Weer startknop en weer alles uit.

Accu meter onder zadel welke ik op de accupolen moet houden gaf 12.4 volt aan, toen weer en toen startte hij direct, dus hij hoefde niet vaak rond te gaan zoals bij een lage accuspanning.

Het waren niet de koolborstels want ik heb de motor in de versnelling iets verzet met koppeling uit.

Ook de killswitch was niet ingedrukt? Zou het aan de cdi kunnen liggen of is er iets thermisch gezekerd oid?

Spanning meten op een onbelaste accu zegt niet zo veel, je moet de spanning meten als je de startknop indrukt.
De rest klinkt als een slecht contact / halve of hele kortsluiting.
Bol d'or Albert wijzigde dit bericht op zondag 25 februari 2018 21:56 (7%)
XJ900F(4BB), XJ900F(58L 2x),

Reg. datum:
19 feb. 2017
Iemand tips over goede handkappen voor een xj600 diversion uit 2001???
Best koud nu 😁

Reg. datum:
28 mrt. 2017
quote:
peterscheidsbach schreef op 26 februari 2018 @ 10:40:
Best koud nu 😁

Niet lullig bedoeld, maar is dat niet een beetje laat nu?
Het is nog een paar dagen en dan is t alweer voorbij.

Ik rij met verwarmde handschoenen.

Reg. datum:
19 feb. 2017
Zeker niet lullig.
Ben ook laat maar het is nu echt niet meer te houden.
Wil de combi hotgrips en kappen doen.

Reg. datum:
28 mrt. 2017
quote:
peterscheidsbach schreef op 26 februari 2018 @ 12:08:
Zeker niet lullig.

Mijn vriendin rijdt een deauville met kappen, die zegt dat het echt een verschil maakt.
Voor de diversion weet ik niet of er überhaupt kappen te krijgen zijn.
Ja, het is ECHT koud, brrr...!

Reg. datum:
28 apr. 2005
quote:
peterscheidsbach schreef op 26 februari 2018 @ 12:08:
Zeker niet lullig.

Haha! Het is inderdaad bere koud...

Ik rij al twee weken rond met sludge in de olie. Door het koude weer komt er vocht uit de lucht in de olie terecht, en omdat de olie niet heet genoeg wordt is het een grote witte schuimende opgeklopte massa. Niet goed voor de motor. :-)

Omdat mijn woon/werkverkeer slechts 20 minuten is wordt de olie niet warm genoeg om het vocht er uit te laten verdampen. Ik dacht dat een retourtje Den Haag - Schiphol (+/- 50km) wel voldoende zou zijn om het vocht te laten verdampen. Maar helaas....

Daarom heb ik nu maar de oliekoeler met een stuk karton afgedekt. En jawel, een rondje om Rotterdam was genoeg om de olie weer normaal te krijgen.

Dus iedereen die ook alleen maar wit schuim ziet in het oliepaal glaasje, effe een stukje karton voor de oliekoeler schuiven en de kans is groot dat je olie weer snel er normaal uit ziet.

Nu maar hopen dat het snel voorjaar wordt!

Reg. datum:
28 mrt. 2017
Ik weet niet wat sludge is maar t klinkt niet bevorderlijk voor de gezondheid van je motor!
Ik merk wel dat mijn motor een stuk meer brandstof verbruikt bij deze temperatuurtjes...!

Reg. datum:
14 mei. 2005
quote:
peterscheidsbach schreef op 26 februari 2018 @ 10:40:
Best koud nu 😁

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.9EJTZQ

Je moet effe geduld hebben als je wat bij Ali besteld, maar dat mag ook voor die prijs. Ideale dingen, ook als het weer boven nul is.
XJ900F(4BB), XJ900F(58L 2x),

BMW R850R

Reg. datum:
09 jan. 2012
quote:
Bol d'or Albert schreef op 26 februari 2018 @ 19:51:

[...]

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.9EJTZQ

Je moet effe geduld hebben als je wat bij Ali besteld, maar dat mag ook voor die prijs. Ideale dingen, ook als het weer boven nul is.

Jij en alles wat je bij Ali bestelt wordt geregistreerd door de Chinese overheid voor het sociaalkredietstelsel '(
Aan de maan heb je meer dan aan de zon: de maan schijnt als je 'm nodig hebt, maar de zon schijnt overdag en dan is het toch al licht. En over de sterren: “Opa, wat zijn die lichtjes boven ons?” “Dat zijn gaatjes in de vloer van de hemel, jongen.”

Reg. datum:
28 apr. 2005
quote:
G_v_S schreef op 26 februari 2018 @ 17:56:
Ik weet niet wat sludge is maar t klinkt niet bevorderlijk voor de gezondheid van je motor!
Ik merk wel dat mijn motor een stuk meer brandstof verbruikt bij deze temperatuurtjes...!

Kijk maar eens in je peilglas. Dan begrijp je wat ik bedoel.

Reg. datum:
28 mrt. 2017
Vandaag in de avondspits op de A2 bij Everdingen een diversion 900 gespot.
Als je dit leest, zwaai effe digitaal 👋👍🏍

Reg. datum:
20 jan. 2007
quote:
Bol d'or Albert schreef op 25 februari 2018 @ 21:54:

[...]

Spanning meten op een onbelaste accu zegt niet zo veel, je moet de spanning meten als je de startknop indrukt.
De rest klinkt als een slecht contact / halve of hele kortsluiting.

Bedankt voor je antwoord, ik zal beginnen met de accupolen schoon te maken.

Reg. datum:
20 jan. 2007
quote:
Kees Den Haag schreef op 26 februari 2018 @ 16:53:

[...]

Haha! Het is inderdaad bere koud...

Ik rij al twee weken rond met sludge in de olie. Door het koude weer komt er vocht uit de lucht in de olie terecht, en omdat de olie niet heet genoeg wordt is het een grote witte schuimende opgeklopte massa. Niet goed voor de motor. :-)

Omdat mijn woon/werkverkeer slechts 20 minuten is wordt de olie niet warm genoeg om het vocht er uit te laten verdampen. Ik dacht dat een retourtje Den Haag - Schiphol (+/- 50km) wel voldoende zou zijn om het vocht te laten verdampen. Maar helaas....

Daarom heb ik nu maar de oliekoeler met een stuk karton afgedekt. En jawel, een rondje om Rotterdam was genoeg om de olie weer normaal te krijgen.

Dus iedereen die ook alleen maar wit schuim ziet in het oliepaal glaasje, effe een stukje karton voor de oliekoeler schuiven en de kans is groot dat je olie weer snel er normaal uit ziet.

Nu maar hopen dat het snel voorjaar wordt!

Ik heb hetzelfde en geen oliekoeler..... :N

Reg. datum:
28 apr. 2005
quote:
Mr. R. schreef op 28 februari 2018 @ 10:28:

[...]

Ik heb hetzelfde en geen oliekoeler..... :N

En geen cardan. Want daar druipt de olie bij mij nu ook uit... :(
Na zaterdag gaat de temperatuur weer omhoog gelukkig.

Reg. datum:
20 jan. 2007
quote:
Kees Den Haag schreef op 01 maart 2018 @ 12:15:

[...]

En geen cardan. Want daar druipt de olie bij mij nu ook uit... :(
Na zaterdag gaat de temperatuur weer omhoog gelukkig.

Door de kou?

BMW R850R

Reg. datum:
09 jan. 2012
quote:

Nee. Na zaterdag gaat de temperatuur niet omhoog door de kou _O-
Aan de maan heb je meer dan aan de zon: de maan schijnt als je 'm nodig hebt, maar de zon schijnt overdag en dan is het toch al licht. En over de sterren: “Opa, wat zijn die lichtjes boven ons?” “Dat zijn gaatjes in de vloer van de hemel, jongen.”

Reg. datum:
28 apr. 2005
quote:

Ja. Ook in de olie van de cardan gaat vocht zitten. En dan gaat het schuimen en komt het uit de overloop.

Reg. datum:
28 mrt. 2017
Vandaag de motor na laten kijken.
Schokdemper stuk, remmen voor vervangen en kleine beurt.
Ik zou zeggen; laat maar komen dat voorjaar, want ik rijdt er zonder schokken op af 😂😂😂

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.