Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch ook hier nog maar eens vragen,

Is er toevallig iemand die weet of je nog ergens een NIEUWE bok kan kopen voor de Diversion 900? Een rondje Google leverde voorlopig nog niks op.

Ik heb hier namelijk de oude bok van mijn Div liggen, die is totaal krom. En ik heb de bok van de sloop Div nog, maar deze lijkt ook niet bruikbaar te zijn, de rechterpoot lijkt korter dan de linker poot (zoals het er nu naar uit ziet zou de motor dan overhellend naar rechts op de bok staan, dat zie ik niet zo zitten).
[afbeelding]
Balkje ligt in lijn met het patroon dat je op de heftafel ziet..

Daarom wil ik eigenlijk maar gewoon een nieuwe bok kopen, als ik die dan meteen verstevig en maatregelen neem zodat het vocht weg kan, ben ik in 1 klap van het gezeur af. Normaal gesproken maakt het me niet uit dat er nu geen bok onder zit, maar nu ik onderhoud moet doen (achterband o.a) wil ik hem toch graag op een bok kunnen zetten.

Iemand tips?

Ik denk dat je best die van de donor kan gebruiken...ik heb ooit mijn bok gerepareerd, dat ding wat je naar beneden duwt was eraf, dus ik stukje pijp erin en laten lassen, bleek dat de bok erna rustte op dat ding en de rechter poot, de linker raakte de grond niet eens, was geen probleem, motor stond niet wankelend oid.
 
Weet iemand wat hoe ik de bouten vast kan krijgen van het contactslot, de mijne wiebelt. Had een keer gelezen dat dit speciale bouten zijn i.v.m. diefstal?

Het gehele contactslot (zwarte plus alu- deel) zit met twee imbusbouten vast, van onderaf. Het alu deel zit bij mij vastgeklonken aan het zwarte deel waar je de cilinder in zit.
 
Staat je motor ook in lijn met dat patroon? Anders lijkt het al snel scheef. Anders misschien toch op de middenbok zetten en dan kijken of ie echt scheef staat of dat het dan wel meevalt.

Ik heb uiteindelijk dus exact dit gedaan vanmiddag, voor de zekerheid gedaan met 2 mensen extra aanwezig, voor het geval de motor zou overhellen naar rechts/zou omvallen. Het ging prima en hij lijkt ook redelijk goed te staan. Ik heb de motor dus nu op de bok, in de wielklem en met spanbanden gezekerd op de heftafel staan, klaar om het achterwiel eruit te halen :)

Als de achterband vervangen is ga ik de bok weer demonteren om 'm te (laten) verstevigen (het is iets te lang geleden dat ik zelf gelast heb, vandaar).
 
Help!

Vandaag met de motor van mijn vriendin bezig geweest. Stukje op gereden en viel mij op dat de motor maar moeilijk op gang komt. Nadat ik hier laatst een post zag over ingescheurde inlaatrubbers daar maar eens gekeken en inderdaad zijn die van deze ook zo broos als wat. Dus maar vervangen.

Maar even later, terwijl ik nog wat andere dingen aan het doen ben zie ik opeens een stuk schuimrubber op de grond liggen. Ik dacht eerst dat het van iets anders was tot ik BR-00 op het rubber zag staan.
Gezien het type 4BR is moest dit wel van de motor komen. Ik heb al op CMSNL gekeken maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik moet zoeken. Iemand hier een idee?

full

full
 
Vandaag is de XJ900 naar zijn nieuwe eigenaar vertrokken. Daarna even naar de motorbeurs in Hardenberg, altijd leuk. Wel een helmslot gekocht.
Omdat ik geen (pre) Div meer heb nu zal ik af en toe nog meelezen.
 
Het was weer gezellig op de motormarkt in Hardenberg.

Jammer dat ik je daar niet heb getroffen Toon.

Jubileum cadeautje (40 jaar motormarkt)

full

full
 
Laatst bewerkt:
Help!

Vandaag met de motor van mijn vriendin bezig geweest. Stukje op gereden en viel mij op dat de motor maar moeilijk op gang komt. Nadat ik hier laatst een post zag over ingescheurde inlaatrubbers daar maar eens gekeken en inderdaad zijn die van deze ook zo broos als wat. Dus maar vervangen.

Maar even later, terwijl ik nog wat andere dingen aan het doen ben zie ik opeens een stuk schuimrubber op de grond liggen. Ik dacht eerst dat het van iets anders was tot ik BR-00 op het rubber zag staan.
Gezien het type 4BR is moest dit wel van de motor komen. Ik heb al op CMSNL gekeken maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik moet zoeken. Iemand hier een idee?

[afbeelding]
[afbeelding]

Wat is dat nou weer?!? Hoe groot is het?
 
Wat is dat nou weer?!? Hoe groot is het?

Dat is de vraag! Dit overgebleven stuk is een cm of 4 breed en denk 2-2,5cm hoog. Loopt ook een beetje conisch af. Lijkt alsof het om een buis ofzo heeft gezeten. Rubber is wel keihard dus ik kan het niet indrukken.
Hopelijk is het toch niet van de motor want kan echt niets vinden.
 
Laatst bewerkt:
Dat is de vraag! Dit overgebleven stuk is een cm of 4 breed en denk 2-2,5cm hoog. Loopt ook een beetje conisch af. Lijkt alsof het om een buis ofzo heeft gezeten. Rubber is wel keihard dus ik kan het niet indrukken.
Hopelijk is het toch niet van de motor want kan echt niets vinden.

Misschien je rubber demper van je schokbreker.
 
Hallo allen,

Ik ben net eigenaar van een diversion XJ600 S uit 94 geworden, binnenkort wil ik gelijk aan het onderhoud beginnen, zijn er nog tips? Had 15 pagina's terug al wat gelezen over het koude starten wat een issue is ivm de vacuum / brandstof pomp en blijkbaar kan ik met PRI gewoon koud starten. Zijn er nog todo's bij 54k km's?

Kevin
 
Laatst bewerkt:
rubber stootdop van de middenbok
hoort net achter de collector te zitten.

Help!

Vandaag met de motor van mijn vriendin bezig geweest. Stukje op gereden en viel mij op dat de motor maar moeilijk op gang komt. Nadat ik hier laatst een post zag over ingescheurde inlaatrubbers daar maar eens gekeken en inderdaad zijn die van deze ook zo broos als wat. Dus maar vervangen.

Maar even later, terwijl ik nog wat andere dingen aan het doen ben zie ik opeens een stuk schuimrubber op de grond liggen. Ik dacht eerst dat het van iets anders was tot ik BR-00 op het rubber zag staan.
Gezien het type 4BR is moest dit wel van de motor komen. Ik heb al op CMSNL gekeken maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik moet zoeken. Iemand hier een idee?

[afbeelding]
[afbeelding]
 
Kwam dit tegen op het internet, wellicht handige informatie voor wie er soms ook tegenaanloopt welk formaat screw/bolt die nodig heeft:

"How to get sizes of bolts from the part numbers...
The Yamaha microfiche shows the bolt size, you just have to know how to read it. Here is how it works...

The part number is broken down into 3 parts 99999-06012-00 is an example. The second part, which is 06012 tells you the size. That bolt is 6mm in diameter and 12mm in length. If the second part was 08024 the bolt would be 8mm in diameter and 24mm in length. The first part of the part number tell what type of part it is such as bolt, screw, washer etc. and last 2 digits generally determines the finish such as black, cad, etc"
 
Hallo iedereen. Na een poosje meegelezen te hebben, heb ik vraag aan jullie. Ik ben momenteel bezig om een diversion 900 uit 2003 op te knappen en een caferacer look te geven. Nu zou ik graag van de twee grote uitlaatdempers af willen. Het liefst zou ik gaan voor een 4 in 1 collector, maar voor zover heb ik alleen een compleet systeem kunnen vinden. Heeft iemand hier suggesties? Of zou ik ook een collector voor een 600 kunnen gebruiken?

Bedankt alvast!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan