Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe ziet dat nieuwe spiesje er uiteindelijk uit? Is het deel dat in het grote tandwiel gedreven is nou precies even groot als het deel waar het kleinere tandwiel overheen valt? Ik heb namelijk geen draaibank oid, maar wel een boel oude metaalboortjes. Stel dat er daar een van past, kan ik die er dan in drijven en op de juiste lengte afzagen? Of kunnen de twee delen verschillende diameters hebben om een helemaal spelings-vrij te worden?


Het is even groot.
Ik meen dat het in de richting van 5,3 mm is.
heb zelf ook een stukje van boortje 5,5 afgedraaid.

Onderstaand foto rapportage van een ander forum
How-To: Change your clutch and fix rattle - XJRider.com
 
Gisteren heb ik het luchtfilter van mijn ‘99 900S schoongemaakt en gelijk de gaskabel speling bijgesteld.
Nu houdt hij ineens erg in als ik het gas opentrek, iemand enig idee?
Heb de gaskabel alweer terug gezet, aan het luchtfilter en huis was ook niets te zien, brandstoffilter gespoeld en net nog de tankdop ontstopt.
Ik wil morgen de carbs gaan schoonmaken maar hoop dat iemand nog een gouden tip heeft?
 
Spacers komen tussen velg en schijf, ik denk dat ze 1,5 mm zijn en van de achterkant van de klauw en de bevestigingspunten af laten frezen.

Ik moet het alleen nog monteren.

Hou me op de hoogte als je wilt, ik ga van de week denk ik ook beginnen. Eerst even meten hoeveel van de klauw af kan, en hoeveel ruimte de klauw zelf heeft. Ik weet het niet zeker maar als de schijf uit het center van de klauw zit regelt de druk toch de stand van de zuigers? Of probeert hij dan de schijf uit zijn koers te drukken?
 
Gaat het om een 600 of 900? En van welk jaar?
Voor een 600 tm '95 is de draad voor de rechter RAW ook groen (donkerder dan dimlicht).

Als de knipperlichten het niet deden / doen, gaat het dan om één lampje, om één zijde of om alle lampjes tegelijk?

600 van 94.
Ja dat klopt maar dit is helaas de licht groene volgens mij.
Gaat om alle knipperlichten. Relais tikt super snel en maakt dus veel lawaai maar verder niets.
 
Hou me op de hoogte als je wilt, ik ga van de week denk ik ook beginnen. Eerst even meten hoeveel van de klauw af kan, en hoeveel ruimte de klauw zelf heeft. Ik weet het niet zeker maar als de schijf uit het center van de klauw zit regelt de druk toch de stand van de zuigers? Of probeert hij dan de schijf uit zijn koers te drukken?

Is goed ik heb het idd ook gehoord, had topic aangemaakt, dat de de klauw niet gecentreerd hoeven te zitten, de zuigers regelen het. BTW bij de standaard remklauw werkt het ook niet tegelijk.

Van welk model komt deze remklauw?
 
Laatst bewerkt:
Heb net de klauw "oortjes" waar de bevestigingsbouten in moeten af gefreesd. 3mm eraf gehaald maar moet nu de schijf dus gaan verplaatsen. Dacht eraan de schijfsleuf in de klauw zelf wat breder te maken maar dat stel ik liever uit want dan moet ik ook weer ruimte maken voor de remblokken en evt de zuigers iets inkorten en dan wellicht voor de andere kant weer langere draaien.

Ik haal de schijf er morgen af en pas de klauw even, is er een van een fzr600 uit 96 meen ik. Eventjes kijken of die past en dan spacers maken.
 
Ik ben hier de laatste jaren amper nog actief geweest, maar zie gelukkig nog wel wat bekende namen.
Sinds de wijzigingen op het forum ben ik hier vrijwel niet meer geweest. Ik verbaas me dat ik ruim 5000 berichten heb geplaatst in mijn actieve jaren!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: mijn Div 600 gaat in de verkoop! Ik ben nog bezig met het maken van een veel te lange advertentie, maar wou toch hier nog even posten.

Ik heb meerdere redenen voor de verkoop: Sinds een paar glibberacties van het achterwiel jaren geleden zit ik minder comfortabel op de motor. Met name snelwegbochten naar rechts geven me nu de kriebels (naar links heb ik daar veel minder last van). Ik heb ondertussen kleine kinderen, en rijd niet meer genoeg om weer goed te wennen aan het rijden. De laatste 5 jaar heb ik minder dan 8000 km gereden, en als ik het doe geniet ik er niet meer van zoals eerst.
Ik koop vast ook weer een motor, misschien tegen m’n midlife crisis, maar ik kijk nu meer uit naar een Mazda MX-5 Roadster, waar ik m’n zoontje ook in kan meenemen.
 
Laatst bewerkt:
Net een proefritje gedaan, waarschijnlijk een vacuümprobleem, morgen alle slangen testen en de vacuümrubbers van de carburateurs.
Gisterenavond heb ik na het reinigen alles nagekeken en aan die rubbers was ook niets te zien.
Iemand nog tips om de vacuüm te checken?
Hoop dat ik het opgelost krijg, donderdag een lang weekend weg.....
 
Ik ben hier de laatste jaren amper nog actief geweest, maar zie gelukkig nog wel wat bekende namen.
Sinds de wijzigingen op het forum ben ik hier vrijwel niet meer geweest. Ik verbaas me dat ik ruim 5000 berichten heb geplaatst in mijn actieve jaren!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: mijn Div 600 gaat in de verkoop! Ik ben nog bezig met het maken van een veel te lange advertentie, maar wou toch hier nog even posten.

Ik heb meerdere redenen voor de verkoop: Sinds een paar glibberacties van het achterwiel jaren geleden zit ik minder comfortabel op de motor. Met name snelwegbochten naar rechts geven me nu de kriebels (naar links heb ik daar veel minder last van). Ik heb ondertussen kleine kinderen, en rijd niet meer genoeg om weer goed te wennen aan het rijden. De laatste 5 jaar heb ik minder dan 8000 km gereden, en als ik het doe geniet ik er niet meer van zoals eerst.
Ik koop vast ook weer een motor, misschien tegen m’n midlife crisis, maar ik kijk nu meer uit naar een Mazda MX-5 Roadster, waar ik m’n zoontje ook in kan meenemen.
Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat je in een Div 600 je zoontje niet mee kan nemen, maar misschien wil hij (achter jou) erop zitten? :+
 
Ik ben hier de laatste jaren amper nog actief geweest, maar zie gelukkig nog wel wat bekende namen.
Sinds de wijzigingen op het forum ben ik hier vrijwel niet meer geweest. Ik verbaas me dat ik ruim 5000 berichten heb geplaatst in mijn actieve jaren!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: mijn Div 600 gaat in de verkoop! Ik ben nog bezig met het maken van een veel te lange advertentie, maar wou toch hier nog even posten.

Ik heb meerdere redenen voor de verkoop: Sinds een paar glibberacties van het achterwiel jaren geleden zit ik minder comfortabel op de motor. Met name snelwegbochten naar rechts geven me nu de kriebels (naar links heb ik daar veel minder last van). Ik heb ondertussen kleine kinderen, en rijd niet meer genoeg om weer goed te wennen aan het rijden. De laatste 5 jaar heb ik minder dan 8000 km gereden, en als ik het doe geniet ik er niet meer van zoals eerst.
Ik koop vast ook weer een motor, misschien tegen m’n midlife crisis, maar ik kijk nu meer uit naar een Mazda MX-5 Roadster, waar ik m’n zoontje ook in kan meenemen.

Altijd jammer om te lezen dat een mede motorrijder er (voorlopig?) mee stopt. Maar in dit geval wel begrijpelijk, en inderdaad, als je na zo'n ervaring nauwelijks meer rijdt is het lastig om het vertrouwen terug te winnen.

Zo'n MX-5 is in de basis trouwens een leuke roadster, maar ik heb begrepen dat er wel wat puntjes zijn waar je goed op moet letten voor je zo'n auto koopt. Ik zou me zeker even aanmelden op het een of andere forum voor tips :P
 
Ik ben hier de laatste jaren amper nog actief geweest, maar zie gelukkig nog wel wat bekende namen.
Sinds de wijzigingen op het forum ben ik hier vrijwel niet meer geweest. Ik verbaas me dat ik ruim 5000 berichten heb geplaatst in mijn actieve jaren!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: mijn Div 600 gaat in de verkoop! Ik ben nog bezig met het maken van een veel te lange advertentie, maar wou toch hier nog even posten.

Ik heb meerdere redenen voor de verkoop: Sinds een paar glibberacties van het achterwiel jaren geleden zit ik minder comfortabel op de motor. Met name snelwegbochten naar rechts geven me nu de kriebels (naar links heb ik daar veel minder last van). Ik heb ondertussen kleine kinderen, en rijd niet meer genoeg om weer goed te wennen aan het rijden. De laatste 5 jaar heb ik minder dan 8000 km gereden, en als ik het doe geniet ik er niet meer van zoals eerst.
Ik koop vast ook weer een motor, misschien tegen m’n midlife crisis, maar ik kijk nu meer uit naar een Mazda MX-5 Roadster, waar ik m’n zoontje ook in kan meenemen.


Begrijpelijk Remco...
 
In een ander topic hier op MF las ik dat iemand dezelfde problemen heeft gehad en uiteindelijk was een ander set carburateurs de oplossing...
Heb inmiddels een andere set besteld. Ben benieuwd.
 
In een ander topic hier op MF las ik dat iemand dezelfde problemen heeft gehad en uiteindelijk was een ander set carburateurs de oplossing...
Heb inmiddels een andere set besteld. Ben benieuwd.

Hey collega (zie ik in je profiel).
Klinkt herkenbaar, de XJ600 van mijn vriendin had dat ook. Heb je nog een vacuümpomp (brandstof) of heeft de 900 standaard al de elektrische pomp?

Wat bij haar ook was, waren de inlaatrubbers. Niet die van het filterhuis naar de carbs maar die van de carbs naar het blok. Die zaten vol met scheuren. (afbeelding 4 van https://images.cmsnl.com/img/partsl...e-244br-300e1-intake_big3IMG01002986_b7a8.gif)
Ook waren de carbs al jaren niet gesynchroniseerd.
 
Vandaag de klauw gestraald en gespoten, de remschijf opgeschoven met ongeveer 2,2mm. Ik sta er zelf een beetje van te kijken en het was even spannend met alles erop zetten, maar het is gelukt! En wat een verschil zeg, remmen als een malle!

Wilde eerst foto's maken van alle stapjes maar m'n telefoon camera werkt niet. Misschien binnenkort een paar artistieke foto's.
full
 
Vandaag de klauw gestraald en gespoten, de remschijf opgeschoven met ongeveer 2,2mm. Ik sta er zelf een beetje van te kijken en het was even spannend met alles erop zetten, maar het is gelukt! En wat een verschil zeg, remmen als een malle!

Wilde eerst foto's maken van alle stapjes maar m'n telefoon camera werkt niet. Misschien binnenkort een paar artistieke foto's.[afbeelding]

Die van mij zit er ook op, en ziet er anders uit dan die van jou... Zal morgen ff een foto plaatsen.
 
Iemand interesse in mijn Diversion 900 uit 1999? De motor wil ik eventueel verkopen aangezien ik toch wat nieuwers wil. Heb nog een KTM voor de fun erbij, en na de afgelopen tijd een aantal nieuwe motoren gereden te hebben merk dat ik toch wat nieuwers wil.

De motor is jaarlijks in onderhoud geweest, en komt van de eerste eigenaar af. De boekjes aan originele aankoopbon zitten erbij. Er zit een koffersets bij, met de bevestigingsbeugels. Eventueel kan er ook nog gekozen worden uit verschillende windschermen. Heb de orignele, MRA en Superflip schermen liggen.

Medio maart 2017 zijn er 2 nieuwe banden op gezet; Bridgestone BT23. De motor staat altijd op stalling. Uiteraard heeft de motor gebruikssporen, maar is verder in prima staat.

Een 2 tal maanden is de motor uit elkaar geweest om hem voor 2018 weer klaar te zetten. Hierbij zijn de volgende zaken gecontroleerd en aangepakt:

- Kleppen gesteld -> stonden goed
- Olie
- Oliefilter
- Luchtfilter
- Bougies
- Cardanolie
- Remvloeistof
- Alle stekkers los gehad en met contactspray ingespoten

De motor staat in de buurt van Roermond.

full.jpg
 
Iemand interesse in mijn Diversion 900 uit 1999? De motor wil ik eventueel verkopen aangezien ik toch wat nieuwers wil. Heb nog een KTM voor de fun erbij, en na de afgelopen tijd een aantal nieuwe motoren gereden te hebben merk dat ik toch wat nieuwers wil.

De motor staat in de buurt van Roermond.

[afbeelding]
Heel mooie Diversion, misschien handig als je er een vraagprijs bij zet ;)
 
Vandaag de klauw gestraald en gespoten, de remschijf opgeschoven met ongeveer 2,2mm. Ik sta er zelf een beetje van te kijken en het was even spannend met alles erop zetten, maar het is gelukt! En wat een verschil zeg, remmen als een malle!

Wilde eerst foto's maken van alle stapjes maar m'n telefoon camera werkt niet. Misschien binnenkort een paar artistieke foto's.[afbeelding]


nwysoujpkwkh2.jpg


on5za4k.jpg


d4cmla.jpg
 

Ziet er gaaf uit, die blue spots maken het wel af. Ook remmen als een malle zeker? Vind t de beste upgrade tot nog toe die ik gedaan heb. Wil binnenkort wel carburateurs synchroniseren, hij pakt een beetje "plakkerig" op vanuit stationair. Maar gaaf man!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan