Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er gaaf uit, die blue spots maken het wel af. Ook remmen als een malle zeker? Vind t de beste upgrade tot nog toe die ik gedaan heb. Wil binnenkort wel carburateurs synchroniseren, hij pakt een beetje "plakkerig" op vanuit stationair. Maar gaaf man!

Dank je wel, eigenlijk heen ik nog niet gereden.... Maar het resultaat zal ik laten weten!

Synchroniseren kan geen kwaad, is een leuk werkje, makkelijk is een klein tankje te scoren, is makkelijker dan je huidige tank er naast te houden.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel, eigenlijk heen ik nog niet gereden.... Maar het resultaat zal ik laten weten!

Synchroniseren kan geen kwaad, is een leuk werkje, makkelijk is een klein tankje te scoren, is makkelijker dan je huidige tank er naast te houden.

Ik heb zelf een draaidop van een plastic flesje een fietsventiel aangemaakt, gebruikte ik meestal om m'n oude brommer mee te starten. Ik ben alleen bang dat mijn benzine kraan niet helemaal lekker is en zodra ik die slang eraf haal dat hij heel de boel onder zeikt. Hoort dit niet met zo een vacuum klepje te gaan aangezien er geen "off" stand op zit?
 
Nee er hoort alleen brandstof uit te komen als die op prime staat. Op "On" en "res" heeft die vaccuum van de motor nodig.

Er zijn overigens wel revisiesetjes voor te krijgen hoor. Die E10 rommel is niet goed voor die oude rubbers
 
Transparante benzinebestendige slang is vaak ook wel bij tuincentra / bouwmarkt-tuinafdeling te vinden. Hier in de buurt heeft Hornbach in ieder geval diverse diameters van dat spul.
 
Nou. Druklager vervangen en na 20km wederom druklager kapot!!!
Wie weet wat het kan zijn? Binnenkant drukgroep is niet nat van de olie maar slechts een beetje vettig. Weet niet of dat goed is.
Gr peter Scheidsbach
 
Dank allen voor het beantwoorden van al mijn vragen! Wederom kom ik jullie om hulp vragen. Mijn ontluchtingsnippel van mijn voor remklauw is bijna dolgedraaid. Dus die moet vervangen worden!

Nu kan ik die via ebay kopen of ergens op een Nederlandse website. Waar bestellen jullie je onderdelen? Zit daar nog verschil in kwaliteit in, de prijzen variëren namelijk enorm daarin!

Meestal gebruik ik louis, mlmparts of ebay.
 
Dank allen voor het beantwoorden van al mijn vragen! Wederom kom ik jullie om hulp vragen. Mijn ontluchtingsnippel van mijn voor remklauw is bijna dolgedraaid. Dus die moet vervangen worden!

Nu kan ik die via ebay kopen of ergens op een Nederlandse website. Waar bestellen jullie je onderdelen? Zit daar nog verschil in kwaliteit in, de prijzen variëren namelijk enorm daarin!

Meestal gebruik ik louis, mlmparts of ebay.


Ik heb ze via ebay besteld, speed bleeders of gewone.

Voordeel van speedbleeders is dat ze zelf afsluiten zonder dicht te draaien.

Maar als hij dol is is je schroefdraad van je klauw waarschijnlijk niet goed meer. Ooit ook eens gehad, geprobeerd te tappen maar dat was geen succes...
 
Ik heb ze via ebay besteld, speed bleeders of gewone.

Voordeel van speedbleeders is dat ze zelf afsluiten zonder dicht te draaien.

Maar als hij dol is is je schroefdraad van je klauw waarschijnlijk niet goed meer. Ooit ook eens gehad, geprobeerd te tappen maar dat was geen succes...

Ah top, bestel ik ze ook via ebay! Niet het schroefdraad is dol, het deel waar je de ringsteeksleutel om doet schiet zo af en toe door. Krijg hem nog wel los maar beter vervangen voordat die helemaal rond is.
 
Ja R. Olie is op peil.

Heel vreemd, maar volgens mij kan de lager niet stuk gaan door te weinig olie, die van mij is een keer helemaal weg geroest in de winter door sludge vorming. Het klopt dat de korf niet doordrengt is van de olie, maar vochtig moet hij wel zijn volgens mij draaien je platen door de olie in je carter en tijdens het rijden slingert het er over heen.

Welke olie gebruik je?
 
Laatst bewerkt:
Help!

Vandaag met de motor van mijn vriendin bezig geweest. Stukje op gereden en viel mij op dat de motor maar moeilijk op gang komt. Nadat ik hier laatst een post zag over ingescheurde inlaatrubbers daar maar eens gekeken en inderdaad zijn die van deze ook zo broos als wat. Dus maar vervangen.

Maar even later, terwijl ik nog wat andere dingen aan het doen ben zie ik opeens een stuk schuimrubber op de grond liggen. Ik dacht eerst dat het van iets anders was tot ik BR-00 op het rubber zag staan.
Gezien het type 4BR is moest dit wel van de motor komen. Ik heb al op CMSNL gekeken maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik moet zoeken. Iemand hier een idee?

[afbeelding]
[afbeelding]


Ha! Volgens mij weet ik t! Ik denk dat dit een stuk schuimrubber is dat origineel om de inlaat van het luchtfilterhuis zat. Kwam op een sloop-onderdelen site een foto tegen waar t op lijkt.
full
 
Heb het blok nu geflushed, lager weer vervangen en nieuwe olie (castrol rs 10w40)+ filter.
Alles lijkt nu in orde te zijn
Waarschijnlijk een kanaaltje dicht gezeten.
 
Ik lees jullie posts over onderhoud, respect allemaal!
Worden er ook rijdagen voor de Diversion georganiseerd? Ik weet dat dit wel zo is voor de Honda Deauville. Als ze er voor de Diversions ook zijn, hoor ik graag wanneer :)
Lijkt me echt gaaf om zoveel bij elkaar te zien haha.
 
Ik lees jullie posts over onderhoud, respect allemaal!
Worden er ook rijdagen voor de Diversion georganiseerd? Ik weet dat dit wel zo is voor de Honda Deauville. Als ze er voor de Diversions ook zijn, hoor ik graag wanneer :)
Lijkt me echt gaaf om zoveel bij elkaar te zien haha.
Ik volg het wel een beetje op FB. Gisteren is er een tocht in Drenthe geweest
 
Ydcn bedoel ik

Hey wat leuk! Ik heb er, bedenk ik me nu, een tijd terug ook op gekeken.
Lijkt me erg leuk, maar ja, moet je weer lid worden, en lid zijn van 1 motorbende, eh, motorclub (KNMV), vind ik wel voldoende.
MAARRRRR.... Heel erg bedankt dat je het onder mijn aandacht brengt. Ik zet de site in mijn favorieten :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan