Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je wel, eigenlijk heen ik nog niet gereden.... Maar het resultaat zal ik laten weten!

Synchroniseren kan geen kwaad, is een leuk werkje, makkelijk is een klein tankje te scoren, is makkelijker dan je huidige tank er naast te houden.

Gisteren 100 km gereden, en de klauw remt super, veel gelijkmatiger dan de originele.
 
Morguh,
Lang verhaal kort, gisteren heb ik geprobeerd mijn bougies te controleren en compressie te testen van m'n XJ600 uit 1999.
Helaas had de bougie in cilinder 3 andere gedachten en brak af na een klein zetje met de dopsleutel.
Heeft iemand tips of meer ervaring met dit soort ongein, kan het zonder de kop eraf halen of ben ik echt de sjaak?
Gisteren heb ik linksomdraaiende taps besteld en andere bout verwijder setjes.
Ben niet vies van sleutelen maar een snelle/efficiente oplossing heeft wel mijn voorkeur :P .
Tips, ideeën of andere input is allemaal welkom (ik ben nieuw dus hoop dat ik op het goede topic zit).
full

full
 
Morguh,
Lang verhaal kort, gisteren heb ik geprobeerd mijn bougies te controleren en compressie te testen van m'n XJ600 uit 1999.
Helaas had de bougie in cilinder 3 andere gedachten en brak af na een klein zetje met de dopsleutel.
Heeft iemand tips of meer ervaring met dit soort ongein, kan het zonder de kop eraf halen of ben ik echt de sjaak?
Gisteren heb ik linksomdraaiende taps besteld en andere bout verwijder setjes.
Ben niet vies van sleutelen maar een snelle/efficiente oplossing heeft wel mijn voorkeur :P .
Tips, ideeën of andere input is allemaal welkom (ik ben nieuw dus hoop dat ik op het goede topic zit).
[afbeelding]
[afbeelding]

Schroefdraad inspuiten met Justice Bros 80, inlaten werken, daarna nog eens proberen.
Succes.
 
Ik lees jullie posts over onderhoud, respect allemaal!
Worden er ook rijdagen voor de Diversion georganiseerd? Ik weet dat dit wel zo is voor de Honda Deauville. Als ze er voor de Diversions ook zijn, hoor ik graag wanneer :)
Lijkt me echt gaaf om zoveel bij elkaar te zien haha.


5 mei jongstleden nog een toertocht mee gereden, vanaf Doel Nabij Antwerpen, naar Breskens. Met de Diversion Fans vanuit Facebook.
Erg leuk en erg gezellig, voor herhaling vatbaar.
 
Laatst bewerkt:
Morguh,
Lang verhaal kort, gisteren heb ik geprobeerd mijn bougies te controleren en compressie te testen van m'n XJ600 uit 1999.
Helaas had de bougie in cilinder 3 andere gedachten en brak af na een klein zetje met de dopsleutel.
Heeft iemand tips of meer ervaring met dit soort ongein, kan het zonder de kop eraf halen of ben ik echt de sjaak?
Gisteren heb ik linksomdraaiende taps besteld en andere bout verwijder setjes.
Ben niet vies van sleutelen maar een snelle/efficiente oplossing heeft wel mijn voorkeur :P .
Tips, ideeën of andere input is allemaal welkom (ik ben nieuw dus hoop dat ik op het goede topic zit).
[afbeelding]
[afbeelding]


Welkom op motor-forum! :W

Kijk eventjes goed op de onderstaande twee linkjes door wie (in 2009 en 2018) en vooral hoe soorgelijke problemen met veel geduld kunnen worden opgelost.
MeanBlueMan in "afgebrokenbout-verwijder-gereedschapje t..."
cb750 kz bout lagerkap uitlaatnokkenas gebroken

Succes
 
Laatst bewerkt:
Top thanks allebei, ik ga het z.s.m. proberen!
Aankomende dag/dagen goed inspuiten met kruipolie en kijken of er beweging in komt.
Updates volgen als er meer nieuws is.
 
Morguh,
Lang verhaal kort, gisteren heb ik geprobeerd mijn bougies te controleren en compressie te testen van m'n XJ600 uit 1999.
Helaas had de bougie in cilinder 3 andere gedachten en brak af na een klein zetje met de dopsleutel.
Heeft iemand tips of meer ervaring met dit soort ongein, kan het zonder de kop eraf halen of ben ik echt de sjaak?
Gisteren heb ik linksomdraaiende taps besteld en andere bout verwijder setjes.
Ben niet vies van sleutelen maar een snelle/efficiente oplossing heeft wel mijn voorkeur :P .
Tips, ideeën of andere input is allemaal welkom (ik ben nieuw dus hoop dat ik op het goede topic zit).
[afbeelding]
[afbeelding]


Ik heb hetzelfde gehad, bij mijn zat hij na het afbreken en los en kon ik de rest er zo uithalen.

PS erna even slang aan je stofzuiger mond maken met ductape en dan door het gat steken en zuigen, voor de zekerheid.
 
Laatst bewerkt:
Mag ik hier even inbreken?

Wat verbruikt zo een motor? En hoeveel liter past er in de tank? Ik ben een rustige rijder, doch geen "bompa" ...
https://www.motomarktvrints.be/nl/tweedehandsmoto/diversion-900-38db
En is de prijs overeenkomstig de leeftijd en de km stand?

Ps: er is een vol jaar garantie op de motor

Ik ga straks naar die handelaar, eigenlijk om naar deze motor te kijken:
https://www.motomarktvrints.be/nl/tweedehandsmoto/gsx-f-750-357a
Met deze rijdt jk 1:20 tot 1:23.

Maar mijn oog viel ook op die diversion 900, want, die heeft een CARDAN :t
En een GIVI wingrack met drie koffers erbij.

Moeilijk ... moeilijk ... moeilijk ...
 
Ik rijdt zelf met mijn 900 gemiddeld 1:16. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik hier en daar wel wat meer gas geef en fel optrek (uiteraard nadat ik de machine eerst rustig op tempratuur heb laten komen). Dat drinkt nou eenmaal net ietsje meer. Ik vermoed dat 1:20 wel haalbaar moet zijn als je gewoon rustig rijdt, maar daar hebben collega Div rijders msischien nuttigere info over te vertellen :)
 
Mag ik hier even inbreken?

Wat verbruikt zo een motor? En hoeveel liter past er in de tank? Ik ben een rustige rijder, doch geen "bompa" ...
https://www.motomarktvrints.be/nl/tweedehandsmoto/diversion-900-38db
En is de prijs overeenkomstig de leeftijd en de km stand?

Ps: er is een vol jaar garantie op de motor

Ik ga straks naar die handelaar, eigenlijk om naar deze motor te kijken:
https://www.motomarktvrints.be/nl/tweedehandsmoto/gsx-f-750-357a
Met deze rijdt jk 1:20 tot 1:23.

Maar mijn oog viel ook op die diversion 900, want, die heeft een CARDAN :t
En een GIVI wingrack met drie koffers erbij.

Moeilijk ... moeilijk ... moeilijk ...


Hoe is het nou?
 
Hoe is het nou?
Ben onderweg naar de handelaar, maar 't vrouwtje wilde effe stoppen aan een Aldi ...
Ik zal rond 17:30u daar aankomen.

Ik ga uiteraard beide motoren bekijken :Y

Persoonlijk denk ik dat de prijs iets te hoog is. De GSX F is 7 jaar jonger en maar 1/3 van de diversion zijn km stand. Maar de Diversion heeft wel een cardan en een leuke driedelige kofferset ...

... en soms denk ik, "het wordt misschien eens tijd voor verandering?"
(zie motorlijst onderaan) :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gsxf eruit?? @dkp
Nr 5 is total loss sinds 28 april. Een automobilist viel in slaap en heeft mij links achteraan aangereden.

Wil je meer weten, zoek maar even door mijn reacties door te zoeken door op mijn nickname te klikken. Ga in dit topic niet het gehele verhaal doen want dat wordt veel te veel off topic ;)
 
Persoonlijk denk ik dat de prijs iets te hoog is. De GSX F is 7 jaar jonger en maar 1/3 van de diversion zijn km stand. Maar de Diversion heeft wel een cardan en een leuke driedelige kofferset ...

... en soms denk ik, "het wordt misschien eens tijd voor verandering?"
(zie motorlijst onderaan) :+
73000 km voor een Diversion 900 is een prima km stand. Die motoren zijn echt bulletproof en kunnen heel veel km's aan zonder problemen.
Daarbij vind ik m ook mooier dan de GSX maar dat is natuurlijk persoonlijk. ;)
 
Mag ik hier even inbreken?

Wat verbruikt zo een motor? En hoeveel liter past er in de tank? Ik ben een rustige rijder, doch geen "bompa" ...
https://www.motomarktvrints.be/nl/tweedehandsmoto/diversion-900-38db
En is de prijs overeenkomstig de leeftijd en de km stand?

Ps: er is een vol jaar garantie op de motor

Ik ga straks naar die handelaar, eigenlijk om naar deze motor te kijken:
https://www.motomarktvrints.be/nl/tweedehandsmoto/gsx-f-750-357a
Met deze rijdt jk 1:20 tot 1:23.



Maar mijn oog viel ook op die diversion 900, want, die heeft een CARDAN :t
En een GIVI wingrack met drie koffers erbij.

Moeilijk ... moeilijk ... moeilijk ...

Hoop geld voor een Div900 van 21 jaar oud, ondanks de kofferset en ogenschijnlijke staat van onderhoud. Moet imo enkele honderden Euro's goedkoper kunnen. Heb zelf in nov. 2017 €1450 betaald voor een puntgave, in showroomconditie verkerende 900s van 1e eigenaar, met 41500 km + afgestempeld onderhoudsboekje en facturen. Mss even verder zoeken?
 
Laatst bewerkt:
Ik rijdt zelf met mijn 900 gemiddeld 1:16. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik hier en daar wel wat meer gas geef en fel optrek (uiteraard nadat ik de machine eerst rustig op tempratuur heb laten komen). Dat drinkt nou eenmaal net ietsje meer. Ik vermoed dat 1:20 wel haalbaar moet zijn als je gewoon rustig rijdt, maar daar hebben collega Div rijders msischien nuttigere info over te vertellen :)

Vorige week 1:21,5 op een hele tank gehaald door consequent onder de 4000 toeren te blijven, ook met optrekken. Loopt verder gem. >1:18.(zonder koffers). Bleek na aankoop dat de carburateurs onder handen waren genomen. Wel zo prettig.
 
Hoop geld voor een Div900 van 21 jaar oud, ondanks de kofferset en ogenschijnlijke staat van onderhoud. Moet imo enkele honderden Euro's goedkoper kunnen. Heb zelf in nov. 2017 €1450 betaald voor een puntgave, in showroomconditie verkerende 900s van 1e eigenaar, met 41500 km + afgestempeld onderhoudsboekje en facturen. Mss even verder zoeken?
Ben het ermee eens. Het kofferrek heeft trouwens zijn beste tijd gehad. Was niet echt stabiel meer. Denk als je 10kg in de topkoffer laad dat die erg wiebelt.

Verder zag de motor er wel nog mooi uit. Maar het wordt hem dus niet.
Maar dat zijn zowat alle motoren daar wel. Heb ook al heel verhalen over deze zaak gehoord, dat hij onder andere niet de goedkoopste is, maar anderzijds moet je zelden beroep doen op de garantie. Zegt toch wel wat.

Btw: voor de GSX F heb ik nog geen beslissing genomen. Op een beetje bijgewerkte lak op de rechter kuip na, en de licht afbladerende lak op het voorwiel na, is er niets aan op te merken.
Kans is dus wel groot dat het wél weer een GSX F wordt, maar ga nog wa rondkijken. Vind ik niets beter (mooier) dan deze, ga ik proberen voor 2000€. Als je niet probeerd weet je het niet.

Maar alvast bedankt voor de info hier! :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn 600 uit '00 doet met veel binnendoor +/-100 km/u, lekker plat over de rotondes en zo af en toe een stoplichtsprint de laatste tijd 22,5km/liter. Ik denk dat als ik rustiger zou rijden 24km of 25km/liter ook wel haalbaar is. Dan is 300km prima te doen voor ik naar de reserve moet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan