Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is wel een beetje ver voor een sleuteltje inderdaad. Is vast lokaal te krijgen.
Geen dynojet oid hier. Allemaal origineel.
 
Was idd normale draad, linksom los, rechtsom vast.

Moest er wel een flinke pneumatische moersleutel bij komen om het los te krijgen, maar mijn motor is weer voorzien van nieuwe tandwielen en ketting.

Wat ik gedaan heb om hem los te krijgen, is dop/ratel ondersteunen en handvat verlengen met een pijp oid.

Wel een houten balk tussen spaken en achterbrug doen voor het blokkeren van het wiel.
 
Zomaar een 2 foto's van mij Div! Vind het wel eens leuk tijdens het rijden mooie plekjes ervoor te zoeken.

full


full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een lekkende oliekoeler (xj600s 2002). Iemand iets liggen?
 
Nadat gisteren tijdens het remmen de voorremmen het begaven (vrijwel geen druk meer, alles opnieuw ontlucht, 100% geen lucht in het systeem maar toch valt de druk weer weg) is mijn vertrouwen op het gebied van veiligheid in de Div wel redelijk tot het nulpunt gezakt. Zo ver zelfs, dat ik er heel sterk aan denk om hem te verkopen.


Ik heb er de nodige uren in zitten, ik heb erin geinvesteerd om hem in een technisch goede staat te brengen, op dit moment resten alleen de voorvork keerringen en een revisie van de voorremmen nog. Wie dit ziet zitten en er daarna nog een aantal jaren plezier van wil hebben, mag mij altijd even een privé bericht sturen. Gezien de huidige staat besef ik me dat ik mijn eigen investeringen niet meer terug krijg, maar voor 500 euro mag hij naar een nieuwe eigenaar/liefhebber. De motor is 23 jaar oud, heeft (net) 118.000km gelopen, loopt en rijdt goed, uiteraard Nederlands kenteken. Er zitten 2 Delkevic dempers op voor een mooi sportief geluidje.



Wat ik daarna ga doen.. Ik weet het nog niet, ik reed Div omdat dit vanwege mijn rug nodig was maar ik blijk het ook (weer) redelijk te kunnen volhouden op iets als een CBR.. Misschien ga ik die richting op.
 
Laatst bewerkt:
Nadat gisteren tijdens het remmen de voorremmen het begaven (vrijwel geen druk meer, alles opnieuw ontlucht, 100% geen lucht in het systeem maar toch valt de druk weer weg) is mijn vertrouwen op het gebied van veiligheid in de Div wel redelijk tot het nulpunt gezakt. Zo ver zelfs, dat ik er heel sterk aan denk om hem te verkopen.


Ik heb er de nodige uren in zitten, ik heb erin geinvesteerd om hem in een technisch goede staat te brengen, op dit moment resten alleen de voorvork keerringen en een revisie van de voorremmen nog. Wie dit ziet zitten en er daarna nog een aantal jaren plezier van wil hebben, mag mij altijd even een privé bericht sturen. Gezien de huidige staat besef ik me dat ik mijn eigen investeringen niet meer terug krijg, maar voor 500 euro mag hij naar een nieuwe eigenaar/liefhebber. De motor is 23 jaar oud, heeft (net) 118.000km gelopen, loopt en rijdt goed, uiteraard Nederlands kenteken. Er zitten 2 Delkevic dempers op voor een mooi sportief geluidje.



Wat ik daarna ga doen.. Ik weet het nog niet, ik reed Div omdat dit vanwege mijn rug nodig was maar ik blijk het ook (weer) redelijk te kunnen volhouden op iets als een CBR.. Misschien ga ik die richting op.

Ik denk dat het overal kan gebeuren dat je remmen het begeven, fijn is anders, maar ik verdenk de rempomp...
 
Tsja, maar is een nieuwe rempomp nog leverbaar, en wat kost dat dan wel?

Als de rempomp (die ik opzich ook verdenk) de oorzaak is, dan betekend dat dus dat nu weer een gebruikte rempomp kopen geen optie is.
 
Tsja, maar is een nieuwe rempomp nog leverbaar, en wat kost dat dan wel?

Als de rempomp (die ik opzich ook verdenk) de oorzaak is, dan betekend dat dus dat nu weer een gebruikte rempomp kopen geen optie is.

Wellicht kun je een andere rempomp erop zetten. Groter of kleiner, die zouden langer mee kunnen gaan. Ik wilde voor de mijne een "grotere" (grotere diameter van de zuiger volgens mij) erop zetten maar die gebruikte de hendel als kantelpunt op de zuiger, daar zat geen aparte scharnier op dus dat heb ik niet gedaan. Is wel even het checken waard mocht je er een andere opzetten. Het gaat om een Div 600 toch?
 
Ik zou graag wat meer onderhoud aan mijn Diversion zelf willen doen. Is er iemand die nog een xj900s handleiding van Haynes te koop of te leen heeft?

dank voor een reactie.

vr groet Frans
 
Wat voor banden raden jullie aan voor de XJ600 Diversion?
Mijn vriendin heeft er nu bridgestone bt45's onder liggen maar ze klaagt dat de achterband soms onder haar wegloopt.

Zie dat grootste deel aan merken wel verkrijgbaar zijn in die maten. Zelf ben ik nogal fan van Michelin banden maar heb geen ervaring met de p.activ die ze hebben voor deze maten.
 
Ik zou graag wat meer onderhoud aan mijn Diversion zelf willen doen. Is er iemand die nog een xj900s handleiding van Haynes te koop of te leen heeft?

dank voor een reactie.

vr groet Frans

Ze staan in de OP als download! Weet niet hoe je een link kopieert anders deed ik dat gelijk.
 
Wat voor banden raden jullie aan voor de XJ600 Diversion?
Mijn vriendin heeft er nu bridgestone bt45's onder liggen maar ze klaagt dat de achterband soms onder haar wegloopt.

Zie dat grootste deel aan merken wel verkrijgbaar zijn in die maten. Zelf ben ik nogal fan van Michelin banden maar heb geen ervaring met de p.activ die ze hebben voor deze maten.

Ik heb voor en MT75 van Pirelli liggen, was heel goedkoop en voelt echt goed aan. Alleen moet je deze niet oppompen tot 2,5 bar daar houd hij niet van. Ik kom met deze druk erin ook geen fatsoenlijke noodstop maken zonder dat hij begon te stuiteren. Ik rij hem op 2,1bar en dat gaat geweldig, voor super sportief rijden zou ik wel een andere kiezen. Achterband ben ik ook naar opzoek maar zal wel ook een MT75 worden.
 
Haha ik heb op mijn fireblade, Africa twin en 1150gs pirellis gehad en bij alle 3 zsm gewisseld. Vond het echt afschuwelijke banden. Maar misschien dan ook wel de druk te hoog.
Bij de BMW waren ze het ergste, volgens mij Scorpion trails van die allroad banden. Ding gleed alle kanten op in de bochten behalve de goede.
 
Haha ik heb op mijn fireblade, Africa twin en 1150gs pirellis gehad en bij alle 3 zsm gewisseld. Vond het echt afschuwelijke banden. Maar misschien dan ook wel de druk te hoog.
Bij de BMW waren ze het ergste, volgens mij Scorpion trails van die allroad banden. Ding gleed alle kanten op in de bochten behalve de goede.

Toen ik hem te hoog had staan gleed hij ook als een malle. Als dat normaal was had ik hem toch terug gebracht haha. De "nieuwe" bandenspanning van 2,5bar (uit m'n hoofd) voor tegenover de 2bar uit het boekje geld volgens mij niet voor een aantal pirelli's. Ik las het ergens en voor mijn gevoel klopt het. Let wel, dit is mijn eerste nieuwe motorband dus heb geen ervaring met andere banden.
 
Ik ben toe aan nieuwe handvatten, twijfel nog tussen verwarmd of niet. Wat gebruiken jullie en wat raden jullie aan? Het gaat om een XJ600s uit '96.
 
Ik heb eerst Michelins eronder gehad, nu Bridgestone BT45 achter en die geeft me juist meer vertrouwen dan de Pilot Activ. Zelfs zoveel meer dat ik de Michelin voor heb laten vervangen door Bridgestone. Ze slijten wat sneller, maar vertrouwen is ook belangrijk. De Michelin achterbanden zaten op 12-14k voor ze versleten waren, de Bridgestone nu op 9k, maar beginnen nu te "trekken" bij remmen op ongelijk wegdek.

Zijn de banden van je vriendin's Div niet gewoon aan vervanging toe? Vooral achter merk ik dat behoorlijk.
 
Ik heb eerst Michelins eronder gehad, nu Bridgestone BT45 achter en die geeft me juist meer vertrouwen dan de Pilot Activ. Zelfs zoveel meer dat ik de Michelin voor heb laten vervangen door Bridgestone. Ze slijten wat sneller, maar vertrouwen is ook belangrijk. De Michelin achterbanden zaten op 12-14k voor ze versleten waren, de Bridgestone nu op 9k, maar beginnen nu te "trekken" bij remmen op ongelijk wegdek.

Zijn de banden van je vriendin's Div niet gewoon aan vervanging toe? Vooral achter merk ik dat behoorlijk.

Zit ook te twijfelen tussen BT45 en Arrowmax Streetsmart. BT45 lijkt me in elk opzicht beter behalve levensduur, is dit geen dual compound trouwens?
 
Wat voor banden raden jullie aan voor de XJ600 Diversion?
Mijn vriendin heeft er nu bridgestone bt45's onder liggen maar ze klaagt dat de achterband soms onder haar wegloopt.

Zie dat grootste deel aan merken wel verkrijgbaar zijn in die maten. Zelf ben ik nogal fan van Michelin banden maar heb geen ervaring met de p.activ die ze hebben voor deze maten.

Klopt idd, heb ik ook weleens ervaren, Michelin Pilot reed erg goed, totdat hij langzaamaan leegliep..
 
Goed, weer ff wat tijd gestoken in de Div900. Niet de tijd die ik erin wil steken, want ik wil met dit weer rijden ipv sleutelen, maargoed.

Ik heb het rempomp reservoir open gemaakt, het membraam en het beugeltje dat onderin hoort te liggen weg gehaald. En nu valt het mij op, dat als ik de rem inknijp er een straaltje remolie omhoog komt.

Dat ziet er ongeveer zo uit. Op de ontluchter heb ik volle druk en ik voel ook dat de remklauwen wat doen als ik de rem in knijp. Het probleem moet dus wel in de rempomp zelf zitten, want het lijkt me niet normaal dat-ie remolie terug gooit.

Wat ik in elk geval morgen nog ff ga checken is of het compensatiegaatje niet verstopt zit (uitsluiten van oorzaak zegmaar).

Geen zorgen, ik heb alles grondig schoongemaakt. Nergens op de motor of in mijn schuur ligt nog remolie.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eerst Michelins eronder gehad, nu Bridgestone BT45 achter en die geeft me juist meer vertrouwen dan de Pilot Activ. Zelfs zoveel meer dat ik de Michelin voor heb laten vervangen door Bridgestone. Ze slijten wat sneller, maar vertrouwen is ook belangrijk. De Michelin achterbanden zaten op 12-14k voor ze versleten waren, de Bridgestone nu op 9k, maar beginnen nu te "trekken" bij remmen op ongelijk wegdek.

Zijn de banden van je vriendin's Div niet gewoon aan vervanging toe? Vooral achter merk ik dat behoorlijk.
Ik heb Dunlop Die bevallen niet zo erg
 
Laatst bewerkt:
Wie kan mij vertellen welke bouten er precies gebruikt worden bij een XJ900s voor de remklauw? Wat ik zo meet is dat het een M10x30 bout is, maar heeft fijne schroefdraad. Heb een normale bout geprobeerd, maar daar is de draad te grof van.

Dus als mij iemand de exacte gegevens zou willen geven, dan kan ik daar nieuwe bouten voor bestellen :)
 
Ik ben toe aan nieuwe handvatten, twijfel nog tussen verwarmd of niet. Wat gebruiken jullie en wat raden jullie aan? Het gaat om een XJ600s uit '96.
Als je (ook) in de winter veel km's maakt zou ik verwarmd aanraden. Ik rij woonwerk 22 km enkele reis en dat het zó koud is dat ik verlang naar verwarmd komt maar zelden voor. Voor mij kan het dus niet uit. De enkele keer dat ik het nodig heb verwarm ik mijn handen wel aan de cilinders als ik voor 't stoplicht sta.
 
Ik ga er nog eens over nadenken, kan het nog wel uitstellen het is alleen dat ik m'n gashandvat steviger vast moet pakken omdat hij zo glad is.

@Destruction86;
Is de rubberen ring van de zuiger niet gescheurd? Dat bij te hoge druk het er terug langs glipt?
 
Verwarmde handvatten zijn leuk voor in de herfst en lente. Ik overweeg ze omdat ze wat dikker zijn en daarom wat makkelijker vasthouden. Tegen koude handen heb ik mijn Gerbings.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan